MuscleMeat

Aradev's langzame weg naar verbetering (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bij de tape measurement meting vind ik het moeilijk om de heupomtrek te bepalen..op het breedste punt pakt hij ook een gedeelte van mijn kont mee en dat is volgens mij ook niet de bedoeling.. Maar met het idee dat ik goed meet, kom ik uit op 15%.. Al vind ik deze methode ook niet echt betrouwbaar aangezien er geen rekening met leeftijd en lichaamsgewicht wordt gehouden bij het vaststellen van het BF %

Dank je:).. Jij ook een erg laag vetpercentage volgens deze methode. Weet je ook waarop jij uitkomt met de tape measurement methode?.. Dit kan je berekenen op www.linear-software.com. Ben wel benieuwd.
Op de site die je linkt wordt met de TM methode juist wel rekening gehouden met je gewicht :P maar niet met leeftijd idd.

Geen enkele meeting is op zich heel betrouwbaar. Door meerdere metingen uit te voeren krijg je beter beeld.
Geen idee waar ik dan op uitkom, ik zie dat je voor dat programma moet betalen? Daar pas ik even voor ;-) Ik kan gratis laten meten met een gekalibreerde tang.
Al met al is het maar zien waar je op uit komt.
Ik laat gewoon steeds dezelfde persoon meten, dan weet ik in ieder geval dat het op dezelfde manier gebeurd.
Ik zal het formulier met de getallen eens opzoeken dan kan je vergelijken met mijn afmetingen!
En als je de juiste pagina van de website bezoekt is het allemaal helemaal gratis :)
http://www.linear-software.com/online.html
 
Het was laat :D

Thanks ;)

Ik kom ook hier uit op 13,42.
8.73kg lichaamsvet
VVM 56.27
 
Vind dat een rotmethode, zou ook in het meest optimale geval, nooit onder de 18% kunnen komen.
En mn taille en heupen(billen) worden juist door spieren ook weer breder. Dus helemaal logisch is het niet.

Let wel gewoon op de spiegel en zal tzt het eens met een tang laten meten.

---------- Post toegevoegd Sun 19 Feb 2012 om 13:12 ----------

Ik heb inderdaad ook zo'n spierpijn sinds ik onder onderhoud eet. Traint vast veel fijner als je weer wat meer gaat eten.
Wedden dat je die abs toch vanzelf gaat zien, als je er niet meer zo mee bezig bent.
 
Dat denk ik ook wel! Komt goed joh, gewoon lekker door gaan ;-)

*zegt zij die zelf even het vertrouwen kwijt is.*
 
Op de site die je linkt wordt met de TM methode juist wel rekening gehouden met je gewicht :P maar niet met leeftijd idd.

Geen enkele meeting is op zich heel betrouwbaar. Door meerdere metingen uit te voeren krijg je beter beeld.

En als je de juiste pagina van de website bezoekt is het allemaal helemaal gratis :)
http://www.linear-software.com/online.html
Wat voor gewicht ik ook invul, % BF blijft gelijk, wel verandert natuurlijk de VVM ;)..
Ik begrijp ook wel dat geen enkele meting correct is maar de verschillen tussen de verschillende methodes vind ik extreem. Tanita weegschaal heeft in mijn leven nog nooit minder dan 21 % aangegeven en de verschillen tussen 'tangcalculators' is ook enorm..4 puntsmeting komt bij zelfs uit op 4%:cool:

Maar goed op basis van een zo goed mogelijk objectief vermogen schat ik mijn BF op 14 %. (overal duidelijke spierdefenitie, veel zichtbare aders, en eigenlijk nergens zichtbaar vet). En dat is op mijn gewicht (56 kg nu) gewoon te weinig vet om lekker in mijn vel te zitten.
Vind dat een rotmethode, zou ook in het meest optimale geval, nooit onder de 18% kunnen komen.
En mn taille en heupen(billen) worden juist door spieren ook weer breder. Dus helemaal logisch is het niet.

Let wel gewoon op de spiegel en zal tzt het eens met een tang laten meten.

---------- Post toegevoegd Sun 19 Feb 2012 om 13:12 ----------

Ik heb inderdaad ook zo'n spierpijn sinds ik onder onderhoud eet. Traint vast veel fijner als je weer wat meer gaat eten.
Wedden dat je die abs toch vanzelf gaat zien, als je er niet meer zo mee bezig bent.

Methode is inderdaad niet voor iedereen geschikt. Bij alle methodes wordt altijd uitgegaan van een aantal standaard waarden die vaak zijn vastgesteld op basis van een gemiddelde van een bepaalde bevolkingsgroep. Indien je behoorlijk afwijkt qua lichaamsbouw of structuur heb je dus volgens mij niets aan dit soort berekeningen.

Bovendien vind ik bij de tape measurement methode het bepalen van de heupomtrek niet duidelijk. 1 centimer hoger of lager genomen komt bij mij op een verschil van 4 cm. Je moet het breedste punt nemen, maar bij de ene vrouw zit daar een stuk bil bij en bij de ander niet. Dat hoeft niets met hoeveelheid vet te maken hebben lijkt mij. Mij kont zit bijv. Aardig hoog:rolleyes:. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat ik nog veel cm nog kan verliezen op mijn heupen.

En als ik me goed kan herinneren heb jij een behoorlijk breed heupbot..dus helemaal pech bij deze berekening:o

Buikspieren zijn trouwens juist nu wel zichtbaar, maar daar moet ik dus echt te laag voor in gewicht gaan. Daar was het me eigenlijk om te doen..maar ja, wie is er nu eigenlijk geinteresseerd in mijn buikspieren:p.
 
Tape measurement methode, is dat niet hetzelfde als de nek/taille methode?

Geloof dat je op hoogte van je navel dient te meten.
 
Foto's van die abs dan! Natuurlijk zitten we daar op te wachten.
 
Snel nog ff wat foto´s zodat ik mijn bulk progressie (ja, ik blijf het positief zien;)) objectief kan beoordelen. Of dat ik er met weemoed aan terug kan denken:).

d9mk3.jpg

33z4u9x.jpg
 
Mooie foto's
Strakke buik en een hoop defenitie op de schouders en rug + een tatoo ;)
Jij kan best wel ietsjes vet opbouwen - geen probleem
 
WOW!!! heel heel heel erg mooi. Ik = jaloers!
 
Wow, tof hoor! Ziet er erg mooi uit!

Jammer dat ik ze niet van 18-20 tegen kom :p
 
Die definitie op je schouders en rug! :heart:
 
Ziet er goed uit!
 
Geweldige definitie!
 
Heel mooi.
Je ziet de discipline en het afzien erin terug.
Nu 5 kilo vvm erbij:D
 
je foto's zijn weer amazing:)
 
Iedereen super bedankt voor de complimenten! Aangezien ik in mijn omgeving aleen maar negatieve opmerkingen krijg, doet dit me buitengewoon goed:):)

Het is wel weer tijd voor een update;)..
Training:
Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik geen powerlifter ben. Het Wendler schema geeft mij geen voldoening. Bovendien moet ik eerlijk bekennen dat ik te langzaam herstel om het UB/LB afgewisseld in 4 dagen per week te doen. Het trainingsprincipe van 5/3/1 en assistence oefeningen met hoge reps vind ik echter wel erg leuk, dus heb ik er een BB variant opgemaakt met 'gewoon 1 spiergroep' per keer te trainen in de stijl van Wendler.
Vooral het vaststaan van het schema is wel eens goed voor me, want hoewel ik zeer gedreven ben laat ik ongemerkt mijn training toch afhangen van mijn vorm van de dag.
PR's heb ik nog niet gemaakt, maar gevoel bij squat en deadlift is heel goed. MP en Benchpress zit gewoon niet zoveel extra meer in.

voeding
Tsja, ik ben dus al bijna 3 weken voorzichtig aan het CLEAN bulken ( en dan bedoel eigenlijk gezonder dan normaal:eek:).. Ik ben nu al 2 kg aangekomen en dat is eerlijk gezegd sneller dan mijnbedoeling was. Dit met slechts 200 kcal boven mijn onderhoud eten. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tijdelijk al mijn cardio heb geschrapt. Nadeel van bulken vind ik dat ik dat hoewel ik meer eet, ik ook elke dag meer honger heb. Het is voor mij nu veel moeilijker me te beheersen dan wanneer ik aan het cutten ben.
Die 2 kilo extea zie ik zelf trouwens nog niet erg, dus ik durf nog wel even door te bulken want eerlijk is eerlijk ik voel me veel beter. Grootste verandering is dat mijn allergie gevoeligheidsgehalte heel erg is afgenomen. Mijn huid is eindelijk rustig en mijn slijmvliezen doen ook niet meer vervelend. Dus al met al ben ik wel tevreden.
 
Misschien moet je mijn schema eens proberen (Uit de Muscle en Fitness)
Ik ben er erg tevreden mee en ben in 5 weken met alles in kracht gestegen.
4x per week trainen en dan je training die je normaal op 1 dag doet over 2 dagen uitsmeren. Dus 4 a 5 oefeningen borst verdelen over 2 dagen

Nou ja kijk maar eens bij mij (40 DAGEN MASSA SCHEMA)zie link
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/50-jaar-goed-uitzien-284534/index5.html
 
Ja ik weet het: ik kijk te weinig in je log;)
Maar ik kijk dus wel af en toe en heb jouw schema al wel een bestudeerd! Maar hoewel ik dus geen powerlifter ben, hecht ik wel de meeste waarde aan squat, dadlift, MP en BP. Bovendien train ik bij voorkeur met losse gewichten. In jouw schema staan naar mijn zin teveel machine oefeningen:p. (bovendien is mij gym super klein, geen fancy machines en dus vallen sowieso de meeste moderne machine oefeningen af:D.)
En wat betreft mijn herstel vermogen: spierpijn komt pas na 24 uur en duurt dan ook zeker 3 dagen. Niet altijd gelukkig, maar vooral na zware benensessie ben ik blij dat ik een week rust daarvoor heb.


Wel ben ik natuurlijk blij voor je, dat jij er wel veel progressie mee boekt;)
 
Back
Naar boven