AndroidHealthClinic

HELP! Squat, ik snap het niet meer. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inderdaad, dat is totaal geen goede squat. Buiten dit moet en kan iedereen een full squat doen. Als je praat over het feit dat iemand dit mss niet kan door dat hij dan zijn rug gaat buigen, moet hij gewoon aan zijn lenigheid werken. Maarja, wie wilt er nu stretchen...
 
Ja.

- Stang veel te hoog in de nek i.p.v. op de traps
- Knieën naar binnen
- Pussy pad
- Hielen verhoogd d.m.v. plankje
- Lower back rounding

Typische beachboy die ook eens wil squatten..

Juist, Arnold Schwarzenegger een beachboy noemen :roflol:.

Volgens mij is het trouwens geen pussypad die hij gebruikt maar gwn een Fat-Bar. Vind het ook erg bijzonder dat jij op een foto die van linksachter is gemaakt kan zien dat zijn knieën naar binnen staan terwijl die ook nog eens verstopt zitten achter de schijven.
Het verhogen van de hielen had vast en zeker een specifieke reden aangezien we het toch over Arnold hebben.
 
Juist, Arnold Schwarzenegger een beachboy noemen :roflol:.

Volgens mij is het trouwens geen pussypad die hij gebruikt maar gwn een Fat-Bar. Vind het ook erg bijzonder dat jij op een foto die van linksachter is gemaakt kan zien dat zijn knieën naar binnen staan terwijl die ook nog eens verstopt zitten achter de schijven.
Het verhogen van de hielen had vast en zeker een specifieke reden aangezien we het toch over Arnold hebben.

Fatbar zou inderdaad kunnen.
Zijn linkervoet staat naar buiten geroteerd terwijl zijn knie recht naar voren gaat, knieën naar binnen dus. En zelfs met verhoogde hielen is zijn houding (heupen, rug) gewoon k*t. Dat het toevallig Arnold is veranderd daar niks aan.
 
Zou t toch wel eens mee willen maken, iedereen die hier het hardste schreeuwt hoe je moet squatten, is persoonlijk uitgenodigd mee te komen squatten :)
 
Zou t toch wel eens mee willen maken, iedereen die hier het hardste schreeuwt hoe je moet squatten, is persoonlijk uitgenodigd mee te komen squatten :)

En wie schreeuwt er zo hard volgens jou? :)
 
Benen dichter bij elkaar heeft toch minder adductie en zal de adductoren minder aanspreken?

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 13:16 ----------

Hoe heb je dat aangepakt? Ik kan niet dieper dan parallel/net boven, omdat mijn onderrug gaat bollen. Ik heb daardoor blessures opgelopen bij mijn knie en een geïrriteerde symphysis waardoor ik enkele maanden niet fatsoenlijk benen kon trainen. Daarna weer opgebouwd (samen met fysio) tevergeefs. Doe nu enkel front squat.

Wat heeft je fysiotherapeut voor behandeling gegeven?
Je hebt dus moeite met extensie van de rug (lordose). Oefeningen om de core stability te verbeteren zal zeker bijdragen aan meer extensie. Train dus niet alleen je buikspieren, maar ook onderrugspieren.

Bij voorkeur oefeningen die de hele strekketen-en buigketen aanspreken, zoals de squat in een statische houding aanhouden (bv.10-20 seconde), maar dan met de armen (inclusief handen) naar achteren en vingers uit elkaar spreiden.
En anders een goede fysiotherapeut opzoeken!
 
En wie schreeuwt er zo hard volgens jou? :)
je begrijpt mn punt wel ;) staan hier lui fancy artikelen en termen voorbij te knallen terwijl ik 100% zeker weet dat een groot deel ervan amper in staat is goed en met een respectabel gewicht te squatten.
 
je begrijpt mn punt wel ;) staan hier lui fancy artikelen en termen voorbij te knallen terwijl ik 100% zeker weet dat een groot deel ervan amper in staat is goed en met een respectabel gewicht te squatten.

Wees concreet dan, wie post die shit en wat zijn volgens jou fancy termen en is een respectabel gewicht?
 
Benen dichter bij elkaar heeft toch minder adductie en zal de adductoren minder aanspreken?

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 13:16 ----------



Wat heeft je fysiotherapeut voor behandeling gegeven?
Je hebt dus moeite met extensie van de rug (lordose). Oefeningen om de core stability te verbeteren zal zeker bijdragen aan meer extensie. Train dus niet alleen je buikspieren, maar ook onderrugspieren.

Bij voorkeur oefeningen die de hele strekketen-en buigketen aanspreken, zoals de squat in een statische houding aanhouden (bv.10-20 seconde), maar dan met de armen (inclusief handen) naar achteren en vingers uit elkaar spreiden.
En anders een goede fysiotherapeut opzoeken!

Hij is een sport fysiotherapeut en tevens hoogleraar. Dus betere zal er niet zijn.

Ik denk dat het inderdaad ook te maken heeft met mijn core. Ik train nooit specifiek mijn buikspieren, pak ze voldoende mee met compounds is mijn gedacht. Een aandachtspunt dus voor mij. Bedankt voor de tips, zal kijken of het helpt! Wil verder topic niet hijacken haha.
 
Ik denk dat bij intensiteit bij emg altijd word uitgegaan van het zelfde gewicht bij een andere diepte dus dan is de kracht die de spier moet uitoefenen ongeveer het zelfde.
Het verschil is dat je met partial reps dus meer gewicht kan tillen die onderzoeken gaan daar dus aan voorbij.
Meer gewicht=meer force=meer intensiteit op de spieren die gebruiktworden

Ga jy maar es 1 tydje deep-squate moeje zien wat voor intensiteit je spieren pakken met min gewicht.
 
Vreemd hoe sommigen hier zo'n kinderlijke mentaliteit hebben en koste wat het kost gelijk willen krijgen.
 
Tja, we slikken geen oestrogeen he :trollface:
 
wat is troll ik ben nieuw hier
 
Back
Naar boven