MuscleMeat

Libië wel en Syrië niet?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
:roflol:

T is dat je al in mn sig staat.

leger = volk
de dictator zorgt ervoor dat het volk zichzelf onderdrukt, waardoor de macht van het volk verminderd (die het grootst is als heel het volk tegen de dictator)

---------- Post toegevoegd Wed 26 Oct 2011 om 15:03 ----------

trouwens ff een update over de situatie in libie http://www.youtube.com/watch?v=fi0Zbh4LkVY&feature=feedu
 
Ben je stoned?

Leger=macht dus dictator heeft leger in zijn macht. Is leger de dictator zat? Weg dictator, en heeft het leger de macht. Nooit gehoord van junta's?
 
nice een semantische discussie over nix. DBB op zen scherpst. Mijn toevoeging:

eigenlijk is de machtshebber ook een deel van het volk, dus kan je zelfs spreken van masochisme. :eek:
 
nice een semantische discussie over nix. DBB op zen scherpst. Mijn toevoeging:

eigenlijk is de machtshebber ook een deel van het volk, dus kan je zelfs spreken van masochisme. :eek:

Mooie conclusie :D
 
Dat willen ze wel, maar Rusland houdt het tegen omdat ze teveel aan hun verdienen en vriendjes zijn met die assad kerel.

Maar ik hoorde ook al dat het niet kwam door Assad maar door taliboem
 
Omdat WWIII dan begint. Maar ze willen zeker een nieuwe oorlog die gekke Amerikanen, alleen moet Obama eerst herverkozen worden. Want we willen niet dat het volk de Nobelprijswinnaar van de vrede gaat zien voor wat hij werkelijk is voor dat volk moet stemmen.
 
Omdat WWIII dan begint. Maar ze willen zeker een nieuwe oorlog die gekke Amerikanen, alleen moet Obama eerst herverkozen worden. Want we willen niet dat het volk de Nobelprijswinnaar van de vrede gaat zien voor wat hij werkelijk is voor dat volk moet stemmen.

Obama is geen Bush (gelukkig maar)
 
Wie maakt het wat uit of iemand ingrijpt ? Iemand enig idee wat een oorlog kost ? Er zijn niet veel landen die dat nu kunnen betalen dus vergeet dat ingrijpen maar.En zeker wetende dat Rusland en China zich gaan bemoeien daar kan de VS niet tegenop al zou ik het leuk vind om te zien hoe ze verliezen met zn grote mond altijd en overal bemoeien.
 
Naief mannetje die Kofi Annan, hij blijft maar hameren op diplomatie terwijl al heel lang duidelijk is dat Assad totaal niet bang is voor wat loze woorden vanuit Europa en zelfs uit 'zijn' eigen Arabische Liga.

Rebellen irriteren zich aan Annan omdat zij geen diplomatie willen met de moordenaar Assad en Assad zelf heeft ook scheit aan alles wat die Annan zegt.
 
Wat denk je wat een oorlog kost? Volgens mij is de schatkist aardig leeg van de USA.
Gewoon dollars bijdrukken zoals altijd. Daarvoor hebben ze daar the fed uitgevonden. En China zal nog wel blijven lenen, althans daar gaan ze vanuit...

Er zijn daar zelfs economen die denken dat oorlog economische groei stimuleert... Geloof me, Obama is geen haar beter. Hij kan het alleen wat beter brengen.
 
Naief mannetje die Kofi Annan, hij blijft maar hameren op diplomatie terwijl al heel lang duidelijk is dat Assad totaal niet bang is voor wat loze woorden vanuit Europa en zelfs uit 'zijn' eigen Arabische Liga.

Rebellen irriteren zich aan Annan omdat zij geen diplomatie willen met de moordenaar Assad en Assad zelf heeft ook scheit aan alles wat die Annan zegt.

hoezo naief?

Wat moet ochotekestoch Kofi Annan, een man zonder echte macht, anders gaan doen.

Beetje met de vinger zwaaien is alles dat hij kan. Vanaf je niet volgens de regels van de overkoepelende organisaties werkt, hebben ze geen macht meer.

Gewoon geld bijdrukken zoals altijd. Daarvoor hebben ze daar the fed uitgevonden. En China zal nog wel blijven lenen, althans daar gaan ze vanuit...

Er zijn daar zelfs economen die denken dat oorlog economische groei stimuleert... Geloof me, Obama is geen haar beter. Hij kan het alleen wat beter brengen.

ik ben econoom, en dat doet het grotendeels ook.

oorlog creert nood, en nood is dé beste driver voor innovatie, dat op zijn beurt de beste driver is voor economische vooruitgang.
Daarnaast nog een hoop zaken.

Al is dit theorie, in praktijk hangt het nog van andere zaken af.

Een document dat voor ons examenleerstof was

http://www.joshuagoldstein.com/jgeconhi.pdf
 
Laatst bewerkt:
hoezo naief?

Wat moet ochotekestoch Kofi Annan, een man zonder echte macht, anders gaan doen.

Beetje met de vinger zwaaien is alles dat hij kan. Vanaf je niet volgens de regels van de overkoepelende organisaties werkt, hebben ze geen macht meer.

De waarheid vertellen wellicht ? En zeggen dat Assad een gewetenloze moordernaar is waar geen diplomatie meer aan te pas kan komen ?Diplomatie kun je niet meer gaan toepassen als in de praktijk zowel pro-Assad als contra-Assad zich hier niet kunnen vinden.

Assad heeft de rebellen de oorlog verklaard en duizenden doden gemaakt en de rebellen hebben hem de oorlog verklaard.

Het is nu de een of de ander....
 
Laatst bewerkt:
Assad is aan de winnende kant, waarom zou hij nu opgeven en/of vrede sluiten? Als er in Amerika een beweging van rebellen komt die de regering wilt omwerpen dan krijg je ook dit soort praktijken hoor.
Snap nooit dat mensen dat niet doorhebben, wij als het westen zouden ons er niet mee moeten bemoeien.

Als het volk een andere regering wilt: dan komt het er (zie: Tunesië, Egypte). Zolang Assad nog steun heeft van z'n soldaten en bevolking dan kan het westen wel militair ingrijpen, het zou enkel de boel helemaal verstieren daar.
 
ik ben econoom, en dat doet het grotendeels ook.

oorlog creert nood, en nood is dé beste driver voor innovatie, dat op zijn beurt de beste driver is voor economische vooruitgang.
Daarnaast nog een hoop zaken.

Al is dit theorie, in praktijk hangt het nog van andere zaken af.

Een document dat voor ons examenleerstof was

http://www.joshuagoldstein.com/jgeconhi.pdf
Ik weet dat ze dit aanleren op school aan studenten economie, dat is gewoon de Keynesian economics die ze overal aanleren.

Ik raad je sterk aan om nu eens de andere zijde te horen, de Austrian School of economics, en in dit geval the broken window fallacy...

http://www.youtube.com/watch?v=erJEaFpS9ls&feature=my_favorites&list=FLqIONrXyfgSK7Iig6580whQ

Vernieling creëert namelijk nooit een groei in de economie en welvaart. Dat klinkt logisch, en is het ook. Behalve dan in de wereld van Keynes. Groei en welvaart moeten komen van de werking van een vrije markt, productie, lage belastingen en meer van dat soort zaken die ze niet graag in de lessen economie benadrukken.

Een bekend voorbeeld dat vaak aangehaald wordt is de post–World War II economische expansie, die was niet het gevolg van de destructieve oorlog die eraan vooraf ging, maar was een gevolg van de toepassing van principes uit het libertarisme: lagere belastingen, laten vallen van prijscontroles, enz. M.a.w. kapitalisme in zuivere vorm.

Ook is het niet waar dat oorlog innovatie creëert. Integendeel, geld dat naar oorlog gaat is niet meer beschikbaar voor de ontwikkeling van medicijnen, technologie, etc.

De beste driver voor vooruitgang en innovatie, is de vrijemarkteconomie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven