XXL Nutrition

Sticky Tiener Bodybuilding - Basis Inleiding

Bezoekers in dit topic



Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende "bodybuilder" en ik heb een paar vraagjes.

- Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met het licht trainen van mijn buik- en armspieren, na dit ongeveer 2 maanden vol te hebben gehouden ben ik ongeveer 3 maanden gestopt. Ik was vergeten om te trainen omdat ik het heel druk had, is dit erg voor je lichaam?

- Ik zit op de middelbare school en ik ga zo goed als elke pauze naar de supermarkt om zo'n heilig frikandelbroodje te halen, is dit erg? Ik wil namelijk mijn vetpercentage naar de 9%. (ik fiets wel elke dag 14km heen en 14km terug)

- Ik gebruik gewichten van 4kg, en doe 20x op en neer (met je ellebogen op en neer, sorry ben echte beginner :p), is dit genoeg? Wat voor oefeningen raad je me aan?

- Ook nog even over die shake's, ik ga binnenkort naar de gym om fanatieker te gaan trainen, 3 / 4 maal per week kracht- en conditietraining. En sowieso conditietraining.
Als ik dit schema aanhou, is het dan verantwoord om zulke "eiwitshake's" te nemen?

- En verder nog tips?

Mvg,

Frank
 
Laatst bewerkt:
Trainingsschema

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Ik train ongeveer 3 weken lang met alleen maar trainingen voor je upper body. Ik heb ook 2 of 3 keer voor mijn lower body een paar oefeningen gedaan maar die waren helaas niet indrukwekkend genoeg, maar ik fiets iedere dag (behalve in het weekend) naar school en terug naar huis (dus ik ben 1 uur per dag aan het fietsen met tegenwind en de helf moet ik helling opwaarts) dat lijkt mij genoeg voor de lower body, vinden jullie ook niet? En mijn grote vraag was: Heeft iemand van jullie toevallig een trainingsschema bijvoorbeeld:
Maandag: chest en back
Dinsdag: calves en abs
enz.


Hartelijk dank!:D

PS: Een eetschema die aangeeft hoeveel calorieen je per dag moet eten en het aantal minuten dat je moet trainen erbij zetten kan geen kwaad.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Ik train ongeveer 3 weken lang met alleen maar trainingen voor je upper body. Ik heb ook 2 of 3 keer voor mijn lower body een paar oefeningen gedaan maar die waren helaas niet indrukwekkend genoeg, maar ik fiets iedere dag (behalve in het weekend) naar school en terug naar huis (dus ik ben 1 uur per dag aan het fietsen met tegenwind en de helf moet ik helling opwaarts) dat lijkt mij genoeg voor de lower body, vinden jullie ook niet? En mijn grote vraag was: Heeft iemand van jullie toevallig een trainingsschema bijvoorbeeld:
Maandag: chest en back
Dinsdag: calves en abs
enz.


Hartelijk dank!:D

PS: Een eetschema die aangeeft hoeveel calorieen je per dag moet eten en het aantal minuten dat je moet trainen erbij zetten kan geen kwaad.

Dom ga je inlezen, fietsen zucht
 


Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende "bodybuilder" en ik heb een paar vraagjes.

- Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met het licht trainen van mijn buik- en armspieren, na dit ongeveer 2 maanden vol te hebben gehouden ben ik ongeveer 3 maanden gestopt. Ik was vergeten om te trainen omdat ik het heel druk had, is dit erg voor je lichaam?
Nee, je zult alleen die spiermassa die je hebt opgebouwd kwijtraken of verminderen.

- Ik zit op de middelbare school en ik ga zo goed als elke pauze naar de supermarkt om zo'n heilig frikandelbroodje te halen, is dit erg? Ik wil namelijk mijn vetpercentage naar de 9%. (ik fiets wel elke dag 14km heen en 14km terug)
Frikadelbroodjes zijn puur afval hè, zoek maar eens op wat er in een frikadel zit en dat bladerdeeg is ook niet echt ideaal als je een vetpercentage van 9% wil hebben.

- Ik gebruik gewichten van 4kg, en doe 20x op en neer (met je ellebogen op en neer, sorry ben echte beginner :p), is dit genoeg? Wat voor oefeningen raad je me aan?
Ik zal rustig beginnen 2kg opwarmen, dan naar 3kg - 4kg, en zelfs is een x 5kg proberen en dan 10x op en neer, gaat dat goed? Dan 6kg is proberen 6x op en neer. Zo steeds iets uitbreiden tot je goede sets kan doen.

- Ook nog even over die shake's, ik ga binnenkort naar de gym om fanatieker te gaan trainen, 3 / 4 maal per week kracht- en conditietraining. En sowieso conditietraining.
Als ik dit schema aanhou, is het dan verantwoord om zulke "eiwitshake's" te nemen?
Jazeker, dit vermindert de spierafbraak.

- En verder nog tips?
Zorg voor goede voeding en genoeg rust!
Mvg,

Frank

Done!
 
Netjes artikel hoor! Motiveert weer een beetje voor die tieners.:D
 
Nuttige informatie idd.

Eigen toevoeging:
Ook is het veel fijner/beter te beginnen met fullbody/compound oefeningen naar mijn mening.
Denk daarbij zeker aan de squat, deze zou je vanaf 15 wel al kunnen doen denk ik. Het gaat hierbij heel erg om de techniek dan. Ik heb gemerkt dat de 4 weken stronglifts mij veel verder hebben gebracht als de 4 maanden isolatie/machines, dat hielp zeker ook (mits goed schema natuurlijk). Maar om gewoon eerst voldoende kilo's te kunnen squaten en deadliften kom je verder als een 50kg bicep curl, een goed uitgevoerde 50kg squat is vertaald zich veel meer naar de kracht benodigd in de echte wereld.

Waar ik naar toe wil dus: ik denk dat beginners (dus ook jongeren) beter eerst een tijd compound (fullbody) oefeningen kunnen doen, zodat al hun spieren wennen aan training van de spiergroepen met een constante gewichtstoename in plaats van in een machine/apparaat te gaan hangen.
 
Nuttige informatie idd.

Eigen toevoeging:
Ook is het veel fijner/beter te beginnen met fullbody/compound oefeningen naar mijn mening.
Denk daarbij zeker aan de squat, deze zou je vanaf 15 wel al kunnen doen denk ik. Het gaat hierbij heel erg om de techniek dan. Ik heb gemerkt dat de 4 weken stronglifts mij veel verder hebben gebracht als de 4 maanden isolatie/machines, dat hielp zeker ook (mits goed schema natuurlijk). Maar om gewoon eerst voldoende kilo's te kunnen squaten en deadliften kom je verder als een 50kg bicep curl, een goed uitgevoerde 50kg squat is vertaald zich veel meer naar de kracht benodigd in de echte wereld.

Waar ik naar toe wil dus: ik denk dat beginners (dus ook jongeren) beter eerst een tijd compound (fullbody) oefeningen kunnen doen, zodat al hun spieren wennen aan training van de spiergroepen met een constante gewichtstoename in plaats van in een machine/apparaat te gaan hangen.

+1 nou ja soms is beter ook dat somige het niet doeb.
meeste doen zo.maar een dotje.

ga.je dat met deadliften/squaten.doen gaat het snel mis
 
+1 nou ja soms is beter ook dat somige het niet doeb.
meeste doen zo.maar een dotje.

ga.je dat met deadliften/squaten.doen gaat het snel mis

Inderdaad, squat en deadlift (bench- en overheadpress en barbell row ook...) is eigenlijk iets wat je heel consequent moet doen.
Je moet er 'in' komen wil je meer kilo's gaan doen. Bij een apparaat heb je soms dat je gewoon hoger in kunt stappen omdat er 0,0 (nouja bijna 0) techniek nodig is. Een squat bijvoorbeeld vereist op zijn minst een kwart jaar training voordat je een beetje de feeling hebt van hoe en wat (dus gewoon geleidelijk opbouwen van het gewicht t.o.v. techniek).
Een squat of deadlift doe je niet 'effe' in een keer.


Eigenlijk begin ik zo elke training van, euh lekker squatten, beetje opwarm setjes (met verminderde rust) en dan doe je 1 of 2 setjes en dan ben je al een half uur verder en dan komt er iemand langs die je op het begin ook al tegen kwam. Zeggen ze altijd 'nog die oefening aan het doen?'.
Ik vind gewoon heerlijk om dan lang te squatten en dan wat meer rust er tussen te houden zodat ik nog steeds 5x5x65 Kg vol kan houden (volg stronglifts).

Iig, gewoon rustig opbouwen met compound oefeningen. En once in a while deloaden. Is wel zo aangenaam voor de techniek!
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Ik train ongeveer 3 weken lang met alleen maar trainingen voor je upper body. Ik heb ook 2 of 3 keer voor mijn lower body een paar oefeningen gedaan maar die waren helaas niet indrukwekkend genoeg, maar ik fiets iedere dag (behalve in het weekend) naar school en terug naar huis (dus ik ben 1 uur per dag aan het fietsen met tegenwind en de helf moet ik helling opwaarts) dat lijkt mij genoeg voor de lower body, vinden jullie ook niet? En mijn grote vraag was: Heeft iemand van jullie toevallig een trainingsschema bijvoorbeeld:
Maandag: chest en back
Dinsdag: calves en abs
enz.


Hartelijk dank!:D

PS: Een eetschema die aangeeft hoeveel calorieen je per dag moet eten en het aantal minuten dat je moet trainen erbij zetten kan geen kwaad.

Hey. Ik heb vandaag een trainingsschema gemaakt. Kijk maar ff op mijn topic. Daar staat hij.
ik zoek alleen nog juiste voedingsschema erbij.
 
nice! ik ben bijna 17 dus ik val niet meer onder een jongeren met trainen? ik train al vanaf mijn 14e en ben nu bijna 17 begon op mijn 15e serieuzer te worden met krachttrainning.
 
Back
Naar boven