Fitness Seller

de waarheid over mij

  • Topic starter 2006
  • Startdatum
  • Reacties 234
  • Weergaven 10K
  • Volgers 31

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je weet dat rente niet persee geld hoeft te zijn, maar ook in de vorm vam ''macht'' kan komen?:rolleyes:


ik zou graag hebben dat je dit een beetje meer in detail uitlegt...
 
Hierin volg ik je niet Hoody.
Rente is gewoon een beloning. Daarnaast komt het aspect risico er bij kijken.

Dan zou je hieruit toch moeten concluderen dat banken veel macht ''kunnen'' uitoefenen in de overheid dmv staatsleningen als je bv naar Amerika kijkt?(zeker in deze tijd):o:D Ik heb nog nooit economie gestudeert en je kan me nu al niet meer volgen, terwijl jij het wel gestudeert hebt:rolleyes:
 
dit even quoten :D

Op school dan eh? ik lees af en toe wel wat.

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 18:44 ----------

ik zou graag hebben dat je dit een beetje meer in detail uitlegt...

Rente = beloning, beloning KAN zich uitbetalen in de vorm van macht, zo ingewikkeld is het niet.
 
ja goed, hoor

leg nu dat van rente eens uit aub
 
Met een beetje basiskennis economie moet je er wel uit kunnen komen, mijn punt is meer dat Z1000 beweerde dat banken geen overheidstaken kunnen uitvoeren, na een kort debat met mij, weet hij nu wel beter:o:D
 
Dan zou je hieruit toch moeten concluderen dat banken veel macht ''kunnen'' uitoefenen in de overheid dmv staatsleningen als je bv naar Amerika kijkt?(zeker in deze tijd):o:D Ik heb nog nooit economie gestudeert en je kan me nu al niet meer volgen, terwijl jij het wel gestudeert hebt:rolleyes:

Ja ik volg je niet omdat je iets heel raars zegt.
Rente is een beloning voor het risco wat jij loopt.

Een bank die geld leent aan de overheid oefent geen macht uit op de overheid. De bank eist alleen dat het uitgeleende bedrag binnen het afgesproken termijn wordt terug betaald. Daarnaast vraagt de bank rente over het uitgeleende bedrag.
Het enigste wat een bank wel zou kunnen doen is adviseren.


En waar haal jij vandaan dat ik heb gestudeert? Ik zit nog in mijn propedeuse jaar van de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Ik leer iets over elk onderdeel van een bedrijf. Ik krijg daarbij wel het vak Bedrijfseconomie. Maar daarin gaan we niet zo diep als bij een echte economische opleiding.;)

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 18:50 ----------

Met een beetje basiskennis economie moet je er wel uit kunnen komen, mijn punt is meer dat Z1000 beweerde dat banken geen overheidstaken kunnen uitvoeren, na een kort debat met mij, weet hij nu wel beter:o:D

Lol dat je nog denkt gelijk te hebben ook:roflol::roflol::roflol:
 
haha de corleone-discussie weer, dat was lang geleden

mij maakt het eigenlijk niet uit, als hij dat kan motiveren voor zichzelf dat hij thuisblijft; goed hoor... het moment dat hij weer zal beginnen werken zie ik niet echt een goeie job voor hem weggelegd; als je een gat van enkele jaren hebt in je cv zal een werkgever nu niet direct geneigd zijn om je aan te nemen. Voorts denk ik niet echt dat hij er trots op is; maar dat hij eerder inziet dat het naar een neerwaardse spiraal neigt en dat dit zo een beetje compensatiedrang is (ik ken natuurlijk de hele situatie niet)

Als ik hem zie posten op het forum maakt hij best een intelligente indruk, maar vanuit mijn eigen situatie (nog geen enkele dag werkloos geweest in mijn leven; vakantiejobs van het moment dat ik kon) kun je me niet vragen om hem als mijn gelijke te beschouwen; hij heeft in tegenstelling tot de meeste mensen nog niks bijgedragen aan de maatschappij en dat lijkt ok te zijn; als hij met zichzelf en het stigma van sociale parasiet kan leven, dan is dat alles wat nodig is. Ik vind het jammer; dat je zo je leven kan weggooien...

Zal hen dan wel een boel geldige redenen geven waarom ik niet gewerkt heb als ze erom vragen.. Thx & Niet werken zie ik niet als m'n leven weggooien, integendeel.

En btw: ik ga ooit wel terug werken (voor m'n 30ste ieg)(& mss niet fulltime maar zeker parttime), en wil zeker m'n steentje bijdragen aan deze maatschappij. (ook al staat die me niet aan):)
 
Lol dat je nog denkt gelijk te hebben ook:roflol::roflol::roflol:

idd, met een economisch genie kun je niet discussieren, voor die mensen is alles zo simpel dat ze het niet kunnen uitleggen. En dat zonder gestudeerd te hebben
jawel, met een d, hoor, of leg je me de spellingsregels eens opnieuw uit, Hoody? :D
 
Ja ik volg je niet omdat je iets heel raars zegt.
Rente is een beloning voor het risco wat jij loopt.

Een bank die geld leent aan de overheid oefent geen macht uit op de overheid. De bank eist alleen dat het uitgeleende bedrag binnen het afgesproken termijn wordt terug betaald. Daarnaast vraagt de bank rente over het uitgeleende bedrag.
Het enigste wat een bank wel zou kunnen doen is adviseren.



En waar haal jij vandaan dat ik heb gestudeert? Ik zit nog in mijn propedeuse jaar van de opleiding Technisch Bedrijfskunde. Ik leer iets over elk onderdeel van een bedrijf. Ik krijg daarbij wel het vak Bedrijfseconomie. Maar daarin gaan we niet zo diep als bij een echte economische opleiding.;)

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 18:50 ----------



Lol dat je nog denkt gelijk te hebben ook:roflol::roflol::roflol:

Hij oefent wel macht uit als de overheid het niet terug kan betalen, zoals in Amerika;):D waarbij rente dus ook in de vorm van macht komt:D
 
Zal hen dan wel een boel geldige redenen geven waarom ik niet gewerkt heb als ze erom vragen.. Thx & Niet werken zie ik niet als m'n leven weggooien, integendeel.

En btw: ik ga ooit wel terug werken (voor m'n 30ste ieg)(& mss niet fulltime maar zeker parttime), en wil zeker m'n steentje bijdragen aan deze maatschappij. (ook al staat die me niet aan):)

mja ik hoop echt voor jou dat je dit kunt doorbreken; maar je bent oud en wellicht wijs genoeg om te weten dat je jezelf niet echt een aantrekkelijke werknemer gemaakt hebt... Ik zou in jouw geval liever vandaag dan morgen aan de slag gaan.
 
idd, met een economisch genie kun je niet discussieren, voor die mensen is alles zo simpel dat ze het niet kunnen uitleggen. En dat zonder gestudeerd te hebben
jawel, met een d, hoor, of leg je me de spellingsregels eens opnieuw uit, Hoody? :D

Helaas niet he:(
Hoody is een echte volhoudertje.
 
mja ik hoop echt voor jou dat je dit kunt doorbreken; maar je bent oud en wellicht wijs genoeg om te weten dat je jezelf niet echt een aantrekkelijke werknemer gemaakt hebt... Ik zou in jouw geval liever vandaag dan morgen aan de slag gaan.

Dat ken je wel uit je hoofd zetten.
 
idd, met een economisch genie kun je niet discussieren, voor die mensen is alles zo simpel dat ze het niet kunnen uitleggen. En dat zonder gestudeerd te hebben
jawel, met een d, hoor, of leg je me de spellingsregels eens opnieuw uit, Hoody? :D

Moet ik serieus rente aan jou gaan uitleggen?:D:D:D
 
- werkgever: 'meneer corleone, kunt u deze gat van 20 jaar verklaren in uw CV?'
- corleone: 'dbb, nuff said.'
- werkgever: 'ok.'
 
Helaas niet he:(
Hoody is een echte volhoudertje.

Zoek het maar op als je me niet gelooft, denk nou niet dat je het allemaal beter weet door je hbo bedrijdskunde P jaartje:D:o
 
Ben invalide..
Maar je kan dus wel werken (anders zou er hier geen discussie ontstaan).
Mijn mening over zulke mensen houd ik maar voor mezelf, maar wat ik me wel afvraag, heb je totaal geen amibitie om meer te 'verdienen'? Wil je niet studeren, en later werken en een betere loon ontvangen dan die 900 euro per maand?

Edit: heb me antwoord al gekregen een paar posts hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Dikke hijack hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven