AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Spierpijn in de lattimus is goed - blijkbaar toch goed genoeg getraind
Gewicht zegt dus niet alles, uitvoering is in mijn geval beter
Traps houden het nog goed ondanks dat ik na de latt pully tot de borst ook een setje heb gedaan naar het gezicht (soort van face pull voor de traps)
Het was lekker weer dus in de tuin gewerkt en toen voelde ik de onderrug (van de deadlift) en zelfs de benen van de Donderdag training nog
Vooral de hams voelde ik nog als ik door mijn knieen ging of met gestrekte benen naar beneden boog.
Morgen weer borst en triceps en buik
Hmmm die buik krijg ik gewoon niet meer strak - ben ik nu te dik of zijn mijn spieren te slap?
 
Haha dat ga je vragen? Kan je een dikke rol vast pakken bij je buik:p.. Dan moet je gewoon wat beter je eten in de gaten houden.. Lijkt me sterk dat het het tweede is..;)
 
Volgens mij moeten wij gewoon nog strenger letten op wat we eten en drinken. En onze houding aanpassen. Buik in en borst vooruit is het toch. Dan wordt het zooitje vanzelf strakker.
 
Haha dat ga je vragen? Kan je een dikke rol vast pakken bij je buik:p.. Dan moet je gewoon wat beter je eten in de gaten houden.. Lijkt me sterk dat het het tweede is..;)

Dikke rol valt mee maar er is wel iets vast te pakken :(
Vind zelf dat ik al zo weinig eet maar blijkbaar verbrand ik gewoon niet genoeg
Kantoorbaantje he! dan zit je dus de hele dag op je dikke reet en mijn stofwisseling ligt natuurlijk ook al lager.

Mijn ontbijt is ca 1 theekopje a 30 gr havermouth en 2 theekopjes halfvolle melk + 1 schep whey
dan ca 2 uur later 2 boterhammen met kip (ca 3 plakken) + 1 ei
dan 2 uur later een banaan en 2 rijstwafels met een jalf plakje jonge kaas
dan een uurtje later 1 boterham met kip en een whey shake (1 schepje en 300 ml halfvolle melk)

gewoon avondeten (wat de pot schaft)

en na de training 250 ml kwark gemengt met magere yogurt

that all folks



en toch heb ik een sixpack

joe-six-pack-sarah-palin.png
 
Laatst bewerkt:
Haha Ja maar miss eet je Dan toch te weinig of teveel verkeerde produkten.. Maardat is een hele mooie sixpack hoor;)
 
verkeerde produkten? hmmm
en ik dacht dat ik juist al zo goed bezig was
Nog maar eens goed uitzoeken wat ik nu binnen krijg
onderhoud is ca 2475 cal
en om te cutten mag ik rond de 2300 cal eten
Maar ik ben bang dat ik nog lager moet en dan blijft er weinig van mij over vrees ik (ik ben al zo'n dwergje)
Tja en dan gaat het er ook om wat ik nog extra verbrand met aanvullende cardio (dat staat op een laag pitje dus dat kan ik nog wel opvoeren)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond Borst en Triceps + wat buik gedaan

Benchpress 4x 10x70kg / schuin bench 4x 10x60 / dumbbell press 4x12 20kg / schuin dumbbell press 4x12 18 kg
schedelkraker dumbbells 2x14kg 4sets a 8 reps
cable pressdown 4x12 x 27kg
cable rope pressdown 4x12 x 21kg
Kickback 4x 10x10kg

Buik crunches met benen in de lucht 40 reps en 3x20 reps
planken 4x40 sec
 
die presses moet je wel zwaarder kunnen toch?of loop je beetje de kantjes eraf..:p nee toch.
 
die presses moet je wel zwaarder kunnen toch?of loop je beetje de kantjes eraf..:p nee toch.

Op dit moment doe ik even rustig aan ivm met die traps problemen
gaat gelukkig nu beter (heb 2 weken gerust en doe nu ff rustig aan)
Ik heb gemerkt dat als ik max bench dat ik ook last krijg van mijn traps.
Blijkbaar druk ik toch ook vanuit mijn bovenrug (die druk je in het bankje)
Buiten dat ben ik ook niet zo sterk hoor (de 24 kg dumbbellpress die jij doet dat is ook mijn max op goede dagen - en een normale bench is 5x85kg max)
Ik maak ook al tijden geen krachtgains meer - die tijd heb ik blijkbaar gehad
Heb ook sinds 3 jaar problemen met mijn rechter schouderkop waardoor ik ook kracht verlies heb aan die kant. Dat is voor mij wel vreemd want ik ben rechts dus je verwacht daar dan sterker te zijn maar met dumbbellpressen kan ik 1 of 2 reps minder als met links.
Dat geeft dus problemen met bankdrukken en schoulderpress.
Ik takel dus af :) ... leeftijd komt met gebreken :)
 
Laatst bewerkt:
Als je maar max gaat en concentreert op je spiergroep en uitvoering. Het gaat om groei toch, niet om wat je drukt, trekt of stoot. ;)
 
kijk naar 'The Expendables' dan weet je hoe je er over meer dan 10 jaar zal nog kunt uitzien :D

on topic: ik denk het wel, maar geen 20'ers fysiek meer...
 
kijk naar 'The Expendables' dan weet je hoe je er over meer dan 10 jaar zal nog kunt uitzien :D

on topic: ik denk het wel, maar geen 20'ers fysiek meer...

Tja dat zijn inderdaad oude spierbundels
Al die gasten zoals Stallone staan natuurlijk wel stijf van de AAS
Een kuurtje meer of minder maakt ze niet uit en geld voor een PT en tijd om te trainen hebben ze ook genoeg.
Respect voor het fysiek van Stallone maar naturel is dit echt niet te halen
Ik denk dat Arnold ook zodra hij geen gouverneur meer was en weer aan een Filmcarrière dacht gelijk een spuit in zijn kont had

Nee dat is voor mij niet haalbaar
Ik ben totaal Naturel en ben ook van plan dat te blijven

---------- Post toegevoegd Tue 15 May 2012 om 15:15 ----------

Als je maar max gaat en concentreert op je spiergroep en uitvoering. Het gaat om groei toch, niet om wat je drukt, trekt of stoot. ;)

Dat klopt
Ze denken vaak dat ik behoorlijk sterk ben omdat ik toch voor mijn lengte een aardig fysiek heb.
Maar in vergelijking met de echte jonge goden til ik maar lichte gewichten.
Gelukkig groeit je spier als je maar genoeg weerstand geeft en of dat nu 10 kg of 100 kg is dat maakt dan weer niet uit



Dit is trouwens ook een krasse ouwe knar
http://www.youtube.com/watch?v=H78NP1WrXYc&feature=related


en wat dacht je van dit lekkere wijf?
wel iets te oud voor mij
http://www.youtube.com/watch?v=Clk6r8tjlno&feature=related
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond toch nog ff snel naar de sportschool geweest
Even apart de schouders gedaan maar het was erg druk dus de geplande volgorde kon ik niet aanhouden.
Ik wou dus een barbell schoulderpress doen maar die was te populair gisterenavond.... dit heb ik er van gebakken

Upright row 4x 12 reps 20kg
side raises 2 armen te gelijk 4x8 reps 12kg
Shoulder press hammersmith machine 12x20kg 12x30kg 10x40kg 8x40kg aan schijven er aan
side raise per arm waarbij leunend tegen paal 4x12 reps per arm met 8 kg dumbbell (door de strikte uitvoering valt hier niet te smokkelen)
Dumbbell schoulder press 4x12 reps 14kg per hand (niet erg zwaar maar zo aan het einde van de training was het voor mij zwaar genoeg)
rechterarm is nog steeds iets minder sterk als de linker (paar jaar geleden krachtverlies gekregen in de rechterschouder- weet niet waardoor maar verder ook geen pijn)

Buik Crunches met de benen in de lucht 40x + 3x30 reps
Planken 4x ca 30 sec
Abb coster (goed voor de onderste regio van de buik) 4x20 reps

Daarna wat ongepland cardio want mijn fiets had een lekke band en vervolgens kon ik een half uur speed wandelen met de fiets aan de hand :)

Vanochtend voelde ik de schouders al dus dat zal de komende 2 dagen wel meer worden
nek/traps voel ik niet - gaat dus goed - voor de zekerheid vanochtend weer even met de stuiterbal tussen traps en muur de spieren los gerold (voor de doorbloeding)
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond toch nog ff snel naar de sportschool geweest
Even apart de schouders gedaan maar het was erg druk dus de geplande volgorde kon ik niet aanhouden.
Ik wou dus een barbell schoulderpress doen maar die was te populair gisterenavond.... dit heb ik er van gebakken

Upright row 4x 12 reps 20kg
side raises 2 armen te gelijk 4x8 reps 12kg
Shoulder press hammersmith machine 12x20kg 12x30kg 10x40kg 8x40kg aan schijven er aan
side raise per arm waarbij leunend tegen paal 4x12 reps per arm met 8 kg dumbbell (door de strikte uitvoering valt hier niet te smokkelen)
Dumbbell schoulder press 4x12 reps 14kg per hand (niet erg zwaar maar zo aan het einde van de training was het voor mij zwaar genoeg)
rechterarm is nog steeds iets minder sterk als de linker (paar jaar geleden krachtverlies gekregen in de rechterschouder- weet niet waardoor maar verder ook geen pijn)

Buik Crunches met de benen in de lucht 40x + 3x30 reps
Planken 4x ca 30 sec
Abb coster (goed voor de onderste regio van de buik) 4x20 reps

Daarna wat ongepland cardio want mijn fiets had een lekke band en vervolgens kon ik een half uur speed wandelen met de fiets aan de hand :)

Vanochtend voelde ik de schouders al dus dat zal de komende 2 dagen wel meer worden
nek/traps voel ik niet - gaat dus goed - voor de zekerheid vanochtend weer even met de stuiterbal tussen traps en muur de spieren los gerold (voor de doorbloeding)

Beter dat je je nek/traps niet meer voelt :)
 
Lekkere training even goed. Niet teveel buik doen hoor, anders loop ik zo achter.
 
Joh die buik van mij is ook niet meer wat het geweest is
Ik klooi maar wat aan om de vetribbels weg te krijgen, over een aantal weken moet ik toch weer in mijn zwembroek en dan hoop ik toch weer een beetje in vorm te zijn.
En altijd op tijd aanspannen als je ziet dat er een foto wordt genomen en dan lijkt het net alsof je altijd zo een buik heb ;)
 
aha dat is je tactiek.. Busted:p
 
Ziet er goed uit! Je lichaam ziet er strak uit.

Zorg voor een gezonde leefstijl. Op die leeftijd in ieder geval zeker geen alcohol nuttigen.

Je lijkt zeker geen 50! Ga zo door!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven