XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cools

Colossal Veteran
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
13.556
Waardering
2.950
Om het wat overzichtelijker te maken heb ik alle resultaten en info in deze eerste post geplaats. Ik vul dit de komende dagen nog aan. Mensen die hun resultaten willen delen kunnen posten in dit topic of via pm sturen.

Mogelijke kuren:

Alles kuren zijn 6 weken behalve orals en korte esters only.

  • 250mg test - 250mg primo: voor een goede A:E (Androgeen/Oestrogeen) balans en extra vetverbranding hierdoor. Minder kans op gyno en andere ongewenste oestrogene bijwerkingen. Verhouding kan hierop aangepast worden door test te verlagen en primo gelijk te verhogen.

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

    Boven onderhoud eten zorgt er meestal voor dat het vet % gelijk blijft, op onderhoud voor een lichte daling van gemiddeld 1% en onder onderhoud 2%. Beste resultaat voor meeste winst in spiermassa is natuurlijk boven onderhoud.

  • Anavar only op 30mg: gedurende 4 weken voor degenen die liever niet injecteren. Snel herstel en geen nakuur nodig.

    Volgende kuur kan na 2-3 maanden ingepland worden.

  • 20mg anavar - 75mg test propionaat /2dagen: gedurende 4 weken voor sneller herstel en toch een goede A:E verhouding.

    Nakuur 5 dagen 50mg clomid, dit 3 dagen na laatste test inject beginnen. Test kan door hcg vervangen worden.

  • 200mg deca of 100mg NPP/3 dagen - 250mg test: ter bescherming/herstel of voorkomen van bepaalde blessures en een goed immuunsysteem. Je kan test ook vervangen door hcg (hmg kan er ook bij).

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 14 dagen na laatste inject. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 250mg test - 20mg anavar: Zelfde als de test-primo kuur, maar met iets meer winst.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 350mg test e - 200mg mast e: Ook 6 weken. Voor degenen die liever masteron dan primo gebruiken. Test mag wat hoger dan omdat het iets minder anabool dan primo is.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject te beginnen.

Hcg kan bij elke kuur toegevoegd worden op 500iu-750iu 2x/week, behalve bij de anavar only natuurlijk omdat anders een nakuur nodig is.

Dit zorgt voor sneller herstel. Wel opletten dat je eigen testosteronaanmaak gestimuleerd wordt en dus ook de omzetting naar oestrogeen. Dus reken op 100mg test dat je eigenlijk minder zou moeten zetten voor een goede A:E verhouding. Mensen gevoelig aan oestrogene bijwerkingen zoals gyno moeten hier zeker rekening mee houden en hun dosis hier op voorhand aan aanpassen.


Gemiddelde winsten:

Dit is dus wat je overhoud na een kuur (minus vocht en verlies na kuur).


  • Primo-test: 3kg gemiddeld (gebaseerd op dosering 200 primo -250 test).

  • Anavar only: 2kg gemiddeld.

  • Anavar 20mg- test 250: geeft gemiddeld 4kg winst.

  • Deca-test: Ook 4kg gemiddeld.


Resultaten test e 250mg – primo 200mg kuur (6weken, nakuur 10dagen clomid op 50mg):

+Hope2again:-Start 85kg op 13% (vvm 74kg)

-Einde na nakuur 88,3 op 11% (vvm 78,6kg)

-Winst 4,6kg


+SHaDoWLanDZ: -Start 103,4kg op 23% (vvm 79,6kg)

-Einde 106,2kg op 22% (vvm 82,8kg)

-Winst 3,2kg


+CobyBE:-Start 91,5kg op 19,8% (vvm 73,4kg)

-na 6weken 93kg op 17,81% (vvm 76,5kg)

-Winst 3,1kg

-Na 10 weken 95Kg op 17.5% (dosis verhoogd in week 7 naar 500mg test en 300mg primo, merkt zelf sterke stijging in vocht op)

-12 weken doorgezet, resultaat 2 weken na nakuur 93kg op 17% (vvm 77,2kg)

-Uiteindelijk winst 3,8kg. Zoals u ziet heeft langer kuren of dosis verhogen weinig nut op termijn. Hij had sneller een nieuwe kuur kunnen beginnen als hij op 6 weken gestopt was.


+Gebruikuur:-Start 80kg op 11.9% - 14.7% (vvm 70,48- 68,24)

-2 weken na nakuur: 84kg op 13.0% - 13.5% (vvm 73,08- 72,66)

-winst: 2,6- 4,4kg


+Annoniem 1:-Start 80,5kg op 16% (vvm 67,6kg)

-Einde 84,8 op 15% (vvm 72,1kg)

-Winst 4,5kg


+Annoniem 2:-Start 93kg op 15% (vvm 79,1kg)

-Einde 92kg op 11% (81,9kg)

-Winst 2,8kg


+Annoniem 3:-Start 90,5 kg op 11% (vvm 80,1kg)

-Einde 93,5 kg op 11% (vvm 83,2kg)

-4weken na nakuur 93 kg op 11% (vvm 82,8kg)

-Winst 2,7kg


Andere kuren:

+Annoniem 4 (test e 250 mg-anavar 30mg/dag): -Resultaat 4,5kg winst en daling van 1%

-Start en eindgewicht nog opvragen



Geposte resultaten:

Cools, ik heb inmiddels 2keer het 250-200 test-primo kuurtje gedaan, waarbij ik de tweede keer proviron erbij gepakt heb om gyno tegen te gaan wat ik tijdens de eerst kuur kreeg (had toen al geswitched naar 200-250).

Heb met de laatste kuur 2kg gepakt en 1% vet verloren.

Langere wil ik ook niet doen, 1x eerder gedaan met test/mast maar daar merkte ik ook na 8 weken geen vooruitgang meer behalve vocht vasthouden.


Cools

Ik heb ook je kuurtje geprobeerd als eerste keer in me leven. Voordat ik eraan begon ben ik eerst flink gaan cutten van 15% naar circa 10%vet. Ik woog 82 kg toen ik de cut starte, mijn lengte 1'78 m. Train al ruim 12 jaar maar nooit serieuz op voeding gelet. Het laatste jaar wel maar geen significante gains vandaar dat ik es jou kuurtje wilde proberen.

Het resultaat mag er zijn ik ging van 74 naar 82 kg.
De nakuur is nu een week afgelopen hierin ben ik circa 0,5 kg afgevallen, weeg nu dus nog 81,5 kg
Ben wel direct na de kuur gestart met creatine....dus er zal nog een gedeelte vocht zijn.
Ik sta nog steed op circa 10% vet.

Over 3 maanden zal ik nog een update geven hoe ik er dan bij sta.

Hallo cools,

Ik zou je nog op de hoogte brengen van wat ik 3 maanden later heb over gehouden aan jou kuurtje. Ik begon op een gewicht van 74 kg ( kwam wel uit er n diepe cut fase ) ik groeide naar 81,5 na de nakuur. Momenteel weeg ik nog steeds rond de 81,5 vet zelfde gebleven. Buikplooi is exact gelijk gebleven.
Ik ben dus zeer tevreden als eerste kuurtje.

Thanks,

Ger


Mannen,

Op advies van Cools volgende kuur gedaan de afgelopen 6 weken.
- test E 250 mg ew.
- Anavar 20 mg ed.

over 4 dagen begint nakuur met nolva
gestart op 78 kg bij 1,70 met vp 11.
Zit nu na 6e week op 87kg bij 12%.
Sides: sneller zweten, enorme pomp onderrug, en erg geil.
postieve effecten: gainz,kracht,pomp,lekker gevoel.

ga nu eerst 2 a 3 maanden off om te zien wat er van over blijft doel is om in de off periode vp te gaan verlagen voor de volgende kuur.
Dan zal ik een soortgelijke kuur gaan proberen met test e 250/prim0 200 mg voor weer 6 weken.
ben benieuwd naar de netto winst over 2 maanden.
vooralsnog ben ik erg te spreken over deze manier van kuren.
helemaal geen vervelende sides en knallen als een beest!


Nieuwe update van mijn 4 weken anavar 30 mg kuurtje:

Na 3 weken:
-Totale toename in gewicht 3.3 kg.
-Vetpercentage is gelijk gebleven
-Kracht wat toegenomen. (niet spectaculair maar wel duidelijk)
-Libido hetzelfde, misschien zelfs iets toegenomen maar zeker geen groot verschil.

Bijwerkingen: Niet signifant behalve dus:
a)-Beetje schorre stem maar dat had ik al na een paar dagen
b)-Soms beetje jeuk op hoofdhuid maar minder dan de 1e 2 weken
c)-Bij flink inademen wat drukkend gevoel aan de linkerkant

Nu ga ik de laatste week in. In de 3e week ben ik 1.8 kg aangekomen, waarvan misschien 300 gr aan gewicht te danken is aan kerstavond (iets meer gesnoept dan normaal ☺)

Hopelijk kan ik uiteindelijk 2.5 kg overhouden na 3 maanden..

Laatste update over mijn anavar 4 weken 30 mg per dag:

-Week 4

Alleen maar 0,2 kg gewicht bijgekomen.
BF%= hetzelfde gebleven.

Totaal na 4 weken: 3.5 kg toename spiermassa bij gelijkblijvend vet percentage.

Ik ben er absoluut tevreden mee met het resultaat. Ik hoop wel dat ik dit over 2 maanden nog hetzelfde kan zeggen.

Wel vreemd dat ik de laatste week zo weinig ben aangekomen (0,2 kg)
Ik denk dat het met gewenning te maken heeft al vind ik dat dan wel snel gaan.
Misschien was het beter geweest om langzaam op te bouwen zodat je minder snel last krijg van gewenning?

Maar goed, ik klaag absoluut niet.
3.5 kg erbij en meer vorm in mijn borst en schouders zonder bijwerkingen.
Prima!
Het was wel mijn eerste kuurtje en men zegt dat je daarop het sterkst reageert.

Ik kan het kuurtje van Cools echt aan iedereen aanraden!!!!
Bedankt Cools!:D

Cools:

Na exact 33 dagen ( bijna 5 weken) lang 30 mg anavar te hebben genomen:

-4.5 kg aangekomen
-Vet percentage grotendeels hetzelfde gebleven, mischien zelfs ietsjes droger
-Meer vorm in borst.rug en schouders vooral in de schouders goede vooruitgang te noteren

nu afwachten over 2 maanden, hoe het dan is...

Hopelijk val ik niet veel terug☻

Thx

Hi guys,

Ik heb cools kuur van 4 weken op 30mg anavar ed (3x per dag 10mg) en ben hier erg tevreden over.

Mijn stats dag 1:


1,86m


87,5kg


16% bf

Na 4 weken:


1,86m


90,0kg


16% bf

Voelde me zeer goed tijdens deze kuur en had geen enkel last van eventuele negatieve bijwerkingen. Alleen positief allemaal eigenlijk, meer energie, erg veel zin in trainen, veel kracht en verhoogd libido in mijn geval :)

Nam ook om de dag 1500gr red maca en andere supplementen (visolie, multi enz).


Ik heb me vanmorgen voor de laatste keer gewogen ivm Cools anavar kuurtje 30 mg per dag voor 4 weken

Resultaat 8 weken na het stoppen met de anavar 30 mg:

-Gewicht is in toaal 2.1 kg minder als toen ik stopte.

Ik was in totaal 4.4 kg aangekomen min de 2.1 kg die ik weer heb verloren. per saldo heb ik dus 2.3 kg aan overgehouden.

Vet percentage was tijdens de kuur minder, nu is het weer (optisch) gelijk als toen ik ermee begon

2.3 kg.

Het is niet echt veel maar goed, alle beetjes helpen. daarbij heb ik door de anavar wel iets meer vorm in mijn schouder partij gekregen.

Anavar 30 mg per dag gedurende bijna 5 weken (33 dagen)

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------


Moest er interesse zijn: even een toelichting mbt Oxandrolone kuur.

4 weken à 30 mg. / dag. 15 mg in de ochtend en 15 mg een 8-tal uurtjes later.


Man - 1.80 m - 48 jaar - 4 jaar geleden terug (na pauze van 6 jaar, wel wielersport blijven uitoefenen) begonnen met krachttraining. 4 / 5 dagen per week met een A - B schema.


Voeding gedurende kuur 200 KCAL boven onderhoud met 160 gr E / 75 gr V rest aangevuld met carbs.


Zondag cheat met o.a pistolets, kipcurry, 6 pilsjes..... wel hoog in E gebleven.

Metingen met Tanita SC 330 P weegschaal. (vet% dus +/-)


Start 79 kg 17 % bf


Deze ochtend 82.5 kg. 16 %

Zeer tevreden al bij al met de tabs uit het vierkante potje à 15 mg/tab. :D


Eerste paar dagen wat ijl in het hoofd en een beetje jeuk op billen en schouders. Voldoende drinken en vanaf dag 3 alles perfect. Krachttoename redelijk snel tot week 3. Laatste week bleef kracht hetzelfde maar in de spiegel gaf de 4de week toch nog voordeel. Langer dan 4 weken zou persoonlijk weinig meer gebracht hebben denk ik. Heb wel op mijn tanden moeten bijten om de 30 mg aan te houden.....

Supps tijdens: Creatine monohydraat QNT, Vit D3 XXL, Omega 3-6-9 XXL, Donacom, Magnesium

Nu begonnen met de DETOX van XXL + de Testbooster van XXL

Louter ter info: is Turinabol te vergelijken met Oxandrolone qua werking / bijwerking ?


Heb de 250 test/primo 6 weekse kuur van cools zojuist afgesloten, onderstaand resultaten. Had hiervoor enkel 4 weken anavar 30mg per dag als kuur gedaan.

Begonnen op 88.5kg - nu 95.2. Bodyfat vrijwel hetzelfde gebleven. Trainen en voeding waren optimaal.

Positief: veel energie, ontzettende pomp, lang doorgaan, kracht toegenomen, agressie toegenomen.


Totaal geen sides behalve af en toe wat kortademig. Geen gevoelige tepels, geen acne, geen last van gyno of andere negatieve oestrogene bijwerkingen.

Tevreden met de kuur. Zaterdag beginnen met 10 dagen 50mg clomid. Hoop dat er niet meer dan 1kg vanaf gaat.

Als iemand nog iets wil weten hoor ik het graag :)


Nu net klaar met de NPP-TestP kuur van Cools. Geen enkele side gehad, enkel wat meer zweten. Gains zijn vrij aardig, toch een ruime 6/7 kilo gepakt, ben benieuwd als het vocht er af is.


Cools

Heb jouw kuur bijna afgerond, enige verschil is dat ik acht weken heb gedaan i.p.v. jouw zes weken. Heb de eerste 4 weken gebulkt en laatste 4 weken gecut.


Begonnen op 81 kg op 12%, net weer vet gemeten en zit nu op 84,2 kg met 8%. Zeer tevreden met resultaat! Verwacht dat er 2kg aan vocht afgaat en ik iets ga stijgen in vet tijdens nakuur. Volgende week beginnen met de nakuur, ik ga iets boven onderhoud zitten en extra vitamine B5 nemen tegen acne. Benieuwd of de B5 daadwerkelijk verschil gaat maken.

Qua sides: vrij weinig, op wat lichte acne na, en er 1x per nacht uit om te plassen.


Positief: Pomp, kracht, energie, drive, weinig sides, geen gekrompen ballen.

Edit: Dosering was Test e 360 mg (300 mg eerste drie weken ), Mast e 200mg.

Hoi Cools:

Even een update m.b.t.Test/Primo 250/200
Misschien leuk om het bij je overige resultaten te zetten:

Na 6 weken, toename lichaamsgewicht van 6 kg
Na 7 weken -1 kg afgevallen.
Totale toename = 5 kg


Je hebt dus gelijk dat na 6 weken de winsttoename nihil is. Had ik eerlijk gezegd toch niet verwacht omdat ik in week 6 nog flink ben aangekomen maar ik in week 7 wel 1 kg ben afgevallen.

Nu maar hopen dat ik 3 kg netto mag overhouden uiteindelijk...

Qua bijwerkingen heb ik totaal niks ondervonden, behalve soms het idee dat ik mijn aan mijn nieren had maar dat zal wel mentaal zijn geweest. Libido lijkt hetzelfde te zijn en mijn teelballen zijn nauwelijks gekrompen.
Wel heb ik een opgeblazen buik aan over gehouden maar dat zal wel weg trekken een keer.

Nu vrijdag begin ik met 12 dagen Clomid 50 mg.
In juni wil ik wel bloed laten prikken.
 
Laatst bewerkt:
Goed stuk voor 's ochtends bij de koffie. Thanks!
 
Kan er niets aan toevoegen, simpelweg omdat ik weinig weet over deze materie. Maar zeker interessant, ik volg dit.
 
Oorspronkelijke eerste post

Dit gaat een vrij uitgebreid topic worden. Het gaat niet alleen over de anabole/androgene/oestrogene activiteit van anabolen. Maar ook over toxiciteit, werking en andere nevenwerkingen.

Maar vooral over welke nu het beste werken in verhouding met veiligheid. Probleem bij dit is dat er zo weinig onderzoek is op mensen en de oude meethmethode (gewicht prostaat/kringspier voor androgene/anabole waarde) is allemaal op ratten gebeurd. En de vraag is nog of de kringspier en prostaat ons zoveel kunnen vertellen wat er nu echt in het lichaam gebeurt. Als ze dit nu al eens begonnen te meten bij mensen.

Maar goed ik ga vanaf het begin beginnen.



1. De anabole/androgene activiteit (kringspier/prostaat meetmethode).


Het Anabole Dilemma: Meer is vooral gevaarlijker
http://www.ergogenics.org/eerst.html

Hier vergelijkt men dus verschillende anabolen in deze waarden, maar ook wat er gebeurd dosisafhankelijk met de androgene/anabole verhouding.

Dit is de conclusie daarover: "Als je een anabool neemt, en je verhoogt je dosis, dan neemt het anabool effect toe, maar de androgene bijwerkingen op de prostaat en de vesikels ook. Maar - en nou komt het - die androgene bijwerkingen nemen meer toe dan de anabole effecten. Fors meer. Ongeacht het middel."

Er staat ook een tabel welke meeste impact kringspier en prostaat heeft. Het gaat over 13 anabolen. Maar goed, ratten dus en een meetmethode met vragen.



Hier het orginele onderzoek, voorlopig alleen abstract.

Comparative androgenic, myotrophic and antigonadotrophic properties of some anabolic steroids.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0039128X70800046





2. De androgeencel


Dianabol en stanozolol sterker anabolen dan we dachten (J Steroid Biochem Mol Biol. 2005 Apr;94(5):481-7.)
http://www.ergogenics.org/anabolica182.html

Quote: "Wetenschappers onderschatten de kracht van orale anabolen als dianabol en stanozolol. De methoden waarmee ze de kracht van dat soort anabolen in reageerbuizen hebben gemeten kloppen niet."

De methode: De onderzoekers meten hoeveel androgeenreceptoren geactiveerd zijn, en stoppen daarna een te onderzoeken anabool bij hun androgeencel. Vervolgens meten ze hoeveel van dat anabool ze nodig hebben om het methyltrenbolon van de receptor af te kegelen. Hoe meer moleculen je daarvoor nodig hebt, des te slapper is het.

Verkeerde interpretatie?: Op basis van dit soort studies formuleerden sommige onderzoekers de - door goeroes klakkeloos overgenomen - theorie dat anabolen als stanozolol en dianabol hun effect niet via de androgeenreceptor uitoefenen, maar een "non-genomische werking" hebben.

Andere meethmethode (in dit onderzoek gebruikt): Maar je kunt de kracht waarmee anabolen zich vastmaken aan androgeenreceptoren natuurlijk ook onderzoeken in een organisme dat je anabolen hebt toegediend. De onderzoekers deden dat met ratten, waarvan ze een uur na toediening in spiercellen maten hoeveel androgeenreceptoren er nog in de celkern rondzweven. Als een androgeenreceptor een complex heeft gevormd met een androgeen hormoon [een ligand, moet je dan eigenlijk zeggen], dan maakt het complex zich vast aan het DNA. Op de korte termijn kun je de effectiviteit van androgenen dus meten door te tellen hoeveel receptoren er na toediening nog rondzweven in cellen: hoe meer dat er zijn, des te slapper is het anabool.

Conclusie: In echte, levende cellen gebeuren er dingen die de gangbare tests over het hoofd zien, concluderen de onderzoekers. De theorie van de non-genomische werking van sommige anabolen blijft wat hen betreft gewoon een theorie.


Anabolic-androgenic steroid interaction with rat androgen receptor in vivo and in vitro: a comparative study.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15876413




3. De gistcel met androgeenreceptoren.

Testosteron, boldenone, trenbolone en THG met elkaar vergeleken
http://www.ergogenics.org/testosteron-boldenon-trenbolone-thg-methyltrenbolone-vergeleken.html

Conclusie: Volgens de test interacteert DHT beter met de androgeenreceptor dan trenbolon, THG en methyltrenbolon. Methyltrenbolon doet het iets beter dan testosteron en THG, maar niet zo goed als trenbolon en DHT.

Maar!: Voor een deel komt dat omdat de androgeencel van de Wageningers alleen androgeenreceptoren heeft. De progesteronreceptor en de estradiolreceptor versterken de werking van de androgeenreceptor. Beide receptoren kunnen de werking van de androgeenreceptor met een factor drie versterken

De conclusie is dat de gistcel ons maar een deel kan vertellen, net zoals de androgeencel in vitro. Dus geen van alle onderzoeken kan ons echt vertellen wat de totale anabole effecten zijn. We moeten dus overgaan tot in vivo onderzoek op mensen.

Middelen die alleen op de androgeenreceptor werken kunnen ons wel wat vertellen met dit onderzoek. Maar dan zit je nog met metabole omzettingen.


A new highly specific and robust yeast androgen bioassay for the detection of agonists and antagonists
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17849102

Towards the mapping of the progesterone and androgen receptors
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=3695484

Tetrahydrogestrinone is a potent but unselective binding steroid and affects glucocorticoid signalling in the liver.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16356667?dopt=Abstract



Conclusie, sommige anabolen zijn sterker dan we denken. En de werking is niet alleen via de androgeenreceptor bij allen.
 
Laatst bewerkt:
deze volg ik, meer is dus beter ;-)
 
zeker interesant :)
 
deze volg ik, meer is dus beter ;-)

Dat zou je denken op het eerste zicht, maar nee ;) Staat er al bij onderaan bij oxandrolone.


Ok, klaar voor vandaag ;) Morgen is het de beurt aan de toxische effecten en alle andere mogelijke bijwerkingen. Ook ga ik alles nog eens nalezen en mogelijke fouten aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
allereerst vind ik het fantastisch wat je doet hoor Cools, dat samenvatten van ergogenics.org.

Maar heb jij de artikelen ook beoordeeld op kwaliteit? En zo ja, welke criterialijst heb je gehanteerd?
 
allereerst vind ik het fantastisch wat je doet hoor Cools, dat samenvatten van ergogenics.org.

Maar heb jij de artikelen ook beoordeeld op kwaliteit? En zo ja, welke criterialijst heb je gehanteerd?

Ik heb de artikelS zelf beoordeeld op kwaliteit, maar ik laat een deel over aan anderen die lezen. Ik heb de oorspronkelijke onderzoeken er ook bij geplaatst en zal zo snel mogelijk aanvullen met full texten.



In vivo onderzoeken op mensen


1. Deca Durabolin



Dit doet 600 mg deca per week (J Clin Endocrinol Metab. 1999 Apr;84(4):1268-76.)
http://www.ergogenics.org/anabolica231.html#1

Dosis: Daarom gaven de onderzoekers hun proefpersonen in week 1 en 2 van hun kuur 200 en 400 mg van Organons Deca-Durabolin. Van week 3 tot week 12 kregen de proefpersonen elke week een injectie met 600 mg deca. Van week 13 tot week 16 bouwden de onderzoekers de doses af, en kregen de proefpersonen respectievelijk 400, 200, 100 en 50 mg deca per week.

Resultaat: de anabolen en de training versterkten elkaars werking. In de deca-groep nam de lean body mass toe met 3.9 kilo. In de de deca+training-groep was dat 5.2 kilo.



Effects of Pharmacological Doses of Nandrolone Decanoate and Progressive Resistance Training in Immunodeficient Patients Infected with Human Immunodeficiency Virus
http://jcem.endojournals.org/content/84/4/1268.abstract




Artsen meten wat een decakuurtje doet
http://www.ergogenics.org/deca2.html

Dosis: De onderzoekers bestudeerden zestien bodybuilders die 200 milligram deca-durabolin per week kregen. De kuur duurde acht weken. Voor de kuur, na de laatste spuit en zes weken daarna onderzochten de onderzoekers de bodybuilders met de DEXA-methode.

Resultaat: De sporters wogen gemiddeld 76 kilo toen hun kuur begon. In acht weken liep dat op tot 79. De vetvrije massa van de sporters steeg van 60 tot 63 kilo. Ongeveer twee kilo kwam op de romp te zitten, ongeveer 1 kilo kwam op de benen terecht. Met de armen gebeurde niets. Het vetpercentage bleef ongewijzigd.

Body composition and anthropometry in bodybuilders: regional changes due to nandrolone decanoate administration.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11354529



Deca is een volwaardig oestrogeen
http://www.ergogenics.org/androgenen.html





2. Testosteron


Studie: testosteronkuur effectiever dan decakuur (J Steroid Biochem Mol Biol. 1991;40(4-6):607-12.)
http://www.ergogenics.org/anabolica175.html#1

Resultaat: Honderd milligram deca bouwt meer massa op dan honderd milligram testosteron, en breekt meer vetmassa af. Tegelijkertijd lijkt de toename van lichaamskracht groter te zijn.
De kuurtjes van driehonderd milligram per week werkten beter dan de honderd milligramkuurtjes. Als je de resultaten van de zwaarder kuurtje met elkaar gaat vergelijken, dan komt testosteron als beste uit de bus. De gewichtstoename door beide kuurtjes is zo ongeveer gelijk aan elkaar - een ruime drie kilo - maar de testosterongebruikers verliezen daarbij vet, de decaspuiters niet. Het effect van testosteron op de lichaamskracht is bovendien groter.



Comparison of the effects of high dose testosterone and 19-nortestosterone to a replacement dose of testosterone on strength and body composition in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1958561




Hogere doses testosteron: meer effect op de spiermassa en met de bijwerkingen valt het wel mee (Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 Dec;281(6):E1172-81.)
http://www.ergogenics.org/anabolica212.html#1

Dosis en Methode: Onderzoekers legden in zestig gezonde mannen van 18-35 jaar, "with prior weight-lifting experience", de aanmaak van testosteron plat met de GnRH-agonist Decapeptyl. Daarna injecteerden ze de mannen twintig weken achtereen met testosteron-enantaat. De mannen kregen wekelijks een injectie met 25, 50, 125, 300 of 600 mg testosteron. De dosis van 25 mg is nog net genoeg om het seksueelfunctioneren van mannen intact te houden. Voor zover studies dat hebben uitgezocht is 600 mg de hoogste dosis testosteron die mannen wekelijks kunnen injecteren zonder in acute medische problemen te komen. In het anabolenmilieu is niet iedereen het daarmee eens.

Resultaat: Hoe hoger de dosis testosteron was, des te meer vetvrije massa wonnen de mannen. De vetvrije massa bestaat slechts gedeeltelijk uit spiermassa. Maar ook de spiermassa nam meer toe naarmate de mannen meer testosteron injecteerden.


Let wel op: Ze legden eerst hun eigen productie plat.

Testosterone dose-response relationships in healthy young men
http://ajpendo.physiology.org/content/281/6/E1172.full




Hoger doses testosteron, minder vet (J Clin Endocrinol Metab. 2004 Feb;89(2):718-26.)
http://www.ergogenics.org/anabolica206.html#1

Doseringen: Dus gaven ze gezonde mannen van 18-35 jaar twintig weken lang elke week een injectie met 25, 50, 125, 300 of 600 mg testosteron-enantaat. De mannen kregen bovendien een GnRH-agonist die hun eigen testosteronaanmaak platlegde.

Resultaten: Hoe hoger de dosis, hoe meer meer lean body mass bouwden de mannen op. Lean body mass of vetvrije massa staat voor vocht, bloedmassa, botmassa en spiermassa. De doses die de testosteronspiegel van de mannen beneden het normale niveau brachten leidden tot meer vetweefsel. Suprafysiologische doses lieten echter vet verdwijnen.


Dose-Dependent Effects of Testosterone on Regional Adipose Tissue Distribution in Healthy Young Men
http://jcem.endojournals.org/content/89/2/718.abstract





Hogere doses testosteron bij oudere mannen: minder effect, meer bijwerkingen
http://www.ergogenics.org/leefttest.html

Doseringen: verschillende doseringen van 25 tot 600 milligram per week, een half jaar lang, aan twintigers en zestigers.

Resultaten: Bij de hoge dosering bouwen jongeren meer spiermassa op dan de ouderen. Ondanks dat die ouderen meer vrij testosteron in hun bloed hebben. Bij ouderen stijgt de concentratie van het 'prostaatkanker-eiwit' PSA meer. Tijdens de proef ontdekken de onderzoekers bij twee oudere proefpersonen prostaatkanker, ook al hebben ze alle mannen van tevoren onderzocht. De ene man gebruikt 50 milligram, de andere 300 milligram.

Older men are as responsive as young men to the anabolic effects of graded doses of testosterone on the skeletal muscle.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15562020

Older men are as responsive as young men to testosterone's anabolic effects; however, older men have lower testosterone clearance rates, higher increments in hemoglobin, and a higher frequency of adverse effects. Although substantial gains in muscle mass and strength can be realized in older men with supraphysiological testosterone doses, these high doses are associated with a high frequency of adverse effects. The best trade-off was achieved with a testosterone dose (125 mg) that was associated with high normal testosterone levels, low frequency of adverse events, and significant gains in fat-free mass and muscle strength.

full text (deze ga ik nog eens verder bestuderen)
http://jcem.endojournals.org/content/90/2/678.long

Dagje ouder? Neem anti-oestrogenen bij je testosteronkuur (J Androl. 2009 Dec 3. [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/anabolica225.html#1





Testosteron maakt HIV-patienten die niet trainen alleen maar dik
http://www.ergogenics.org/testhiv.html



Testosteron-enantaat net zo effectief met finasteride (J Clin Endocrinol Metab. 2005 Mar;90(3):1502-10.)
http://www.ergogenics.org/anabolica247.html#1

Met DHT-blokker is testosteron nog steeds anabool (Am J Physiol Endocrinol Metab. 2005 Jan;288(1):E222-7.)
http://www.ergogenics.org/anabolica222.html#1




3. Oxymethelone


Oxymetholone 100 mg/dag werkt beter dan 150 mg/dag in HIV-trial (HIV Clin Trials. 2003 May-Jun;4(3):150-63.)
http://www.ergogenics.org/anabolica184.html

Het orale anabole steroid oxymetholone [structuur hieronder] bouwt ietsiepietsie meer vetvrije massa als je er dagelijks honderd milligram van slikt dan bij een dosering van honderdvijftig milligram. Tot die verrassende conclusie komen Duitse onderzoekers in een trial die vijf jaar geleden werd gepubliceerd. De bijwerkingen van oxymetholone waren bij de lagere dosering geringer.

Oxymetholone is een zwaar middel, concluderen de Duitsers. Het werkt beslist, maar de kans op bijwerkingen is aanzienlijk.

Als je kijkt naar de lichaamssamenstelling van beide groepen, dan zie je dat de groep die de mildere dosis nam bovendien meer vetvrije massa opbouwde - en waarschijnlijk dus ook meer spiermassa. De proefpersonen trainden niet met gewichten en volgden niet een bijzonder eiwitrijk dieet.

Oxymetholone for the treatment of HIV-wasting: a double-blind, randomized, placebo-controlled phase III trial in eugonadal men and women.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12815555




Oxy breekt vet af, bouwt spier op
http://www.ergogenics.org/oxy4.html

Doseringen: De mannen kregen 50 of 100 milligram oxymetholone per dag. De kuur duurde twaalf weken.

Resultaten: Bij 50mg 3,3kg vvm en bij 100mg 4,2kg

De vraag is of het de moeite is het dubbel te nemen voor 0,9 kg vvm (gezien bijwerkingen).



Oxymetholone is een oestrogeen
http://www.ergogenics.org/anabolica123.html#2


Stanozolol is een beetje oestrogeen
http://www.ergogenics.org/stromba2.html

Androgenen stimuleren vorming estradiol ook indirect
http://www.ergogenics.org/str.html




4. Oxandrolone

Medische studie: twaalf weken op oxandrolone (J Appl Physiol. 2004 Mar;96(3):1055-62.)
http://www.ergogenics.org/anabolica171.html#1

Opzet en doseringen: De onderzoekers gaven dertig zestigplus-mannen twaalf weken elke dag twintig milligram oxandrolon en keken wat er gebeurde. Als je de studie hebt gelezen vraag je je af of het geven van androgenen aan mensen die niet trainen wel zo'n goed idee is.

Resultaten (zonder training): De omvang van de spieren groeide aanzienlijk door het oxandrolonkuurtje. Het overgrote deel van de vetvrije massa die het oxandrolonkuurtje opbouwt is na twaalf weken foetsie. Eenzelfde effect heeft oxandrolon op de spierkracht.

Zoals onderstaande onderzoek aangeeft.

Wel anabolen, geen training, waardeloze spieren (J Acquir Immune Defic Syndr. 2005 Apr 1;38(4):399-406.)
http://www.ergogenics.org/anabolica238.html


Treatment with oxandrolone and the durability of effects in older men
http://jap.physiology.org/content/96/3/1055.abstract

A comparison of the clinical and cost-effectiveness of 3 intervention strategies for AIDS wasting
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=16649835




Oxandrolone werkt bij oud en jong even goed
http://www.ergogenics.org/leeftijd.html

Resultaten staan erin en spreken voor zich.

The rate of restoration of body weight after burn injury, using the anabolic agent oxandrolone, is not age dependent.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11164665






Oxandrolonekuurtjes van 6 weken en 12 weken even effectief
http://www.ergogenics.org/anabolica242.html

Beetje testosteron en paar tabs oxandrolone net zo effectief als megadosis testosteron
http://www.ergogenics.org/anabolica235.html#1


Eerste onderzoek zijn oudere mannen van gemiddeld 72 jaar. Ze trainden wel niet tijdens de kuur. Maar toch blijft het interessant dat ze de eerste 6 weken wel in VVM winnen en na 6 weken vrijwel niets.

"The most important finding of this study was that greater than 90% of the gains in total lean body mass and skeletal muscle strength were achieved by study week 6", schrijven de onderzoekers.

Dat de meeste winst tijdens anabolenkuurtjes plaatsvindt tijdens de eerste weken van een kuur hebben onderzoekers wel vaker gevonden. Veel artsen die anabolengebruikers begeleiden zijn dan ook voorstander van kortdurende kuurtjes. "Na 4-6 weken bouw je maar weinig spieren op als je kuurt", vertelde een arts ons. "Ga je dan toch door met gebruiken, dan belast je je lichaam alleen maar. Je kunt dan misschien beter stoppen, je lichaam laten herstellen en proberen zoveel mogelijk van je gewonnen spiermassa vast te houden."


Verdediging resultaten (voor de te verwachte antwoorden): Verdediging resultaten (voor de te verwachte vragen): De oudere mannen trainden niet, maar dan zouden ze na 8 weken toch wat meer winst moeten hebben. Maar oudere mannen hebben meestal een lager testosteron en dus minder spiermassa. Het kan zijn dat de eerste weken er een heropbouw van normale spiermassa is. En dat ze door middel van training na 8 weken wel sterker zouden kunnen vooruitgaan.


2de onderzoek is bij mannen met HIV. Zij trainden dus wel. Op 20 weken met 600mg test e halen zij 8kg VVM. Maar met 100mg test e en 20mg oxandrolone halen zij vrijwel evenveel VVM op 8 weken! Natuurlijk kan de winst hoger zijn bij deze groep vanwege hun ziekte, net zoals bij de oudere mannen een heropbouw. Oxandrolone heeft ook effecten op het immuunsysteem. Maar het toont al aan dat een combi beter zou kunnen werken.



Mogelijke verklaring: Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0303720709000264


Six-week improvements in muscle mass and strength during androgen therapy in older men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16424293

Effects of active immunization against myostatin on carcass quality and expression of the myostatin gene in pigs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20163624
 
Laatst bewerkt:
Toxiciteit en mogelijke bijwerkingen van anabole androgene steroïden


1. Mogelijke celschade


Dierstudie: beschadiging van erfelijk materiaal na eenmalige injectie deca
http://www.ergogenics.org/decadurabolin2.html

Nandrolon en stanozolol beschadigen DNA van bodybuilders
http://www.ergogenics.org/schmidt.html

Chromosome damage and cytotoxicity in oral mucosa cells after 2 months of exposure to anabolic steroids (decadurabolin and winstrol) in weight lifting.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20566358



Induction of micronuclei in V79 cells by the anabolic doping steroids tetrahydrogestrinone and trenbolone
http://www.springerlink.com/content/2471727731u78488/

Deze vergelijkt de cytotoxiciteit (toxiciteit op cellen) van trenbolone met testosteron (en THG). En testosteron heeft op lage concetraties geen effect. Trenbolone dan weer wel. In hogere concetraties heeft testosteron wel effect, maar het is in vitro op longcellen van hamsters. Toch wel weer interessant. Zeker als je ziet dat deca en winstrol in vivo bij mensen toxisch zijn.

De vergelijking van testosteron en trenbolone in vitro gaat dan wel om de directe androgene toxische effecten. Want in het lichaam wordt deze nog eens omgezet naar oestrogeen en dit is genotoxischer dan androgenen. In vivo kan het wel genotoxisch zijn dan in lage dosis.


Hoe genotoxisch zijn testosteron, trenbolon en THG?
http://www.ergogenics.org/anabolica90.html

Bij eerste grafiek zie je dat er bij tren al vanaf 10 micromol een daling van de levensvatbaarheid van de cellen is. Bij de 2de grafiek zien ze naar het aantal cellen met microcelkernen. Bij tren verhogen die na 10 micromol en bij test is er na 100 micromol een zeer kleine niet statistisch significante stijging. Zo zie je het verschil tussen test en tren maar.




Wat we niet weten over trenbolone
http://www.ergogenics.org/tren.html





2. Lever en nieren

Dianabol is voor de lever het linkste anabool
http://www.ergogenics.org/dnasyn.html

Eigen artikel met info over leverfunctie: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/stimulatie-leverfunctie-gezondheid-310062/


Dierstudie: boldenone beschadigt nieren
http://www.ergogenics.org/index09d.html

Veel anabolengebruikers lopen rond met kapotte nieren (ASN 2009; Abstract TH-PO163.)
http://www.ergogenics.org/bodybuilding47.html#1





3. Ziektes

Celstudie: anabolen versnellen ziekte van Alzheimer
http://www.ergogenics.org/hotten3.html

En de studie van dat artikel.

Neurotoxic properties of the anabolic androgenic steroids nandrolone and methandrostenolone in primary neuronal cultures
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...BC993F0.d03t03





4. Hart


Anabolenkuur is linker voor je hart dan je denkt
http://www.ergogenics.org/hart3.html


Combinatie groeihormoon en anabolen riskant voor hart
http://www.ergogenics.org/hart6.html


Dierstudie: hardlopen geeft het hart veerkracht - maar niet als je nandrolon gebruikt
http://www.ergogenics.org/402.html


Nandrolon gevaarlijker voor hart dan testosteron
http://www.ergogenics.org/testo.html





5. Androgene bijwerkingen


Het Anabole Dilemma: Meer is vooral gevaarlijker (bij ratten)
http://www.ergogenics.org/eerst.html

Als je een anabool neemt, en je verhoogt je dosis, dan neemt het anabool effect toe, maar de androgene bijwerkingen op de prostaat en de vesikels ook. Maar - en nou komt het - die androgene bijwerkingen nemen meer toe dan de anabole effecten. Fors meer. Ongeacht het middel.


Vitamine E beschermt testes tijdens kuur (Andrologia. 2004 Oct;36(5):277-81.)
http://www.ergogenics.org/anabolica236.html#1


Vitamine E maakt prostaat doof voor androgenen
http://www.ergogenics.org/vite0.html


Vitamine D beschermt prostaat tegen androgenen
http://www.ergogenics.org/prostaat3.html


Dierstudie: vitamine C beschermt prostaat anabolengebruikers (J Nutr Biochem. 2009 Aug 26. [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/anabolica214.html


Meer over vitamine C hier http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/stimulatie-leverfunctie-gezondheid-310062/




6. Immuunsysteem

Anabolen remmen ontstekingsreacties
http://www.ergogenics.org/ontstekingsremmer.html

"Uit dierstudies is echter gebleken dat androgenen de activiteit afremmen van immuuncellen, de aanmaak van het ontstekingsremmende IL-10 verhogen en de concentraties van TNF, IL-1 en IL-6 verlagen. Uit onderzoek bij mensen is gebleken dat toediening van DHEA, DHT en testosteron soortgelijke effecten heeft."

Uit andere onderzoeken weet ik dat DHEA het immuunsysteem activeert en onsterkingsfactoren. Het is dan ook niet te vergelijken met DHT en testosteron. Deze laatste 2 hebben negatieve effecten op het immuunsysteem. Onderzoeken volgen.




7. Cholesterol

Al na één injectie met testosteron is je cholesterolspiegel ontregeld
http://www.ergogenics.org/testokuur.html





8. Anti-oestrogenen

Toxicity of antiestrogens.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11896754

After reviewing the available data, the International Agency for Research on Cancer concluded that there was sufficient evidence to show that tamoxifen is a class I human carcinogen


Meer info in 2 onderstaande topics.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ion-and-sperm-indices-oligozoospermic-281089/

http://forum.dutchbodybuilding.com/...lke-zijn-werken-echt-werken-eigenlijk-281489/



9. Herstel hormoonaanmaak

Hormoonhuishouding chemische bodybuilder na drie jaar nog niet hersteld
http://ergogenics.org/hormoonhuishouding-chemische-bodybuilder-na-drie-jaar-nog-niet-hersteld.html

Lichaam herstelt compleet van kuur (behalve dan je hormoonhuishouding)
http://ergogenics.org/lichaam-herstelt-compleet-van-anabolenkuur-behalve-hormoonhuishouding.html

Herstel na decakuur duurt misschien wel een jaar
http://www.ergogenics.org/herstel-na-decakuur-duurt-misschien-wel-een-jaar.html
 
Laatst bewerkt:
Hechting androgeenreceptor [AR], de oestrogeenreceptoren [ERa en ERb], progesteronreceptor [PR] en glucocorticoidreceptor [GR].


Zo oestrogeen en progestageen zijn anabole steroïden
http://www.ergogenics.org/norclostebol.html

"De Amsterdammers bepaalden de activiteit van de steroïden met genetisch verknutselde cellen, die licht geven als hun receptoren worden geprikkeld. De Amsterdammers gebruiken echter cellen die, ehm, niet erg onderscheidend zijn. De celletjes doen soms rare dingen. Ze slaan een paar keer alarm bij een anabool waarvan je grammen kunt innemen zonder dat er iets gebeurt, en ze doen soms alsof er niets aan de hand is terwijl hun receptoren worden geprikkeld door een killer-androgeen. Je moet de vrolijke kleurtjes dus zien als grove indicaties en niet meer. Maar met die slag om de arm kun je er wel wat interessante dingen uit afleiden."
 
echt top sterk werk cools ;) nog maar even snel door gegaan maar zeer interessant!
zeker de studies over schadelijkheid op hart,lever&nieren en celschade
 
Groeihormoon


Lichaamseigen groeihormoon houdt oudere sporters jong (Maturitas. 2010 Apr;65(4):392-395.)
http://www.ergogenics.org/longevity66.html#1


Overmaat groeihormoon verkort het leven (Neuroendocrinology. 2003 Oct;78(4):210-6.)
http://www.ergogenics.org/anabolica160.html#1


Niet aan te raden. Behalve als je sneller oud wil worden en gezondheidsproblemenwil krijgen. Snellere celdeling is gelijk aan sneller verkorten telomeren en beschadiging/slechter functioneren van lichaamsfuncties.
 
Laatst bewerkt:
Groeihormoon


Lichaamseigen groeihormoon houdt oudere sporters jong (Maturitas. 2010 Apr;65(4):392-395.)
http://www.ergogenics.org/longevity66.html#1


Overmaat groeihormoon verkort het leven (Neuroendocrinology. 2003 Oct;78(4):210-6.)
http://www.ergogenics.org/anabolica160.html#1


Niet aan te raden. Behalve als je sneller oud wil worden en gezondheidsproblemenwil krijgen. Snellere celdeling is gelijk aan sneller verkorten telomeren en beschadiging/slechter functioneren van lichaamsfuncties.

haha en die Stalone maar blijven prediken voor het gebruik van GH voor een eeuwige top fysiek :D
 
Laatst bewerkt:
wederom top stukkies cools many thx
 
Chapeau Cools, als altijd weer een waardevolle bijdrage!
 
Thanx, met plezier zoals altijd ;)
 
Back
Naar boven