MuscleMeat

Nieuws sharia 4 belgium platgelegd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zou die chick met burka een streepje hebben of gewoon wildgroei?
Zoveel vragen, zo weinig antwoorden. :sad:
en is ze nog maagd, alleen annaal of gewoon alles?
journalistiek technisch gezien is het maar een mager stukje tekst, zo veel vragen blijven onbeantwoord...!

ik zou der nog steeds doen denk ik...


ot. alleen al van die foto van die 2 krijg ik kippevel!!! bah!
 
en is ze nog maagd, alleen annaal of gewoon alles?
journalistiek technisch gezien is het maar een mager stukje tekst, zo veel vragen blijven onbeantwoord...!

ik zou der nog steeds doen denk ik...


ot. alleen al van die foto van die 2 krijg ik kippevel!!! bah!

ja, en die zwarte handschoentjes maken het helemaal af :roflol:
 
Het heeft best wel iets spannends, jurk omhoog, slipje opzij en gaan met die banaan. Misschien ligt zo'n burka wel heel zacht.
 
Het heeft best wel iets spannends, jurk omhoog, slipje opzij en gaan met die banaan. Misschien ligt zo'n burka wel heel zacht.
+1

En dat van die nationaliteit afpakken, dat is een voorstel van NVA, is helemaal nog niet goedgekeurd ;)
 
MAAR de meeste moslims leven wel volgens de koran en de koran is een haatboek op zichzelf . Dat boek roept op tot geweld en dat is precies wat 'sharia' dus doet . En veel moslims hopen stiekem op een heel ander beleid en hun eigen wetten ....

Jeetje man, waar haal jij jouw info???

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:36 ----------

er staan thans duidelijke alinea's in die oproepen tot haat en geweld tov anderer geloven . Weet nu niet vanbuiten welke paragrafen juist maar ze staan der wel in .

Sterk argument. jesus christ, wat een niveau.
 
Jeetje man, waar haal jij jouw info???

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:36 ----------



Sterk argument. jesus christ, wat een niveau.


uit de dagelijkse feiten .

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:40 ----------

Jeetje man, waar haal jij jouw info???

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:36 ----------



Sterk argument. jesus christ, wat een niveau.

ik weet niet hoe oud je bent maar als je iets van de koran afweet ,weet je gewoon dat die paragrafen er wel degelijk instaan. Ze zijn al tig keer aangehaald geweest bij debatten over moslims en de koran .
 
uit de dagelijkse feiten .

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:40 ----------



ik weet niet hoe oud je bent maar als je iets van de koran afweet ,weet je gewoon dat die paragrafen er wel degelijk instaan. Ze zijn al tig keer aangehaald geweest bij debatten over moslims en de koran .

Ah kijk we hebben hier weer een verdwaalde Stormfronter :o
 
Ah kijk we hebben hier weer een verdwaalde Stormfronter :o

met jouw discussieer ik nog niet eens,want jouw niveau ligt altijd heel laag,dat geeft je post nu maar weer eens aan.

Wat heeft mijn uitspraak nu weer met stormfront te maken ??
Ik spreek over dagelijkse debatten die op de nationale zenders worden uitgezonden en waar bijna iedereen weet van heeft.
 
uit de dagelijkse feiten .

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:40 ----------



ik weet niet hoe oud je bent maar als je iets van de koran afweet ,weet je gewoon dat die paragrafen er wel degelijk instaan. Ze zijn al tig keer aangehaald geweest bij debatten over moslims en de koran .

ja en volledig uit de context gerukt. Jij hebt een vermoeden, en je denkt te weten waarover je praat maar je kan zelf de bewuste verzen niet aanhalen. Besef je wel hoe dom zwak dat is?

En wat heeft mijn leeftijd hier nou weer mee te maken?

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 14:25 ----------

uit de dagelijkse feiten .

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 13:40 ----------



ik weet niet hoe oud je bent maar als je iets van de koran afweet ,weet je gewoon dat die paragrafen er wel degelijk instaan. Ze zijn al tig keer aangehaald geweest bij debatten over moslims en de koran .

met een beetje gegoogle:

1.3. Godsdienstvrijheid

In de Koran nodigt God iedereen uit deelachtig te worden in die vrede:

«En God roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.» (Koran 10:25)

Dwang wordt evenwel uitgesloten – het staat diegenen die zich niet aangesproken voelen, vrij de uitnodiging in de wind te slaan want:

«In de godsdienst is er geen dwang.» (Koran 2:256)
en
«Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen.»(Koran 88:22-23)


Koran 4:89 - «... Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden...»"

Bekijken we eerst de hele passage v.4:88-91 waaruit deze woorden geciteerd worden:

« Hoe komt het dan dat er bij jullie met betrekking tot de huichelaars twee groepen zijn, terwijl God hen toch heeft laten terugvallen voor wat zij begaan hebben. Willen jullie dan hen die God tot dwaling gebracht heeft op het goede pad brengen? Wie door God tot dwaling gebracht wordt, voor hem vind je geen weg. Wij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Gods weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper. Behalve hen die zich aansluiten bij mensen met wie jullie een verdrag hebben of die met een beklemd gemoed tot jullie komen omdat zij tegen jullie zouden moeten strijden of tegen hun eigen mensen strijden. Als God gewild had, dan had Hij hun macht over jullie gegeven en dan hadden zij zeker tegen jullie gestreden. Als zij zich van jullie afzijdig houden, niet tegen jullie strijden en jullie vrede aanbieden dan verschaft God geen weg om tegen hen op te treden. Jullie zullen anderen vinden die voor jullie veilig wensen te zijn en evenzo voor hun eigen mensen. Telkens als zij aan de beproeving worden blootgesteld worden zij daardoor misleid. Als zij zich dan niet van jullie afzijdig houden, jullie geen vrede aanbieden, noch hun handen in bedwang houden, doodt hen dan waar jullie hen aantreffen. Zij zijn het over wie Wij een duidelijk gezag hebben verleend." » (Koran 4:88-91)

Ook dit vers kan niet geïnterpreteerd worden als toestemming om zomaar eender wie te doden. Wel integendeel. Alweer wordt de toelating tot verzet tegen een aanval onmiddellijk door een indrukwekkende reeks voorwaarden en bepalingen ingeperkt. De passage zegt: Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft God u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen". Dus als de tegenpartij vrede wil, moet men daar in meegaan. Het is pas als de agressoren "zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden", dat muslims hier toestemming krijgen om zich te verdedigen tegen een agressor. Als dit soort verzen niet zou bestaan, zouden muslimstrijdkrachten zich in oorlogstijd door iedereen moeten laten afslachten zonder enig weerwerk te mogen bieden.

Koran 47:4 - «En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten, hetzij om hen lost te kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. ...»."
Ook dit vers handelt niet over burgerrecht, maar over oorlogsethiek en krijgsrecht. Het vers verduidelijkt meer bepaald wat er in een aan de gang zijnde defensieve oorlog moet gebeuren met een soldaat van de vijand. Het algemeen principe is dat het leven altijd heilig en onschendbaar is, behalve in bij wet voorziene omstandigheden (net zoals in België dus). Dit vers maakt een uitzondering voor soldaten in een oorlogssituatie, op het slagveld. In een dergelijke situatie kan het doden van de vijand in het heetst van de strijd toegestaan zijn als men om logistieke en militaire redenen niet in staat is gevangenen te nemen. Echter, van zodra de militaire en logistieke mogelijkheden het toestaan, schrijft de Koran voor de vijand krijgsgevangen te nemen om hem later 1) weer vrij te laten (dat is de eerste en meest geprefereerde optie), of 2) hen uit te wisselen, zoals blijkt uit het vervolg van hetzelfde vers:

«... maar wanneer jullie dan de overhand over hen gekregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen lost te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd.» (Koran 47:4)

Uit eerder besproken verzen bleek bovendien dat men zo snel mogelijk tot de vrede moet proberen terugkeren, en dat men maar mag strijden tot wanneer er een situatie van godsdienstvrijheid heerst.


4. Besluit

Uit de hier gemaakte analyse kan niets anders besloten worden dan dat de Koran inderdaad een boodschap van vrede brengt. Vrede is de wenselijke toestand - iets wat vanuit de leer voortdurend en op diverse wijzen gestuurd wordt, o.a. door het verkondigen van het belang van barmhartigheid, rechtvaardigheid, verdraagzaamheid en pluralisme. De islam staat een maatschappij-ideaal voor waarin niet-muslims verregaande rechten krijgen om hun eigen godsdienst daadwerkelijk te beleven, en waarin niet-muslims ook beschermd worden tegen aanvallen. De omgang tussen verschillende godsdiensten wordt gereguleerd door het principe : "wedijver met elkaar in goede daden". Geen naijver, geen afgunst, geen dwang om anderen te bekeren, maar verdraagzaam samenleven met respect voor eenieders eigenheid, waarbij elk vanuit het eigen model aangemoedigd wordt het beste van zichzelf te geven en op de best mogelijke manier met anderen om te gaan.

Daarnaast is het zo dat de weinige uitzonderingen waarin oorlog toegestaan wordt, zodanig strikt omschreven zijn en telkens ingeperkt worden door zulk danige beperkingen, dat de oorlog alleen toegestaan is om een aanval op de vrede af te slaan en gericht is op een zo spoedig mogelijke terugkeer naar de vrede. In oorlogstijd krijgen soldaten dusdanige instructies dat ze voortdurend verplicht zijn zich aan een hoogstaande morele gedragscode te houden. Niet alleen mogen geen burgers, burgerconstructies, gebedshuizen, religieuze leiders, dieren, enz. het slachtoffer worden van de oorlog, bovendien moet zelfs de houding tegenover de vijandige soldaten telkens getemperd worden en mag men ook in oorlogstijd alleen een vijandig soldaat doden als er geen logistieke mogelijkheid is om hem gevangen te nemen en dus zijn leven te beschermen. Wanneer iemand van de vijand asiel vraagt (soldaat of burger) moeten muslims dit asiel schenken de persoon in veiligheid brengen. De manier waarop het oorlogrecht in de Koran omschreven staat, wordt gekenmerkt door uitermate grote voorzichtigheid. Elke keer als een toestemming verleend wordt tot strijden - om zich te verdedigen tegen een aanval of oppressie - wordt er op verschillende manieren aan herinnerd dat dit geen carte blanche is en dat alle beperkende bepalingen blijven gelden. Ook in oorlogsomstandigheden blijven de morele principes gelden. [22].

De algemene koranische regel dat men gedrag moet beantwoorden met gedrag dat beter is, blijft ook dan behouden. Men mag ook nooit in de immoraliteit van de ander vervallen. Wanneer bijvoorbeeld een vijand de muslimgemeenschap aanvalt met als doel de muslimgemeenschap uit te roeien, krijgen muslims (na eerst geprobeerd te hebben via onderhandelingen de vrede te bewaren) toestemming om de aanval af te slaan tot op het moment dat de tegenpartij vrede aanvaardt en godsdienstvrijheid erkent, maar wordt het muslims verboden de tegenpartij op haar beurt uit te roeien. Vrede is het hoogste goed, en dat wordt nagestreefd door rechtvaardigheid en een hoogstaande morele gedragscode, ook in de weinige omstandigheden dat oorlog gewettigd kan worden.

Een ander belangrijk aspect dat bij de bespreking van vers 4:76 opgetekend werd maar dat ook voor alle andere verzen van toepassing is, is dat in de Koran muslims niet tegenover niet-muslims gesteld worden, maar dat rechtvaardigheid tegenover onrecht geplaatst wordt. Diegenen die in God geloven (ongeacht via welke weg) en rechtvaardig en goed handelen, worden geplaatst tegenover diegenen die mensen verdrukken en onrecht aandoen. Dit is een punt dat niet genoeg beklemtoond kan worden. De Koran erkent immers dat er verschillende wegen zijn om tot God te komen. Er is geen 'wij versus zij' mogelijk op grond van natie, ras, huidskleur, taal, e.d.m., zelfs niet op grond van religie. Er is alleen: rechtvaardigheid tegen onrecht. De muslimgemeenschap bestaat overigens typisch ook uit niet-muslimminderheden wier godsdienstvrijheid door de Koran gegarandeerd wordt en over wiens veiligheid het muslimleger moet waken.

Uit de bespreking van de verzen die door islamofoben en 'islam bashers' aangehaald worden om het tegendeel te bewijzen, blijkt dat de islamofoben op zijn minst onwetendheid en mogelijks intellectuele oneerlijkheid aan de dag leggen en de verzen geheel uit hun context lichten. Dat zou overeenkomen met uit het Belgisch strafwetboek de zinsnede dat doden niet bestraft wordt te lichten, er niet bij te vermelden dat het om een uitzonderingsregel gaat die enkel van toepassing is op gevallen van wettelijke zelfverdediging, om daaruit vervolgens te besluiten dat de Belgische wetgeving aanzet tot geweld en doodslag want dat het "zwart of wit" zo in de wet staat.

Ja, er zijn natuurlijk gevallen van geweldpleging door muslims. Er zijn ook gevallen van geweldpleging door niet-muslims - daar wordt de godsdienst echter niet bijgesleurd. Waarom sleurt men er de islam dan wel bij? Het is duidelijk dat niets, maar dan ook niets in de hele Koran, geweldpleging tegen en doden van onschuldige burgers toestaat.
bron:

[Link niet meer beschikbaar]

------------------------------------------



Ok, ik wacht nu op volgende "beschuldigingen":

"jij bent een moslim of wat?"
"linkse zwakke rukker, jij gelooft nog in sprookjes"
"het gaat om interpretatie maar alle moslims geloven dat geweld toch mag"/

Zoiets in die aard krijg je iedere keer weer in dergelijke debatten. Men haalt de verzen aan zonder de context te kennen en als men de context dan uitlegt, dan negeert men die en herhaalt men de beschuldiging. Zielig eigenlijk.
 
:roflol:


ik ga hier niet verder op in , iedereen weet wel hoe het zit .
 
:roflol:


ik ga hier niet verder op in , iedereen weet wel hoe het zit .

Had ik het niet voorspeld?????

ZIELIG.

Je gelooft dus maar je eigen waarheid en als iemand je het tegendeel aantoont dan blijf je maar volharden in je onwetendheid. Zielig.
 
yeah right,het staat allemaal zwart op wit . "Jullie" willen het gewoon niet toegeven . Of toch de meesten niet .
 
yeah right,het staat allemaal zwart op wit . "Jullie" willen het gewoon niet toegeven . Of toch de meesten niet .


hahahahahahah ben jij niet lekker of zo?
Wie is "jullie"? Ik ben geen moslim.
En inderdaad, het staat zwart op wit, maar de verduidelijking is te moeilijk voor je. Je gebruikt een argument die je standpunt tegenspreekt. Sterk!
Stem maar lekker Wilders want de wereld is een o zo gevaarlijke plaats.
 
Sharia4Belgium en al die overige extremistische troep heeft niets meer met de Qur'an te maken, het zijn slechts diep verstoorde persoonlijkheden.
 
Niets dan negatieve signalen, de opsluiting van Belkacem is een goede zaak.
In tegenstelling tot het verbieden van de groep en website sharia4belguim, dit is tegen de vrije meningsuiting en kan voor mij niet.

Kan er nu over de godsdiensten gezwegen worden ? Ik erger mij er aan dat iemand uberhuapt rekening ermee houdt en die dingen nog serieus neemt.
 
Ik erger mij er aan dat iemand uberhuapt rekening ermee houdt en die dingen nog serieus neemt.


Moeten we het niet serieus nemen dan??
Waarom denk je dat Belgie de alarmfase heeft verhoogd? Voor de grap?
En de 2 agenten wat neergestoken zijn,is ook n grap misschien ? :rolleyes:
 



Uit de hier gemaakte analyse kan niets anders besloten worden dan dat de Koran inderdaad een boodschap van vrede brengt.

"It is the same whether or not you forwarn them [the unbelievers], they will have no faith" (2:6). "God will mock them and keep them long in sin, blundering blindly along" (2:15).
A fire "whose fuel is men and stones" awaits them (2:24).
They will be "rewarded with disgrace in this world and with grievous punishment on the Day of Resurrection" (2:85).
"God's curse be upon the infidels!" (2:89).
"They have incurred God's most inexorable wrath. An ignominious punishment awaits [them]" (2:90).
"God is the enemy of the unbelievers" (2:98).
"The unbelievers among the People of the Book [Christians and Jews], and the pagans, resent that any blessing should have been sent down to you from your Lord" (2:105).
"They shall be held up to shame in this world and sternly punished in the hereafter" (2:114).
"Those to whom We [God] have given the Book, and who read it as it ought to be read, truly believe in it; those that deny it shall assuredly be lost" (2:122).
"[We] shall let them live awhile, and then shall drag them to the scourge of the Fire. Evil shall be their fate" (2:126).
"The East and the West are God's. He guides whom He will to a straight path" (2:142).
"Do not say that those slain in the cause of God are dead. They are alive, but you are not aware of them" (2:154).
"But the infidels who die unbelievers shall incur the curse of God, the angels, and all men. Under it they shall remain for ever; their punishment shall not be lightened, nor shall they be reprieved" (2:162).
"They shall sigh with remorse, but shall never come out of the Fire" (2:168).
"The unbelievers are like beasts which, call out to them as one may, can hear nothing but a shout and a cry. Deaf, dumb, and blind, they understand nothing" (2:172).
"Theirs shall be a woeful punishment" (2:175).
"How steadfastly they seek the Fire! That is because God has revealed the Book with truth; those that disagree about it are in extreme schism" (2:176).
"Slay them wherever you find them. Drive them out of the places from which they drove you. Idolatry is worse than carnage. . . . f they attack you put them to the sword. Thus shall the unbelievers be rewarded: but if they desist, God is forgiving and merciful. Fight against them until idolatry is no more and God's religion reigns supreme. But if they desist, fight none except the evil-doers"(2:190–93).
"Fighting is obligatory for you, much as you dislike it. But you may hate a thing although it is good for you, and love a thing although it is bad for you. God knows, but you know not" (2:216).
"They will not cease to fight against you until they force you to renounce your faith—if they are able. But whoever of you recants and dies an unbeliever, his works shall come to nothing in this world and in the world to come. Such men shall be the tenants of Hell, wherein they shall abide forever. Those that have embraced the Faith, and those that have fled their land and fought for the cause of God, may hope for God's mercy" (2:217–18).
"God does not guide the evil-doers" (2:258).
"God does not guide the unbelievers" (2:264).
"The evil-doers shall have none to help them" (2:270).
"God gives guidance to whom He will" (2:272).
"Those that deny God's revelations shall be sternly punished; God is mighty and capable of revenge" (3:5).
"As for the unbelievers, neither their riches nor their children will in the least save them from God's judgment. They shall become fuel for the Fire" (3:10).
"Say to the unbelievers: ‘You shall be overthrown and driven into Hell—an evil resting place!'" (3:12).
"The only true faith in God's sight is Islam. . . . He that denies God's revelations should know that swift is God's reckoning" (3:19).
"Let the believers not make friends with infidels in preference to the faithful—he that does this has nothing to hope for from God—except in self-defense" (3:28).
"Believers, do not make friends with any but your own people. They will spare no pains to corrupt you. They desire nothing but your ruin. Their hatred is evident from what they utter with their mouths, but greater is the hatred which their breasts conceal" (3:118).
"If you have suffered a defeat, so did the enemy.We alternate these vicissitudes among mankind so that God may know the true believers and choose martyrs from among you (God does not love the evil-doers); and that God may test the faithful and annihilate the infidels" (3:140).
"Believers, if you yield to the infidels they will drag you back to unbelief and you will return headlong to perdition. . . .We will put terror into the hearts of the unbelievers. . . . The Fire shall be their home" (3:149-51).
"Believers, do not follow the example of the infidels, who say of their brothers when they meet death abroad or in battle: ‘Had they stayed with us they would not have died, nor would they have been killed.' God will cause them to regret their words. . . . If you should die or be slain in the cause of God, God's forgiveness and His mercy would surely be better than all the riches they amass" (3:156).
"Never think that those who were slain in the cause of God are dead. They are alive, and well provided for by their Lord; pleased with His gifts and rejoicing that those they left behind, who have not yet joined them, have nothing to fear or to regret; rejoicing in God's grace and bounty. God will not deny the faithful their reward" (3:169).
"Let not the unbelievers think that We prolong their days for their own good. We give them respite only so that they may commit more grievous sins. Shameful punishment awaits them" (3:178).
"Those that suffered persecution for My sake and fought and were slain: I shall forgive them their sins and admit them to gardens watered by running streams, as a reward from God; God holds the richest recompense. Do not be deceived by the fortunes of the unbelievers in the land. Their prosperity is brief. Hell shall be their home, a dismal resting place" (3:195–96).
"God has cursed them in their unbelief" (4:46).
"God will not forgive those who serve other gods besides Him; but He will forgive whom He will for other sins. He that serves other gods besides God is guilty of a heinous sin. . . . Consider those to whom a portion of the Scriptures was given. They believe in idols and false gods and say of the infidels: ‘These are better guided than the believers'" (4:50–51).
"Those that deny Our revelation We will burn in fire. No sooner will their skins be consumed than We shall give them other skins, so that they may truly taste the scourge. God is mighty and wise" (4:55–56).
"Believers, do not seek the friendship of the infidels and those who were given the Book before you, who have made of your religion a jest and a pastime" (5:57).
"That which is revealed to you from your Lord will surely increase the wickedness and unbelief of many among them. We have stirred among them enmity and hatred, which will endure till the Day of Resurrection" (5:65).
"God does not guide the unbelievers" (5:67).
"That which is revealed to you from your Lord will surely increase the wickedness and unbelief of many among them. But do not grieve for the unbelievers" (5:69).
"You see many among them making friends with unbelievers. Evil is that to which their souls prompt them. They have incurred the wrath of God and shall endure eternal torment. . . .You will find that the most implacable of men in their enmity to the faithful are the Jews and the pagans, and that the nearest in affection to them are those who say: ‘We are Christians'" (5:80–82).
"[T]hose that disbelieve and deny Our revelations shall become the inmates of Hell" (5:86).
"[T]hey deny the truth when it is declared to them: but they shall learn the consequences of their scorn" (6:5).
"We had made them more powerful in the land than yourselves [the Meccans], sent down for them abundant water from the sky and gave them rivers that rolled at their feet. Yet because they sinned We destroyed them all and raised up other generations after them. If We sent down to you a Book inscribed on real parchment and they touched it with their own hands, the unbelievers would still assert: ‘This is but plain sorcery.' They ask: ‘Why has no angel been sent down to him [Muhammad]?' If We had sent down an angel, their fate would have been sealed and they would have never been reprieved" (6:5–8).
"Who is more wicked than the man who invents falsehoods about God or denies His revelations?" (6:21).
"Some of them listen to you. But We have cast veils over their hearts and made them hard of hearing lest they understand your words. They will believe in none of Our signs, even if they see them one and all. When they come to argue with you the unbelievers say: ‘This is nothing but old fictitious tales.' They forbid it and depart from it. They ruin none but themselves, though they do not perceive it. If you could see them when they are set before the Fire! They will say: ‘Would that we could return! Then we would not deny the revelations of our Lord and would be true believers' 6:23–27).
"But if they were sent back, they would return to that which they have been forbidden. They are liars all" (6:29).
"Had God pleased He would have given them guidance, one and all" (6:35).
"Deaf and dumb are those that deny Our revelations: they blunder about in darkness. God confounds whom He will, and guides to a straight path whom He pleases." (6:39)
"[T]heir hearts were hardened, and Satan made their deeds seem fair to them. And when they had clean forgotten Our admonition We granted them all that they desired; but just as they were rejoicing in what they were given, We suddenly smote them and they were plunged into utter despair. Thus were the evil-doers annihilated. Praise be to God, Lord of the Universe!" (6:43–45).
"[T]hose that deny Our revelations shall be punished for their misdeeds" (6:49).
"Such are those that are damned by their own sins. They shall drink scalding water and be sternly punished for their unbelief" (6:70).
"Could you but see the wrongdoers when death overwhelms them! With hands outstretched, the angels will say: ‘Yield up your souls. You shall be rewarded with the scourge of shame this day, for you have said of God what is untrue and scorned His revelations" (6:93).
"Avoid the pagans. Had God pleased, they would not have worshipped idols. . . . We will turn away their hearts and eyes from the Truth since they refused to believe in it at first. We will let them blunder about in their wrongdoing. If We sent the angels down to them, and caused the dead to speak to them, . . . and ranged all things in front of them, they would still not believe, unless God willed otherwise. . . . Thus have We assigned for every prophet an enemy: the devils among men and jinn, who inspire each other with vain and varnished falsehoods. But had your Lord pleased, they would not have done so. Therefore leave them to their own inventions, so that the hearts of those who have no faith in the life to come may be inclined to what they say and, being pleased, persist in their sinful ways" (6:107–12).
"The devils will teach their votaries to argue with you. If you obey them you shall yourselves become idolaters. . . . God will humiliate the transgressors and mete out to them a grievous punishment for their scheming" (6:121–25).
"If God wills to guide a man, He opens his bosom to Islam. But if he pleases to confound him, He makes his bosom small and narrow as though he were climbing up to heaven. Thus shall God lay the scourge on the unbelievers" (6:125).


ja hoor, vredelievend allemaal

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een groep mensen die mij veroordeelt voor het vuur van de hel omdat ik niet geloof wat zij geloven vind ik nu toch niet zo vredelievend. Toch vreemd dat al die godsdienstfanaten altijd beweren dat zij de vredelievende optie zijn; maar uiteindelijk toch maar besluiten om elkaar uit te moorden omdat ze stuk voor stuk menen de waarheid in pacht te hebben.

Als ik dan toch moet kiezen tussen extremisten, geef mij dan maar de soort die één maal per jaar aan de deur komt met folders en boekjes over de here jezus waarvoor je gewoon niet open doet; i.p.v. de soort die politiemensen neersteekt

Voor mij komt alles op hetzelfde neer: respect vragen, maar er zelf geen geven en zo vlug als tellen in de slachtofferrol kruipen als er tegenwind komt.
 
  • Like
Waarderingen: brwa
ja ,idd Papachio. Helemaal waar.
 
Moeten we het niet serieus nemen dan??
Waarom denk je dat Belgie de alarmfase heeft verhoogd? Voor de grap?
En de 2 agenten wat neergestoken zijn,is ook n grap misschien ? :rolleyes:

Ik bedoel godsdiensten, hoogbegaafde.
 
Back
Naar boven