XXL Nutrition

Log Machete (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
hehe bulk toch dus boeie en vind echt veel eten momenteel irritant bij mn cut gaat het wel erg worden haat ketose xD

Ik vond dit dieet best chill. Kan goed tegen no carbs (kon ik al), maar no fat ook blijkbaar. Zal later wel evalueren.

Zal morgen (en overmorgen) ook wel profiteren van de carbload, doordat enkele hormonen een schop onder kont krijgen, zodat stofwisseling kort verbeterd en nog paar grammetjes verlies.
 
Oh ik bedoelde ook basmati, ken alleen die pa dan en jasmijn van de witte soorten. Alleen het koken van witte rijst gaat nooit perfect blijft altijd veel water over en kooktijd is lang. Bij bulgur max 6 min en blijft geen druppel water over in de pan. Jij maakt vaak basmati, heb je tips?

Gewoon de basmati koken, daarna kieper ik in dezelfde pot alle groentjes bij met een klein beetje kookvocht. Goed kruiden naar eigen smaak & even deksel erop & goed laten koken. Soo goood.
 
Gewoon de basmati koken, daarna kieper ik in dezelfde pot alle groentjes bij met een klein beetje kookvocht. Goed kruiden naar eigen smaak & even deksel erop & goed laten koken. Soo goood.

Aah nice, thx! Dit lijkt me ideaal om wat smaak te brengen en aan je groentjes te komen. Jij deed er soepgroenten bij herinner ik me, wat voor kruiden gebruik je?
 
Aah nice, thx! Dit lijkt me ideaal om wat smaak te brengen en aan je groentjes te komen. Jij deed er soepgroenten bij herinner ik me, wat voor kruiden gebruik je?

Peper, pikante pepers, paprika.. Je kan echt creatief omgaan met die kruiden.
Ik had ook een zoete chilisaus gevonden in een winkel die zeer laag in kcals was, paste er ook perfect bij.
 
FB

leg press (pl)
12x140
12x150
12x160

lying leg curl
12x45
8x50
10x45

db press
8x28
8x26
8x24

db row
2x8x34
8x30

cgbp
6x60
6x50
--> kon niet meer.

db seated side raises
3x12x8

db curl
8x18
8x16

Note
Tank was helemaal leeg, kon niet zoveel reps bij cgbp en curl. Heb wel overal een derde set geprobeerd, aangezien ik toch refeed vandaag.

Voor de training een banaan, wat rozijnen gegeten om uit ketose te komen en leverglycogeen aan te vullen zodat er een anabool signaal wordt uitgezonden. Tevens 15gr whey voor de aminozuren. Zal later in de avond wel vertellen hoe en wat ik gegeten heb.
 
Geen verkeerde training verder man
 
zal je wel goed doen nu weer carbs naar binnen werken, droge rijst is hemels dan!
goeie training, hoe was de pomp?
 
Hoe vandaag aangepakt, int kort:
- uitgegaan van 2,0-2,5kg eiwit per kg lichaamsgewicht
- 15gr carbs per kg LBM --> 800-1000gr carbs
- elke maaltijd rond de 150gr carbs, vandaag alleen 700gr
- vanaf 11u begonnen laden tot de volgende dag 11u, morgenochtend vroeg opstaan en kijken of ik wat leeg/bloated en daarop anticiperen
- geen cafeïne i.v.m. slechte invloed op carbloaden
- fructose/sucrose tot 100gr beperkt
- vetten tot 50gr had nog wat buffer dus wat lamsvlees gegeten
- water, per 1gr carbohydrate 3gr water --> dus rond de 3-4 liter.

Koolhydraten komen voornamelijk van witte rijst, bulgur, oats, appelmoes en wat ijs binnen. Deze waren vooral in het begin van laadproces aangezien je dan je poorten wat breder openstaan.

Ik moet zeggen dat dusver het loaden een leuke ervaring is. Het is niet dat ik on stage/fotoshoot hoef of heb dat ik stress om de hoeveelheden carbs en sodium/water inname. Wel oog ik vele malen strakker dan vorige week. Dat vetverbranding zo snel kan gaan, ongelooflijk. In toekomst wil ik dit vaker doen, vooral als ik rond de 12-15% sta. Niet dat ik mijn vp weer laat oplopen snel, rustig recompen en na verloop van tijd zakken in % en toch vvm gainen. Dan is het zo easy om naar de 10% te gaan. Om <10% te gaan zou ik wel grote tekorten hanteren op rustdagen en refeeds op trainingsdagen (EOD). Ga morgenochtend dus verder en voorlopig ga ik paar dagen op onderhoud eten dat zal nu wel rond de 2800kcal liggen, daarna waarschijnlijk op vakantie.

Voor diegenen die twijfelen om dit dieet te doen:
- genoeg eiwitten nemen 2,5-3,0gr per kg lichaamsgewicht
- depletion de eerste 2 dagen doen van je dieet volgens het UD2 principe (niet gedaan, voor de volgende keer dan)
- daarna nog 2-3 FB sessies, wel voldoende rust nemen tussen trainingsdagen (ligt er ook hoe lang je dieet wil doen)

Als je hieraan houdt verlies je echt geen/nauwelijks vvm (staan ook nog wat richtlijnen in OP van dieet). No-carb is echt goed te doen en no fat ook, alhoewel je wel de essentiële vetten binnenkrijgt door visolie. 3-4 maaltijden (met IF) met vlees en een shake, wat groenten die rijk zijn aan vezels en arm aan carbs zorgt wel dat je verzadigd blijft.

Thats it folks, succes.

zal je wel goed doen nu weer carbs naar binnen werken, droge rijst is hemels dan!
goeie training, hoe was de pomp?

Ja tot nu toe 400gr rijst binnengewerkt, zo weer even 200gr witte rijst.
Helemaal geen pomp natuurlijk als je al zo lang no carb bent hehe
 
Denk je dat dit ook interessant is als je rond de 10% BF zit?
En word je niet ontzettend loom van dat carb loaden? Als ik zoveel carbs zou binnen krijgen, zou ik enkel willen slapen. :p (Ik weet wel dat dat een essentieel deel van het dieet is. Ik vroeg me gewoon af hoe je je erbij voelt).
Hoeveel vet denk je te hebben verloren?
 
Denk je dat dit ook interessant is als je rond de 10% BF zit?
En word je niet ontzettend loom van dat carb loaden? Als ik zoveel carbs zou binnen krijgen, zou ik enkel willen slapen. :p (Ik weet wel dat dat een essentieel deel van het dieet is. Ik vroeg me gewoon af hoe je je erbij voelt).
Hoeveel vet denk je te hebben verloren?

Zeker. Als je voldoende eiwitten neemt, enkele keer FB krachttraining verlies je echt geen spier binnen die week. Zou het wel max 7 dagen doen dan. Maar als je onder de 8% wil raken door PSMF dan zou ik het als naturel zijnde geen risico nemen.

Haha ja, ik bleef het maar ook naar binnen werken. Normaal heb ik genoeg gehad aan 200gr rijst enkel al. Aan de eind van de avond was me buik nog plat haha. Ik denk dat het per persoon verschilt, maar ik werd best loom en je voelt gewoon letterlijk dat je hersenen teveel glucose krijgen. Vanaf 11u begonnen met laden dus en rond 20u na me laatste meal was alles weer ok.

Ik denk wel zeker een kg, moet nog meten, maar heb al mijn spul niet bij de hand ligt nog in studentenhuis dus dat is jammer.
 
nooit aangedacht om eca te proberen?

Nee niet echt, wel aan yohimbine maar daar kan ik alleen vanuit bodybuilding.com aan komen. Dat duurt te lang, houd het gewoon bij caffeine. ECA doet ook niet veel als je voeding niet goed is. Het heeft een ietwat sterkere werking als cafeïne (binding aan vetreceptoren): onderdrukt hongergevoel en geeft meer energie daar had ik allemaal toch geen probleem mee.
 
Nee niet echt, wel aan yohimbine maar daar kan ik alleen vanuit bodybuilding.com aan komen. Dat duurt te lang, houd het gewoon bij caffeine. ECA doet ook niet veel als je voeding niet goed is. Het heeft een ietwat sterkere werking als cafeïne (binding aan vetreceptoren): onderdrukt hongergevoel en geeft meer energie daar had ik allemaal toch geen probleem mee.
Kon je wat sneller in vet dalen aangezien je voeding wel goed is als ik het zo lees :P je bent echt hardkoor bezig, moet ook weer eens met voeding beginnen zit gwn echt alleen maar havermout, whey en tonijn naar binnen te smokkelen
 
Kon je wat sneller in vet dalen aangezien je voeding wel goed is als ik het zo lees :P je bent echt hardkoor bezig, moet ook weer eens met voeding beginnen zit gwn echt alleen maar havermout, whey en tonijn naar binnen te smokkelen

We hebben nog een weddenschap :D Haha thx, heb nu toch vakantie. Als studie weer begint wordt t anders.
 
We hebben nog een weddenschap :D Haha thx, heb nu toch vakantie. Als studie weer begint wordt t anders.
Heb al pics gemaakt bro :D in jan gaan we wel kijken want dan ga ik 3 maanden cutten met eca, het ging om progressie :p
 
LB

deadlift (straps)
5x140
5x130
--> dl voelde niet goed, verkeerde stang, geen spiegel, nagel van duim sneed mijn quad bij elke rep.

Wat setjes gesquat na halfjaar tot 60kg. Vorm was prima, hier in de gym is rack veel fijner. Op het eind nog wat last van knie.

lying leg curl
11x40+3x3

seated calf press (LP)
12x100
2x12x110

Note
Beetje deload achtig, vrij rustig en rommelige training. Veel rust genomen tussen squat-sets om te praten haha. Voeding tot max 3000kcal vandaag.

Ik verander mijn lb schema nu. Ik houd het bij deadlift, squats (4x10-12) en leg curl vs squats, rdl, leg press/leg extension, leg curl. Dit 2x in de week dus vrij veel volume nog, progressive overloaden en dan komt het goed. Hopen dat blessure niet terugkomt.

Heb al pics gemaakt bro :D in jan gaan we wel kijken want dan ga ik 3 maanden cutten met eca, het ging om progressie :p

Januari al :eek:
 
Hoezo ga je praten tussen squat sets, kom op ey je komt toch naar gym om te trainen of niet..


:trollfacex:
 
UB

db press
2x8x28
6x30

chin ups
5xBW+5+4x2
--> weer opbouwen, meer rust tussen myo reps (deed eerst 8x20kg oid)

db shoulder press
12x14
12x16
12x18

db row
2x8x34
6x36

weighted dips
12xBW
10xBW+10
10xBW+15

seated db side raises
12x8
12x9

seated db rear delt
2x12x8

db curl
11x14+3x3

Note
Fijne training. Na paar maanden weer eindelijk db shoulder press en dips kunnen doen, feelsgood. Wil nu wel evenwicht hebben in push en pull, dus 3 oefeningen bij ieder. Om blessure risico te verminderen.
 
Mooie training mooi dat je op de weg terug bent man!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven