XXL Nutrition

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
vet is belangrijk mattie!

Hmm geef mij iets van die slechte eetlust, dat zou echt een uitkomst zijn. En is 50gr vet als nog niet aan de lage kant? Ik zit op 120 gram vet op bulkdagen (2390kcals) en ben nog aan het cutten. Voor meer natuurlijke testosteron productie enzo?

Haha, deal! Tot zover ik het heb geleerd wordt op trainingsdagen een max van 50gr aangeraden om vetopslag te beperken. Mede dankzij de hoge carb inname ben je anabool en op rustdagen eet ik wel rond de 100gr vet. Dus qua test geen probleem. Maar gek genoeg at ik dus te weinig vet, enige wat ik heb weggehaald zijn walnoten van 60gr en vettige dierlijke producten (toen ging gainen wel lekker, wel wat te snel tough). Nu voeg ik 30gr amandelen toe.
 
Haha, deal! Tot zover ik het heb geleerd wordt op trainingsdagen een max van 50gr aangeraden om vetopslag te beperken. Mede dankzij de hoge carb inname ben je anabool en op rustdagen eet ik wel rond de 100gr vet. Dus qua test geen probleem. Maar gek genoeg at ik dus te weinig vet, enige wat ik heb weggehaald zijn walnoten van 60gr en vettige dierlijke producten (toen ging gainen wel lekker, wel wat te snel tough). Nu voeg ik 30gr amandelen toe.

Ah oke duidelijk dan komt het ongeveer op hetzelfde neer omdat ik op mijn cutdagen maar 15gram vet binnenkrijg. Als ik weer ga bulken zal ik het misschien ook wel zo doen.
 
Waar haal jij je amandelen? Kan ze zo niet ergens "goedkoop" vinden
 
Ah oke duidelijk dan komt het ongeveer op hetzelfde neer omdat ik op mijn cutdagen maar 15gram vet binnenkrijg. Als ik weer ga bulken zal ik het misschien ook wel zo doen.

Wel loggen dan hé

Waar haal jij je amandelen? Kan ze zo niet ergens "goedkoop" vinden

Ehm, ik heb het gehaald bij de (turkse togo), 350gr voor 3,50. Het is wel gepeld, maar ook wel aardig prijzig.
 
Als je aan het cutten bent is het idd aan te raden om niet boven de 50 gram vet te gaan, ook op de refeeddagen.
Immers is je primaire doel om je VP te verlagen en niet om spiermassa aan te zetten.
Zelf hanteer ik een percentage tussen de 15-20 % van het totale aantal cal. als ik straks waarschijnlijk ga clean bulken d.m.v. carbcyclen.

Je prijs voor de amandelen vind ik nog wel mee vallen, ik betaal 3,00 voor 170gram :o
 
Als je aan het cutten bent is het idd aan te raden om niet boven de 50 gram vet te gaan, ook op de refeeddagen.
Immers is je primaire doel om je VP te verlagen en niet om spiermassa aan te zetten.
Zelf hanteer ik een percentage tussen de 15-20 % van het totale aantal cal. als ik straks waarschijnlijk ga clean bulken d.m.v. carbcyclen.

Je prijs voor de amandelen vind ik nog wel mee vallen, ik betaal 3,00 voor 170gram :o

Nah voldoende vetten zijn essentieel voor een goede hormoonhuishouding en je natuurlijke testosteron aanmaak. Een inname van gemiddeld 50 gram per dag is te weinig voor een man van jou gewicht. Bovendien kan je prima vet verliezen met een dieet hoog in vet. Zolang je maar een calorie deficit creert en het liefst doe ik dat door op carbs te schrappen aangezien die het ''minst'' nuttig zijn.

Wat is er trouwens zo speciaal aan die amandelen:p. Voor 5 euro heb je een kilo pinda's
 
UB1

db press
8x28
5x30
6x28
--> viel tegen.

db row
8x34
8x38
6x38

db shoulder press
12x16
12x18
12x20

chinups
12xBW
2x6xBW

dips
12xBW
8xBW+12kg
8xBW+17kg

seated db side raises
12x8
2x12x10

db bent over lateral raise
2x12x8

db curl
2x12x14
6x16
--> 2 tegelijk is wel zwaarder als alternate db curl.

Note
Myo (tijdelijk) gedropt, voor de rest ok.

Als je aan het cutten bent is het idd aan te raden om niet boven de 50 gram vet te gaan, ook op de refeeddagen.
Immers is je primaire doel om je VP te verlagen en niet om spiermassa aan te zetten.
Zelf hanteer ik een percentage tussen de 15-20 % van het totale aantal cal. als ik straks waarschijnlijk ga clean bulken d.m.v. carbcyclen.

Je prijs voor de amandelen vind ik nog wel mee vallen, ik betaal 3,00 voor 170gram :o

Nah voldoende vetten zijn essentieel voor een goede hormoonhuishouding en je natuurlijke testosteron aanmaak. Een inname van gemiddeld 50 gram per dag is te weinig voor een man van jou gewicht. Bovendien kan je prima vet verliezen met een dieet hoog in vet. Zolang je maar een calorie deficit creert en het liefst doe ik dat door op carbs te schrappen aangezien die het ''minst'' nuttig zijn.

Wat is er trouwens zo speciaal aan die amandelen:p. Voor 5 euro heb je een kilo pinda's

Ik had ooit een vraag gesteld hierover aan Victor Mooren.

Als je tijdens een refeed veel vetten erbij eet dan wordt dat in principe onnodige vetopslag. Een overschot aan koolhydraten vullen je lever en spierglycogeen aan. Om maar een voorbeeld te geven. Als je in de avond na een krachttraining een overschot creëert met 500kcal aan vet of 500kcal aan koolhydraten, dan zal een deel van die vetten in de spieren worden opgeslagen en als lichaamsvet.
En over het verband tussen vetten en testosteron:

Een aantal studies hebben aangetoond dat de diëten laag in vet en hoog in vezels het totaal testosteron doen verminderen, en dat de diëten hoog in vet en laag in vezels het juist laat toenemen. Of het aan de verzadigde vetten ligt of de totaalvetinname is nog niet helemaal duidelijk. Een feit is wel dat als je afvalt, dat je testosteron omlaag gaat.

De refeed dagen zorgen er juist voor dat katabole processen omgedraaid worden in anabole processen. Waardoor die +-50g vet niet ervoor zal zorgen dat je testosteron zomaar omlaag zal gaan. Op rustdagen is het dan wel een idee om wat hoger in vet te gaan zitten en wat lager in koolhydraten. Een goede richtlijn is een vetinname van 0,8g/kg lichaamsgewicht. Op die manier zul je voldoende vetten binnen krijgen.

www.victormooren.com/2012/01/de-recomp-benadering.html

Enne pindas zijn niet lekker joh! Walnoten ftw! Maar dat eet ik al sinds anderhalve jaar elke dag, dus op trainingsdagen liever wat anders nu haha
 
Weer wat interessante informatie erbij. Net even voor mezelf berekent & zat automatisch op de juiste hoeveelheid vetten. Nu weet ik ineens de werking ervan & het waarom :)

En pinda's niet lekker?



Dafuq.jpg
 
Weer wat interessante informatie erbij. Net even voor mezelf berekent & zat automatisch op de juiste hoeveelheid vetten. Nu weet ik ineens de werking ervan & het waarom :)

En pinda's niet lekker?



Dafuq.jpg

Zeker interessant! Ik lust geen pindakaas én dan ga je al haha
 
Zeker interessant! Ik lust geen pindakaas én dan ga je al haha

Alleen ging het over cutten en niet over het bulken, tijdens het cutten kan je beter carbs schrappen voordat je vetten gaat schrappen. De laatste keer dat ik pindakaas op heb is ook een jaar of 6 geleden toen luste ik het ook niet, ik zal binnekort weer is een poging wagen.
 
lekker training man heb zelf 4 dagen niet getraint, buikpijn + diarree+ geen eetlust+hoesten+ opgezwollen voet FML
 
Alleen ging het over cutten en niet over het bulken, tijdens het cutten kan je beter carbs schrappen voordat je vetten gaat schrappen. De laatste keer dat ik pindakaas op heb is ook een jaar of 6 geleden toen luste ik het ook niet, ik zal binnekort weer is een poging wagen.

Bron?
 

Het enige wat koolhydraten doen is het geven van energie en glucose. Glucose is voor sommige lichaamsprocessen wel nodig zoals in de hersenen maar als het moet kan je lichaam eiwitten en vetten ook omzetten naar energie of glucose. Je zou dus in een dieet prima zonder carbs kunnen. Voldoende eiwit inname en vet inname blijven ten alle tijde funest.
 
Het enige wat koolhydraten doen is het geven van energie en glucose. Glucose is voor sommige lichaamsprocessen wel nodig zoals in de hersenen maar als het moet kan je lichaam eiwitten en vetten ook omzetten naar energie of glucose. Je zou dus in een dieet prima zonder carbs kunnen. Voldoende eiwit inname en vet inname blijven ten alle tijde funest.

Het enigste wat je daarmee creeert is skinny fat people, dat soort dieeten worden gevolgd door mensen met veel overgewicht.
Maar op langer termijn (mensen met weinig tot geen overgewicht) gaat je lichaam in survivalmode en wordt er spiermassa gebruikt om aan voldoende energie te komen en wordt er vet opgeslagen door je lichaam.
Keto is hier een uitzondering omdat deze werkt met refeeds, maar heeft persoonlijk niet mijn voorkeur als dieetmethode.
 
Het enige wat koolhydraten doen is het geven van energie en glucose. Glucose is voor sommige lichaamsprocessen wel nodig zoals in de hersenen maar als het moet kan je lichaam eiwitten en vetten ook omzetten naar energie of glucose. Je zou dus in een dieet prima zonder carbs kunnen. Voldoende eiwit inname en vet inname blijven ten alle tijde funest.

Tuurlijk kan dat. Maar jij zegt dat het beter is en daar twijfel ik toch aan.
 
Het enigste wat je daarmee creeert is skinny fat people, dat soort dieeten worden gevolgd door mensen met veel overgewicht.
Maar op langer termijn (mensen met weinig tot geen overgewicht) gaat je lichaam in survivalmode en wordt er spiermassa gebruikt om aan voldoende energie te komen en wordt er vet opgeslagen door je lichaam.
Keto is hier een uitzondering omdat deze werkt met refeeds, maar heeft persoonlijk niet mijn voorkeur als dieetmethode.

Survivalmode is allang achterhaald, denk aan IF of eat-stop-eat dieten waar hele goede resultaten mee gehaald worden. Om aan voldoende energie te komen zal je lichaam een deel van de vetten en eiwitten omzetten naar glucose maar als je inname van eiwitten hoog genoeg is en je traint dan wordt er echt geen spiermassa als energiebron gebruikt.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 11:26 ----------

Tuurlijk kan dat. Maar jij zegt dat het beter is en daar twijfel ik toch aan.

Niet per definitie beter, waarschijnlijk zul je evenveel vet verliezen met een dieet waarbij je 500kcals onder onderhoud zit door carbs te schrappen of door vet te schrappen. Maar in de long run zal je liever hoger in vet zitten dan in carbs omdat vetten voor het lichaam veel belangrijker zijn. Bovendien dienen vetten zelfs als basis voor energie en een goed metabolisme terwijl veel mensen denken dat carbs dat zijn.

Fat and protein were the dominant macronutrients (when food was even available) over the majority of our two-and-a-half million years as evolving humans. The lack of regular access to food and a scarcity of carbohydrates for much of this time necessitated that we adapt efficient pathways to readily store and access body fat for energy if we were to survive day-to-day and generation-to-generation. Our movement patterns were such that we never required large amounts of glucose or that we needed to store very much glycogen. It was predominantly fats, ketones and the minimal infusion of glucose via gluconeogenesis that got us here. Dietary carbs were insignificant. In fact, when you consider how ridiculously small the body’s glycogen reservoirs are, you understand that it would have been impossible for us to survive as a species if glucose were truly the “preferred” fuel. The liver, the main back-up glycogen/glucose storage facility for the brain and other glucose-burning organs, can only store about 100 grams of glycogen. Less than a day’s worth. Your muscles can only hold another 350-500 grams, barely enough to run for 90 minutes at a reasonable clip, and that glycogen isn’t even available to provide fuel for the brain. Meanwhile, we have a virtually unlimited storage capacity for fat (like 100,000 grams or close to a million calories on some people).
 
Laatst bewerkt:
IF en eat-stop-eat werken met korte vastperiodes en maken wel gebruik van carbs waardoor het lichaam niet de kans krijgt om in survivalmode te geraken.
Alles kan in glucose omgezet worden (vet,eiwit,khdr.) maar daar gaat het niet om.
Trouwens welke energiebron denk je dat je lichaam als eerste zal aanspreken als het om het leveren van energie gaat ?
Denk je dat niet ten koste gaat van je recovery na een training ? ;)

We hadden het over low fat/carb - moderate protein versus no carbs - high protein - moderate fat en wat het meest effectief is voor vetverbranding.

Je redenering over testosteron i.v.m. de vetten gaat daarbij niet op, omdat je in de cut niet voor meer spiermassa gaat maar voor behoud van je spiermassa.
Daarnaast wil je zo effectief mogelijk je VP verlagen en omdat vet moeilijker te verbranden is en makkelijker opgeslagen wordt is low carb/fat beter.

Je bron boven geeft eigenlijk al aan wat ik aan gaf, omdat vroeger de mens alleen vet/eiwit tot z'n beschikking had hield het lichaam in mindere tijden zoveel mogelijk vet vast.
Daarom is het ook zo moeilijk om dit vet kwijt te raken en daarom is het ook beter om zoveel mogelijk vet te mijden omdat je lichaam geprogrameerd is om dit in mindere tijden op te slaan.
Dat vet meer energie levert is logisch 1 gram khdr./protein 4 cal - fat 9 cal.
 
Laatst bewerkt:
klopt wat jaap zegt!

Tijdens de dbb contest ging ik tijdens m'n depletion week, zowel laag in kh als vetten, 15-30gr kh en -50gr v. Mijn energie levels die week waren zoo laag! Terwijl "Bob.K" low/zero carbs deed en z'n vet innames hoog,
100-150gr. Zo zag ik dat hij nog gewoon prima presteerde thuis/werk/trainingen. Maar hoe dan ook het is ongeveer dezelfde methode, geeft hetzelfde effect alleen geven vetten meer energie waardoor het 'wat' makkelijker uit te houden is.

Machete kan hier zelf ook wel uitleg overgeven, heb het met hem hier toen nog over gehad etc. ;)
 
IF en eat-stop-eat werken met korte vastperiodes en maken wel gebruik van carbs waardoor het lichaam niet de kans krijgt om in survivalmode te geraken.
Hoezo zou het lichaam dan bij een low carb dieet wel in starvation mode gaan?

Alles kan in glucose omgezet worden (vet,eiwit,khdr.) maar daar gaat het niet om.
Trouwens welke energiebron denk je dat je lichaam als eerste zal aanspreken als het om het leveren van energie gaat ?
Denk je dat niet ten koste gaat van je recovery na een training ? ;)
Je lichaam zal het liefst carbs aanspreken als energiebron omdat deze het eenvoudigst om te zetten zijn naar energie. Indien er geen carbs voorradig zijn zal het zijn energie uit vet of eiwitten halen.

Nee ik denk niet dat het ten koste gaat van recovery na een training, dat heeft puur te maken met het deficit dat je creeërt in een cut.

We hadden het over low fat/carb - moderate protein versus no carbs - high protein - moderate fat en wat het meest effectief is voor vetverbranding.
Je redenering over testosteron i.v.m. de vetten gaat daarbij niet op, omdat je in de cut niet voor meer spiermassa gaat maar voor behoud van je spiermassa.
Daarnaast wil je zo effectief mogelijk je VP verlagen en omdat vet moeilijker te verbranden is en makkelijker opgeslagen wordt is low carb/fat beter.
Testosteron is ten alle tijde belangrijk en misschien nog wel belangrijker in je cut om massa te behouden en misschien zelfs kracht op te bouwen.

In een cut verkeer je in een calorie deficit dus het vet dat je consumeert op een dag dat je in een calorie tekort verkeert zal sowieso niet als vet opgeslagen worden. En waarom is het moeilijk om vet te verbranden? Door een low carb dieet zullen je glycogeen voorraden eerder leeg zijn en zal je lichaam eerder overgaan op het verbranden van vet.

^^
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven