MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Slapende voet, als je op je hielen gaat staan, klapt tie dan naar beneden?
Sleept je voet ook? Misschien een beknelling van een zenuw in je rug? (hernia)

Gewoon moed houden Grosje, al is dat soms wel moeilijk... stapje voor stapje. Komt wel goed ;)

2440203919_93f6133f70.jpg

Volgens de fysio die ik net gebeld hebt kan het niet uit de nekregio komen
Wel uit de onderrug - maar daar heb ik verder geen pijn
Moet daarvoor naar de dokter als het aan blijft houden
HELP IK VAL LANGZAAM UIT ELKAAR:eek::D
reactie in de traps/bovenrug kan wel van de fysio zijn volgens haar.. moet nu dus ff rustig aan doen.
 
Ik had ook een hernia zonder dat ik veel pijn had in de rug, een voet die niet mee wilde en het been waar die voet aan vast zit, kon ik niet goed stil houden, dus pijn in je rug is niet noodzakelijk bij een hernia...... ga toch maar eens langs je huisarts.
 
en hoe ben jij er vanaf gekomen? Operatie?
 
tijd voor een vismand en een vislijn te kopen grosje :trollface:
 
Vanochtend toch maar even langs de dokter geweest
Volgens hem heeft alles toch te maken met stress en spierspanning
slapende voet kan oorzaak zijn van een beklemde zenuw maar volgens hem geen hernia
Vanacht had ik zelfs kramp in de kuit maar toen was het slaap gevoel ook minder
Bloed is afgenomen voor een standaard onderzoek dus ff afwachten of daar nog iets uit komt. Heb spierontspanners gekregen BROMAZEPAN voor 's-avonds. Zag dat die krengen meer bijwerkingen hebben en dat het verslavend is.. weet niet of ik daar aan wil beginnen... we kijken wel
 
kan je beter een stevige borrel drinken :p
 
Dat ga ik vanavond in ieder geval doen :)
Werkt in ieder geval ontspannend (maar elke dag drinken dat kan ook weer niet)
Geen pilletje voor mij vanavond (mag niet met sterke drank)
 
Je mag rustig iedere dag drinken, een beetje is zelfs gezond ... maar niet meer alcohol
dan het equivalent van 2 biertjes
 
Tijdens de vakanties in Italie en Spanje ben ik altijd heel gezond bezig :)
Elke avond deel ik dan een flesje vino met mijn vrouw
Maar hier in Nederland drink ik alleen in het weekend een flesje
 
2 nachten gebruik gemaakt van de spierverslapper BROMAZEPAN en ik moet zeggen dat ik in diepe coma heb gelegen en dat de nek ook beter aanvoelt.
Voet voelt nog dof maar dat komt dus niet uit de nek.
In het weekend niet getraind omdat ik al aardig vast zat en het voelt nu beter dus dat was een goede beslissing.
Hoop nu dat het herstel een beetje door gaat en dat ik over een tijdje weer onbezorgt een training kan doen... je weet pas wat je mist als het weg is - dus mensen geniet er van
 
Nou meer drinken Grosje. En je doelen voor ogen houden. Pijn vrij en kracht in evenwicht.
 
en hoe ben jij er vanaf gekomen? Operatie?

Nee, ik heb een ligkuur gehad, drie weken plat onder de valium. Tegenwoordig wordt dit niet meer gedaan, heb ik begrepen.
 
Gisterenavond weer een poging gedaan op de sportschool.
Heb een beetje van alles gedaan voor het boven lichaam
Nadruk op borst

Borst
Schuin bankdruk 20x 20kg / 3x12 x40kg
liggende flyes machine - 4x 12 reps (gewicht ?)
peck deck 4x 12x 35kg
chest press machine 12x70 3x 12x85 kg

Rug
Latt pully - 4x 12x50kg
low row - 4x 12x 40kg

Triceps
cabel push down 27kg 4x12 reps

Biceps
EZ curl 4x 12 x 20kg (rechterbiceps/onderarm doet pijn ivm tennisarm)

Buik
crunches op bal 4x20 reps

Algemeen gevoel was dat het goed ging maar dat ik wel een hoop kracht kwijt ben.
Rechterarm is een probleem (is zwakker door muisarm/tennisarm) waardoor je weer makkelijk gaat forceren
Verder goed geslapen zonder spierverslappers, als ik weer meer last krijg ivm deze training dan ga ik er weer 1 nemen.

Zo en nu een afwachten hoe mijn lichaam gaat reageren
 
Je hebt de sportschool weer gezien Grosje, nu maar hopen dat de reactie uit blijft.
 
ik hoop het ook
Heb al een aantal valse starts achter de rug (na 1x trainen gelijk weer problemen en dus niet meer durven te gaan omdat je bang bent dat je het weer gaat forceren)
Zal nu vanavond wel een aantal kleine oefeningen thuis doen voor de achterkant schouders en dan maar afwachten...
Denk wel dat de spierpijn groot zal zijn na al die tijd klooien.
Belangrijk is nu dat ik heel relaxt blijf en de schouders en traps laat ontspannen
 
Moet je toch een goed gevoel geven dat je weer bent geweest, en spierpijn zul je zeker hebben ;) Veel succes
 
Doe je nu nog steeds fysio oefeningen thuis?
 
Ja met een elastiek en met zand gevulde shakers voor de achterkant schouders.
Maar heb er de laatste tijd ook nog eens last van een muisarm bij gekregen. De spier in mijn rechter onderarm (aanhechting met biceps) voel je dan erg bij bicepsoefeningen

dit dus
http://www.youtube.com/watch?v=WJ47bA0uBb4&feature=fvwrel


Vanochtend wel spierpijn in mijn hele lichaam maar de brandende pijn rond ruggegraad voel ik nog niet zo erg... dus ik heb goede hoop. Moet even afwachten want vanavond is het 48 uur na de training en dan begint meestal mijn grootste reactie op de training.
Misschien dat ik vanavond nog iets aan cardio ga doen maar verder ben ik pas zaterdag weer iets van plan. Ik moet het echt niet forceren - dat is moeilijk - voel me net een hondje aan een strakke lijn die wil rennen.
 
Laatst bewerkt:
Gaat momenteel goed.. geen last van de traps en nek
Dat is al bijna een feestje waard. :) ben er ook blij mee
Bloed is onderzocht en niets gevonden.. alles zag er goed uit volgens de arts.. geen tekorten of zo.
Morgenochtend ga ik weer trainen met lichte gewichten uiteraard.
Alleen de spieren aanhechtingen biceps/onderarmspieren voel ik dus dat zal mij beperken bij sommige oefeningen waarbij in de biceps moet gebruiken.
Ga goed nadenken hoe ik het ga opbouwen want ik wil niet weer overbelasten.
Begin eerst maar met 2x p/week, 1x rug/borst/armen en 1x benen/schouders en daarna opbouwen naar 3x p/week.
Hoe of wat laat ik nog weten
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven