XXL Nutrition

pouwerpaxck's log

Bezoekers in dit topic

mooie squat man!
wanneer ga je voor tillen voor een bond of geen ambitie daarin?
 
mooie squat man!
wanneer ga je voor tillen voor een bond of geen ambitie daarin?

Thanks pol0100.

Nee, daar heb ik nog geen interesse in. Sterker nog, al zou ik willen kon dat niet. Ik heb in het verleden een akelige schouder blessure opgelopen waardoor ik geen mixgrip op de deadlift en de barbell tijdens de squat kan vastpakken. Dit zijn toch vereisten bij de meeste bonden.
 
Ik pak weer effe een time out, jongens. Als ik weer wat bijzonders te melden heb dan horen jullie het wel.

grts
 
Komt goed beest. :thumb:
 
Ok mannen, ben jullie enige uitleg verschuldigd. Als ik mijn logje wilde bewerken kreeg ik de melding dat dit niet meer kon en ik maar een nieuw topic moest openen. vond dat wel jammer, vandaar" test".

trainings update;
hmmm, niet al te veel te vermelden. Ik train gewoon keihard 4 dagen per week met veel plezier door. Ben de laatste tijd veel met 5x5 /3x5 /3x3 setjes bezig. Merk dat het conditioneel erg zwaar voor mij is. Mijn linkerschouder blijft altijd miemmelen na zware bench setjes. "Gepiekt'' heb ik al in geen tijden meer. Werk daar nu naar toe.

Dit zijn mij laatste overwonnen Pr setjes;
DL 5x5x235
sq 5x5x210
bp 3x3x170

Doelstellingen voor dit jaar;
sq 300
bp 210
dl 310

squatten, ben veel bezig om zware gewichten (300/340)enkel en alleen uit te tillen en ermee 10 a 20 sec gewoon te blijven staan. afgelopen vrijdag heb ik de safetybars in het powerrack op zulke hoogte gezet dat ik net een 1/4 squat kon doen. Dit was met 300. Op deze manier probeer ik aan deze gewichten te ''wennen''.


deadliften, tja, de setjes van 5x5 zijn voor mij dodelijk. Ik ben niet zo'n setjes man. Maar merk het wel. 18 inch blok deadliften staat nu vaker op mijn programma. Hierop trek ik tot nu toe 320. Daar zit nog veel meer in.

benchpress, tegen green bands, met dumbbells of vreemde oefeningen in het powerrack maakt me niets uit. Ik doe ze allemaal.

greets
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frans, leuk om weer even een update te zien van jouw kant! :)

Het zijn zeer respectabele gewichten waarmee je bezig bent en wens je veel suc6 met het behalen van je doelstellingen voor het nieuwe jaar en natuurlijk vooral heel weten te blijven!
 
Still going strong
 
Damn sterk maat!
 
Heb besloten om mijn logje weer eens voor een week of misschien nog wat langer bij te houden.

Week 43

maandag;
flat dumbbell bench;
8x20/8x30/5x40/3x50/3x60/5x5x70 pr
assist;
barbell floor press/dumbbell flys/ticep push down/shrugs/plate rayses/biceps curls

comment; heerlijk getraind

Dinsdag;
deadlift tegen green bands (+/- 60 kg trekkracht)
5x70/5x120/5x150/5x170/5x190/5x220
assist;
18 inch deadlift/legg press hammer strenght/shrugs/pose curl

comment; ben nog erg moe van de training van gisteren. Een beetje spierpijn aan mijn trapezius (monnikskapspier) helpt niet echt. Miste mijn mp3 speler (ik was mijn kluis sleuteltje vergeten) en dan voelt het toch anders. Ik kom dan niet lekker "in the mood". Verder ondanks dit wel tevreden.

Nog een opmerking. Valt me op dat er al vlug vooral bij de deadlift gesproken wordt van “1 setje van 8 x bv 230kg”. Ik vind dat je kan spreken van een set als je tussen de reps niet langer dan 1 a 2 sec pauzeert. Indien je over 8 reps/herhalingen 3 min doet spreekt men dan ook van, “ik heb in 3 min 8 herhalingen met 230 kg gedaan”. Zeker sterk maar dat is geen setje. Als je effe rust wilt doe dat dan als je met het gewicht gestrekt staat. Ik bedoel je rackt het gewicht bij de squat of de bench toch ook niet effe om vervolgens weer door te gaan en spreekt dan nog altijd van 1 set. Ik zie soms dat mannen van de barbell gewoon effe weglopen. Lopen zich nog effe op te peppen, komen dan weer op adem en gaan er weer voor. Wederom "erg sterk" maar heeft niets met 1set te maken.


Woensdag; zoals altijd rust

Donderdag;
flat barbell bench
8x60/8x100/5x120/2x140/2x160/1x175/1x175 pffff zwaar klote vandaag
Assist; revers grip barbell bench press/ floor press/ dumbbell flys/ t-bar/lat pull/ shrugs/ bicep/ tricep
comment;flat
Zware werkdag (bouw) gehad. Merk ik meteen.

Vrijdag;
squat, tegen green bands
8x60/8x100/5x120/5x150/3x180/2x200 + de bands natuurlijk
assist; 1/4 squat met 340(safty stangen powrerack op hoogte van +/- 1/4 squat beweging)/ legg press hammer strenght/ calf raises.
Comment;
lekker
 
Goed bezig Frans, leuk dat je weer eens wat logt! :)
En ik ben het volledig met je eens wat een set betreft...een set is het aantal reps wat je achter elkaar doet zonder te pauzeren. Op het moment dat je stopt en weer begint is er dus sprake van een nieuw set. Lijkt me nogal vrij logisch toch? Als men tussendoor een shake aan de bar drinkt of flirt met de dames van de zumbaclub kun je moeilijk spreken van een setje ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Frans, leuk dat je weer eens wat logt! :)
En ik ben het volledig met je eens wat een set betreft...een set is het aantal reps wat je achter elkaar doet zonder te pauzeren. Op het moment dat je stopt en weer begint is er dus sprake van een nieuw set. Lijkt me nogal vrij logisch toch? Als men tussendoor een shake aan de bar drinkt of flirt met de dames van de zumbaclub kun je moeilijk spreken van een setje ;)


zo is het maar net.
 
Welkom terug dan!
 
Back
Naar boven