XXL Nutrition

Sticky EMG Studies: spiergroepen vs oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik vraag me af hoe deze test zijn gedaan.
ik bedoel dumbbell bench press met 2 x 50 kilo is niet te vergelijken met 100 kilo bench press. de verschillen vind ik in de meeste oefeningen te dicht bij elkaar liggen om hier daadwerkelijk iets te hebben tijdens je training.
+1 , maar toch sjik gemaakt !
 
Humor zijn daar wetenschappelijke studies naar gedaan...
squatten blijft dus toch de koningsoefening... :)
 
lijkt erop dat je vooral incline, decline dingen moet doen.
 
ik vind dat je dit onderzoek niet serieus kan nemen omdat er maar 4 proefpersonen zijn gebruikten de wetenschappelijke referenties zijn allemaal rond de twintig jaar oud.

Er zijn ook hedendaagse onderzoeken\studies met wetenschappelijke referenties die ouder zijn dan 100 jaar :eek: (1905 ;)), en deze studies\onderzoeken worden heel serieus genomen en hebben meer budget dan jij en ik samen ooit zullen verdienen:D
 
Zeer interessante studie, zal er rekening mee houden bij het trainen!
 
Vraagje: Er staat dat de decline BP de grote borstspier meer aanspreekt dan de flat. Terwijl ik decline altijd makkelijker vindt gaan dan de flat, en het met meer gewicht kan. Iemand die er wat licht op kan schijnen?

Edit: Zie wel dat het niet veel scheelt, maar gaat me meer om het idee.
 
Volgensmij kan je daarvoor niet dezelfde last rekenen, maar moet je meer denken in bijvoorbeeld hetzelfde percentage van je max.

Als je bijvoorbeeld bij bij de oefeningen je 1RM doet van die oefening, dan is dit de stimulatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
interessante resultaten, thanks voor het delen
 
Heel erg handig
 
Ideaal voor twijfels in je schema..
 
Geen traps en onderarm? :(
 
Vraagje: Er staat dat de decline BP de grote borstspier meer aanspreekt dan de flat. Terwijl ik decline altijd makkelijker vindt gaan dan de flat, en het met meer gewicht kan. Iemand die er wat licht op kan schijnen?

Edit: Zie wel dat het niet veel scheelt, maar gaat me meer om het idee.


Logisch toch dat wanneer er meer spiermassa wordt aangesproken de oefening makkelijker gaat. Verders heb je bij decline een kleinere ROM wat ook voordelig werkt en spelen de last een grotere rol (doen actief an de beweging mee ipv stabiliserend)
 
Leuk artikel! Ik ben ook een fan van pullups en normale dips.
 
Is er al een update van dit artikel?

Ik kan geen aanvulling vinden via google... maar ik mis een hele hoop belangrijke en interessante oefeningen zoals:
dips, chin ups, lunges, cable fly's en nog wat andere cable oefeningen, etc.
Misschien ook interessant om wat machines toe te voegen om te kijken hoeveel dit nu precies verschilt met free weights.
 
Dus wat jullie willen zeggen is dat wanneer je je trainingsschema voor 80 tot 90% baseert op de resultaten van deze studie, je dan helemaal niet goed bezig bent? Want bovenstaande is wat ik deze week doe..
 
Dus wat jullie willen zeggen is dat wanneer je je trainingsschema voor 80 tot 90% baseert op de resultaten van deze studie, je dan helemaal niet goed bezig bent? Want bovenstaande is wat ik deze week doe..

Hangt van veel meer dingen af.
Veder zou het huist goed zijn deze oeffeningen wel te gebruiken(hoe meer% hoe beter)
 
Back
Naar boven