Fitness Seller

Guts Forever (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

kheb trouwens zitten experimenteren met een paar dingetjes vandaag, ten eerste heb ik een veeel betere grip gevonden om de LBSQ te doen, de bar lag goed maar mijn polsen droegen wat van het gewicht en omdat ik ze zo ver zette moest ik wat aan upper back spanning inboeten, nu heb ik een smallere grip (tighter upper back) en mijn handen rusten bijna op de bar met de polsen in een neutrale positie, voelt een pak steviger en geen strain in de polsen of waardanook, net 220kg unrackt in deze positie en voelde heel goed ookal was het teringzwaar ;')

---------- Post toegevoegd Tue 13 Nov 2012 om 20:30 ----------

dus als ik maandag spectaculaire gains maak op de squat (doubt it) dan weten we waar het aan lag :D
 
kleine training

Upright rows
10x60kg

Barbell Curls
8x47.5 + 4 negatives

Push ups voor pec stretch

lateral raises
10x12.5kg
 
rotte training vandaag, niet uitgeslapen, mottig, not kewl

PAUSED MP
7x72.5 hetzelfde als vorige keer
5x72.5 verbetering

DL
10x160
was NOT feeling the DL, heb het maar bij 10 reps, gehouden, alsk 15 had geprobeerd had ik iets kapot gemaakt denkik

Dumbbell Row
2x10 45kg
dikke verbetering

Fat bar rack pull
7x110kg
very unfabulous reps,

hopelijk volgende week een beetje beter
 
Laatst bewerkt:
's ochtends trainen als je net wakker bent moet je ook niet doen man :P

toch nette DL. ik doe het je niet na.
MP sowieso gruwelijk sterk

ik heb gister na lange tijd geen MP weer eens MP gedaan
5jes op 50kg, nu gewoon spierpijn haha

die rack pulls zijn toch puur voor grip? 110kg is easy als je dl 10x160 is
 
Waarom zou hij dat niet moeten doen, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
 
's ochtends trainen als je net wakker bent moet je ook niet doen man :P

toch nette DL. ik doe het je niet na.
MP sowieso gruwelijk sterk

ik heb gister na lange tijd geen MP weer eens MP gedaan
5jes op 50kg, nu gewoon spierpijn haha

die rack pulls zijn toch puur voor grip? 110kg is easy als je dl 10x160 is

rack pull is idd voor grip alleen, daarom dat het met Fat Bar is, maak hier goeie gains op maar de gains worden niet overgeheveld naar DL, bij rep 5 van de DL viel de bar bijna uit mijn hand, zeer vreemd :)

Waarom zou hij dat niet moeten doen, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

's ochtends trainen vind ik echt rot, maar ik had geen keuze vandaag. Anders had ik wat later getraind :) voel ik me altijd wat beter
 
toch een nette training om je zo rot te voelen man!
 
kwenie, buiten de DB rows is er eigelijk nergens verbetering geweest deze training, het vreemdste blijft nog altijd MP, die wilt precies maar niet omhoog :'),

ik heb de nieuwe trainingsmethode die ik nu gebruik eens herbekeken, en heb besloten dat hoe specifieker de beweging is, hoe lager het aantal reps moet zijn. SQ en DL gebruiken een enorm aantal (en zeer sterke) spieren dus je kunt deze oefeningen doordrijven zonder gehinderd te worden door kleine spiergroepen die snel opgeven. Maar bij MP bv is dat wel het geval, de betrokken spieren zijn kleiner en het zijn er een pak minder, plus dat balans ook een rol speelt, dus conclusie:

SQ -> nooit lager dan 5, niet hoger dan 20 (best altijd in de 10-20 rep range)
DL -> nooit lager dan 10, niet hoger dan 20
BP -> nooit lager dan 5, nooit hoger dan 8
MP -> nooit lager dan 5, nooit hoger dan 6
andere barbell oefeningen -> nooit lager dan 8, niet hoger dan 15

voor het aantal sets blijf ik trouw aan het HIT principe, en dat zijn er bijna nooit meer dan 2, dus voor de presses zal dat willen zeggen dat ik bijna altijd 2x5 zal doen (mogelijk 3x5), en op zich lijkt mij dat een super systeem, de intensiteit blijft hoog, het volume is hoog genoeg om niet te snel wast te lopen en het aantal reps is laag genoeg om niet vroegtijdig uitgeput te geraken en ook laag genoeg om dichtbij je 1RM te blijven :)

de rede waarom ik hierover begon te denken is ten eerste omdat ik merkte dat high reps gewoon niet zo goed ging bij de MP en ook omdat ik een lang interview zag van Ripp en Ed Coan (een van de sterkste PL ooit) en hij bleef het grootste deel van de tijd in de 2x5 range, alleen in de pre contest deed hij 2x3 en 2x2, dus dan begon ik te denken hoe ik zijn trainingsmethodes kon integreren in de HIT trainingsmethode en dan is dit het resultaat :)
 
Niet te star worden in je trainingsprincipes, Guts. Altijd blijven kneden en schaven, er is geen ultieme oplossing die over het hele leven van een lifter werkt. En laten we eerlijk zijn: op ons niveau werkt bijna alles wel.
 
Niet te star worden in je trainingsprincipes, Guts. Altijd blijven kneden en schaven, er is geen ultieme oplossing die over het hele leven van een lifter werkt. En laten we eerlijk zijn: op ons niveau werkt bijna alles wel.

ik denk wel dat er een manier van trainen is die voor een individu de beste manier van trainen is, en als je die vind, dat je er dan ook niet echt van zult moeten afwijken. Die Ed Coan die ik vermelde heeft bijna heel zijn carriere op dezelfde manier getraind, en bijna alle top PL'ers hadden hun eigen manier van trainen, en uiteindelijk is dat ook hetgene dat ik voor mijzelf zoek, net als iedereen :) dus zoals je zei, is dit ook maar een stapje in de richting van een 'optimale' trainingsmethode.


oh you mad!! :D haha nee, natuurlijk ga ik onder de 10 gaan hoor, ik heb nogal sterke woorden gebruikt als 'nooit' enzo, maar het zijn maar richtlijnen die ik voor mezelf opstel, heel persoonlijk dus :D


het belangrijkste dat ik heb geleerd deze paar weken is dat het onnodig is om ooit in de 1-3 reprange te trainen, ik merkte al heel lang dat hogere reps (5dus bv) meer resultaat boekte dan 3, maar nu weet ik waarom
 
Dat zijn nou net de reps die ik het "lekkerst" vind.
 
Dat zijn nou net de reps die ik het "lekkerst" vind.

dan kan ook, en je kan ook sterk worden op triples no doubt, maar:

De intensiteit van een set van 3 is heel laag, daarom dat 1 set van drie weinig of niks zal doen voor je kracht, dus om te compenseren voor de lage intensiteit moet het volume verhoogt worden, daarom dat lage reps meestal voor veel sets wordt gedaan (8x3, 6x3, 5x3, 10x2, etc.) alleen dan kunnen lage reps eigelijk effectief zijn.

Dus dan denk ik, waarom 8 sets doen als je hetzelfde effect kunt bekomen met 1 of 2 sets, alleen met wat meer gepuf? je doet minder werk, trainingen worden korter, je conditie beter, alleen werk je wat harder voor. Nu ga je me niet horen zeggen dat lage reps hoge sets geen hard werk is, maar de intensiteit van 1 of 2 high rep sets kan nooit geëvenaard worden. ik heb beide gedaan dus ik kan dat voor mezelf zeggen.
 
Klopt, ik ben sinds kort dus overgegaan op hoge rep sets maar dat is om een heel andere reden.
 
training van vandaag

SQ
8x140

echt superlelijke reps en minder dan vorige keer, 1x per week squatten is echt niet genoeg stimulatie, maar ik wou nog geen 2x doen om mijn kuiten te laten wennen

BP
5x60
3x80

hier de training gestopt, onderrug is gaar, pols is naar de klote en schouder ook nog van met de fiets uit te schuiven, tijd voor een lange rustweek dus :D Dit zijn toch de resultaten van de nieuwe trainingsmethodes op 9 weken:

SQ: 5x135 -> 9x140
DL: 3x5 147.5 -> 10x160
BP: geen progressie
MP: 5x5 75kg bounce reps naar 4x80 deadstop reps

ach ja niet heel goeie progressie, behalve deadlift, hopelijk ben ik na anderhalve week blessurevrij en dan begin ik terug te knallen op alles, ik kom altijd superfris uit een rustweek
 
Goede shit! Op squat toch nette progressie, deadlift ook.
Nu weer highreps? En toch maar wel 2/3 keer squaten per week?
 
terug 2x squat in de week, 1x 20 reppers andere keer 2x5, presses ook 2x5 de rest high rep
 
Back
Naar boven