MuscleMeat

Boogie's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je mag nog wel wat wijder gaan staan met je squat denk ik, zo kan je ook beter rechtop blijven. Verder goed, je hoeft niemand excuses aan te bieden hoor, het is jouw leven en jouw training.
 
Bedankt, het zal nog wat zoeken zijn naar de beste wijdte voor me. Was de diepte nu meer aanneembaar? Was de deadlift goed/aanvaardbaar qua techniek?
 
Ja, je lockt alleen niet helemaal (heupen en knieën). En ik begrijp niet helemaal waarom je mixed grip tilt met deze gewichten.
 
thx, ik til met mixed grip omdat ik ergens gehoord of gelezen heb,(ik denk in 1 van Mark Bell z'n filmpjes) dat een mixed grip helpt om uw shouders achter de barbell te houden en je dus een betere techniek/vorm verkrijgt hierdoor.
Qua grip moet het me wel lukken om met een hooked grip ofzo deze gewichten te deadliften.
 
Vandaag geen training omdat ik me helemaal brak voel door mijn 'ziekte'. Balen hoor!

Ik heb gisteren wel iets opgemerkt....de plaats waar mijn rack staat is slecht gebetonneerd waardoor mijn rack en dus ook ikzelf schuin staat. Wat zeker niet goed is want ik ben van mezelf al ne scheven (scoliose) dus dat zal zeker geen goed doen aan me + het is vrij risicovol ivm. blessures.

Morgen dus heel den boel eventjes herschikken.
Had het vroeger moeten zien eigenlijk.
 
Training van vandaag

Squats:

15 x 20
10 x 20
10 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 45
5 x 45
5 x 50

Even wennen in het begin omdat het rack verplaatst is. Ik moest weer een focuspuntje vinden om naar te kijken.

Military Press:

12 x 20
10 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40

Deadlift:

8 x 40
5 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Triceps pushdown (bands)

15 x roos bandje (dubbel)
15 x roos bandje (dubbel)
10 x paars bandje (enkel)
10 x paars bandje (enkel)

Facepulls

10 x groen bandje
10 x groen bandje
10 x groen bandje

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=QudT-otgu2k&list=UUSfQhwKhRH0T5fxZniCTD8w&index=1&feature=plcp
 
Tof dat je steeds formvideos post. Kleine tip voor je squat; probeer je borst omhoog te richten voordat je weer omhoog komt. Verder ziet je techniek er niet slecht uit. Ik zou idd wel zoals tymboo al aangaf wat breder gaan staan. Sterke schouders trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Tof dat je steeds formvideos post. Kleine tip voor je squat; probeer je borst omhoog te richten voordat je weer omhoog komt. Verder, sterke schouders!

Thanks! Dat is een kleine moeite dat ik doe om zoveel mogelijk tips te krijgen van degene met meer ervaring. Hopelijk wordt het niet te saai voor jullie zo.
Het is trouwens ook leuk voor mezelf om volgend jaar eens terug te kunnen kijken.
Zo kan ik ook direct zien wanneer ik iets te zwaar ga en mijn vorm erdoor verpruts. (zoals vandaag)

bedankt voor je tip, ik zal er idd op moeten letten (zie vandaag) en de oefening een tijdje iets trager doen totdat het een automatisme wordt.
 
Vandaag Bday training :p ik blaas 28 kaarsjes uit :hb:

Benchpress:

20 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 75

Voelde lekker vandaag! Laatste set moest ik wel even oppassen want ik sloeg met m'n schijven tegen m'n rack/j-hooks. Mss iets te enthousiast hierbij..

Squat:

15 x 20
8 x 20
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 80

Mijn vorm was bij sommige sets niet zo perfect, mijn borst bleef soms te lang laag. Heb ook de indruk dat mijn core veel te zwak is. Tips?? Of helpt de tijd en het meer trainen al veel?

Abwheel:

12 x
11 x

That's it voor vandaag, nu lekker gaan eten!

En jongens, drink er 1tje op mi'n gezondheid hé.

Filmpje:

[Link niet meer beschikbaar]

Nu ga ik eens goed nadenken over eventuele doelen op m'n volgende bday...
 
Lekker gesquat weer! Zag bij je setjes van 80 dat je wel wat onbalans in je benen had. Je rechterbeen kwam verder naar buiten dan je linker. Zou je mogelijk op kunnen lossen door beter je knieën naar buiten te gooien of nog ietsje breder te gaan staan.

Je zou ook front squats (meer quads) en/of box squats (explosiviteit) kunnen doen af en toe. Die zijn ook goed voor de ontwikkeling van je vorm. Vooral front squats hebben mij geholpen qua vorm. Meestal doe ik back squats in brede stance en de front squats in een smallere stance.
 
Idd zie het ook net. Ik zal iets breder proberen te staan. Ik vrees dat ik daardoor mijn diepte niet haal....flexibiliteit issues :p

Ik deze week eens proberen front squaten, het zal allesinds een positieve bijdrage hebben.
 
Waar jij traint, is dat een home gym? If, so.. I'm impressed

Wat een idee kan zijn is om op je deadliftdag als assistentie oefening te frontsquatten.
 
Thanks!!
Ja, dat is mijn homegym idd. heb er lang voor moeten sparen en nog langer voor moeten zagen (vrouwke je weet wel :whip: ).
Ik mocht niks in huis zetten dus heb ik deze zomer even een hok ineengetimmerd. (lang voor gespaard om het materiaal bijeen te krijgen)

Vorig jaar heb ik op 2dehands mijn barbell en bumperplates voor 170 euro kunnen kopen, het koopje van mijn leven. 200 kg aan bumperplates + barbell, niet slecht lijkt me. 1 nadeel hieraan is wel dat het een rare maat is...de diameter van de sleeves en schijven is 55 mm. dus wanneer ik ooit eens gewicht bij moet kopen, moet ik ineens ook een nieuwe barbell kopen want ik vrees dat ik niet zo rap schijven van 55 mm ga vinden. Wat wel heel leuk en mss uniek is, is dat ik schijfjes heb van 100gram enzo, ik vind het wel komiek, maar daar worden wss wereldrecords mee gemaakt. :)

Vorige maand mijn cage van Henk binnen gekregen, heb er ineens een monolift op laten zetten die automatisch wegklapt, leek me handig omdat mijn knieën niet zo sterk/stabiel zijn en het constant uitlopen van de barbell leek me niet zo gunstig voor de knietjes.

Gisteren heb ik totaal onverwachts hier op het forum nog een Barbarian pully kunnen kopen, ineens omgereden en vanochtend geplaatst. Moet nog wachten op mijn attachments hiervoor want dat was er niet bij.

Qua grootte valt het nog mee hoor, 3m80 op 3m80. Met de pully erbij te zetten vanochtend viel het me op dat het rap vol zal staan :D

Het enige wat ik er nu nog bij wil is een GHR, met tijd nog wat schijven, een goede barbell en safety squat bar ofzo. En misschien een rubber vloertje. Maar dit zal nog een tijdje op zich laten wachten denk ik.

Meer heb ik niet nodig denk ik

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 15:21 ----------

Wat een idee kan zijn is om op je deadliftdag als assistentie oefening te frontsquatten.

Lijkt me wel leuk! Het is voor mij nog wat puzzelen om de juiste oefeningen samen te zetten, ik heb begrepen dat bij powerlifting het draait rond de beweging (hoofdoefening) en daarbij als assistance oefeningen te doen die hiervoor gunstig zijn. Nou, die assistance oefeningen moet ik nog wat uitzoeken. Ik denk nog te veel in spiergroepen zoals vroeger in de gym het schema'tje was.

Ik zal dit donderdag eens proberen.
 
training vandaag:

voelde me wat minder vandaag, geblokkeerde neus, moe, pfff hopelijk geen griepje op komst. Wou eerst niks doen en de seut uithangen. Toch nog wat pressjes gedaan vandaag.

MP:

12 x 20
8 x 30
5 x 40
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 43,5
5 x 43,5
5 x 43,5

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=P5BA8UWFAtE&feature=plcp
 
awesome!! dat zat ik idd eens moeten ineenschroeven!
lijkt me een brute oefening :D
 
vandaag:

iets later getraind dan normaal, voelde me nog altijd brakkerig.
heb de hele dag getwijfeld om iets te doen vandaag. ik ben blij dat ik toch gekozen heb om iets te doen.

Deadlifts:

5 x 60
5 x 60
5 x 80
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 100
5 x 100
5 x 110
5 x 110
5 x 120
5 x 120

Flink wat setjes gedaan en blijkbaar toch wat sterker geworden hierop. ben er tevreden over.

Front squat:

8 x 20
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Dit was een zware! zwakke beentjes, maar ik vind het wel een leuke combinatie.

Ab wheel:

10 X
8 X

dan was ik kapot!! trainen met een geblokkeerde neus en zware kop is niet zo leuk....toch stukken beter dan niet trainen.

Morgen krijg ik misschien mijn attachments voor de pully binnen. Als dit zo is ga ik me daar even mee amuseren :)

Filmpje:

sommige sets staan er precies niet op omdat ik niet te goei op het knopje heb geduwd....but you'll get the point

[Link niet meer beschikbaar]
 
Attachmentjes binnengekregen :hedbang:

Dus vandaag een beetje spelen met de pully, testdagje.

Latpull
20 x 20
20 x 20
8 x 50
8 x 50

latpull row greep
8 x 50
8 x 50
8 x 50

low row
8 x 60
8 x 65
8 x 65

Tricep pushdown
8 x 20
8 x 20
8 x 25
8 x 25

Cable curl
8 x 20
8 x 20
8 x 20
8 x 20

Facepull
12 x 10
8 x 20
8 x 20
8 x 20

cable crunch
11 x 20
11 x 20
 
vandaag

Squats

10 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 50
5 x 50
5 x 70
5 x 70
5 x 80 Hierna schoenen uitgedaan, tipte naar voor bij de 4e rep.
5 x 80
5 x 85
5 x 85

Front Squats

Schoenen terug aangedaan, was wat koud aan de teentjes :)
5 x 40
5 x 45
5 x 45
5 x 50
5 x 50

Calf raise homegym style

15 x 40
11 x 50
11 x 50

Ab wheel

8 x
8 x
8 x

Best tevreden vandaag. Zal 1 van deze dagen iets ineenvijzen om nordic curls te kunnen doen. Morgen bench.

Filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=ZWhbnq7KkXE


Toevallig hier nog iemand die Copyright notifications krijgt?
Wat kan ik hier aan doen?
 
Goed bezig David, altijd goed om je ego in te slikken en een paar stapjes terug te doen om de techniek op te poetsen. En hier lopen niet alleen toplifters rond hoor, ook welwillende maar niet bijzonder getalenteerde liefhebbers... zoals ik :D

Ik worstel na jaren aanrommelen ook nog steeds met de squattechniek. Voor wat het waard is, wil ik je nog wat tips geven die mij veel hebben geholpen:
1) Ik kan niet goed zien of je hip drive probeert te gebruiken. Mark Rippetoe legt dat in dit filmpje goed uit:

http://www.youtube.com/watch?v=yha2XAc2qu8

2) Probeer druk te houden aan de buitenkant van je voeten, terwijl je ook je knieën naar buiten blijft drukken. Je voelt dat langs je hele been, tot in je heup. Geeft veel stabiliteit en controle.
 
Back
Naar boven