MuscleMeat

4,5 kilo zwaarder in 3 weken normaal? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marijnham

Cool Novice
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
52
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Heren,

Ben sinds 3 weken weer fanatiek aan het trainen.
3x per week een uur in de sportschool aan het knallen.
Thuis doe ik nog wat extra ab-training 3x in de week.

Ben 10 jaar geleden gestopt met trainen, toen 92 kilo, vetpercentage van 12%
Toen ik begon met trainen (week of 3 geleden) zat ik op 82,5 kilo

Na het lezen van het forum over voeding ben ik ook serieus bezig gegaan met mijn voeding. Heb 2 eiwitshakes per dag, eet mij de hele dag een slag in de rondte (elke 2-3 uur 4-5 boterhammen met kipfilet, pindakaas of vis) en de dag wordt begonnen met een grote bak brinta (ja, met 2 schepjes suiker, anders krijg ik het niet weg)

In de avond nog een klein beetje brinta en meestal een bak magere kwark (met wat limonade, want anders krijg ik het gewoonweg niet weg)

Afijn, nu 3 weken later zie ik dat mijn spieren al beginnen te groeien, mijn borst en armen zijn al vele malen voller en volgens mij.

Maar... zojuist op de weegschaal gestaan (op de wii) en je raad het al... ik schoot gelijk in mijn overgewicht en ben nu in die 3 weken 4,5 kilo aangekomen.

Is dit reden voor een feestje of reden voor een aanpassing van mijn voedingsschemawant ik kom nu te snel aan?

Mijn doel:
Massa trainen, vooral mijn bovenlichaam verbreden.

Mijn schema is overdag redelijk strak, alleen avondeten kan wijzigen.
Ik eet wat de pot schaft, maar probeer niet meer dan 1x per week ongezond te eten (pannenkoeken, pizza, patat)

Mijn onderhoud op basis van mijn training en werk is 2950, dus zou om te bulken rond de 3400 moeten zitten en daar kom ik wel aan, alleen nogmaals... het avondeten kan wijzigen.

Moet ik in de avond de kleine portie havermout skippen?
Had gisteren halfvolle kwark met aardbeien ipv alleen magere kwark, smaakt veel beter... zag alleen dat er wel 5x zoveel suikers in zaten...
die ene keer zondigen.... is toch niet zo'n grote ramp?

Help!!!! WIl ook niet naar de 22% VP gaan en dan maandenlang moeten cutten om die buikrand weg te werken.
Ben rondom mijn middel niet helemaal strak, zit wel wat vet maar tot op heden maak ik mij nog niet heel veel zorgen.

Bijgevoegd:
Foto's van paar dagen geleden
Voedingschema

IMG_3926.jpg


IMG_3927.jpg
 

Bijlagen

  • voedingsschema.xls
    26 KB · Weergaven: 64
Spiergeheugen, ben ook tijdje gestopt geweest was binnen 5 weken ook 7-8 kilo zwaarder, drna stagneerd t weer
 
Spiergeheugen, ben ook tijdje gestopt geweest was binnen 5 weken ook 7-8 kilo zwaarder, drna stagneerd t weer

Ik heb alleen 10 jaar geen metaal aangeraakt....
Houden ze zo lang hun geheugen?
 
Help!!!! WIl ook niet naar de 22% VP gaan en dan maandenlang moeten cutten om die buikrand weg te werken.

Why in hell's name dan 450 boven je onderhoud gaan eten ??? Eet lekker op onderhoud en zorg voor de nodige eiwitten,.. ;)
 
Why in hell's name dan 450 boven je onderhoud gaan eten ??? Eet lekker op onderhoud en zorg voor de nodige eiwitten,.. ;)

Ik lees/hoor overal:
Bulken = onderhoud + 500kcal

Wil juist in de massa sprongen maken komende maanden, vandaar de 450 boven onderhoud.
Als dit te veel is... dan hoor ik het graag:)
De eiwitten zitten wel goed, alle kipfilet vis, zuivel, eieren en shakes leveren meer dan genoeg eiwitten.
 
Ik lees/hoor overal:
Bulken = onderhoud + 500kcal

Wil juist in de massa sprongen maken komende maanden, vandaar de 450 boven onderhoud.
Als dit te veel is... dan hoor ik het graag:)
De eiwitten zitten wel goed, alle kipfilet vis, zuivel, eieren en shakes leveren meer dan genoeg eiwitten.

idd 500 of meer,... Maar helaas wilt het niet zeggen dat die 500 automatisch alleen voor je spieren gebuikt wordt.
Ga er maar 100% vanuit dat wanneer je bulkt je ook in BF aan gaat komen.
En omdat je nu net zegt dat je dat eigenlijk liever niet hebt,... vandaar mijn post ;)

je zou kunnen kiezen voor óp onderhoud of een cleanbulk nét erboven,..

maar goed, de meningen over bulken zijn over het algemeen vrij uiteenlopend.
mijn persoonlijke mening is dat IK er iig niet veel aan heb,.. eet op óf nét heel licht erboven, maar nooit een echte bulk.
Zo blijf ik (of bleef, ben net pas weer begonnen) continu om en nabij hetzelfde BF.
maar dat is zoals ik al zei persoonlijk,.. sommige zweren bij echt bulken :o
 
idd 500 of meer,... Maar helaas wilt het niet zeggen dat die 500 automatisch alleen voor je spieren gebuikt wordt.
Ga er maar 100% vanuit dat wanneer je bulkt je ook in BF aan gaat komen.
En omdat je nu net zegt dat je dat eigenlijk liever niet hebt,... vandaar mijn post ;)

je zou kunnen kiezen voor óp onderhoud of een cleanbulk nét erboven,..

maar goed, de meningen over bulken zijn over het algemeen vrij uiteenlopend.
mijn persoonlijke mening is dat IK er iig niet veel aan heb,.. eet op óf nét heel licht erboven, maar nooit een echte bulk.
Zo blijf ik (of bleef, ben net pas weer begonnen) continu om en nabij hetzelfde BF.
maar dat is zoals ik al zei persoonlijk,.. sommige zweren bij echt bulken :o

Helder.
Doel is om massa te kweken en weer op het niveau van 10 jaar geleden te komen. Zal daarom wel ietsje BF toenemen, maar ga liever niet naar een 20+% percentage.
 
Ga eerst cutten naar 14% ofzo en daarna clean bulken..
 
eens!
Al gok ik wel dat ie daar om en nabij op zal zitten nu.

Denk wel iets hoger :p Zou er toch zeker eerst een paar % af cutten.. Als je droger staat zie je ook sneller je progressie dus maakt t ook leuker..
 
Heb nog steeds de vraag:
- eet ik nu te veel en moet ik mij zorgen maken over die 4,5 kilo?
 
ga op onderhoud eten,
je zult gewoon vet verliezen en spieren winnen mits je voeding klopt qua timing en voedingsmiddelen.

bovendien zet je makkelijker spiermassa aan bij een lager vet%!
win win situatie dus!
 
ga op onderhoud eten,
je zult gewoon vet verliezen en spieren winnen mits je voeding klopt qua timing en voedingsmiddelen.

bovendien zet je makkelijker spiermassa aan bij een lager vet%!
win win situatie dus!

Kan je dat onderbouwen?
 
Back
Naar boven