AndroidHealthClinic

HIIT vs Slow Pace Cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smartsauce

Novice
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
115kg
HIIT verbrandt in het totaal meer calorien in vgl met slow pace cardio. Maar HITT verbrandt eerst en voornamelijk koolhydraten terwijl slow pace cardio eerder direct vet van het lichaam verbrandt ipv koolhydraten. Slow pace cardio zorgt ook voor calorie verbranding maar wat minder dan HITT en in een langere periode. Dit is wat ik zover weet over beiden.

Ik doe aan Full Body KT 3x op een week en wil nog eens cardio erbij doen voor nog wat extra vet te verbranden. Wat ik niet wil is dat mijn herstel gehinderd wordt door de cardio dat ik doe na mn KT.

Welke soort cardio zou ik nu kiezen en waarom?
 
HIIT verbrandt in het totaal meer calorien in vgl met slow pace cardio. Maar HITT verbrandt eerst en voornamelijk koolhydraten terwijl slow pace cardio eerder direct vet van het lichaam verbrandt ipv koolhydraten. Slow pace cardio zorgt ook voor calorie verbranding maar wat minder dan HITT en in een langere periode. Dit is wat ik zover weet over beiden.

Ik doe aan Full Body KT 3x op een week en wil nog eens cardio erbij doen voor nog wat extra vet te verbranden. Wat ik niet wil is dat mijn herstel gehinderd wordt door de cardio dat ik doe na mn KT.

Welke soort cardio zou ik nu kiezen en waarom?

Get yout facts straight.
Met HIIT verbrand je niet alleen koolhydraten; je bent altijd bezig met vetverbranding, ook als je zit te schijten op de wc, en ook als je jezelf kei en keihard zit af te rukken.
Hoge intensiteitstrainingen verbranden echter een kleiner aandeel vet, maar 20% van 1000 kcal in een uur is nog altijd meer dan 50% van 350 kcal per uur.
Daarnaast herstelt je lichaam van een hoge intensiteitstraining minder snel naar een rustmet-status dan na een uurtje sjokken op de loopband alsof je een winkelwagentje door de supermarkt duwt.
En HIIT geeft je hart en conditie een leuke prikkel, terwijl kruiptempo dit niet doet.
Time to HIIT the road bro.
 
Bedankt voor de reply :)
 
Back
Naar boven