AndroidHealthClinic

Squat & Deadlift check

Bezoekers in dit topic

rickynl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2010
Berichten
2.567
Waardering
250
Lengte
1m81
Hiervoor deed ik ze altijd heel anders, maar ik ben ze nu volgens rippetoe gaan doen. Althans dat is de bedoeling.

Kreeg van de squat een ziekelijke lower - back pump op deze manier.
Bijna vervelend, maar wel goed volgens mij. Heb me de hele tijd geconcentreerd om dat stuk strak te houden.
Had bij het eerst gefilmde setje wel wat stabiliteitsproblemen als je ziet, maar het was gewoon even wennen, andere setjes waren vrij stabiel.
Mijn benen hadden er verder niet veel moeite mee, had voornamelijk die lower back pomp.

Squat, je kan skippen naar 0:25
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r-pdXK5SElQ


Deadlift deed ik ook lang verkeerd, ik tilde eerst vanuit mijn benen.
En dan pas vanuit mijn rug, waardoor het een stiff legged deadlift werd.
Is dat nu verbeterd? Volgens mij wel.
Filmpje is k*t ja ik weet het :(

Deadlift, je kan skippen naar 0:40
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DlJpThejh1M
 
Squat: niet naar beneden kijken, gewoon voor je
deadlift: zag er oke uit, zag wel niet veel met dat licht dat achter je was
 
Naar beneden kijken (met de nek neutraal!) is prima, in tegenstelling tot wat het overgrote deel van het kuddevolk hier vaak roept.
Maar wat zit je nou allemaal met je tenen te doen? Laat die tenen gewoon op de grond tussen de reps door, zo ga je geheid een keer op je smoel.

Deadlift is weinig van te zien zo, behalve dat je je schouders meer af mag laten hangen (armen langer maken).
 
Naar beneden kijken (met de nek neutraal!) is prima, in tegenstelling tot wat het overgrote deel van het kuddevolk hier vaak roept.
Maar wat zit je nou allemaal met je tenen te doen? Laat die tenen gewoon op de grond tussen de reps door, zo ga je geheid een keer op je smoel.

Deadlift is weinig van te zien zo, behalve dat je je schouders meer af mag laten hangen (armen langer maken).

Had bij het eerst gefilmde setje wel wat stabiliteitsproblemen als je ziet

Was nog even wennen die nieuwe manier, ik drukte voornamelijk door mijn hielen en verloor daardoor die stabiliteit erin. Het was niet de bedoeling mijn tenen van de grond af te laten. De setjes die volgden gingen in dat opzicht al beter.

En ga het proberen met de deadlift, maar hij was al een stuk beter dan mijn oude deadlifts, heb ik het gevoel.

Is het trouwens normaal dat ik van dit soort squats (Tegenover die ik eerst deed) Zoveel onderrug pomp krijg? Had meer last van mijn onderrug dan van mijn benen.
 
Ja, gaat vanzelf over.
 
Back
Naar boven