XXL Nutrition

bodybuilding begeleiding belgie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tdog

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
136
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Waar vindt ik ergens in belgie een goede personal bodybuilding trainer? want ik geraak nergens maar aan uit. zou graag professionele begeleiding willen zodat ik juist train en juist eet. het liefst dicht bij de kust. doel is om heel veel kracht te hebben, veel massa en droog staan. ik heb geen idee hoe eraan te beginnen. ik train al 5 jaar ongeveer en ben sinds 2008 geen spier meer bijgekomen. ik heb nog nooit met een voedingsschemagewerkt. kom niet af van 'lees de stickies...' heb ze al overlopen. ik geraak er niet aan uit en daarom wil ik iemand die alles al weet en kent als begeleider. ik zal mss eerst eens die bodybuilding begeleiding hier op de site proberen maar als u van goede gyms weet in belgie waar je op en top begeleid wordt laat maar komen. bedankt alvast.
 
Waar vindt ik ergens in belgie een goede personal bodybuilding trainer? want ik geraak nergens maar aan uit. zou graag professionele begeleiding willen zodat ik juist train en juist eet. het liefst dicht bij de kust. doel is om heel veel kracht te hebben, veel massa en droog staan. ik heb geen idee hoe eraan te beginnen. ik train al 5 jaar ongeveer en ben sinds 2008 geen spier meer bijgekomen. ik heb nog nooit met een voedingsschemagewerkt. kom niet af van 'lees de stickies...' heb ze al overlopen. ik geraak er niet aan uit en daarom wil ik iemand die alles al weet en kent als begeleider. ik zal mss eerst eens die bodybuilding begeleiding hier op de site proberen maar als u van goede gyms weet in belgie waar je op en top begeleid wordt laat maar komen. bedankt alvast.

30039904.jpg
 
gast, als je niks nuttigs te zeggen hebt zou je beter zwijgen.
 
Waar vindt ik ergens in belgie een goede personal bodybuilding trainer? want ik geraak nergens maar aan uit. zou graag professionele begeleiding willen zodat ik juist train en juist eet. het liefst dicht bij de kust. doel is om heel veel kracht te hebben, veel massa en droog staan. ik heb geen idee hoe eraan te beginnen. ik train al 5 jaar ongeveer en ben sinds 2008 geen spier meer bijgekomen. ik heb nog nooit met een voedingsschemagewerkt. kom niet af van 'lees de stickies...' heb ze al overlopen. ik geraak er niet aan uit en daarom wil ik iemand die alles al weet en kent als begeleider. ik zal mss eerst eens die bodybuilding begeleiding hier op de site proberen maar als u van goede gyms weet in belgie waar je op en top begeleid wordt laat maar komen. bedankt alvast.

waarom zou je een begeleider nodig hebben ? hoe kan je vijf jaar trainen en niks bij komen als je niet met een voedselschema werkt ? Dus dit wil eigenlijk zeggen dat je niet weet met wat je bezig bent. Je weet toch dat onze sport een levensstijl is en dat je op zijn minst na vijf jaar toch ooit van een schema moet gehoord hebben. of een bulk of een cut ?

Sorry maar je gaat hier echt wel reacties uitlokken en die ga je ook moeten kunnen verdragen. en voor je over roids gaat vragen ? neen zeker en vast niet voor u

Just my 2 euros

je kan hier perfect geholpen worden. mits basiskennis.
 
ja, ik ging gewoon gaan fitnessen. wist niet dat het zo belangrijk was van bulken en cutten enz... grappig ik hoor telkens ja kan hier geholpen worden maar niemand die iets zegt wat ik moet gaan doen... ik beken toch dat ik er niet veel van weet daarom wil ik begeleiding zodat iemand kan zeggen wat ik moet gaan doen om optimaal te gaan bijkomen enz... lijkt me veel gemakkelijker dan zelf alles uit te gaan proberen en nog meer tijd te gaan vernken. het is ook wel niet dat ik niks van massa of kracht heb maar toch niet zoals het hoort na 5 jaar dat is zeker! gistermorgen 3x130kg gebenched is volgens mij toch niet zo zwak. maar het kan zoveel beter... ik ga telkens veel te hard in de gym vergelijk het met hit maar dan 5xweek en 6 oefeningen voor 1 spiergroep en 4 sets van 10 tot failure... en dan zonder voedingsschemakan men lichaam niet herstellen en train ik gewoon door. spierafbraak enz... ik weet wat ik verkeerd doe maar ik zoek nu gewoon een goed schema. ik denk om aan stronglifts te beginnen aangezien arnold en reg park zo begonnen zijn en zowel massa als kracht creerden.
 
Dus 5 jaar trainen en alleen het eerste jaar iets bijgekomen en verder geheel niet ? en toch 3 * 130 banken ... lijkt me heel sterk. Heb je je progressie in stats bijgehouden (gewicht, vet%) ? Hoe ziet je voeding eruit (macro en detail) ? (vragen die je toch hopelijk het eerst van een begeleider gaat krijgen).
 
Dus 5 jaar trainen en alleen het eerste jaar iets bijgekomen en verder geheel niet ? en toch 3 * 130 banken ... lijkt me heel sterk. Heb je je progressie in stats bijgehouden (gewicht, vet%) ? Hoe ziet je voeding eruit (macro en detail) ? (vragen die je toch hopelijk het eerst van een begeleider gaat krijgen).

ja, qua spiermassa ben ik niks bijgekomen sinds 2008. qua kracht wel. ik lieg niet hoor van die 3x130 bench :) ik heb nooit progressie bijgehouden qua gewicht en vet percentage gewoon vroeger om de paar maanden op zo'n weegschaal die je spiermassa en vetmassa berekent. ik heb dan die uitslagen vorige week terug gevonden van het jaar 2008 en ze vergeleken met een nieuwe weging die ik bij een sportdietiste heb gedaan vorige week. en het blijkt dat ik in sommige maanden in 2008 meer spiermassa had dan nu :o. ben naar een sportdietiste geweest voor een voedingsschema.



gewicht : 78,4kg
vetpercentage : 9,7%
vetmassa : 7,6kg
vetvrije massa : 70,8kg
spiermassa : 67,3kg
lichaamsvocht : 48,8kg = 62,2 %
botmassa : 3,5kg
bmr : 2070
metabolische leeftijd : 12
vicerale vetwaarde : 1

dit heb ik gekregen van sportdietist. (zie bijlage)

ik wil het nu toch allemaal veel serieuser gaan opnemen want ik train in principe al 4 jaar voor onderhoud :s ik wil veel sterker worden en veel meer massa hebben maar ook een hele lage vetpercentage.
 

Bijlagen

  • dagschema voeding.xlsx
    47,5 KB · Weergaven: 73
  • Berekeningen Tdog.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
1. Die weegschalen met hun vetpercentages klopt geen zak van en die waardes zijn dus ook waardeloos.
2. Als je de sticky's hebt gelezen in het deel 'Voeding' MOET je wel weten hoe je een schema opstelt, omdat het daar vrij duidelijk uitgelegd wordt
3. Je trainingsschema zoals ik dat las: '6 oefeningen per spiergroep, 4 sets van 10 reps tot failure en 5x in de week trainen'. Lijkt me duidelijk dat je niet aankomt. Zware overkill.

Dit klinkt misschien als een aanval, maar zo is het niet bedoeld. Ga je nog eens een keer GOED inlezen in de sticky's, stel een duidelijk trainingsschema klaar en maak een goed voedingsschema. Laat deze dan controleren in de bijbehorende sectie ervan.

Er is nou eenmaal niemand die dingen zomaar voor je gaat voorkauwen, ook al train je al 5 jaar en lukt het niet. Iedereen heeft zo zn problemen

Succes.

P.S: gebruik giantpt.com om je behoefte uit te rekenen, veel mensen kennen deze niet en dit is een vij handige site.
 
gast, als je niks nuttigs te zeggen hebt zou je beter zwijgen.

Haha , en dan nog niet doorhebben. Wat ik in het vetgedrukt gezet heb IS wat je probleem is. Je komt met 'kom niet af met lees de stickies' en vervolgens zet je erbij dat je geen voedingsschemais. Bitch please , je eerste prioriteit IS een voedingsschemaen de stickies herlezen aangezien je problemen hebt met ze te interpreteren.
 
Haha , en dan nog niet doorhebben. Wat ik in het vetgedrukt gezet heb IS wat je probleem is. Je komt met 'kom niet af met lees de stickies' en vervolgens zet je erbij dat je geen voedingsschemais. Bitch please , je eerste prioriteit IS een voedingsschemaen de stickies herlezen aangezien je problemen hebt met ze te interpreteren.

ga even ergens anders heen want hier heb je geen nut...
 
butthurt? amai heb jij gaytrekjes... niks mis mee hoor power too ya. maar hier grappig proberen uit de hoek te komen heeft geen zin. zoals ik al zei heb je niks nuttigs te zeggen zou je beter zwijgen ;) ik kom hier voor raad wat jij me niet kan bieden dus ga ergens anders heen... doei.
 
butthurt? amai heb jij gaytrekjes... niks mis mee hoor power too ya. maar hier grappig proberen uit de hoek te komen heeft geen zin. zoals ik al zei heb je niks nuttigs te zeggen zou je beter zwijgen ;) ik kom hier voor raad wat jij me niet kan bieden dus ga ergens anders heen... doei.

Monster insult skills. Probeer anders eens iets wat fatsoenlijk te typen als je bijdehand wil doen. Ik heb al in m'n eerste post 'je al geholpen' , alleen ben je te butthurt om het te zien.
 
Monster insult skills. Probeer anders eens iets wat fatsoenlijk te typen als je bijdehand wil doen. Ik heb al in m'n eerste post 'je al geholpen' , alleen ben je te butthurt om het te zien.

blijkbaar want je reageert er terug op... waarom zeg je hetzelfde als ik? dit gaat hier de verkeerde kant op en ik bedoel dan niet de gaykant e insanityy... stop met te flamen en dom te doen en laat deze topic met gerust als je niks nuttigs te zeggen hebt. Thx
 
blijkbaar want je reageert er terug op... waarom zeg je hetzelfde als ik? dit gaat hier de verkeerde kant op en ik bedoel dan niet de gaykant e insanityy... stop met te flamen en dom te doen en laat deze topic met gerust als je niks nuttigs te zeggen hebt. Thx

Je kan hem blijven afkraken maar hij heeft wel gelijk en dat weet je zelf ook.
 
Het is enorm vermakelijk voor me , het is aandoenlijk hoe je probeert.
 
waarom denk je dat ik op dit forum zit? voor raad... lijkt me logisch toch! daarom dat ik vragen stel en dan komt er zo'n funny gayboy langs die deze topic verdoet. no pun intended. je kan anders volgende keer ook afkomen van ga eens naar de bibliotheek en lees alle bodybuilding boeken... dan heb je ook gelijk.
 
Als je al weet wat je verkeerd doet? Dan is het al niet zo moeilijk meer lijkt me.
Je weet precies wat je moet doen:
- Voedingsschema maken
- Minder (zwaar) trainen

Dus je geeft al antwoord op jezelf...
 
waarom denk je dat ik op dit forum zit? voor raad... lijkt me logisch toch! daarom dat ik vragen stel en dan komt er zo'n funny gayboy langs die deze topic verdoet. no pun intended. je kan anders volgende keer ook afkomen van ga eens naar de bibliotheek en lees alle bodybuilding boeken... dan heb je ook gelijk.

Haha , je maakt m'n oninteressante avond toch nog interessant. Wat wil je dat we zeggen? Je traint al 5j en maakt geen progressie , je hebt geen voedingsschemaen je wil geen stickies lezen..

Hetgene ik je hardhandig wou laten inzien is dat je de stickies moet lezen en daarmee kun je een voedingsschemaopmaken en progressie maken. Je hebt geen begeleiding nodig , want die zal niet gratis zijn. Beter lees je jezelf in zodat je niet ignorant blijft.
 
Haha , je maakt m'n oninteressante avond toch nog interessant. Wat wil je dat we zeggen? Je traint al 5j en maakt geen progressie , je hebt geen voedingsschemaen je wil geen stickies lezen..

Hetgene ik je hardhandig wou laten inzien is dat je de stickies moet lezen en daarmee kun je een voedingsschemaopmaken en progressie maken. Je hebt geen begeleiding nodig , want die zal niet gratis zijn. Beter lees je jezelf in zodat je niet ignorant blijft.

tuurlijk zal die begeleiding niet gratis zijn. spreken over stating the obvious... ik heb de stickies al gelezen en weet niet welke schema het best zou zijn om zowel massa als kracht bij te komen daarom dat ik raad vraag aan de echte pro's die massief zijn. ik ben inmiddels al bezig met een voedingschema. Maar het lijkt me veel gemakkelijker als iemand je begeleidt die er veel meer verstand van heeft dan mij. zo verdoe ik niet nog meer tijd. maar als je niet wilt helpen geen probleem. ga dan even over naar een andere topic en laat deze voor mensen die wel willen helpen.
 
Back
Naar boven