Fitness Seller

hoe maak je rijst lekker?

Bezoekers in dit topic

Lorenzzzz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
5.052
Waardering
200
Lengte
1m90
Massa
90kg
Ik eet regelmatig zilvervliesrijst, maar ik vind de smaak vaak erg droog (moeilijk door te slikken). Hoe maken jullie dit makkelijk meer eetbaar?
 
Ik doe er wat currysaus bij
 
Ik kook mijn rijst altijd in water met een bouillonblokje erbij. Geeft wat extra smaak.
 
Je kunt je vlees en groenten roerbakken in een saus die je lekker vindt. Samen met de rijst is het dan goed te nassen. Als je over de calorieën of ingrediënten van kant-en-klare sauzen in zit, moet je zelf wat maken :)
 
Ik bak m'n rijst altijd nog even met m'n kip mee (in olijfolie + kruiden) incl. wat vocht van de rijst. Het lijkt een beetje op een sausje.
 
Dit doe ik ook wel eens, maar dit maakt het voor mij niet minder droog..

Vergeet zilvervliesrijst, eet gewoon een andere variant. Haal je vezels uit iets wat minder droog is.
 
Tomatenpuree.

Eet zelf overigens alweer 'n flinke tijd witte rijst, om dezelfde reden.
 
thaise rijst is beter te eten, die is iets kleviger
 
Rijst koken in kipbouillon > heerlijk.
 
Ik eet het erg graag met een bouillonblokje en currypoeder :)
 

PS: en probeer eens quinoa of amaranth, rijk aan koolhydraten, eiwit, vezels en micronutriënten. Quinoa bevat ook nog eens alle essentiële aminozuren.
 
Quinoa smaakt naar bijna niks en toch vind ik het smerig.
 
rozijnen er door met stukjes peer of gekookte appel met kaneel :D
 
PS: en probeer eens quinoa of amaranth, rijk aan koolhydraten, eiwit, vezels en micronutriënten. Quinoa bevat ook nog eens alle essentiële aminozuren.

Is ook nog eens veel sneller klaar. Heeft inderdaad minder smaak dan rijst maar is daarom met praktisch alles wel te combineren. Quinoa is sowieso lang niet zo droog als rijst.

Andere rijst dan zilvervliesrijst of wilde rijst zit trouwens wel hoger qua GI-waarde.
 
Je kan er ook een theezakje in doen zag het laatst ergens. Moet je wel sterkte thee hebben en niet groene thee zonder enige smaak.
 
Back
Naar boven