MuscleMeat

Help! Hoe verder na CRASH-dieet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shana01

Novice
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
70kg
Vetpercentage
30%
Beste forum-ers,

Ik weet dat ik nu iets zeggen ga wat not-done is; ik ben 24jr oud; heb de afgelopen 12 dagen een crash-dieet gevolgd met alleen maar eiwitshakes en 500 kcal per dag.

Ik weet dat dit een enorme aanslag is geweest op mijn stofwisseling, maar voordat ik begon zat ik in een hele hopeloze situatie, waarbij ik van die kilo's afwilde. Ik ben inmiddels, nadat ik enorm duizelig werd en beroerd op dag 11, op de harde manier erachter gekomen dat dit niet de methode is om gezond gewicht te verliezen.

Ik ben begonnen op 76kg, en weeg nu 70kg.

Mijn vraag nu is; hoe kan ik het best weer terug naar mijn BMR?
Is dat in 1 keer elke dag bijv. 100 kcal bij eten tot min. 1500?
Ik zit nu op +/- 800 kcal per dag sinds gister.

Of raden jullie het aan om langzamer te gaan, 100 kcal per week erbij bijvoorbeeld? (of gaat dat te langzaam)

Andere ideeën hoe ik weer terug kan naar een gezonde totale dagelijkse intake, om vervolgens de extra kilo's op een GEZONDE manier er af te halen?

Thnx!!

Shana
 
ga een weekje op onderhoud eten om even bij te komen. Er zijn spookverhalen over de spaarstand waarop je stofwisseling gaat staan; dat gebeurt ook wel maar het effect is niet zo heel groot. Gebruik die week om de stickies op het onderdeel voeding te lezen en ontwerp een goed voedingsschema voor jezelf.
 
12 dagen is niet echt schokkend lang....
zou hooguit n beetje schommelen met je carbs op rust en trainingsdagen, en voor de rest je oude ritme weer oppakken
 
inderdaad weekje op onderhoud eten en accepteren dat je max halve kilo vet per week kan/mag verliezen. en focus op de lange termijn ;)
 
Houd er wel rekening mee dat je onderhoud nu lager is dan eerst. Ga dus niet hetzelfde eten wat je at wat genoeg was om 76 te behouden.
 
ik denk(weet zeker) dat je ook in ketose bent gekomen met alleen eiwitten en zonder KH en vetten. ik zou komende 2 weken je koolhydraten rustig opbouwen met circa 10 gr per dag. het liefst koolhydraten uit fruit. ik volg regelmatig eiwit dieet dus niets speciaals aan.
 
Dank voor alle berichten! Voel me al een stuk geruster.
@sabo: Ik ben inderdaad in ketose gekomen.

Mij is door de dieet-consulent aangeraden om nu op 800 kcal toch het dieet door te zetten (met 3 shakes op een dag) en max 300 kcal groenten bij-eten. (die producten neem ik natuurlijk bij haar af)
Dat betekent wel dat ik een langere periode in die spaarstand kom te zitten (ipv nu tot 12 dgn)

Zouden jullie mij dit ook adviseren?
Of kan ik nu beter zoals bovenstaand een week op onderhoud eten en dan daarna met een goed voedings/trainingsschema afvallen?
 
nee.... ga gewoon gezond eten, vergeet die shakes

bereken je onderhoud
en zorg voor een goede verdeling eiw/ KH/V
 
O god... Je bent bij n shake Jehova geweest..... Run Fatboy run!!!! :D
 
heb je ooit wel eens eiwit dieet gevolgt? je kan niet zomaar (ongestraft) op onderhoud gaan eten. daarom zijn er ook fase's in dieeten opgebouwd.

nee.... ga gewoon gezond eten, vergeet die shakes

bereken je onderhoud
en zorg voor een goede verdeling eiw/ KH/V
 
Wat een onzin zeg, zelfs als je heel de dag niets uitvoert ga je dus bijna 1000kcal onder je onderhoud eten? En die producten neem je bij haar af? Misschien moet je je afvragen of je niet wat goedgelovig bent....

Wat al werd gezegd, ga een tijdje op onderhoud eten en ga je verdiepen in voeding op internet/stickies. Zoek op "Cutten" "IIFYM" enz. Stop aub direct met dit auschwitz dieet.
 
heb je ooit wel eens eiwit dieet gevolgt? je kan niet zomaar (ongestraft) op onderhoud gaan eten. daarom zijn er ook fase's in dieeten opgebouwd.

't moet toch niet gekker worden... je kan niet ongestraft gezond gaan eten :rolleyes:
je kan niet ongestraft die diëten gaan volgen zal je bedoelen.

Ze heeft het nu 12 dagen gedaan, hoe sneller ze weer gezond gaat eten hoe minder last ze ervan zal hebben
is eigenlijk al 12 dagen te lang
 
..
 
Laatst bewerkt:
Gewoon weer meteen terug naar onderhoud.
 
Dank voor alle berichten! Voel me al een stuk geruster.
@sabo: Ik ben inderdaad in ketose gekomen.

Mij is door de dieet-consulent aangeraden om nu op 800 kcal toch het dieet door te zetten (met 3 shakes op een dag) en max 300 kcal groenten bij-eten. (die producten neem ik natuurlijk bij haar af)Dat betekent wel dat ik een langere periode in die spaarstand kom te zitten (ipv nu tot 12 dgn)

Zouden jullie mij dit ook adviseren?
Of kan ik nu beter zoals bovenstaand een week op onderhoud eten en dan daarna met een goed voedings/trainingsschema afvallen?

Ren zo snel mogelijk van deze zogenaamde dieet-consulent vandaan graag. Zoals het nu overkomt heeft ze je een of ander advies gegeven waardoor ze je zo veel mogelijk producten kan verkopen. Deze producten zijn totaal niet nodig. Verdiep je eens de werking van het menselijke lichaam en de energiehuishouding. Voeg normale "gezonde" producten toe, naast een meer gevuld gevoel zal dit je ook nog eens veel geld schelen.
 
dus JOu advies is van ene dag naar ander terug op onderhoud en E/KH/V "normaal", dus je gaat van 0 gr koolhydraten naar 150-200 gr? er gebeurt niks met insuline?
svp duidelijke antwoorden van jou omdat jou antwoorden altijd heel kort zijn (dus ja of nee zonder toelichting) en vertel ook eens waarom.... hopelijk leer ik nog iets van je?

Gewoon weer meteen terug naar onderhoud.
 
dus JOu advies is van ene dag naar ander terug op onderhoud en E/KH/V "normaal", dus je gaat van 0 gr koolhydraten naar 150-200 gr? er gebeurt niks met insuline?
svp duidelijke antwoorden van jou omdat jou antwoorden altijd heel kort zijn (dus ja of nee zonder toelichting) en vertel ook eens waarom.... hopelijk leer ik nog iets van je?

Omdat voeding niet altijd hogere wiskunde is ;)
 
Precies!
Carbs er in.... Spiertjes vol en knallen maar... Je lichaam is echt niet verleerd met koolhydraten om te gaan hoor!

als je nog wat wilt leren, check Bijv carb backoading (10dg no carb) of the anabolic diet en ultimate diet 2.0 ziiten 5 a 6 dagen zonder carbs iedere week!
 
Natuurlijk moet je meteen teruggaan naar je onderhoud!

Onderhoud = niet aankomen, niet afvallen

Dus ook nu na je crashdieet.

Ik heb vaak het idee dat mensen onderhoud verkeerd opvatten. Je onderhoud is niet het aantal kcal dat uit dat sommetje op internet komt, je onderhoud is je dagelijkse behoefte. Dit onderhoud zal nu dus een stuk lager liggen dan voorheen door je crashdieet en zal niet uit te rekenen zijn met de harris benedict/katch mcardle methode.

Edit:
En wat dat onderhoud mag wezen, dat kan niemand weten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook gesport in die 12 dagen? Wat zei de consulent hierover?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven