XXL Nutrition

Dikte rug verbeteren

Bezoekers in dit topic

Nieck01

Cool Novice
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Hallo!

Ik ben ontevreden over de dikte van mijn rug tov van de wijdte. met name het onder en midden gedeelte van de trapezius, deze loopt echt achter. Is het een idee om bij mijn rugtraining meer op dikte te focussen? Dus een oefening voor wijdte eruit en 1 extra voor dikte erin? Dan zou rugtraining er zo uit zien:
Schema (A)
BOR
T-bar
Deadlift
Lat pulldown/pull ups (vanwege elleboog blessure doe ik geen pull ups, dat is te zwaar)
Db-row/seated row (wissel ik af)
1 bicep

Eerst deed ik:
Schema (B)
Pullups
BOR
Deadlift
Db-row
CG pulldown
1 bicep

Even voor de zekerheid, want dit is wat ik dacht: Als je iets van boven je hooft naar beneden trekt train je toch meer op wijdte van je rug? en als je iets van voor je lichaam naar je toe trekt (als bor, tbar, dbrow) meer op dikte toch?

Mijn hoofdvraag is dus eigenlijk zou met schema (A) de dikte van mijn rug verbeteren tov van de wijdte, dat dikte dus meer zal toenemen in verhouding met de wijdte? Zal mijn rug dikker worden ivh de wijdte als ik meer oefeningen dikte doe dan wijdte?

Groete
Nieck
 
Alle oefeningen die je opnoemt zijn op zich prima oefeningen.
Zoveel verschil zullen de twee versies op zich niet uitmaken.
Zolang je maar diverse rows en deadlifts in je schema hebt.
Behalve hard trainen op die oefeningen zal je vooral meer moeten gaan eten.
Als je maar 81kg weegt op 1m86 kan je moeilijk een erg dikke rug hebben.
Vreet jezelf een weg naar +90kg en dan naar +100kg, train je rug hard en werk op naar flinke gewichten en je probleem zal opgelost zijn.
 
Alle oefeningen die je opnoemt zijn op zich prima oefeningen.
Zoveel verschil zullen de twee versies op zich niet uitmaken.
Zolang je maar diverse rows en deadlifts in je schema hebt.
Behalve hard trainen op die oefeningen zal je vooral meer moeten gaan eten.
Als je maar 81kg weegt op 1m86 kan je moeilijk een erg dikke rug hebben.
Vreet jezelf een weg naar +90kg en dan naar +100kg, train je rug hard en werk op naar flinke gewichten en je probleem zal opgelost zijn.

Dit ja, dikte op de rug komt vanzelf als je meer massa krijgt.
 
Back
Naar boven