MuscleMeat

13-Year Old Girl Can Bench Press 198lbs

Bezoekers in dit topic

Wat de hell, waarom houd ze haar rug zo?
 
Nee, want het is veel gezonder voor de schouders om met een arch te bankdrukken, d.w.z. de schouderbladen in de bank duwen. Dan vorm je automatisch een (minimale) arch. Dit meisje trekt het wel in het extreme door, en zoals gezegd is dit helemaal niet toegestaan bij de IPF.

Iedere bb met enige kennis doet dat ook? Wel raar dat je bij een bb'er die rug niet van die bank ziet komen.

Trouwens voor je gewrichten/gezondheid algemeen is het naar mijn mening wel BB voor PL
 
Iedere bb met enige kennis doet dat ook? Wel raar dat je bij een bb'er die rug niet van die bank ziet komen.

Welke bodybuilder met enige kennis?
Ik zie over t algemeen maar weinig bekende bodybuilders op een verstandige manier bankdrukken. Over t algemeen kun je denk ik wel stellen dat de gemiddelde dbb'er hier niet te veel naar IFBB pro's zou moeten kijken voor trainingsroutines, techniek, etc.

Trouwens voor je gewrichten/gezondheid algemeen is het naar mijn mening wel BB voor PL

Oh, ok.
 
blablabla wat een haat hier weer, dit meisje wil er gewoon zoveel mogelijk uithalen en is gewoon ontzettend sterk.

Als jullie naar een bodybuilder met goeie kuiten kijken ga ik toch ook niet roepen '' heujj maar die heeft betere genen om goeie kuiten te krijgen, zo kan ik het ook ''
 
blablabla wat een haat hier weer, dit meisje wil er gewoon zoveel mogelijk uithalen en is gewoon ontzettend sterk.

Als jullie naar een bodybuilder met goeie kuiten kijken ga ik toch ook niet roepen '' heujj maar die heeft betere genen om goeie kuiten te krijgen, zo kan ik het ook ''

Als iemand buffer is dan hunzelf gaan ze al gelijk roepen dat iemand roids gebruikt dus ik zou niet per definitie zeggen dat zulke dingen niet gezegd worden :p
 
Welke bodybuilder met enige kennis?
Ik zie over t algemeen maar weinig bekende bodybuilders op een verstandige manier bankdrukken. Over t algemeen kun je denk ik wel stellen dat de gemiddelde dbb'er hier niet te veel naar IFBB pro's zou moeten kijken voor trainingsroutines, techniek, etc.



Oh, ok.

Ik ken niemand die zijn schouderbladen niet 'in de bank steekt', maar de arch blijft achterwege. Voor ons gaat gaat het over een stabiele positie zoeken om dat gewicht te drukken, en die arch is daar nergens voor nodig.

Waarom is het trouwens onmogelijk om met een pl'er een discussie te voeren omtrend techniek/ bb vs pl/ etc? Komt altijd op dit neer: Ik heb gelijk en niemand anders, als je daar anders over denkt trap het dan maar af..

Je zou bijna geloven dat pl'ers vroeger een kneus waren, gepest werden, labiel zijn..
 
Ik ken niemand die zijn schouderbladen niet 'in de bank steekt', maar de arch blijft achterwege. Voor ons gaat gaat het over een stabiele positie zoeken om dat gewicht te drukken, en die arch is daar nergens voor nodig.

Waarom is het trouwens onmogelijk om met een pl'er een discussie te voeren omtrend techniek/ bb vs pl/ etc? Komt altijd op dit neer: Ik heb gelijk en niemand anders, als je daar anders over denkt trap het dan maar af..

Je zou bijna geloven dat pl'ers vroeger een kneus waren, gepest werden, labiel zijn..

Beschrijf jij dan eens uitgebreid hoe je het beste kan bankdrukken met het oog op je schouders beschermen.
 
Ik ken niemand die zijn schouderbladen niet 'in de bank steekt', maar de arch blijft achterwege. Voor ons gaat gaat het over een stabiele positie zoeken om dat gewicht te drukken, en die arch is daar nergens voor nodig.

Waarom is het trouwens onmogelijk om met een pl'er een discussie te voeren omtrend techniek/ bb vs pl/ etc? Komt altijd op dit neer: Ik heb gelijk en niemand anders, als je daar anders over denkt trap het dan maar af..

Je zou bijna geloven dat pl'ers vroeger een kneus waren, gepest werden, labiel zijn..

Doe je oogkleppen eens af. Het gaat hier toch om een wedstrijd en binnen de toegestane regels zoveel mogelijk gewicht te drukken. Meer hoeft er niet gezegd te worden IMO. De rest kun je zelf invullen.
 
Ik ken niemand die zijn schouderbladen niet 'in de bank steekt', maar de arch blijft achterwege. Voor ons gaat gaat het over een stabiele positie zoeken om dat gewicht te drukken, en die arch is daar nergens voor nodig.

Waarom is het trouwens onmogelijk om met een pl'er een discussie te voeren omtrend techniek/ bb vs pl/ etc? Komt altijd op dit neer: Ik heb gelijk en niemand anders, als je daar anders over denkt trap het dan maar af..

Je zou bijna geloven dat pl'ers vroeger een kneus waren, gepest werden, labiel zijn..

ja dat jij niet gepest werd vroeger kan ik niks aan doen, ik probeer eindelijk iets positiefs uit mijn leven te halen en dan kom jij weer oude koeien uit de sloot halen
 
Beschrijf jij dan eens uitgebreid hoe je het beste kan bankdrukken met het oog op je schouders beschermen.

In mijn eigen woorden:

-plat op de bank gaan liggen
-voeten positioneren (denk dat er ongeveer een meter tussen men voeten is)
-ik doe de beweging met men armen, vergelijkbaar dat de barr op men buik ligt.
Dan duw ik nog even verder en om die manier duw ik men schouderbladen in de bank.
-Met die beweging te doen 'voel ik' dat ik een arch krijg, maar dit is voor omstaanders bijna niet zichtbaar.
-Deze manier zorgt er voor dat ik stevig op de bank lig.

Verder doe ik nooit to failure.Atlijd rond de 10 reps zit ik, en 2-3 reps van men failure af stop ik met benchen. Hiermee overbelast ik men schouders niet, ik heb dan ook nog nooit last van men schouders op één of andere manier.
 
In mijn eigen woorden:

-plat op de bank gaan liggen
-voeten positioneren (denk dat er ongeveer een meter tussen men voeten is)
-ik doe de beweging met men armen, vergelijkbaar dat de barr op men buik ligt.
Dan duw ik nog even verder en om die manier duw ik men schouderbladen in de bank.
-Met die beweging te doen 'voel ik' dat ik een arch krijg, maar dit is voor omstaanders bijna niet zichtbaar.
-Deze manier zorgt er voor dat ik stevig op de bank lig.

Verder doe ik nooit to failure.Atlijd rond de 10 reps zit ik, en 2-3 reps van men failure af stop ik met benchen. Hiermee overbelast ik men schouders niet, ik heb dan ook nog nooit last van men schouders op één of andere manier.
Klinkt goed man, ik denk dat Eddine nog veel van jou kan leren !

Maak eens eens een filmpje van je bankdrukkert dan kan ik het proberen na te doen.

bij voorbaadt dankt

piet
 
Ik ken niemand die zijn schouderbladen niet 'in de bank steekt', maar de arch blijft achterwege. Voor ons gaat gaat het over een stabiele positie zoeken om dat gewicht te drukken, en die arch is daar nergens voor nodig.

Waarom is het trouwens onmogelijk om met een pl'er een discussie te voeren omtrend techniek/ bb vs pl/ etc? Komt altijd op dit neer: Ik heb gelijk en niemand anders, als je daar anders over denkt trap het dan maar af..

Je zou bijna geloven dat pl'ers vroeger een kneus waren, gepest werden, labiel zijn..

Het doel van een BB'er tijdens een benchoefening is zoveel mogelijk de chest te isoleren. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of een flat bench wel zo effectief is voor een BB'er.

Het doel van een PL'er is een bepaald gewicht van A naar B zien te krijgen, maakt niet uit hoe zolang de uitvoering conform de regels is. Een goede press wordt vooral gedaan vanuit de triceps, lats en benen. Deze manier van pressen streeft voorbij aan het doel van een BB'er.
 
Een arch is voor een normale bench ook belangrijk, maar dit...echt zeer slecht voor haar onderrug, maar goed dat is turnen bijvoorbeeld ook. :P
 
fund-arch3.jpg
 
Klinkt goed man, ik denk dat Eddine nog veel van jou kan leren !

Maak eens eens een filmpje van je bankdrukkert dan kan ik het proberen na te doen.

bij voorbaadt dankt

piet

Dan antwoord ik nog op eddine zijn vraag uit respect, en om aan te tonen dat ik mijn doelstelling niet bashen is kom jij met dat belachelijk antwoord af?

Of is het omdat ik volgens jouw een newb member ben dat je denkt dat ik easy victim ben? Think again heb al meer acc's versleten dan jij blauwtjes hebt gelopen..
 
Wat een gezeik weer :roflol: Kan er inkomen dat mensen dit extreem vinden, maar het is gewoon toegestaan dus ze zou dom zijn om het niet te doen.
Overigens is haar rom wsl vergelijkbaar met die van een buffe 120kg kerel met minimale arch. Dat is haar toch wel gegund, niet?

qft

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 15:49 ----------

En dit:

En mijn god, wat een gejank over de vorm. Hoe onzeker ben je, als je een 13 jarig meisje moet afzeiken hahahaha
 
In mijn eigen woorden:

-plat op de bank gaan liggen
-voeten positioneren (denk dat er ongeveer een meter tussen men voeten is)
-ik doe de beweging met men armen, vergelijkbaar dat de barr op men buik ligt.
Dan duw ik nog even verder en om die manier duw ik men schouderbladen in de bank.
-Met die beweging te doen 'voel ik' dat ik een arch krijg, maar dit is voor omstaanders bijna niet zichtbaar.
-Deze manier zorgt er voor dat ik stevig op de bank lig.

Verder doe ik nooit to failure.Atlijd rond de 10 reps zit ik, en 2-3 reps van men failure af stop ik met benchen. Hiermee overbelast ik men schouders niet, ik heb dan ook nog nooit last van men schouders op één of andere manier.


Je hebt dus gewoon nooit last van je schouders omdat je niet zwaar bencht, dat is wat anders dan je schouders in een sterke positie zetten waarin ze minimale stress te verduren krijgen.
 
Back
Naar boven