MuscleMeat

Begin Weightlifting + Weightloss (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daran

Novice
Lid geworden
10 dec 2012
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hi

Sinds drie maanden doe ik al gewichtheffen,
sinds een maand het samen met een low carb dieet.
zover ben ik enkel gewicht bijgekomen 4kg
ik voel dat het vet is.. maar mijn spieren zijn ook wel harder maar niet groter denk ik.
mijn bedoeling is om 25kg af te vallen, op moment weeg ik 101kg

ik heb geen strikte portie of dieet.. enkel volg het low carb groenten fruit vlees etc..
in de gym zit ik viermaals de week 1 tot 1.5 uur

zover zie ik geen resultaat buiten het feit dat ik bijgekomen ben.. wat me ontzettend demotiveerd.. heeft iemand hulp voor me in het aanpassen van mijn dieet?

ik neem ook een medicijn dat mijn testosteron verminderd..
voor supplementen neem ik visolie, CEE en Aminozuren en een proteineshake

ik zit op het randje om mezelf uit te hongeren tot ik dat gewicht kwijt ben en erna mss met gewichten begin. kan iemand me helpen op weg te brengen, want motivatie en het geloven erin verdwijnt
 
Meten is weten.
Laat je vetpercentage meten. Bereken je onderhoud. Eet circa 300-500kcal hieronder. Als je dit doet moet en zal je afvallen, zeker als je regelmatig sport. Drink ook genoeg water. Low carb is niet per se nodig om af te vallen. Uiteindelijk draait het om het totaal aantal kCal's wat je binnen krijgt.

Gewichtheffen vereist overigens zeer goede techniek. Als je pas net begint met trainen en je bent 'out of shape' weet ik niet of het ideaal is om mee te beginnen. Focus op 'simpelere' compounds. Doe desnoods front squats ipv backsquats en snatch push presses ipv overheadpresses ed. als je 'later' op gewichtheffen wilt oriënteren. Schuw overigens geen cardio.

EDIT: Als je stats uit je profiel kloppen zou je circa ~2000kcal moeten eten. (Je leanbodymass is ~65kg. Heb 25% van je onderhoud afgetrokken, zo'n 500kcal). Netjes opgeschrijven wat je eet en tellen maar bovenal, rond die 2000kCal blijven. Het is geen hogere wiskunde of magie.
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je een medicijn dat je test vermindert?
 
Waarom neem je een medicijn dat je test vermindert?
Het medicijn noemt finasteride, remt haaruitval

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 11:22 ----------

Meten is weten.
Laat je vetpercentage meten. Bereken je onderhoud. Eet circa 300-500kcal hieronder. Als je dit doet moet en zal je afvallen, zeker als je regelmatig sport. Drink ook genoeg water. Low carb is niet per se nodig om af te vallen. Uiteindelijk draait het om het totaal aantal kCal's wat je binnen krijgt.

Gewichtheffen vereist overigens zeer goede techniek. Als je pas net begint met trainen en je bent 'out of shape' weet ik niet of het ideaal is om mee te beginnen. Focus op 'simpelere' compounds. Doe desnoods front squats ipv backsquats en snatch push presses ipv overheadpresses ed. als je 'later' op gewichtheffen wilt oriënteren. Schuw overigens geen cardio.

EDIT: Als je stats uit je profiel kloppen zou je circa ~2000kcal moeten eten. (Je leanbodymass is ~65kg. Heb 25% van je onderhoud afgetrokken, zo'n 500kcal). Netjes opgeschrijven wat je eet en tellen maar bovenal, rond die 2000kCal blijven. Het is geen hogere wiskunde of magie.

dus dit doen zou ik vermageren en spieren krijgen? hoe lang denk je dat het duren zal eer ik resultaat verkrijg? ik zal nooit 65 kg kunnen wegen voor mij is 76 kg perfect.. wil het echter wel voor de zomer kunnen krijgen :(
wat bedoel je met schuw geen cardio
 
Het medicijn noemt finasteride, remt haaruitval

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 11:22 ----------



dus dit doen zou ik vermageren en spieren krijgen? hoe lang denk je dat het duren zal eer ik resultaat verkrijg? ik zal nooit 65 kg kunnen wegen voor mij is 76 kg perfect.. wil het echter wel voor de zomer kunnen krijgen :(
wat bedoel je met schuw geen cardio
65kg is je huidige gewicht zonder je vet meegerekend. Daarom heet het 'vet vrije massa', snapte? 30 kilo in 6 maanden is niet reëel kan ik je alvast vertellen. Jarenlang een ongezonde levensstjil aanhouden kun je niet terugdraaien in een paar maandjes.
Ga nou maar gewoon braaf 2000kCal per dag eten en train netjes. Met 'schuw geen cardio' bedoel ik dat je naast je krachttraining ook prima een drie kwartier op de loopband kan gaan staan. In het begin gaat het vrij hard als je het goed doet.
 
65kg is je huidige gewicht zonder je vet meegerekend. Daarom heet het 'vet vrije massa', snapte? 30 kilo in 6 maanden is niet reëel kan ik je alvast vertellen. Jarenlang een ongezonde levensstjil aanhouden kun je niet terugdraaien in een paar maandjes.
Ga nou maar gewoon braaf 2000kCal per dag eten en train netjes. Met 'schuw geen cardio' bedoel ik dat je naast je krachttraining ook prima een drie kwartier op de loopband kan gaan staan. In het begin gaat het vrij hard als je het goed doet.

ok klinkt logisch, en als ik onder de 2000 kcal zou doen? 1800 ofzo?
hoelang eer dat ik visueel resultaat zal krijgen of merken dat ik vermagerd ben? nu ik twijfel veel of ik niet bijkom spiermassa ofzo, eerlijk gezegd.. ik doe enkel het gewichtheffen om vet te verbranden.. ik wil gewoon mager zijn niet een spierbundel..
 
Hoe ziet je trainingsschema eruit?
 
ok klinkt logisch, en als ik onder de 2000 kcal zou doen? 1800 ofzo?
hoelang eer dat ik visueel resultaat zal krijgen of merken dat ik vermagerd ben? nu ik twijfel veel of ik niet bijkom spiermassa ofzo, eerlijk gezegd.. ik doe enkel het gewichtheffen om vet te verbranden.. ik wil gewoon mager zijn niet een spierbundel..
Nee. Dit is al met 25% aftrek van je behoefte. 2500 is je onderhoud.
Je wilt niet te drastisch afvallen. Heeft geen enkele zin.
Als je een caloriedeficientie hebt zul je echt niet gespierd worden :o

Gewichtheffen is geen vetbranden, gewichtheffen is krachtsport. Als je op crossfit doelt - dat is géén gewichtheffen.

Maar ik loop je nu alles voor te kauwen. Misschien moet je zelf eens wat gaan lezen en je best doen? Het is immers jouw lichaam. Je komt nogal lui en laks over. Pas je mentaliteit aan, anders gaat het je nooit lukken.
 
Hoe ziet je trainingsschema eruit?

4 dagen in de week buiten woensdag
1 tot 1.5 uur..
alles doe ik 3x15
geen cardio

Crunch

barbell curls
bench press
Dumbbell flye
Pulldown machine

Cable machine upright row Shoulder press machine
Lying dumbbell triceps extension

Dumbbell biceps curl on the preacher bench
Back extension on a Roman chair

weet niet hoe het allemaal noemt maar dit is het ongeveer..

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 14:24 ----------

Nee. Dit is al met 25% aftrek van je behoefte. 2500 is je onderhoud.
Je wilt niet te drastisch afvallen. Heeft geen enkele zin.
Als je een caloriedeficientie hebt zul je echt niet gespierd worden :o

Gewichtheffen is geen vetbranden, gewichtheffen is krachtsport. Als je op crossfit doelt - dat is géén gewichtheffen.

Maar ik loop je nu alles voor te kauwen. Misschien moet je zelf eens wat gaan lezen en je best doen? Het is immers jouw lichaam. Je komt nogal lui en laks over. Pas je mentaliteit aan, anders gaat het je nooit lukken.

De bedoeling is wel echter gewichtsverlies, het is niet over voor te kauwen, wil enkel wat inzicht krijgen of het ook lukken gaat en ik wil letterlijk alles doen maar dan wil ik ook wel resultaat, gewoon zekerheid..
als ik niets eten zou zou ik na twee maanden ook minder wegen.. dat is een feit.. maar na twee maanden training met low carb voedsel.. is alsof ik alles doe maar er niets veranderd. dat is balen

maar dan heeft het geen nut dat ik gewichtheffen doe als ik geen gewicht hiermee kan verliezen toch?... gewoon minder eten dus.. dankjeuh..
 
Ja Parabellum denkt dat je Olympisch gewichtheffen doet ;)
 
Nu ok ik stop met gewichten dan... en de gym..
welk zou ik moeten kiezen? Calories tellen of gewoon uithongeren om mijn doel te bereiken... doel is gewichtverlies met 25 +- kg minimum
 
Zou de stickies gaan lezen en een goed trainingsschema nemen.
Serieus hoeveel calorieën denk jij te verbranden met 2 curl oefeningen en niets voor je benen,glutes en rug.
 
Zou de stickies gaan lezen en een goed trainingsschema nemen.
Serieus hoeveel calorieën denk jij te verbranden met 2 curl oefeningen en niets voor je benen,glutes en rug.
Wat bedoel je met stickies wees eens wat duidelijker?
Hoe bedoel je.. ik doe wel benen en rug...
maar had het niet geschreven om dat ik niet weet hoe die oefeningen heten in sport...
tjah .. maar weetje ik geef op ik ga me uithongeren is makkelijker en minder inspanning doen.
 
Wat bedoel je met stickies wees eens wat duidelijker?
Hoe bedoel je.. ik doe wel benen en rug...
maar had het niet geschreven om dat ik niet weet hoe die oefeningen heten in sport...
tjah .. maar weetje ik geef op ik ga me uithongeren is makkelijker en minder inspanning doen.
Vooral doen. Goed resultaat zul je niet krijgen. Nogmaals, wees eens mans genoeg en steek eens wat tijd in jezelf. Luie zak.
 
Vooral doen. Goed resultaat zul je niet krijgen. Nogmaals, wees eens mans genoeg en steek eens wat tijd in jezelf. Luie zak.

Hey doe normaal man.. ik doe al gym sinds maart..gewichten sinds twee maand, ik doe bijna alle machines die er staan.. en als je totaal geen resultaten boekt ga je het vragen. ik vraag het nu hier...

Dus dan... reageer dan als een normale mens.. en blaf me niet af.. jij bent negatief man niet normaal..motiveer toch wees toch positief..
zeg dan toch als je dit of dat doet dan lukt het wel geloof me wees overtuigend... ofzo??
zielig echt niet normaal
 
Hey doe normaal man.. ik doe al gym sinds maart..gewichten sinds twee maand, ik doe bijna alle machines die er staan.. en als je totaal geen resultaten boekt ga je het vragen. ik vraag het nu hier...

Dus dan... reageer dan als een normale mens.. en blaf me niet af.. jij bent negatief man niet normaal..motiveer toch wees toch positief..
zeg dan toch als je dit of dat doet dan lukt het wel geloof me wees overtuigend... ofzo??
zielig echt niet normaal
Ik geef je fastoenlijk advies maar je leest niet en je wilt niet luisteren.
Je bent zelf zielig. Ga jezelf eerst fatsoenlijk inlezen voordat je domme vragen stelt en advies niet ten harte neemt.
Scheer je weg.
 
Ik geef je fastoenlijk advies maar je leest niet en je wilt niet luisteren.
Je bent zelf zielig. Ga jezelf eerst fatsoenlijk inlezen voordat je domme vragen stelt en advies niet ten harte neemt.
Scheer je weg.
ok ok vertel me hoe verwijder je dit account
 
Back
Naar boven