Fitness Seller

allergisch voor overmatig eiwitten

Bezoekers in dit topic

dolman1991

Novice
Lid geworden
10 dec 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
114kg
Hoihoi,

Ik heb eventjes een vraagje, want ik ben op weg om 20 kilo af te vallen. Nu heb ik al heel wat stickys gelezen met oog op juiste voedingschema's en zie ik dat ik een verhouding van 40-30-30 aan moet houden wil ik af gaan vallen. Daarnaast vooral krachttraining om af te vallen. Nu is het zo dat ik allergisch ben voor een overvloed aan eiwitten... hoe zorg ik dan toch dat ik vooral veel eiwitten tot mij neem en minder koolhydraten/vetten. Ik wil namelijk niet elke avond in bed liggen met behoorlijke bulten en jeuk. Dit kreeg ik namelijk van eiwitshakes.

Groetjes Rachel
 
Niet teveel aantrekken van de verhoudingen.

100-120 gram eiwit zou zat moeten zijn.
 
Voor zover ik weet kun je niet allergisch zijn voor eiwitten in het algemeen, alleen voor specifieke eiwitten. En het lijkt me niet dat de hoeveelheid er iets mee te maken heeft he.

Daarnaast; niet van verhoudingen uitgaan, maar van je lichaamsgewicht (2g eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet minstens, rest koolhydraten).
 
Gewoon niet te ver dooslaan en het aantal koolhydraten beperken. Hiervoor moet je een balans vinden, want je hebt natuurlijk wel aantal koolhydraten nodig als je krachttraining doet. Ik neem als enige koolhydraten op een dag 2x brinta door m'n whey shake. 's ochtend voor het trainen en 30 minuten na het trainen.
 
Het kan zijn dat je lactose intolerant bent. Ik weet niet hoe jij reageert op een glas melk etc.
Whey eiwit wordt namelijk gewonnen uit melk. Het zou dus kunnen zijn dat je hierdoor een allergische reactie krijgt.
 
Dank voor jullie reacties.
In principe heb ik geen last als ik een glas melk drink, of dit door een maaltijd doe of iets dergelijks. Maar toen ik die eiwitshakes nam ter vervanging van maaltijden kreeg ik allemaal bulten op mijn benen. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties, want juist die verhoudingen vond ik zo moeilijk. Juist omdat ik normaal gesproken bijna niets at op een dag, hooguit avond eten en af en toe middag eten. Nu probeer ik in ieder geval te ontbijten en meerdere malen op een dag te eten.
 
Dank voor jullie reacties.
In principe heb ik geen last als ik een glas melk drink, of dit door een maaltijd doe of iets dergelijks. Maar toen ik die eiwitshakes nam ter vervanging van maaltijden kreeg ik allemaal bulten op mijn benen. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties, want juist die verhoudingen vond ik zo moeilijk. Juist omdat ik normaal gesproken bijna niets at op een dag, hooguit avond eten en af en toe middag eten. Nu probeer ik in ieder geval te ontbijten en meerdere malen op een dag te eten.


fout!
shakes zijn supplementen.... dus toevoegingen voor erbij
geen vervanging!

fout!
bereken je cal behoefte en maak op basis daarvan een voedingsschema, in hoeveel maatlijden je die cal verdeelt, maakt niet uit, ik ben voorstander van 6, anderen kiezen voor 2....
als je aan het eind van de dag je cal en je macro's maar hebt
 
Dankje wel Dinky Toy! Ik ga eerst maar eens rustig zitten voor een uitgebreid voedingsschema, het klinkt alleen allemaal zo veel: je kcal behoefte
 
Dankje wel Dinky Toy! Ik ga eerst maar eens rustig zitten voor een uitgebreid voedingsschema, het klinkt alleen allemaal zo veel: je kcal behoefte

dat kan best kloppen, toen ik 2 jaar terug begon met een gezond voedingsschema, moest ik ineens veel meer gaan eten dan ik daarvoor deed... toch ben ik in dat eerste jaar bijna 20 kg afgevallen.

intussen ben ik ruim gewend aan het schema en de hoeveelheid voedsel, en heb vaak het gevoel dat ik nog behoorlijk wat meer zou kunnen eten
 
Vaak lijkt het ook meer dan het is... 1 hamburger tegenover een maaltijd met rijst, broccoli en kip lijkt ook niets :D
 
Back
Naar boven