XXL Nutrition

Boogie's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey Crakie welkom dude :)

Bedankt voor je tips en het rippetoe filmpje, ik apprecieer het.
Om eerlijk te zijn, ik weet van mezelf niet of ik hipdrive probeer te gebruiken, ik denk dat ik nog wat meer/langer moet squatten om deze dingen van mezelf gewaar te worden.

Vorige weken bleef men borst veel te lang te laag waardoor ik meer met men onderrug liftte, dat probeer ik nu te minimaliseren. Ik moet me nog veel op verschillende dingen tegelijk concentreren waardoor ik soms dingen over het hoofd zie of van mezelf niet weet.
Ik denk hoe meer ervaring ik krijg in de beweging hoe meer ik weet wat ik net doe :p

Druk aan de buitenkant voet? Daar zal ik eens extra op letten. Daar kan ik veel aan hebben want soms voelt het idd. niet zo heel stabiel aan.
Thanks!
 
Dit soort tips zijn heel abstract als je achter de computer zit, je moet het voelen inderdaad :)
 
Vandaag

Bench

16 x 20
5 x 40
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 75
5 x 75
5 x 77,5

Bench small grip

8 x 40
8 x 50
8 x 50

Incline bench

8 x 40
8 x 45
8 x 45

Pendlay row

8 x 60
8 x 70
8 x 70

Latpull breed

8 x 50
8 x 60
8 x 70

Tricep pushdown

8 x 30
8 x 30
6 x 30 Misschien net iets te zwaar, of te weinig rust tussen de set

Bicep cable gurls

10 x 20
8 x 25
8 x 30

Filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=ZhDZ0Pa73QE


Vrij leuke training.
 
vandaag een korte training, normaal was het een rustdag maar ik moet morgen een containertje steenpuin gaan vullen in de plaats dus toch maar iets gedaan vandaag.

deadlift

5 x 60
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 120
5 x 125
5 x 125

front squat

6 x 20
6 x 40
5 x 45
5 x 47,5

Beentjes waren nog moe van eergisteren, werd ik goed gewaar.

Filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=j4NoVNrDY2M

Belachelijke mannen van youtube, krijg ik altijd maar third party claims omdat de muziek die ik opzet tijdens de training eropstaat....kan ik altijd alles gaan muten want hetgeen dat ze zelf aanbieden trekt op niet veel :mad::mad:
 
Mooie sfeerbeelden aan het begin :D

Je gaat wel vaak een beetje scheef, zowel bij DL als FSQ. Beter nu dat eruit halen, dan later, want het wordt er niet makkelijker op en je wilt niet asymmetrisch groeien.

Welk schema volg je nu eigenlijk?
 
haha idd. nu het een keer sneeuwt mag het gezien worden é :D

Heb het idd. al eerder gemerkt dat ik soms scheef ga. Soms denk ik dat de camera scheef staat, want zelf word ik hier niks van gewaar.

Soms als ik de filmpjes bekijkt denk ik soms dat het door mijn scoliosis komt dat ik zo scheef ga, dat ik zo mijn natuurlijke kromming van mijn rug volg ofzo??
Kan mss. wel kloppen aangezien sommige spieren korter bij de wervelkolom dan andere liggen en rapper gespannen staan ofzo.

Ik volg nu eigenlijk geen 'schema' per se. Ik focus me nu vooral enkel op de main lifts waarbij ik redelijk wat setjes probeer te doen om de techniek vooral onder de knie te krijgen. Daarbij een paar assistance oefeningen als de tijd het toelaat, want mijn spierconditie is nog niet echt optimaal waardoor ik wel wat tijd verspeel op mijn main lift....

Ik zal dit nog enkele weken/maanden volhouden tot ik helemaal tevreden met mijn techniek en dan kan ik eens rustig nadenken over een schema dat ik ga volgen. Binnen 1 en 2 weken komt 'the cube' uit van Brandon Lilly. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Daar baseert ie zich op 1 week max effort, 1 week dynamic effort en 1 week rep. effort.

Maar eerst, techniek in orde zetten en dan pas sterker worden!
 
Nee, het is niet de camera, je ziet de bar duidelijk scheef uitkomen bij nogal wat reps. Je trekt/duwt dan onwillekeurig harder aan een kant dan de andere. Kan onwennigheid zijn, maar de bar moet natuurlijk altijd horizontaal blijven.

Wat betreft schema zou ik je sterk aanraden - wat Tymbo ook al deed - een basic 5x5 schema te volgen, zoals Rippetoe of Stronglifts. Dan ga je zo snel en efficiënt mogelijk door je beginnersfase heen.
 
Thanks m8!
Enig advies om dat scheeftrekken zsm af te leren? Want hier voel ik effectief niks van. Bij squats zie ik mezelf idd ook aan de barbell trekken. En zo te zien staan mijn armen ook niet echt gelijk. De 'hoek' van mijn rechter arm is anders dan mijn linker precies.

Zou je in mijn plaats al direct met een ripppetoe of stronglifts beginnen? Of mss eerst een betere basis opbouwen? Want veel kracht zit er nog niet in he :)

Ik wil het gewoon zo goed mogelijk doen, ik ben maar een paar weken bezig en ik ben eigenlijk al zot van de sport. Ik wil soms te snel, te veel. Puur uit enthousiasme.
 
Vandaag met stronglifts begonnen.

Vandaag workout A:

Squats

5 x 5 x 60

Benchpress

5 x 5 x 55

Pendlay row (3 sets tot failure)

13 x 60
14 x 60
12 x 60

Pushups (3 sets tot fail)

16 x
13 x
14 x

Leg raises

3 x 12

Filmpje

[Link niet meer beschikbaar]


Bevindingen over 1e training stronglifts:

Ik zie het positief in. Ik kijk al uit naar workout B.
Het was ook nog eens tof, dus geen klagen.
 
Squats zien er al een stuk beter uit, stabieler, knieën goed naar buiten, voldoende diep. Ik zou de bar wat smaller vastpakken indien mogelijk met je monodinges, dan blijf je tighter in je bovenrug. Moeilijk te zien, maar hipdrive heb je nog niet erin gewerkt denk ik?

Stronglifts is een goede keuze. Ben je lekker laag begonnen? Dan kan je ook lekker lang blijven ophogen totdat je vastloopt. Dat wat je zegt over te veel te snel willen, dat is zo'n beetje de gevaarlijkste valkuil waar je in kunt trappen. Ik spreek uit ervaring: ik heb zo'n beetje alles fout gedaan wat je fout kunt doen in het verleden. Veel te veel van mezelf en mijn lichaam geëist, met als gevolg overtraining. Nee, dan liever langzaam maar zeker op je doel af :)
 
Thanks dude,

Ik wil ook dolgraag de bar wat smaller vastpakken, maar mijn schouders zijn totaal niet flexibel genoeg op het moment. Maar dat zal binnenkort lukken denk ik, toen ik begon met squatten moest ik mijn handen op de uiteinden van de barbell houden, nu kan ik toch al 10 cm naar binnen. Met mijn monodinges lukt dat wel hoor, is verschuifbaar.

Ja, ik ben idd lekker laag begonnen, ik ging ervan uit dat 5 x 5 60 squatten veel zwaarder is dan toen ik bezig was. (opbouwen naar 1 x 5 x 85 zoals vorige week)
En aangezien men verwacht dat ik per training 2,5 kg verhoog, dan ben ik wel blij dat ik dit gedaan heb.

Maar ik ben wel dik tevreden met het schema, 3 x squatten in de week kan alleen maar ten goede komen aan mijn techniek. En ik doe het wel graag en mijn knieën klagen er niet over momenteel dus feestje :D

In verband met hipdrive, wel, ik heb er soms echt wel op gelet en ik voelde toen ook het verschil en denk dat ik het toen wel deed. Ik zal donderdag nog eens van de andere hoek filmen, ik denk dat het dan wel beter te zien is.

Ik ben sowieso al tevreden met de verbetering tegenover de eerste dag.

Bedankt om hier regelmatig eens te checken en te posten Crakie, ik heb er veel aan!

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 19:16 ----------

Oh ja, wordt er niet gezegd dat de natuurlijke test naar omhoog gaat wanneer je begint te trainen?

Blijkbaar kan dit wel kloppen want vrijdag zijn we te weten gekomen dat mijn vrouwke +- 2 weken zwanger is....ik heb ze inderdaad wat meer zitten ambeteren dan anders :D

Dus als alles goed is komt er in juli een klein boogie'tje bij.
 
Proficiat Boogy! Mooi om te zien dat je zo enthousiast bezig bent. Ik sluit me aan bij het advies van Crakie! Beter gestaag en gecontroleerd, dan jezelf snel kapot maken :)

Moge uw nieuwe schema al het goede brengen!
 
Squats zien er al stukken beter uit, mooi man.

Gefeliciteerd met je vaderschap, maar hoe kan je vriendin/vrouw 2 weken zwanger zijn? Rond de twee weken vindt de bevruchting plaats, dus vrij lastig om dan al te weten dat ze zwanger is. Tip van een ervaringsdeskundige: hou het nog zoveel mogelijk voor je, kan heel veel gebeuren de eerste 10-12 weken.
 
Hé congrats! Je zaadjes waren vast zo gemarineerd in de testosteron, dat ze allemaal jongetjes opleveren :D

Voor de schouders kun je dislocations doen met een bezemsteel, de boel rekt best makkelijk op. Wel uitkijken dat je het gewicht niet met je armen gaat dragen tijdens de squat.
 
Proficiat Boogy! Mooi om te zien dat je zo enthousiast bezig bent. Ik sluit me aan bij het advies van Crakie! Beter gestaag en gecontroleerd, dan jezelf snel kapot maken :)

Moge uw nieuwe schema al het goede brengen!

Bedankt Sarek! Ik heb hier idd al heel mooi advies gekregen!

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 09:21 ----------

Squats zien er al stukken beter uit, mooi man.

Gefeliciteerd met je vaderschap, maar hoe kan je vriendin/vrouw 2 weken zwanger zijn? Rond de twee weken vindt de bevruchting plaats, dus vrij lastig om dan al te weten dat ze zwanger is. Tip van een ervaringsdeskundige: hou het nog zoveel mogelijk voor je, kan heel veel gebeuren de eerste 10-12 weken.

Bedankt Tymboo, je hebt me heel goed gecoacht in het begin :)

Haha, eigenlijk wel grappig, donderdag was mijn vrouwke haar aan het omkleden om te slapen. Ik was ze natuurlijk weer aan het begluren... Er viel me iets op en ik zei damn schat uw boobs zijn precies zo groot! Het viel me ook op zei ze, en nog iets, ik geef al elke ochtend over. Toen ging er al een belletje rinkelen. Vrijdag een clear bleu zwangerschapstest gedaan, en de indicator gaf ook 2 weken aan dus dat is ws 2 weken bevruchting.

Seffens haar bloed laten trekken en de 23e Januari een afspraak met de gyno.
Maar idd, de hele wereld heeft het nog niet te weten.

Hoe is je voorbereiding eigenlijk? Ik kan me inbeelden dat het wel vlot gaat ;)
 
Hé congrats! Je zaadjes waren vast zo gemarineerd in de testosteron, dat ze allemaal jongetjes opleveren :D

Voor de schouders kun je dislocations doen met een bezemsteel, de boel rekt best makkelijk op. Wel uitkijken dat je het gewicht niet met je armen gaat dragen tijdens de squat.

Thanks dude, zou leuk zijn om een volgende generatie te maken die mijn trainingskot komt inpalmen :D

dislocations? Kzal het wel eens youtuben ;)
Bedankt vr de tip! Idd opletten voor dat gewicht want dat lijkt me niet zo prettig voor elleboog en pols..
 
Vandaag workout B gedaan:

Squats:
Warmup:
10 x 20
8 x 50
Werksets:

5 x 5 x 62,5 sets 1, 3 en 5 staan op filmpje.

Ik had tijdens de warmup geprobeerd om de barbell smaller vast te nemen, maar toen ik hem eenmaal op m'n rug liggen had, had ik enorme druk op mijn polsen en elleboog (bij de lege stang). Dus terug alles normaal gezet en op de normale breedte vastgenomen. Hopelijk wordt dit wel beter met de tijd.

Algemeen wel vrij tevreden over de squats, ik had naar mijn gevoel wel wat mindere reps soms.

Military press
warmup:
10 x 20
5 x 25
Werksets:
5x5x30

Ik vind dit echt een toffe oefening! Er kon nu al wat meer gewicht aan, maar aangezien ik hier sneller op zal blijven steken heb ik minder gepakt dan ik initieel dacht. Stelselmatige progressie is nog altijd progressie denk ik zo...

Deadlift

warmup:
6 x 60
5 x 100
Werkset:
5 x 120

Voor ik aan dit programma begon dacht ik van ??? maar 1 werksetje deadlifts.
En ik was wat teleurgesteld omdat ik echt wel graag deadlift.
Maar ik snap nu wel waarom Mr. Stronglifts dit zo bepaalt heeft.
Het continu gebruik maken van compounds is wel zwaar voor het lichaam zeker na squats.
Dus ja, ik klaag niet echt :)

BTW: ik vind die compound oefeningen zo zalig. Echt wel tof, ik kan voor het moment niet echt een favoriet eruit halen.

Chins

Bedoeling is 3 sets tot failure. Heb ik dan maar gedaan....

5 x
4 x
3 x (eigenlijk 3 en 3/4 maar net niet is nog altijd niet in mijn boekje)

Conclusie: Ofwel ben ik te vadsig, ofwel ben ik te zwak, maar hoogstwaarschijnlijk is het een combinatie van de twee ;)

bridges:

3 x 30 sec

filmpje:

[Link niet meer beschikbaar]

bij mijn deadlifts dacht ik bij m'n 2e of derde rep dat mijn rug teveel bolde, maar het viel nog mee als ik het filmpje bekijk.

Op naar de volgende!!
 
Kost eventjes inderdaad, die flexibiliteit in de schouders. Dagelijks dislocations deed wonderen voor mij.

Squats netjes weer, alleen zou je denk ik wat rechter op kunnen blijven, er zit nu een beetje een goodmorning in. Eigenlijk is dat goed nieuws, want dat betekent dat je hip drive gebruikt: je gooit je ass omhoog, alleen komt je bovenrug niet in hetzelfde tempo mee. Dat is ook echt het moeilijkste, vind ik. Probeer het gewicht als het ware naar achteren te gooien terwijl je omhoog komt.

Overigens laat ik me graag overrulen door meer ervaren squatters hier, ik heb nou niet de stats om te kunnen claimen dat ik de beweging helemaal begrijp.
 
haha, thanks Crakie, er zit idd. wat goodmorning in. Best wel grappig, wanneer ik me concentreer op de hipdrive, komt mijn rug niet mee. Wanneer ik me concentreer op de rechte rug, zit mijn hipdrive er niet goed in....
Die jongen in je Rippetoe filmpje had er ook wat moeite mee.

Moeder squat is toch wel een serieuze oefening om technisch correct onder de knie te krijgen. Gelukkig mag ik ze 3 keer doen per week in mijn schema.

Als ik het goed heb zijn dit dislocations hé?
http://www.youtube.com/watch?v=33P5AI27eiU
 
Ik heb er ook nog moeite mee. Het is net alsof je aan twee dingen tegelijk moet denken he. Ik merk wel dat hip drive nu begint in te slijten, zodat ik meer op het bovenlijf kan concentreren.

Yep, dat zijn dislocates. Ook goed voor algemene schouderconditie ivm benchen!
 
Back
Naar boven