AndroidHealthClinic

Cardio verbrandt spieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Falodin

Novice
Lid geworden
24 nov 2012
Berichten
20
Waardering
1
Vetpercentage
11%
Na mijn krachttraining (Ongeveer 1 uur en 15 minuten), doe ik soms nog 15 minuten op de loopband aan 10 km/u.

Is dit gevaarlijk om bijvoorbeeld spieren aan mijn benen te verbranden?
 
Ja! En als je in plaats van cardio full-body oefeningen gaat doen, dan heb je straks geen een spier over :( Alles gaat verbranden! :(
 
De sarcastische ondertoon van de post hierboben zegt al voldoende. Tuurlijk niet, gewoon lopen en spookverhalen achterwegen laten
 
De sarcastische ondertoon van de post hierboben zegt al voldoende. Tuurlijk niet, gewoon lopen en spookverhalen achterwegen laten

Troll-mode heeft het overgenomen :(
 
Vroeger liep ik altijd na mijn training 15min. en op een dag 45-60min.
En ik moet zeggen dat ik toch wat spieren heb verbrand, ook al zeggen de meeste dat je altijd eerst je vet verbrand.

Schijnt is het beste om op een nuchtere maag 30min. tot 45min. te lopen. Maar hier moet je wel voldoende BCAA's en water bij drinken.
 
wat Bushi zegt, beetje is prima, maar overdrijf het niet.

en het is al helemaal niet zo dat je specifiek spieren in de benen zou verbranden. als je ze al verbrand, door dus té veel cardio, dan trek je het gewoon overal weg. maar, met zo'n 3-4x/w 10 minuutjes gebeurd er niets.
 
wat Bushi zegt, beetje is prima, maar overdrijf het niet.

en het is al helemaal niet zo dat je specifiek spieren in de benen zou verbranden. als je ze al verbrand, door dus té veel cardio, dan trek je het gewoon overal weg. maar, met zo'n 3-4x/w 10 minuutjes gebeurd er niets.

Achteruit lopen op de loopband. NOOIT vooruit, dan verbrandt je alles
 
Een kwartier aan 10km/u, daar verbruik je geen 200kcals mee... Je hoeft volgens mij niet echt bang te zijn om spieren te verbranden.
 
Ik maak mn trainingsbroek altijd eerst nat en leg m een uurtje in de vriezer voordat ik ga lopen. Op die manier blijf je koud en verbrand je niks.
 
De echte vraag is: waarom doe je het, wat hoop je ermee te bereiken?
 
De echte vraag is: waarom doe je het, wat hoop je ermee te bereiken?
Algemene conditie waarschijnlijk. Zou bij mij misschien ook niet misstaan, alhoewel..

Haha nee rot op ik heb een ****ing hekel aan rennen.
 
Algemene conditie waarschijnlijk. Zou bij mij misschien ook niet misstaan, alhoewel..

Haha nee rot op ik heb een ****ing hekel aan rennen.

Hinkelen dan?

Joke brah :D
 
Waarom wordt er altijd negatief gepraat -> ik ben bang om te bewegen want anders verbrand ik mijn spieren. Ik denk het tegenovergestelde, juist doordat je beweegt krijg je grotere spieren (mits je redelijk eet).
 
Laatst bewerkt:
spieren verbranden, de grootste grap ooit :p zolang je glycogeenvoorraad nog niet op is, en je vet voorraad niet te snel gaat, zullen spieren niet gebruikt worden. dit gebeurt echter als je veels te weinig kcal binnen krijgt.
Eiwitten zijn zeer inefficiënt om te verbranden voor het lichaam

correct me if i am wrong
 
spieren verbranden, de grootste grap ooit :p zolang je glycogeenvoorraad nog niet op is, en je vet voorraad niet te snel gaat, zullen spieren niet gebruikt worden. dit gebeurt echter als je veels te weinig kcal binnen krijgt.
Eiwitten zijn zeer inefficiënt om te verbranden voor het lichaam

correct me if i am wrong

Uhh+sure+thing+bro+_591430b6d187f3a60ba74e401eb3f37a.jpg
 
Waarom wordt er altijd negatief gepraat -> ik ben bang om te bewegen want anders verbrand ik mijn spieren. Ik denk het tegenovergestelde, juist doordat je beweegt krijg je grotere spieren (mits je redelijk eet).

Sinds ik train voor de strongmanrun groeien mijn kuiten als kool!
 
En als je helemaal niet beweegt dan verlies je spieren (en kom je in vet aan).
 
Laatst bewerkt:
Bij cardio altijd ervoor enkele grammen bcaa 's. Om zeker te zijn :)
 
Pff, ben gewoon gestopt met cardio na krachttraining. Heb ten eerste al genoeg gezweet na mijn krachttraining. Ook doe ik cardio niet graag en fiets naar de fitness en terug samen al 35 minuten :p
 
Back
Naar boven