Fitness Seller

Breaking News 27 doden bij Schietpartij op Amerikaanse school

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 216
  • Weergaven 11K
  • Volgers 33

Bezoekers in dit topic

Klopt het was een algemene stelling, zonder de details te weten van deze zaak.

De wapenwetgeving is natuurlijk niet gelijk aan België of Nederland, maar verschilt wel per staat. Statistieken tonen niet aan dat staten die vrijer zijn meer doden tellen, juist integendeel.

Voor wapenbezit is het vrijwel het zelfde in de meeste staten. Iedereen die 18+ is en geen strafblad heeft kan aan wapens komen. In NL is dat het zelfde alleen moet je eerst een jaar lang bij een schietvereniging zitten voordat je een wapenvergunning mag aanvragen. Dit is een belemmering voor mensen die zichzelf willen beschermen maar voor iemand met criminele plannen zal dit geen belemmering zijn.

Alleen in NL/BE mag je niet met wapens over straat lopen alleen verwacht niet dat zo'n kerel zich daar iets van aan trekt.

Overigens is het ontzettend makkelijk om illegaal aan wapens te komen in Nederland en Belgie.
 
Ga je nou afkeuren dat mensen het recht hebben om zichzelf en anderen te beschermen? Met name zwakkeren die niet de spierkracht hebben die anderen wel hebben?

En ga je nou beweren dat een burger met vergunning en goede opleiding minder geschikt zou zijn om een wapen te bezitten dan een agent?



Klopt het was een algemene stelling, zonder de details te weten van deze zaak.

De wapenwetgeving is natuurlijk niet gelijk aan België of Nederland, maar verschilt wel per staat. Statistieken tonen niet aan dat staten die vrijer zijn meer doden tellen, juist integendeel.

Een agent heeft als het goed is een juiste opleiding gehad om een wapen te gebruiken. Als iedereen zichzelf maar moet beschermen met een wapen, waar is het einde dan?

Kan best begrijpen dat iemand een wapen thuis in zijn eigen omgeving mag hebben.
 
Ben het met je eens Big T, ik vind dat wapen recht helemaal niet zo'n gek idee. Hij had die kinderen ook kunnen vermoorden met een bom, ik denk dat het zelfs wel gelukt was met een mes als je het een beetje slim doet.
En als je bijv. een moord pleegt op straat met een pistool brengt dat veel aandacht en het kan vaak achterhaald worden wie geschoten heeft, als je iemand in een steegje neersteekt hoort niemand het en je kan moeilijk achterhalen wie het was.

En criminelen zijn minder snel geneigd om bijv. iemand te overvallen als iemand een wapen op zak heeft.
 
Ik lees nu dat hij naar huis ging zijn vader doodschoot, toen naar de school waar zijn moeder als juffrouw werkt, schoot die haar dood en dacht die vast ''**** it'' schoot die nog onschuldige kinderen even dood. Zieke geest
 
Wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen. Of moet ik herinneren aan een zekere Kim De Gelder?

Kim De Gelder en Hans Van Themsche waren incidenten in vergelijking met wat daar frequent gebeurd.

En Hans Van Themsche met een oud jachtgeweer zou ik ook niet meteen vergelijken met Eric Harris en Dylan Klebold die een zak vol moderne wapens meesleurden.

http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting#History_of_School_Shootings_in_the_United_States

Hoeveel scholen zijn hier al overhoop geschoten?

Die wapen cultuur is nog een overblijfsel van de geboorte van Amerika, ik zie niet in waarom dat anno 2012 nog relevant is? Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat mede hierdoor Amerika op nummer één staat qua criminaliteit en gevangenen.

Mensen met wapens vermoorden mensen. :)
 
Kim De Gelder en Hans Van Themsche waren incidenten in vergelijking met wat daar frequent gebeurd.

En Hans Van Themsche met een oud jachtgeweer zou ik ook niet meteen vergelijken met Eric Harris en Dylan Klebold die een zak vol moderne wapens meesleurden.

http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting#History_of_School_Shootings_in_the_United_States

Hoeveel scholen zijn hier al overhoop geschoten?

Die wapen cultuur is nog een overblijfsel van de geboorte van Amerika, ik zie niet in waarom dat anno 2012 nog relevant is? Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat mede hierdoor Amerika op nummer één staat qua criminaliteit en gevangenen.

Mensen met wapens vermoorden mensen. :)

Meeste zijn maar 1 slachtoffer, dat lukt in NL ook prima met een steekwapen. Gebeurt overigens ook in NL.

Als je het goed wilt doen moet je alle dodelijke incidenten in Amerika en NL naast elkaar zetten en dan het aantal in NL verhoudingsgewijs vermenigvuldigen dat het overeen komt met Amerika kwa inwoner aantal.

Zal me niet verbazen dat het nog aardig overeen zal komen..
 
Meeste zijn maar 1 slachtoffer, dat lukt in NL ook prima met een steekwapen. Gebeurt overigens ook in NL.

http://sbcoalition.org/2011/04/gun-violence-and-the-census-sobering-statistics/

51% met een handgeweer
16% met diverse andere vuurwapens
13% met een mes

Interesant feit over messen is dat iedereen er toegang tot heeft.

http://www.gunpolicy.org/firearms/region/united-states

The estimated total number of guns held by civilians in the United States is 270,000,000

Inwoners: 313.847.465 (2012)

Als je het goed wilt doen moet je alle dodelijke incidenten in Amerika en NL naast elkaar zetten en dan het aantal in NL verhoudingsgewijs vermenigvuldigen dat het overeen komt met Amerika kwa inwoner aantal.

Misdaad statistieken zijn in verhouding berekend.
 
Onbegrijpelijk. Kleuters afknallen...

En dan hoor ik hier nog iemand zeggen dat wapenbezit op scholen maar toegestaan moet worden... gekkenhuis. Omgekeerde wereld.
 
http://sbcoalition.org/2011/04/gun-violence-and-the-census-sobering-statistics/

51% met een handgeweer
16% met diverse andere vuurwapens
13% met een mes

Interesant feit over messen is dat iedereen er toegang tot heeft.

http://www.gunpolicy.org/firearms/region/united-states

The estimated total number of guns held by civilians in the United States is 270,000,000

Inwoners: 313.847.465 (2012)



Misdaad statistieken zijn in verhouding berekend.

Je neemt dan niet mee dat de meeste die wapens hebben in Amerika er wel meer dan 1 hebben.

Overigens is het, uit mijn hoofd, 2 op 5 huishoudens die wapens hebben.

Maar zoals ik al zei, als je die lijst door leest dan zijn het allemaal minderjarige die geen wapen mogen hebben. T probleem is dan niet de wetgeving in Amerika maar mensen die de wetgeving niet naleven waardoor die kinderen toch aan wapens komen. Laatst in Duitsland had zo'n tiener ook een paar lui neer geschoten met het wapen van zijn vader.
 
Sommige hier zouden beter in het cowboy tijdperk geboren zijn..
 
Je neemt dan niet mee dat de meeste die wapens hebben in Amerika er wel meer dan 1 hebben.

En dan? Daarmee veranderen de cijfers niet. Gaan we nu muggenziften dat mensen met vuurwapens niet gemakkelijker moorden?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap toch niet dat Big-t hier de wapenwet van de Amerikanen verdedigt...



The gun-related deaths per 100,000 people in 1994 by country were as follows:

U.S.A. 14.24
Brazil 12.95
Mexico 12.69
Estonia 12.26
Argentina 8.93
Northern Ireland 6.63
Finland 6.46
Switzerland 5.31
France 5.15
Canada 4.31
Norway 3.82
Austria 3.70
Portugal 3.20
Israel 2.91
Belgium 2.90
Australia 2.65
Slovenia 2.60
Italy 2.44
New Zealand 2.38
Denmark 2.09
Sweden 1.92
Kuwait 1.84
Greece 1.29
Germany 1.24
Hungary 1.11
Ireland 0.97
Spain 0.78
Netherlands 0.70
Scotland 0.54
England and Wales 0.41
Taiwan 0.37
Singapore 0.21
Mauritius 0.19
Hong Kong 0.14
South Korea 0.12
Japan 0.05
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=6166





Ja, ik vind dat een burger het recht moet hebben op wapenbezit. Maar in de VS is het bij wet vastgelegd dat je met een semi-automatisch geweer over straat mag lopen en dat de politie in principe geen recht heeft om je tegen te houden. De beschikbaarheid van wapens is bovendien absurd met weinig tot geen specifieke vorming om dat wapen te leren gebruiken en (belangrijker nog) het wapen op een veilige manier te gebruiken. De kat bij de melk zetten noemt zoiets.



té liberaal zijn is ook iets, ik heb liever dat er wat restricties zijn op wapengebruik, als je ziet wat hier allemaal post soms dan ben ik blij dat die mensen verhoudingsgewijs ongemakkelijk aan een wapen geraken.
 
En dan? Daarmee veranderen de cijfers niet. Gaan we nu muggenziften dat mensen met vuurwapens niet gemakkelijker moorden?

True, ben er zelf ook niet voor dat wapenbezit zo makkelijk wordt als in Amerika. Het is gewoon een goede zaak dat mensen eerst een jaar trainen voor ze er over mogen bezitten.

Maar goed.. Ik heb wel vaak zat filmpjes gezien waarbij overvallers kapot geschoten in Amerika.
 
Het enige waardoor die wapenwet in amerika er blijft is $$$$$$$$$$$$$$$$ x1000000
Onmogelijk dat er positieve zaken uit een wetgeving kan ontstaan die er nu van toepassing is.
 
Wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen. Of moet ik herinneren aan een zekere Kim De Gelder?

Dit zal door links Amerika wel weer aangegrepen worden om het grondwettelijk recht op wapenbezit aan te vallen. Complete onzin natuurlijk, zo'n gek komt toch wel aan wapens. Strengere wetten zorgen er niet voor dat criminelen en gekken moeilijker aan wapens komen, wel dat eerlijke en zwakkere mensen zich moeilijker kunnen verdedigen.

Als er iemand in de buurt was geweest was geweest met een vuurwapen dan had die deze gek sneller kunnen uitschakelen. Helaas zal er wel een wet zijn die vuurwapenbezit in scholen verbiedt, waardoor ze makkelijke slachtoffers zijn voor dit soort aanvallen. Sterker nog, zo'n gek zal niet snel een krantenwinkel binnenstappen om daar een groep klanten neer te schieten, omdat hij weet dat de eigenaars vaak gewapend zijn, maar een school met weerloze kinderen en leerkrachten vormt een makkelijke prooi.

Motief? Gekken die wraak willen nemen op de samenleving zijn het vaak. Hoe voorkomen? Wellicht betere bewaking/controle in scholen, veiligheid op andere manieren verhogen... Helemaal voorkomen kan je het toch niet.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 21:31 ----------



Precies. Alsof zonder vuurwapens dit niet meer zou gebeuren. :rolleyes:

Je weerstand jegens de overheid/politie en hun bijbehorende taken verbaasd me steeds meer. Het is waar dat wapens geen slachtoffers maken, maar de mensen die deze wapens vasthouden. Maar gezien de eenvoud waarmee iemand in de VS aan zware wapens kan komen maakt het wel een stuk eenvoudiger, vooral voor mensen die vanuit een kwade impuls reageren.

En voor de mensen die refereren naar de Nederlandse wapenwetgeving, deze sluit sowieso de eerste jaren behoorlijk wat vuurwapens uit en je mag het eerste jaar geen wapens thuis bergen. Laat staan dat je meteen een mp5 of m4a1 in de winkel kan kopen, die je overigens meteen kan kopen mits je een geldig identiteitbewijs bij je hebt.
 
Laatst bewerkt:
In België moet je lid zijn van een club. :)

Alleen lid zijn van een club? Hier moet je minimaal 1 jaar lid zijn en een x aantal schietsessies gemaakt hebben. Dacht dat het in Belgie het zelfde was.

Uiteindelijk kan dus elke idioot na een jaar over wapens bezitten wanneer hij/zij geen strafblad heeft
 
Back
Naar boven