Fitness Seller

Breaking News 27 doden bij Schietpartij op Amerikaanse school

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Alleen lid zijn van een club? Hier moet je minimaal 1 jaar lid zijn en een x aantal schietsessies gemaakt hebben. Dacht dat het in Belgie het zelfde was.

Uiteindelijk kan dus elke idioot na een jaar over wapens bezitten wanneer hij/zij geen strafblad heeft

Ja, maar het voorkomt wel de incidentele of 'impulsieve' daders, zie het geringe aantal incidenten in Nederland. Daarbij maakt het verschil in wapens ook wat uit, er is immers een heel verschil tussen een standaard 9mm of een mp5/m4a1.
 
Belgie doet best veel moeite op de controle van wapens. Zoals het nu is vind ik het best goed.

Natuurlijk is het onmogelijk om een waterdicht systeem te hanteren, maar zoals ik zei lukt het voorlopig wel op deze manier.
 
Ja, maar het voorkomt wel de incidentele of 'impulsieve' daders, zie het geringe aantal incidenten in Nederland. Daarbij maakt het verschil in wapens ook wat uit, er is immers een heel verschil tussen een standaard 9mm of een mp5/m4a1.

Zoals ik al gezegd had kun je met een NL wapenvergunning gewoon aan wapens zoals AK 47 komen. Semi automatisch dat wel..

Tristan van der Vlis had ook een semi automatisch aanvalswapen en niet een standaard 9mm pistooltje.

Maar inderdaad, impulsieve daders voorkomt het wel. Daarom vind ik het ook geen slechte zaak dat het in NL volgens deze regels is maar uiteindelijk komt elke idioot wel aan een wapen.
 
Ligt eraan hoeveel km heeft hij gereden? en heeft hij abs?

Ik heb deze op de kop kunnen tikken, interesse?

ca%C3%B1%C3%B3n+dora.jpg
 
Een wapenwet zou misschien sommige gevallen voorkomen, maar zou niet hebben betekend dat dit niet gebeurd zou zijn. Je moet nou eenmaal ergens een grens stellen. Ook al heb je een vergunning nodig komen nog mensen eraan, het is nou eenmaal niet zo moeilijk.

Ik vind de discussie trouwens maar weinig relevant, zou meer als indirecte reden kunnen opspelen (wat het niet doet imo). Dit is gewoon niet te voorkomen, psychopaten heb je overal en het is een tikkende tijdbom die op gegeven moment een keer afgaat.
 
Om iemans te vermoorden heb je toch een wapen nodig. hoe minder wapens hoe minder moorden? Als iedereen tijdens het uitgaan een mes op zak heeft ben ik benieuwd hoeveel moorden er per week gaan vallen. Kan me niet voorstellen dat dit er minder zouden worden doordat iedereen zichzelf kan verdedigen.
 
verschrikkelijk :(
 
ssshhhtttt anders komt er weer een verhaal dat hij zo'n ding bij zijn oom in de kluis heeft liggen ofsow:trollfacex:
 
Back
Naar boven