AndroidHealthClinic

Nieuws Johannes overleden

Bezoekers in dit topic

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
4.552
Waardering
342
Lengte
1m85
Klare taal Lenie ‘t Hart: bultrug Johannes is dood


Sinds woensdag was (een deel van) het land in de ban van de gestrande bultrug, maar het mocht niet baten: Johannes is niet meer. Foto Twitter / @wiewatwaarwendy

door Jules Seegers Binnenland
Het slot kan erop bij Johannes-gate. De gestrande bultrug in de Waddenzee zou dood zijn. Het dier lag sinds woensdag op een zandplaat en eerdere pogingen het dier te redden dan wel te laten inslapen, mislukten. Medewerkers van zeehondencrèche van Lenie ‘t Hart constateerden het overlijden vanochtend.

Dit maakte oprichtster ‘t Hart zojuist bekend. Ze is woedend dat de organisatie werd verboden een poging te wagen het dier vlot te trekken. “De autoriteiten hebben hun zin gekregen. Bij hen kan de vlag uit”, zegt ze vlak nadat ze bericht kreeg van het overlijden.

Diverse organisaties waren bereid vandaag een poging te doen een geul te graven zodat het dier kon wegzwemmen. De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij stelde eerder al dat een dergelijke poging niets opleverde. Donderdag werd nog wel tot tweemaal toe geprobeerd de ruim twaalf meter lange walvis te redden. Ook de uiterste poging, waarbij 25 vrijwilligers, een helikopter en vier boten werden ingezet, slaagde niet.

http://m.nrc.nl/nieuws/2012/12/16/lenie-t-hart-bultrug-johannes-is-dood/

=====================================================

Laat iets aan de overheid over en je kan er vanuit gaan dat het een puinhoop word.
Beest leed al vanaf woensdag, en terwijl organisaties met ervaring hierin donderdag al hulp aanboden, verwonden ze zo'n dier liever met een mislukte poging om in te laten slapen :rolleyes:

Het skelet was immers al aan een museum beloofd.

Uiteindelijk vandaag dan overleden.
 
sushi!
 
Dat was te verwachten, de druk om te overleven was veel te groot voor dat beest.
 
Koningen van de deltawerken en water noemen ze NL wel eens. **** that. Hadden dat beest kunnen redden.
 
Koningen van de deltawerken en water noemen ze NL wel eens. **** that. Hadden dat beest kunnen redden.

Hadden ze zeker, alsof dat beest door wat spiervermoeiheid ter plekke naar de bodem zakt :roflol:
En dan de wonden die ze hebben toegebracht om het in te laten slapen, waren gewoon gaten.
 
Stop eens met mij te volgen.
Je obsessie naar mij toe word gewoon eng.

Je doet jezelf teveel eer aan. Beetje droevig en misplaatst maar goed. Men had inderdaad meer geld aan dit dier moeten besteden dat daarna door uitputting en stress alsnog was overleden
 
Je doet jezelf teveel eer aan. Beetje droevig en misplaatst maar goed. Men had inderdaad meer geld aan dit dier moeten besteden dat daarna door uitputting en stress alsnog was overleden

Overal waar ik kom lijkt je me te volgen en loop je te zeiken omdat ik je een keer je plaats gewezen heb.
Stop met die frustratie man en vergeet het gewoon, want we weten allebei dat je gezeik naar mij toe niks met mijn posts te maken hebben.

Als reddingsorganisaties vrijwillig hun hulp aanbieden en het dus voor eigen rekening nemen, zie ik het probleem niet.
Of het dier zou overlijden zit je nu gewoon te speculeren.
 
Laatst bewerkt:
Overal waar ik kom lijkt je me te volgen en loop je te zeiken omdat ik je een keer je plaats gewezen heb.
Stop met die frustratie man en vergeet het gewoon, want we weten allebei dat je gezeik naar mij toe niks met mijn posts te maken hebben.

:roflol: op mijn plek gewezen? Je tilt behoorlijk aan je "e-warriorstatus" blijkbaar. Leuk om in de kroeg te vertellen tegen je vrienden. Misschien ter compensatie? Mocht je denken dat ik je achtervolg dan zou ik als ik jou was eens een psycholoog consulteren :)

Als ik je trouwens zou achtervolgen en er iets persoonlijks van zou maken dan zou ik wel op meer, zo niet alle berichten van je reageren dus je bent een beetje paranoide
 
Laatst bewerkt:
:roflol: op mijn plek gewezen? Je tilt behoorlijk aan je "e-warriorstatus" blijkbaar. Leuk om in de kroeg te vertellen tegen je vrienden. Misschien ter compensatie? Mocht je denken dat ik je achtervolg dan zou ik als ik jou was eens een psycholoog consulteren :)

Als ik je trouwens zou achtervolgen en er iets persoonlijks van zou maken dan zou ik wel op meer, zo niet alle berichten van je reageren dus je bent een beetje paranoide

Dat het persoonlijk is laat je genoeg zien in deze post.
Geen zin een topic aan jouw te besteden, als je wat te klagen hebt mag zelfs jij me altijd pmen.

---------- Post added 16 December 2012 at 11:06 ----------


Whahhaha geweldig :roflol:
 
Dikke fail van de overheid.
 
lol er zijn echt gewoon nog te veel mensen in nederland in de waan dat zo'n beest belangrijker is als een mens ofzo. een stille tocht, kom op zeg :roflol:
 
Ik snap nooit waarom het niet lukt om zon beest het water in te krijgen. Zet een stevig hek om dat beest heen en laat het volstromen met zeewater, tadaa beest "glijd" terug de zee in
 
een stervende bultrug is gestorven, wat erg!

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 11:32 ----------

Ik snap nooit waarom het niet lukt om zon beest het water in te krijgen. Zet een stevig hek om dat beest heen en laat het volstromen met zeewater, tadaa beest "glijd" terug de zee in

waarom denk je dat zo'n beesten aanspoelen? Omdat ze dachten dat het leuk zou zijn even op het strand te liggen?
 
een stervende bultrug is gestorven, wat erg!

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 11:32 ----------



waarom denk je dat zo'n beesten aanspoelen? Omdat ze dachten dat het leuk zou zijn even op het strand te liggen?

Ooit een documentaire gezien op national geograhpic, ging dan over dolfijnen maar dat is bijna hetzelfde. Kwam er iniedergeval op neer dat ze het land op gingen omdat ze iets wilden eten wat in de buurt was en dan lagen ze op het strand spastisch te bewegen om weer terug te komen
 
Ooit een documentaire gezien op national geograhpic, ging dan over dolfijnen maar dat is bijna hetzelfde. Kwam er iniedergeval op neer dat ze het land op gingen omdat ze iets wilden eten wat in de buurt was en dan lagen ze op het strand spastisch te bewegen om weer terug te komen

Dus het is helemaal niks hetzelfde.
 
Back
Naar boven