AndroidHealthClinic

Breaking News 27 doden bij Schietpartij op Amerikaanse school

Bezoekers in dit topic

Als je een verlof hebt ben je bevoegd tot het voorhanden hebben van een vuurwapen en/of munitie.

nog nooit van gehoord, en ik heb mijn vuurwapenlicentie gehaald.

Ws enkel in nederland gebruikt.
 
verlof = vakantie voor gedetineerden, dat is ook de enige benaming die ik ken
 
verlof = vakantie voor gedetineerden, dat is ook de enige benaming die ik ken

ingetypt in google geeft verlofhouder ook enkel sites met .nl.

crazy dutchies met hun woorden als "zeuven" en "patat" of "frikandel"
 
ingetypt in google geeft verlofhouder ook enkel sites met .nl.

crazy dutchies met hun woorden als "zeuven" en "patat" of "frikandel"

Lol.. Jullie zijn gezellig met je "poepen"
 
Lol.. Jullie zijn gezellig met je "poepen"

heb dat in een ver verleden eens opgezocht, blijkt dat het Vlaamse poepen van "poppen" afkomstig is, het Nederlandse gewoon een werkwoord van poep afgeleid.

Het woord poep als in kont in Vlaanderen zou dan weer ontleend zijn aan het Frans "une poupe".
 
heb dat in een ver verleden eens opgezocht, blijkt dat het Vlaamse poepen van "poppen" afkomstig is, het Nederlandse gewoon een werkwoord van poep afgeleid.

Het woord poep als in kont in Vlaanderen zou dan weer ontleend zijn aan het Frans "une poupe".

Klopt volledig.
 
Is true over de VS. Er zijn al te veel wapens in omloop. Het gevolg zou zijn dat criminelen geen angst meer zouden hebben om wapens tegen te komen bij hen criminele activiteiten. De criminelen leveren hen wapens niet in, de brave gewone mens wel. Criminelen laten hen wapen niet registreren.

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 20:55 ----------

Men zou wapens wel moeten afschaffen maar dan wel wapens die niet dodelijk zijn toelaten. Tazers, beanbag shotsguns etc.
 
20 kinderen van 6 en 7. Wat een mongool.
 
Klopt wel! Munitie en wapen apart bewaren achter slot + een trekkerslot op je wapen

Een afsluitbaar binnenvak is voldoende, een enkele kluis voldoet dus aan de vereisten. Het gebruik van een trekkerslot is niet verplicht in Nederland.

Surprising message from Morgan Freeman. He blames the media for CT shooting.

MORGAN FREEMAN ON THE SHOOTINGS YESTERDAY:

"You want to know why. This may sound cynical, but here's why.

It's because of the way the media reports it. Flip on the news and watch how we treat the Batman theater shooter and the Oregon mall shooter like celebrities. Dylan Klebold and Eric Harris are household names, but do you know the name of a single victim of Columbine? Disturbed people who would otherwise just off themselves in their basements see the news and want to top it by doing something worse, and going out in a memorable way. Why a grade school? Why children? Because he'll be remembered as a horrible monster, instead of a sad nobody.

CNN's article says that if the body count "holds up", this will rank as the second deadliest shooting behind Virginia Tech, as if statistics somehow make one shooting worse than another. Then they post a video interview of third-graders for all the details of what they saw and heard while the shootings were happening. Fox News has plastered the killer's face on all their reports for hours. Any articles or news stories yet that focus on the victims and ignore the killer's identity? None that I've seen yet. Because they don't sell. So congratulations­, sensationalist media, you've just lit the fire for someone to top this and knock off a day care center or a maternity ward next.

You can help by forgetting you ever read this man's name, and remembering the name of at least one victim. You can help by donating to mental health research instead of pointing to gun control as the problem."
 
Laatst bewerkt:
Een afsluitbaar binnenvak is voldoende, een enkele kluis voldoet dus aan de vereisten. Het gebruik van een trekkerslot is niet verplicht in Nederland.

:rolleyes: Dat had je er niet bij gezegd, een standaard kluis heeft geen afsluitbaar binnen vak.

Overigens hoorde ik dat in de staat waar dit incident gebeurde je een wapenvergunning aan moet vragen en je deze niet krijgt wanneer je een strafblad en of psychische problemen hebt. Zoals ik al zei, precies zoals ik Nederland minus de vereiste 1 jaar lid en x aantal schietsessies.

Aangezien meneer behoorlijk wat slachtoffers gemaakt heeft denk ik dat we met redelijke zekerheid kunnen zeggen dat hij ervaring had. Het lijkt me dan dat hij in Nederland ook aan de vereiste had voldaan dus blijf ik van mening dat dit ook in NL had kunnen gebeuren en niet per definitie afgeschoven kan worden op de warenwetgeving van Amerika.
 
Heb trouwens al gezien dat die het niet op de wapens steken, maar op dat hun god verbannen is uit de scholen :roflol:

Is toch perfect mogelijk. Mss geloofde de dader wel sterk in god en is hij daarom (omdat mensen god hebben verbannen in z'n school) gefrustreerd geworden en de mensheid gaan haten..

Omdat de schutter stierf op de school, wellicht door zelfmoord, kon het hem niet zelf gevraagd worden..

:roflol::roflol::roflol: Heerlijk.
 
:rolleyes: Dat had je er niet bij gezegd, een standaard kluis heeft geen afsluitbaar binnen vak.

Overigens hoorde ik dat in de staat waar dit incident gebeurde je een wapenvergunning aan moet vragen en je deze niet krijgt wanneer je een strafblad en of psychische problemen hebt. Zoals ik al zei, precies zoals ik Nederland minus de vereiste 1 jaar lid en x aantal schietsessies.

Ik zou zeggen kom eens met een bron van dit zogenoemde feit. In diverse replies spreek je van 'gehoord' of 'ergens gelezen', dus doe ons versteld staan!

Ja 1x per jaar verlengen is moeilijk :rolleyes:

En dat vergunningen voor aanvalswapens niet meer uitgegeven worden wist ik niet. Dat ze niet ingetrokken worden weet ik wel. Neemt niet weg dat dat er in deze zaak niet eens toe zou doen omdat meneer 2 pistolen gebruikt heeft en geen aanvalswapen.

Uit meest recente berichtgeving blijkt dat dit 'feit' ook niet op waarheid berust. Je weet nog helemaal niets en dat is overigens niet onlogisch, gezien het een recente gebeurtenis is en alle details pas langszaam vrijkomen. Echter, jij presenteert dergelijke onwaarheden als feiten en diverse mensen hebben het al aangegeven ondersteun al je 'feiten' eens met bronnen. Iedereen kan lukraak raaskalen en onjuistheden presenteren als waarheden.

De tv-zender CNN meldde dat de kinderen met een semi-automatisch geweer zijn gedood. Bij het lichaam van de 20-jarige dader Adam Lanza zijn nog drie geweren gevonden, aldus CNN.

Bron. Nu.nl en CNN
 
The United States has about five percent of the total world population but residents of the United States own about 42 percent of all the world's civilian-owned firearms. The homicide rate by firearm is 200 to 800 percent higher in the US than in other advanced countries such as England, France, Australia, and Japan where firearms are more tightly controlled by law.[95] However, the homicide rate in the United States is significantly lower than in many developing countries, especially those in Latin America. In 2009, according to the UNODC, 60% of homicides in the United States were perpetrated using a firearm

Maar er zullen vast hele andere redenen zijn waarom in de USA het aantal moorden met vuurwapens vele malen ligt dan in de andere ontwikkelde landen.
 
Maar er zullen vast hele andere redenen zijn waarom in de USA het aantal moorden met vuurwapens vele malen ligt dan in de andere ontwikkelde landen.

"The homicide rate by firearm is 200 to 800 percent higher in the US than in other advanced countries such as England, France, Australia, and Japan where firearms are more tightly controlled by law."

dit zegt eigenlijk niet veel, wat is de totale homicide rate in vergelijking met andere landen?
Als dit ook hoger is dan in andere landen is er pas een reden om wapens te verbieden, maar die cijfers zie ik niet staan:)
 
Back
Naar boven