AndroidHealthClinic

Breaking News 27 doden bij Schietpartij op Amerikaanse school (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

"The homicide rate by firearm is 200 to 800 percent higher in the US than in other advanced countries such as England, France, Australia, and Japan where firearms are more tightly controlled by law."

dit zegt eigenlijk niet veel, wat is de totale homicide rate in vergelijking met andere landen?
Als dit ook hoger is dan in andere landen is er pas een reden om wapens te verbieden, maar die cijfers zie ik niet staan:)


hier een handige link: http://bit.ly/VJ0GVb
 
"The homicide rate by firearm is 200 to 800 percent higher in the US than in other advanced countries such as England, France, Australia, and Japan where firearms are more tightly controlled by law."

dit zegt eigenlijk niet veel, wat is de totale homicide rate in vergelijking met andere landen?
Als dit ook hoger is dan in andere landen is er pas een reden om wapens te verbieden, maar die cijfers zie ik niet staan:)


Vuurwapens maken de hoofdmoot uit van het gebruikte wapen bij een moord, dus wat denk je zelf van een vergelijking met andere landen als je andere wapens of wapenloze moorden meetelt?

Moorden per 100.000 inwoners in de USA, 4,2. Waarvan 3,2 met vuurwapens.
In Nederland 1.1

In de meeste ontwikkelde landen ligt het totaalaantal moorden per 100.000 inwoners ongeveer gelijk aan het aantal met vuurwapens.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 10:52 ----------

En voordat Anus begint over historische cijfers :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate_by_decade
 
Ik zou zeggen kom eens met een bron van dit zogenoemde feit. In diverse replies spreek je van 'gehoord' of 'ergens gelezen', dus doe ons versteld staan!



Uit meest recente berichtgeving blijkt dat dit 'feit' ook niet op waarheid berust. Je weet nog helemaal niets en dat is overigens niet onlogisch, gezien het een recente gebeurtenis is en alle details pas langszaam vrijkomen. Echter, jij presenteert dergelijke onwaarheden als feiten en diverse mensen hebben het al aangegeven ondersteun al je 'feiten' eens met bronnen. Iedereen kan lukraak raaskalen en onjuistheden presenteren als waarheden.

Misschien omdat ik enkele maanden nog met een aanvalswapen geschoten heb welke volledig legaal in het bezit was van de eigenaar. Hieruit kan ik niets dan concluderen dat aanvalswapens nog steeds legaal in omloop zijn.

Wat mij als eerste opviel

It is unlawful to sell or permanently transfer a handgun to any person who is forbidden to possess a handgun, or to a person under 21.

NEWTOWN, Conn. (AP) -- Investigators tried to figure out what led a bright but painfully awkward 20-year-old to slaughter 26 children and adults at a Connecticut elementary school, while townspeople sadly took down some of their Christmas decorations and struggled Saturday with how to go on.

Daarnaast

Possession:

No state permit is required for the possession of rifles or shotguns.

It is unlawful to possess any other firearm by a person who has been convicted of a felony. It is unlawful to possess a handgun if convicted as a delinquent of a serious juvenile offense which includes:

Illegal possession of a controlled substance.
Negligent homicide.
Third degree assault.
First degree reckless endangerment.
Second degree unlawful restraint, rioting, or second degree stalking.
Or discharged from custody within the preceding 20 years after acquittal by reason of mental disease or defect.
Confined by court order for mental illness within the preceding 12 months.
Subject to a restraining or protective order involving physical force.
An illegal alien.

Conclusie:

Hij had niet over een wapen mogen bezitten omdat hij onder de 21 was. Daarnaast mogen mensen die een strafblad hebben dan wel geestelijk niet helemaal 100 zijn ook geen wapen hebben.
 
Vuurwapens maken de hoofdmoot uit van het gebruikte wapen bij een moord, dus wat denk je zelf van een vergelijking met andere landen als je andere wapens of wapenloze moorden meetelt?

Moorden per 100.000 inwoners in de USA, 4,2. Waarvan 3,2 met vuurwapens.
In Nederland 1.1

In de meeste ontwikkelde landen ligt het totaalaantal moorden per 100.000 inwoners ongeveer gelijk aan het aantal met vuurwapens.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 10:52 ----------

En voordat Anus begint over historische cijfers :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate_by_decade
was niet om n discussie op te starten, wist niets over het onderwerp en wilde het gewoon weten. Niet zo defensief zijn eric:roflol:
 
Misschien omdat ik enkele maanden nog met een aanvalswapen geschoten heb welke volledig legaal in het bezit was van de eigenaar. Hieruit kan ik niets dan concluderen dat aanvalswapens nog steeds legaal in omloop zijn.

Wat mij als eerste opviel





Daarnaast



Conclusie:

Hij had niet over een wapen mogen bezitten omdat hij onder de 21 was. Daarnaast mogen mensen die een strafblad hebben dan wel geestelijk niet helemaal 100 zijn ook geen wapen hebben.

Simpel figuur ben je toch...
Die wapens waren van zijn moeder. Zijn moeder verzamelde wapens.
 
Simpel figuur ben je toch...
Die wapens waren van zijn moeder. Zijn moeder verzamelde wapens.

No shit, je punt is?

Of is het bij wet toegestaan dat wapens rond mogen slingeren?

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 12:35 ----------

Las net in de krant dat het al om de zesde 'dolle' schietpartij gaat in de VS dit jaar. Goed voor 55 doden.

Blijkbaar is Obama wel erg selectief aangeslagen.

Vorige x waren het joden dacht ik :roflol:
 
No shit, je punt is?

Of is het bij wet toegestaan dat wapens rond mogen slingeren?

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 12:35 ----------



Vorige x waren het joden dacht ik :roflol:

Jij blijft volhouden dat hij geen wapen had mogen bezitten, dat de regels niet zijn nageleefd. Dat is dus wel gebeurd, en hij had geen eigen wapen.
 
Jij blijft volhouden dat hij geen wapen had mogen bezitten, dat de regels niet zijn nageleefd. Dat is dus wel gebeurd, en hij had geen eigen wapen.

Waar heeft hij dan die mensen mee dood geschoten?

Die jongen die in Duitsland een paar lui neerschoot met t wapen van zijn vader had ook nooit dat wapen in handen mogen krijgen. Volgens mij hebben ze zelfs gekeken of die pa vervolgt kon worden voor zijn nalatigheid.
 
Waar heeft hij dan die mensen mee dood geschoten?

Die jongen die in Duitsland een paar lui neerschoot met t wapen van zijn vader had ook nooit dat wapen in handen mogen krijgen. Volgens mij hebben ze zelfs gekeken of die pa vervolgt kon worden voor zijn nalatigheid.

Ben je echt zo debiel? Niet met zijn eigen wapen, die hij volgens jou legaal heeft gekregen. Nee, hij heeft de wapens van zijn ma gejat.

Wat hebben we nu weer aan je volgend "feitje". Zijn moeder hoeft in ieder geval niet vervolgd te worden.
 
Ben je echt zo debiel? Niet met zijn eigen wapen, die hij volgens jou legaal heeft gekregen. Nee, hij heeft de wapens van zijn ma gejat.

Wat hebben we nu weer aan je volgend "feitje". Zijn moeder hoeft in ieder geval niet vervolgd te worden.

Die ma had ze legaal gekregen, was wapenfanaat dus had ze in Nederland ook gekregen omdat ze vast wel aan haar aantal schieturen kwam.

Had meneer in Nederland gewoond had hij ook de wapens van zijn ma kunnen jatten en hier de boel kapot kunnen schieten

Conclusie: dit incident heeft niets met de wetgeving in Amerika te maken. Althans, niet in de zin dat dit veroorzaakt is door de vrijere wetgeving in Amerika t.o.v. Nederland
 
Vuurwapens maken de hoofdmoot uit van het gebruikte wapen bij een moord, dus wat denk je zelf van een vergelijking met andere landen als je andere wapens of wapenloze moorden meetelt?

Moorden per 100.000 inwoners in de USA, 4,2. Waarvan 3,2 met vuurwapens.
In Nederland 1.1

In de meeste ontwikkelde landen ligt het totaalaantal moorden per 100.000 inwoners ongeveer gelijk aan het aantal met vuurwapens.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 10:52 ----------

En voordat Anus begint over historische cijfers :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate_by_decade
Bevestigd maar weer eens: ik wil Japan gaan wonen :roflol:
 
Die ma had ze legaal gekregen, was wapenfanaat dus had ze in Nederland ook gekregen omdat ze vast wel aan haar aantal schieturen kwam.

Had meneer in Nederland gewoond had hij ook de wapens van zijn ma kunnen jatten en hier de boel kapot kunnen schieten

Conclusie: dit incident heeft niets met de wetgeving in Amerika te maken.

Je ziet het echt niet he? Het wapenbezit zit verankerd in de gedachtegang van Amerikanen. En juist vanwege die gedachtegang en de daaruit voortkomende wetgeving vinden er meer incidenten plaats. Je kan wel 100.000 refereren naar de mogelijkheid dat een dergelijke incident eventueel kan plaatsvinden in Nederland. Echter, de kans is en blijft zeer gering aangezien niet iedereen in Nederland wapens in zijn kast heeft liggen. Gezien dit gegeven blijft de kans klein dat een gestoord kind op illegale wijze een wapen voorhanden krijgt. Het is in Amerika bij de geboorte verkregen recht, waarvoor je niets hoeft te doen. In Nederland is het een voorrecht, je moet het verdienen. Daarnaast behoudt men in Nederland toezicht waarbij de overheid in de VS zich niet bemoeit met het wapenbezit van haar burgers.

En ja, er heeft een incident plaatsgevonden in Nederland met legaal verkregen wapens maar dit is een exces als je nagaat dat onze wetgeving stamt uit 1919. Je bent dan ook een dwaas als je de Amerikaanse wapenwetgeving gaat vergelijken met de Nederlandse wapenwetgeving.

Rate of Civilian Firearm Possession per 100 Population
The rate of private gun ownership in the United States is 88.82 firearms per 100 people

tegenover

The rate of private gun ownership in the Netherlands is 3.92 firearms per 100 people

bron: http://www.gunpolicy.org/firearms/region/united-states
http://www.gunpolicy.org/firearms/region/netherlands#number_of_homicides_any_method

II. Recht op vrij wapenbezit
Tweede amendement van de grondwet van de Verenigde Staten

Een goed geregelde militie is nodig voor de veiligheid van een vrije staat, er zal dan ook geen inbreuk worden gemaakt op het recht van het volk om wapens te bezitten en te dragen.

bron: [Link niet meer beschikbaar]

De basis van dit amendement dateert uit 1790 vanwege de Engelsen. Het is dan ook in eerste instantie niet het leven geroepen om te gebruiken tegen criminelen, maar met name om je als burger te verdedigingen tegen de overheid. Het recht een wapen te dragen is een controlemiddel op de macht van de overheid. De Amerikaanse gedachtegoed is dat de overheid in een ongecontroleerde geweldsmonopolie kan vervallen.

Daarnaast kan je wel blijven herhalen dat een dergelijk incident niets te maken heeft wetgeving maar dat is behoorlijk ridicuul en dwaas. Zo is een wapenvergunning in Nederland altijd tijdelijk, maximaal 1 jaar, i.t.t. tot de VS. En leg me eens waarom in Canada, waar ook de nodige wapens voor handen zijn, dergelijke incidenten niet plaatsvinden? Ja, juist vanwege hun strenge wetgeving.

Misschien omdat ik enkele maanden nog met een aanvalswapen geschoten heb welke volledig legaal in het bezit was van de eigenaar. Hieruit kan ik niets dan concluderen dat aanvalswapens nog steeds legaal in omloop zijn.

Tot slot, dat jij met een aanvalswapen hebt geschoten zegt waarschijnlijk meer over het 'milieu' waarin jij je bevindt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse maatschappij zal nooit in aanraking komen met een vuurwapen, laat staan met een aanvalswapen. En dat deze eigenaar jou laat schieten, die mag zich wel eens nalaten kijken.
 
Weer een zieke ziel die na te weinig aandacht, schijt opvoeding of pesten op een rampage gaat. Morgen praat er toch niemand meer over.
 
Je ziet het echt niet he? Het wapenbezit zit verankerd in de gedachtegang van Amerikanen. En juist vanwege die gedachtegang en de daaruit voortkomende wetgeving vinden er meer incidenten plaats. Je kan wel 100.000 refereren naar de mogelijkheid dat een dergelijke incident eventueel kan plaatsvinden in Nederland. Echter, de kans is en blijft zeer gering aangezien niet iedereen in Nederland wapens in zijn kast heeft liggen. Gezien dit gegeven blijft de kans klein dat een gestoord kind op illegale wijze een wapen voorhanden krijgt. Het is in Amerika bij de geboorte verkregen recht, waarvoor je niets hoeft te doen. In Nederland is het een voorrecht, je moet het verdienen. Daarnaast behoudt men in Nederland toezicht waarbij de overheid in de VS zich niet bemoeit met het wapenbezit van haar burgers.

En ja, er heeft een incident plaatsgevonden in Nederland met legaal verkregen wapens maar dit is een exces als je nagaat dat onze wetgeving stamt uit 1919. Je bent dan ook een dwaas als je de Amerikaanse wapenwetgeving gaat vergelijken met de Nederlandse wapenwetgeving.





De basis van dit amendement dateert uit 1790 vanwege de Engelsen. Het is dan ook in eerste instantie niet het leven geroepen om te gebruiken tegen criminelen, maar met name om je als burger te verdedigingen tegen de overheid. Het recht een wapen te dragen is een controlemiddel op de macht van de overheid. De Amerikaanse gedachtegoed is dat de overheid in een ongecontroleerde geweldsmonopolie kan vervallen.

Daarnaast kan je wel blijven herhalen dat een dergelijk incident niets te maken heeft wetgeving maar dat is behoorlijk ridicuul en dwaas. Zo is een wapenvergunning in Nederland altijd tijdelijk, maximaal 1 jaar, i.t.t. tot de VS. En leg me eens waarom in Canada, waar ook de nodige wapens voor handen zijn, dergelijke incidenten niet plaatsvinden? Ja, juist vanwege hun strenge wetgeving.



Tot slot, dat jij met een aanvalswapen hebt geschoten zegt waarschijnlijk meer over het 'milieu' waarin jij je bevindt. De overgrote meerderheid van de Nederlandse maatschappij zal nooit in aanraking komen met een vuurwapen, laat staan met een aanvalswapen. En dat deze eigenaar jou laat schieten, die mag zich wel eens nalaten kijken.

Punt is dat de regels niet nageleefd worden. Als ze NL regels in Amerika zouden gaan handhaven zou t me niet verbazen als het aantal wapenbezitters nauwelijks af zal nemen omdat het bij hun cultuur hoort. Zoals mocro's agressief zijn zo willen Amerikanen hun wapens hebben.

Daarnaast snap ik niet dat jij voorbarige conclusies trekt over de mensen die mij met een aanvalswapen laten schieten. Zijn gewoon normale mensen die geen vlieg kwaad doen.
 
Godallemachtig, nou heb ie weer geschoten, geloof je het zelf nog allemaal.
Waar heb je geschoten dan, schietclub niet , dus ergens op straat mwhaha fantast.

Oja heb je een bron waarin staat dat mocros aggressief zijn?
 
Godallemachtig, nou heb ie weer geschoten, geloof je het zelf nog allemaal.
Waar heb je geschoten dan, schietclub niet , dus ergens op straat mwhaha fantast.

Oja heb je een bron waarin staat dat mocros aggressief zijn?

HAHAHAHHA

Nee.

Oh en genoeg.

Kusje
 
Back
Naar boven