Fitness Seller

favoriete biceps schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

visjunior

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
31
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
98kg
Vetpercentage
9%
Beste dbb'rs

Ben zeer benieuwd naar het schema waar jullie de meeste (groei) progressie boekten?

Mijn schema ziet er alsvolgt uit
Barbell curls
Dumbbell curls
Cable curls
 
Biceptueel gezien is dat:

1. De standaard staande barbell curl zijn, in "losse" stijl. (dus niet superstrict en met flink gewicht)

2. Incline db curls.

3. (alternerende) db curls vanuit de neutrale handpositie en opwaarts naar buiten draaiend, zodat ook de supinatie-functie van de biceps goed aan de orde komt.
 
Biceps, schema?!

Heb geen schema voor biceps. Gewoon na mijn rugtraining nog een oefening er achteraan, dat is het.
 
Incline bicep curl is een heerlijke oefening.

Ik doe eigenlijk altijd 4 sets incline bicep curls en 3 sets staande hammer curls.

Merk zeer zeker het verschil sinds ik dit doe. Deed hiervoor Arnold curls en de standaard one arm sitting curls. Ik deed deze oefeningen eerst na mijn rug maar ik train al een tijdje mijn armen en schouders op een aparte dag en dat heeft ook veel invloed gehad dus of het puur de oefeningen zijn dat weet ik niet zeker. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vind je de incline dumbbell press een heerlijke oefening enwil je dat in een biceps topic laten weten?

Vind je de incline dumbbell press een heerlijke oefening voor de biceps?

Bedoel je ipv press => curl

:)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 18:52 ----------

@TS,

ben zelf wat armen betreft een POF fan en dan mn de combi wide grip EZ curl, incline curl, spiderbench curl
 
Hey 3XL, wat bedoel je met POF?
 
Alleen BB curl.

Meer is niet nodig.
 
Die POF methode ga ik ook is proberen! :cool:
bedankt voor de tips
Is er iemand ook bekend met de zottman curl?
Schijnt ook best populair te zijn ;)
 
Deadlift, tbar rows en pull ups. vervolgens nog een beetje stoer doen voor de spiegel met wat curls, en je biceps zijn echt naar de ......
 
Ik train mn biceps nooit met die isolatie crap. armen groeien het best op zware compounds.
 
Deadlift, tbar rows en pull ups. vervolgens nog een beetje stoer doen voor de spiegel met wat curls, en je biceps zijn echt naar de ......

Alsof je een goede bicep training hebt met deadlift.
 
Gebruik jij je triceps ?

Bij bp gebruik je ook biceps en bij de squat ook. Als we zo gaan doen wordt het lijstje wel erg lang. Maar ok, ga jij maar lekker deadliften om grote biceps te krijgen.
 
Ik train mn biceps nooit met die isolatie crap. armen groeien het best op zware compounds.

Vroeger werd dat hier ook vaak geopperd door de hangbuik brigade. Vind het eigenlijk compleet achterhaald wat bicep betreft, onderschat niet hoeveel werk de brachioradialis verzet.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger werd dat hier ook vaak geopperd door de hangbuik brigade. Vind het eigenlijk compleet achterhaald wat bicep betreft, onderschat niet hoeveel werk de brachioradialis verzet.

+1, je armen groeien er leuk op maar op eem begeven moment lopen ze toch echt achter. Bij mij tenminste, je zal vast uitzonderingen hebben.
 
Om het genetisch potentieel van je biceps te halen heb je in principe enkel een oefening nodig die de Biceps in een full ROM of bijna Full Rom gebruiken, BB curls, DB curls, chin ups, etc. Als je eenmaal een oefening vind die je leuk vind is het gewoon een kwestie van progresseren en uiteindelijk zullen je biceps zo groot worden als je zelf maar wil. Ooit al iemand met spaghetti armen gezien die 100kg curled, think not.
 
Bij chins ed speelt de brachialis een grotere rol dan de biceps. Voledige bicepsontwikkeling zal je met chins dus nooit bereiken.

Ik denk ook dat daar het belangrijkste punt schuilt. Zoek je ontwikkeling of zoek je maximale ontwikkelingen. Als je voor het laatste gaat kom je toch uit bij gerichte oefeningen.
 
Bij chins ed speelt de brachialis een grotere rol dan de biceps. Voledige bicepsontwikkeling zal je met chins dus nooit bereiken.

Ik denk ook dat daar het belangrijkste punt schuilt. Zoek je ontwikkeling of zoek je maximale ontwikkelingen. Als je voor het laatste gaat kom je toch uit bij gerichte oefeningen.

Klopt ,maar als je ''Underhand Close Grip Lat Pull Down'' doet pak je wel gewoon je biceps en het is toch een compound oefening.
 
Bij chins ed speelt de brachialis een grotere rol dan de biceps. Voledige bicepsontwikkeling zal je met chins dus nooit bereiken.

Ik denk ook dat daar het belangrijkste punt schuilt. Zoek je ontwikkeling of zoek je maximale ontwikkelingen. Als je voor het laatste gaat kom je toch uit bij gerichte oefeningen.

ok barbell curls dan, met die oefening alleen kun je echt massive biceps bouwen zonder ooit iets anders nodig te hebben (ervanuitgaande dat je de rest van je lichaam ook traint)
om nu echt het genetische uiterste uit die ene spier te halen zul je wss wat andere oefeningen moeten gebruiken maar ik blijf voor de rest bij mijn statement.
 
Back
Naar boven