AndroidHealthClinic

Armspier

Bezoekers in dit topic

Gidjeem

Novice
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
70kg
Hallo,

Ik train nu ongeveer drie maanden met het volgende schema:

Ma: Biceps, rug, buik en bovenbeen (achterste gedeelte) en kuiten (30 min cardio dmv loopband)
Di: Triceps, borst en bovenbeen (voorste gedeelte) (30 min cardio dmv cross)
Wo: Rust
Do: Biceps, rug, buik en bovenbeen (achterste gedeelte) en kuiten
Vr: Triceps, borst en bovenbeen (voorste gedeelte) (45 min cardio)
Za: Rust
Zo: Rust


Na deze drie maanden zijn al mijn spieren aanzienlijk gegroeid m.u.v. mijn armspieren waardoor mijn lichaam uit verhouding lijkt. Is het normaal dat armspieren vertraagd groeien, of is dit een trainings fout?

Graag feedback.

:)
 
Welke oefeningen doe je voor biceps?
 
waarschijnlijk teveel oefeningen.
 
5% groei op een bovenbeen van 60 cm omtrek is 3cm, en 5% groei op een bovenarm van 15cm omtrek is 0,75cm, dus ook al groei je overal even hard dan kan dat nog een vertekend beeld geven.

Op 3 maanden kan je over het algemeen nog weinig zeggen over of iets achter loopt.

Oh los van het armspierenverhaal; 2 dagen per week 'voorkant bovenbeen' en twee dagen 'achterkant bovenbeen' moet ik lezen als leg extensions en leg curls? Ga maar squatten.
 
Ik moest lachen toen ik
Biceps
Triceps
Rust
Biceps
Triceps

zag staan
 
5% groei op een bovenbeen van 60 cm omtrek is 3cm, en 5% groei op een bovenarm van 15cm omtrek is 0,75cm, dus ook al groei je overal even hard dan kan dat nog een vertekend beeld geven.

Op 3 maanden kan je over het algemeen nog weinig zeggen over of iets achter loopt.

Oh los van het armspierenverhaal; 2 dagen per week 'voorkant bovenbeen' en twee dagen 'achterkant bovenbeen' moet ik lezen als leg extensions en leg curls? Ga maar squatten.

Amen. Daarom is het ook makkelijker vooruitgang boeken met compoundoefeningen dan isolatieoefeningen, omdat 5% krachttoename met de squat bijvoorbeeld 5 kilo is(2 gewichtplaten van 2.5) en 5% krachttoename van biceps curl bijvoorbeeld 1.5 kilo is(geen gewichtsplaten:()
 

Ik dacht dat is weer zo'n superdude schema, achteraf viel het wel mee.

Echter zou ik je schema wat veranderen naar een splitschema. Van elke trainingsdag een armspier gaan je armen ook niet veel beter groeien. Beter gewoon elke spiergroep 1x per week doen OF fullbody gaan.
 
Back
Naar boven