XXL Nutrition

Alcohol + Trainen, stoppen?

Bezoekers in dit topic

BB18

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
181
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hallo mensen!

Ik drink 1x per week alcohol, dan heb ik het over 8 bier ongeveer.
Nu las ik op een ander forum dat als je 1x per week drinkt, dat je net zo goed kan stoppen met trainen omdat alles wat je opbouwt in die week je op die avond dat je gaat drinken weer wegggooid, is dat waar?

Of kan 1x per week geen kwaad?
 
Hoe minder alcohol hoe beter, maar 8 pilsjes per week zorgen er niet voor dat je niet kan gainen.
 
Je merkt toch zelf wel of je wel/niet vooruit gaat?
Maar als je over alles twijfelt kan je idd wel net zo goed stoppen
 
1x per week kan geen kwaad zolang het maar met maten is ik denk dan aan 1-3 bier
 
Bullshit, tuurlijk is alcohol een anti-anabool, maar trainen en drinken is nog altijd beter dan alleen drinken. Dan erbij (en nu een stortvloed aan reacties): bevat zo goed als geen vet (althans bier). Maar beter niet drinken en trainen dan drinken en trainen. Ikzelf doe beiden maar progresseer nog steeds. Ik doe het dan ook met een milder doel dan de meesten hier. Maak er echter geen gewoonte van, elke dag 2 liter bier achterover slaan doet niemand goed, maar een biertje op zijn tijd.......

Als je echt serieus wil doen, dan laten staan.
 
Hoevaak train je wat is je voeding en wat is je doel?
 
@Scheurijzer, ik train 3x per week full-body schema. Ben aan het bulken op 3100 kcal nu.
Mijn doel is om 75-80 kilo te wegen en uiteraard wat spiermassa erbij te zetten.

Dus zoals ik het nu lees, 1x in de week drinken kan geen kwaad, zal er wel zelf op letten met het drinken van alcohol, iniedergeval wat minder gaan drinken.

Bedankt allemaal!
 
Bullshit, tuurlijk is alcohol een anti-anabool, maar trainen en drinken is nog altijd beter dan alleen drinken. Dan erbij (en nu een stortvloed aan reacties): bevat zo goed als geen vet (althans bier). Maar beter niet drinken en trainen dan drinken en trainen. Ikzelf doe beiden maar progresseer nog steeds. Ik doe het dan ook met een milder doel dan de meesten hier. Maak er echter geen gewoonte van, elke dag 2 liter bier achterover slaan doet niemand goed, maar een biertje op zijn tijd.......

Als je echt serieus wil doen, dan laten staan.

hoeveel vet bevat bier dan volgens jou?
ik denk eerder dat het gaat om de de hoeveelheid cal's
 
Totale onzin, ik drink 20 glazen per week en ben 18kg aangekomen (paar % BF erbij). Dat waren er misschien 20-22kg geweest als ik niet zou drinken maar dat boeit me eigenlijk niet.

Mijn doel is ook niet BB-gerelateerd, als dat wel zo is ligt het misschien anders maar daar weet ik te weinig van af om iets over te kunnen zeggen.
 
hoeveel vet bevat bier dan volgens jou?
ik denk eerder dat het gaat om de de hoeveelheid cal's

Bier bevat zo goed als geen vet, inderdaad wel bizar veel kcal. Als ik zin heb in een biertje compenseer ik dat met de manier waarop ik eet. MAW blijf aan sowieso mijn onderhoud voor die dag.

Je hebt gelijk, beter zonder. Maar ook geen doodzonde, blijf wel leven.
 
Hallo mensen!

Ik drink 1x per week alcohol, dan heb ik het over 8 bier ongeveer.
Nu las ik op een ander forum dat als je 1x per week drinkt, dat je net zo goed kan stoppen met trainen omdat alles wat je opbouwt in die week je op die avond dat je gaat drinken weer wegggooid, is dat waar?

Of kan 1x per week geen kwaad?

Bullshit. Alcohol gaat je gains niet doen verdwijnen.

Neem de dag dat je gaat drinken de kcal van het bier mee in je voeding (probeer een schatting te maken). Zorg verder dat je je eiwitten binnenkrijgt en wat vetten, schrap vooral kcal door koolhydraten te schrappen, en dan is het prima.

En je hoeft echt niet te beperken tot 1 tot 3 biertjes ofzo. Al dat bange gedoe over alcohol, slaat nergens op imo. Goed is anders natuurlijk, maar het wordt naar mijn mening sterk overdreven hoe slecht het voor je is.


Lees dit anders is: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html
 
Iedereen die in de bulk zit voortaan kratje per dag drinken? Easy kcals :-)

Alcohol gaat je testosteron van omlaag
 
Maar wat wil je nu eigenlijk ,
is het nou zo moeilijk om het een te laten liggen voor het ander !?

Ga of lekker stappen of er tegen aan !!!
 
Maar wat wil je nu eigenlijk ,
is het nou zo moeilijk om het een te laten liggen voor het ander !?

Ga of lekker stappen of er tegen aan !!!

Of doe het beiden!!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
ik heb jarenlang elke week me helemaal de tyfus in gezopen en heb toch aardig wat opgebouwd. Nu hou ik veel meer maat, maar merk geen verschil met toen.
Enige wat echt killing voor me is, is een nacht doorhalen (dus slaaptekort).
Gezond is het niet, maar je moet ook nog een beetje genieten.
 
Alcohol gaat de eiwit synthese tegen en verlaagt het testosteron. Dus je gains zullen minder zijn met alcohol in je bloed, maar als je die andere 6 dagen nuchter bent zal je er relatief weinig van merken.

Ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik zou dan niet drinken vlak na een training.
 
Het enige wat ik gemerkt heb qua nadeel is weinig eten de dag erna. Ik was altijd gewend om op zondag niks te eten tot aan het avondeten, omdat ik te brak was en geen eetlust had. Hierdoor bleef ik na een half jaar trainen al stilstaan qua progressie. Toen heb ik mezelf aangeleerd toch zeker 2500kcal te eten/drinken en toen ging het weer prima.
 
Ik denk niet dat je 2 dingen met volle overgave kan doen..

Daar ging het ook helemaal niet om. Het ging erom dat 1 avondje zuipen wel of niet je hele trainingsweek verdoet. Conclusie is dat het geen **** uit maakt, als je maar blijft eten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Back
Naar boven