MuscleMeat

Tweetal slaat verkeerde man dood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
Twee jongeren uit Noord-Frankrijk zijn in ons land aangehouden omdat zij in Moeskroen per vergissing een 62-jarige man hebben doodgeslagen. Het tweetal was eigenlijk op zoek naar een gewezen vriend.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alvorens ze naar België afzakten, rookten Julien B. (25) en Kevin L. (20) in het Noord-Franse Tourcoing enkele joints en ledigden ze een fles wodka. Toen sprongen zij op hun scooter en reden naar de Rue du Dragon in Moeskroen.

Daar stopten ze bij een appartement waar volgens hen hun vriend nog steeds woonde. Maar Julien en Kevin stonden oog in oog met Jean-Marc Tollet (62), de nieuwe huurder van de woning. De dronken bezoekers waren totaal verrast en vroegen Tollet luidkeels om uitleg. De nieuwe huurder kon hen echter niet aan het nieuwe adres van hun verdwenen vriend helpen.

De jonge Fransen bleven aandringen en het kabaal zwol aan. Jean-Marc Tollet stuurde het tweetal wandelen, maar dat pikten Julien en Kevin niet. Zij sloegen en trapten de zestiger bont en blauw en dienden hem verschillende messteken toe. Toen de man roerloos bleef liggen, zetten de twee jongemannen het op een lopen.

Maar zij keerden uiteindelijk terug omdat zij hun helmen vergeten waren. Intussen was de politie echter komen opdagen. Julien en Kevin werden meteen ingerekend.

Enkele uren later overleed Jean-Marc Tollet in het ziekenhuis. Julien en Kevin zijn aangehouden op verdenking van onopzettelijke doodslag. (nieuwsblad)

welkom in België
 
onopzettelijke doodslag als je iemand messteken toedient tot hij stopt met bewegen?
 
lopen zat gekken rond
 
Julien en Kevin zijn aangehouden op verdenking van onopzettelijke doodslag.
Really??!!!!? Verdenking???
Ze keerden terug om helmen op te halen......i LOL'd
 
Onopzettelijk doodslag? Lijkt eerder op moord met voorbedachten rade, dat moet vooraf in ieder geval de intentie zijn geweest...
 
Mja, vergissen is menselijk.
 
Ik gewoon hem gewoon flink neersteken, ik was niet van plan hem te vermoorden. Dat ging gewoon per ongeluk. Kan gebeuren toch?
 
Laatst bewerkt:
ten 1ste is moord altijd met voorbedachte rade, ten 2de snap je niet wat voorbedachte rade inhoudt.

Ik vermoed dat de messteken niet van die aard zijn dat ze het overlijden tot gevolg hebben gehad, maar media blijft sensatie.

Als je iemand je het bloed onder je nagels haalt en je 1 klap geeft en hij valt dood neer dan is het geen voorbedachte rade.

Als je een plan maakt om iemand te vermoorden en dat vervolgens ook doet is dat voorbedachte rade.
 
Als je iemand je het bloed onder je nagels haalt en je 1 klap geeft en hij valt dood neer dan is het geen voorbedachte rade.

Als je een plan maakt om iemand te vermoorden en dat vervolgens ook doet is dat voorbedachte rade.

Nee, alle doodslag dat niet onder B valt is zonder voorbedachte rade.

Waar jij op doelt is onvrijwillige doodslag.
 
moord: doodslag met voorbedachte rade.
doodslag: iemand doden met de intentie om te doden, maar zonder voorbedachte rade. In een opwelling bv.
 
Verkeerde persoon vermoorden :roflol: only in belgique
 
Julien en Kevin zijn aangehouden op verdenking van onopzettelijke doodslag.
Really??!!!!? Verdenking???

618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg
 
ten 1ste is moord altijd met voorbedachte rade, ten 2de snap je niet wat voorbedachte rade inhoudt.

Ik vermoed dat de messteken niet van die aard zijn dat ze het overlijden tot gevolg hebben gehad, maar media blijft sensatie.

http://www.lameuse.be/618220/articl...rait-ete-egorge-par-ses-agresseurs-avant-de-m

Ja nu ik het terug lees klopt het inderdaad niet helemaal, verhaal is ook erg onduidelijk.. Ik ging er van uit, dat ze vooraf van plan waren die 'vriend' letsel toe te brengen, aangezien ze gewapend waren. Ze hadden nog tijd gehad om zich te bezinnen, maar daar van in de plaats gingen ze drinken en joints roken. De man was niet ter plekke overleden, maar ze hebben hem wel voor dood achtergelaten. Dus wel verwijtbaar in die zin lijkt me?
 
moord: doodslag met voorbedachte rade.
doodslag: iemand doden met de intentie om te doden, maar zonder voorbedachte rade. In een opwelling bv.

En onvrijwillige doodslag is dan mijn voorbeeld dat je iemand wilt waarschuwen met een klap en vervolgens gaat die persoon dood?
 
En onvrijwillige doodslag is dan mijn voorbeeld dat je iemand wilt waarschuwen met een klap en vervolgens gaat die persoon dood?

onopzettelijke doodslag is dat de intentie om te doden er niet is. Je mag iemand nog 20 slagen geven, als je hem niet wou doden is het onopzettelijke doodslag.

Vaak vrij moeilijk uit te maken, zeker in het geval van fysiek geweld.
 
Hahahaha krijgen we dat gedoe "moord met voorbedachte rade" weer.


OT: weer die k*t-marokkanen!



Wait....
 
Back
Naar boven