XXL Nutrition

Af en toe een week pauze? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

grimlock2009

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2011
Berichten
417
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Hey,

ik ben nu 7 maanden actief bezig met bodybuilding sinds een maand geleden ook begonnen met een voedingsschema.
Is het nodig om om de paar maanden een week rust te nemen voor herstel ?
 
Af en toe een weekje rust als je goed hard traint zal zeker geen kwaad doen. Een weekje vakantie mag je best nemen
 
Af en toe een weekje rust als je goed hard traint zal zeker geen kwaad doen. Een weekje vakantie mag je best nemen

net 2 dagen niet getraind wegens ziekte denk dat ik er een weekje herstel van maak.
mar zitten er veel voordelen in of?...
 
net 2 dagen niet getraind wegens ziekte denk dat ik er een weekje herstel van maak.
mar zitten er veel voordelen in of?...

Dat is moeilijk te zeggen zonder te weten in hoeverre jij je lichaam uit hebt geput in die laatste 7 maanden, hoe t met je voeding staat, en of jij de afgelopen twee dagen en komende 5 dagen wel goed blijft eten.

Maar je hoeft je niet druk te maken om massa of krachtverlies als je een weekje even niets doet. Ik heb ook wel eens zon week, en voor negatieve gevolgen hoef je echt niet bang te zijn.
 
Als je niet meer vooruit gaat kan het helpen om even wat gas terug te nemen. Of dat nu is door even wat minder hard te trainen of een hele week rust te nemen ... maakt niet zo heel veel uit. Soms kan preventief gas terug nemen er zelfs voor zorgen dat je daarna harder gaat. Maar zolang je vooruit gaat is er strikt genomen geen reden voor. T'is alleen lullig dat als je stokt, of geblesseerd raakt achteraf denkt .. had ik nu maar wat eerder wat gas terug genomen....
 
Als je niet meer vooruit gaat kan het helpen om even wat gas terug te nemen. Of dat nu is door even wat minder hard te trainen of een hele week rust te nemen ... maakt niet zo heel veel uit. Soms kan preventief gas terug nemen er zelfs voor zorgen dat je daarna harder gaat. Maar zolang je vooruit gaat is er strikt genomen geen reden voor. T'is alleen lullig dat als je stokt, of geblesseerd raakt achteraf denkt .. had ik nu maar wat eerder wat gas terug genomen....

ja ach train nu al 7 maanden 100% dus denk dat een weekje of 6 dagen rust wel goed kan zijn
 
Wat is 100% trainen?
 
Tijd geleden had ik er ook last van; ik wilde wel maar ik kon niet, trainingen leken nergens naar. Heb een week totale rust genomen, heeft me meer dan goed gedaan. ;)
 
Ik heb tegenwoordig 3 weken zwaar, 1 weekje halve kracht, 3 weken zwaar en dan week complete rust. Bevalt me zeer goed, zowel qua groei als kracht.
 
ik hou het niet meer vol ik moet trainen dus maak er 6 dagen van
 
Ligt eraan hoe je traint. Bodybuilding is wat belasting van het CNS betreft minder belastend dan een powerlift gerichte training. In principe hoef je als BBer geen week rust te nemen. Een paar dagen rust na een paar weken vol buffelen is voor powerlifters daarentegen niet ongewoon.

Een paar dagen rusten na goed ziek te zijn geweest is over het algemeen wel aan te raden, maar als jij het idee hebt dat je weer aan de bak kunt moet je dat vooral doen. Geen reden om met een fysiek en mentaal goed gevoel een week thuis te zitten.
 
fock die shit haha doe ik nooit meer ode eerste training waren al me gains weg zo voelde het tenmiste
 
Back
Naar boven