XXL Nutrition

Nieuws Forse toename aantal klanten bij voedselbanken

Bezoekers in dit topic

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
4.552
Waardering
342
Lengte
1m85
Forse toename aantal klanten bij voedselbanken

Vooral in de weken voor kerst veel nieuwe aanmeldingen
In voedselbank De Baarsjes reikt het Amsterdamse Elftal tegen de Armoede, bestaande uit bedrijven en organisaties op het gebied van armoedebestrijding, 1500 kerstpakketten uit aan klanten van de Voedselbank.

De voedselbanken in het land zien door de economische crisis een flinke groei van het aantal klanten. Vooral in de weken voor kerst melden veel mensen zich aan, zei een woordvoerder van Voedselbanken Nederland.

In Amsterdam neemt het aantal gezinnen dat een beroep doet op de voedselbank jaarlijks 10 tot 20 procent toe. 'Vorig jaar hadden we nog tussen de 1000 en 1100 klanten, nu zijn dat er al 1500', vertelde een zegsvrouw. 'Vanaf begin december krijgen we zo'n 20 telefoontjes per dag van mensen die zich willen aanmelden. We maken ons grote zorgen, dit is heel verontrustend.'

Rotterdam kampt met hetzelfde probleem, verklaarde een woordvoerster. 'In Rotterdam hadden we deze week al 80 nieuwe aanmeldingen. Dat is op een totaal van bijna 3000 klanten wel veel.' Volgens haar werd er de afgelopen 1,5 tot 2 jaar eveneens minder geleverd. 'Van overschotten die we eerst hadden, is nu geen sprake meer.'

Beslist zorgen
Hoewel in de decembermaand veel extra's bij de voedselbanken binnenkomen, is dat in januari 'als de lichtjes doven' weer voorbij. 'We maken ons beslist zorgen over volgend jaar. Dan verwachten we een nog grotere toestroom van hulpvragen', zei de woordvoerster.

Ook in Leeuwarden loopt het aantal nieuwe aanmeldingen snel op, vertelde een medewerker. 'Een paar weken terug zaten we op 275 klanten, nu zijn dat er al 325. We hebben pas half januari weer plek voor intakegesprekken.' Overigens komt het volgens hem iedere winter voor dat meer mensen aankloppen bij de voedselbank. 'Maar de situatie in het land laat zich nu wel gelden.' Hoewel exacte cijfers in Utrecht ontbreken, ziet ook hier een woordvoerder eenzelfde trend.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...oename-aantal-klanten-bij-voedselbanken.dhtml

------------------------------------------------------------

Zal nog wel flink verder oplopen aangezien politici nog veel meer willen bezuinigen voor de EU.

Volgens Samsom moeten er nog wel 20 bezuinigingsmaatregelen komen ter grote van het idee als de inkomensafshankelijke zorgpremie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21177070/__Samsom_bezorgd_om_verzet__.html
 
Waarom kijk ik daar nou niet gek van op zeg...
 
Gelukkig gaan we de komende jaren winst maken op de leningen aan Griekenland....
 
Het eten wat je bij de voedselbank krijgt zijn allemaal A-merken. Beter dan een baan zoeken en dan zuinig leven en je best doen om goedkoop bij de Aldi je eten te scoren.

En dan ook nog kerstpakketten krijgen, het moet niet gekker worden.
 
Relatief klinkt het allemaal heel schokkend, maar in absolute getallen vind ik het niet zo spannend.
 
Goh. Die zagen we niet aankomen.
 
Ga me ook ff aanmelden, wil ook wel een kerstpakket
 
Weet je, als het echt nodig is dat mensen zich aanmelden is het natuurlijk verschrikkelijk.
En ik vind het van de zotte dat er wel 900 miljoen naar die Grieken gaan terwijl het eigen volk niet rond kan komen!

Maar waarom persé dan in december? Omdat er met kerst extra gevreten moet worden, "want dat hoort erbij"?
Het valt mij gewoon echt op dat veel mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank (en let wel, niet allen!!) soms vreemde keuzes maken. Want in een documentaire laatst stond er wel een moeder met een dochter+Iphone bijvoorbeeld. En heel veel mensen stonden flink te roken.
Ik zou het dan persoonlijk liever aan eten uitgeven.
 
Iets met een glazen huis voor het buitenland , KUDOS hoor , NOT!
altijd maar voor die mongolen uit het buitenland, terwijl KIJK topic titel :mad::rolleyes:

All the best , Ray........
 
Werk soms ook bij de voedselbank maar het wordt idd steeds drukker terwijl ze 3 jaar terug nog weigerden brood van mijn vader aan te nemen om dat het niet gesneden was. (pa is bakker)

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 14:57 ----------

Weet je, als het echt nodig is dat mensen zich aanmelden is het natuurlijk verschrikkelijk.
En ik vind het van de zotte dat er wel 900 miljoen naar die Grieken gaan terwijl het eigen volk niet rond kan komen!

Maar waarom persé dan in december? Omdat er met kerst extra gevreten moet worden, "want dat hoort erbij"?
Het valt mij gewoon echt op dat veel mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank (en let wel, niet allen!!) soms vreemde keuzes maken. Want in een documentaire laatst stond er wel een moeder met een dochter+Iphone bijvoorbeeld. En heel veel mensen stonden flink te roken.
Ik zou het dan persoonlijk liever aan eten uitgeven.

Dat roken zie je idd heel veel, echt belachelijk eigenlijk. Prioriteiten stellen.
 
Mark rutte en samsom breekt dit hele land af, het allerliefst hebben ze nog dat je een fulltime baan hebt maar toch een krantenwijkje erbij moet lopen om je boodschappen te kunnen kopen.En de overheid maar smijten met het geld alsof het niks is(griekenland enz enz) maar zelf hebben de ministers de portomonee goed gevuld dus wat maakt het ze uit.
 
Misschien moet Serious Request volgend jaar maar een goed doel in Nederland uitkiezen
 
Mark rutte met z'n zure en zuinige rotkop breekt dit hele land af, het allerliefst hebben ze nog dat je een fulltime baan hebt maar toch een krantenwijkje erbij moet lopen om je boodschappen te kunnen kopen.En de overheid maar smijten met het geld alsof het niks is(griekenland enz enz) maar zelf hebben de ministers de portomonee goed gevuld dus wat maakt het ze uit.

Schei toch uit. Het maakt geen zier uit welke van de grote politieke partijen er nu hier aan het roer staat. Geen enkele partij lost deze ellende nu even op. Kijk naar de geschiedenis, overal zijn bubbels in gecreëerd die later zorgen voor een dip. Ik heb zelf niet op de VVD gestemd, maar de schuld richting Rutte schuiven is wel iets te makkelijk.
 
Schei toch uit. Het maakt geen zier uit welke van de grote politieke partijen er nu hier aan het roer staat. Geen enkele partij lost deze ellende nu even op. Kijk naar de geschiedenis, overal zijn bubbels in gecreëerd die later zorgen voor een dip. Ik heb zelf niet op de VVD gestemd, maar de schuld richting Rutte schuiven is wel iets te makkelijk.

Genaaid wordt je zoizo wel, het veschil is of je dit laat doen door een neger of een chinees.
 
Mijn kerstpakket en relatiegeschenken heb ik gedoneerd aan de voedselbank. Te kort door de bocht om te zeggen dat mensen zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze zitten (niet allen, maar wel veel).

Liever dit dan weer zinloos 10 euro per maand te doneren aan zieke tijgers in Afrika, IK KOM DAAR NOOIT.

Eerst onszelf helpen, dan de rest.
 
Iets met een glazen huis voor het buitenland , KUDOS hoor , NOT!
altijd maar voor die mongolen uit het buitenland, terwijl KIJK topic titel :mad::rolleyes:

All the best , Ray........

+1, ik walg ook echt van serious request. Het doel dit jaar gaat ook helemaal nergens over......zijn er straks nog meer mondjes om gevuld te worden....Sowieso zijn die landen na 100 jaar donaties nog geen cent verder gekomen. Beter het geld hier houden dus.

bah die 3 dj's ook, ik word al misselijk als ik aan die omhoog gevallen debielen denk...oh oh oh wat een honger 6 dagen lang, maar wel liters cola (giel) en 3000kcal aan shakes weg tanken. En dan al die bedrijven die geld doneren om in de schijnwerper te komen, kijk ons eens gul zijn...lekker die giften aftrekken zodat dat weer van ons belasting geld betaald word. bah bah bah gelukkig verdubbelt den haag het bedrag niet meer.
 
Laatst bewerkt:
overheid probeert op allerlei manieren geld af te nemen en dan schreeuwen ze moord en brand over de tekorten bij de voedselbank...
 
Mijn kerstpakket en relatiegeschenken heb ik gedoneerd aan de voedselbank. Te kort door de bocht om te zeggen dat mensen zelf voor de volle 100% verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze zitten (niet allen, maar wel veel).

Liever dit dan weer zinloos 10 euro per maand te doneren aan zieke tijgers in Afrika, IK KOM DAAR NOOIT.

Eerst onszelf helpen, dan de rest.

Goed bezig!
 
Back
Naar boven