Fitness Seller

Nieuws Forse toename aantal klanten bij voedselbanken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

in Belgie heb je poverello e.d. , waar je kan eten voor (bijna niks). Ik woonde daar om de hoek en zag vaak mensen daar die het echt niet nodig hadden... velen hebben door dat het voor niks is en komen terug. Natuurlijk zijn er ook trieste verhalen en sukkelaars, heb ik geen probleem mee dat ze een gratis maaltijd krijgen.
 
Het eten wat je bij de voedselbank krijgt zijn allemaal A-merken. Beter dan een baan zoeken en dan zuinig leven en je best doen om goedkoop bij de Aldi je eten te scoren.

En dan ook nog kerstpakketten krijgen, het moet niet gekker worden.

Het is dat je zelf niet eens weet waar je het over hebt.
 
in Belgie heb je poverello e.d. , waar je kan eten voor (bijna niks). Ik woonde daar om de hoek en zag vaak mensen daar die het echt niet nodig hadden... velen hebben door dat het voor niks is en komen terug. Natuurlijk zijn er ook trieste verhalen en sukkelaars, heb ik geen probleem mee dat ze een gratis maaltijd krijgen.

Hier krijg je toch echt niet zomaar zon pakket je moet toch echt wel kunnen laten zien dat je het bar slecht hebt..
 
Het doel dit jaar gaat ook helemaal nergens over......zijn er straks nog meer mondjes om gevuld te worden.....

Precies.
"Wij gaan voor 0"? Dus als alle kindjes blijven leven, zijn er nog meer mondjes te vullen want minder kinderen zullen ze niet krijgen daar. Van geboortebeperking hebben ze tenslotte nog nooit gehoord. Dus als een koppel daar gemiddeld 15 kinderen krijgt en er sterven er 6, blijven er 9 over die later voor hun oude dag zorgen. Zo gaat dat daar en de sterksten overleven.
Als ze alle 15 blijven leven, moeten ze alle 15 gevoed worden maar er is niet genoeg voedsel. En als dan 2 jaar later weer een hongersnood uitbreekt, sterven ze alle 15........hoe zinvol is dat dan?
 
Voedselbanken oké voor mensen die echt grote missers hebben gemaakt in het leven. (Anders krijg je het niet zomaar voor elkaar om armoedig te zijn hier in NL.) Maar al rokend en bellend met je vier kinderen op de achterbank in de auto naar de voedselbank? Gaat hem niet worden. Misselijkmakend zelfs. Misplaatst zielig lopen doen omdat je het IQ hebt van een paasei, laten we zeggen "makkelijke" keuzes maakt in het leven en denkt overal recht op te hebben. Gewoon netjes je vette ongezonde vreten in de supermarkt kopen met je dikke reet. Alhoewel. Als ik in de C1000 sta wou ik dat ze allemaal opdonderden naar de voedselbank. :mad: (yes mad)
 
Vanmorgen heeft mijn dochter een boterham meegenomen naar de bank en daar gezellig gedeponeerd. Voila: voedingsbank. .......Overigens direct die kleine een hoek gegeven, slingeren met eten is not done.
 
Back
Naar boven