MuscleMeat

T3 en schildkliercrash - Hoe zit dit nou? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

newyorkgangsta

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
375
Waardering
10
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
16%
Beste mede DBB'ers

Ik ben al een tijdje bezig met research te doen naar het gebruik van T3. Ben ooit zelf wel eens van plan dit te gaan gebruiken in een cut, maar wil dus eerst mij beter informeren.
En ik ben tegen een paar tegenstrijdigheden gebotst..

Op de wiki van DBB kwam ik de productbeschrijving van Cytomel tegen, waarin besproken wordt dat er gevaar bestaan van 'crashen' of 'shock' van de schildklier, bij verkeerd gebruik van het T3-hormoon. Meer bepaald bij het slecht op en afbouwen ervan.

Bron: http://wiki.dutchbodybuilding.com/Cytomel

Zowel hyperthyroïdie als hypothyroïdie kan ernstige gevolgen hebben voor de gebruiker, zoals schildkliervergroting en andere aandoeningen. Om die reden raden experts middelen met een werking op schildklier af voor beginners (1). Net zoals bij insuline kan het misbruik van deze middelen leiden tot afhankelijkheid van exogene T3 voor de rest van het leven (bijv. Frank Zane). Enige voorzichtigheid en onderzoek is dus nodig alvorens men Cytomel gaat gebruiken. Over het algemeen moeten kuren worden beperkt tot maximaal 4 tot 6 weken, de aanbevolen lengte is 3 weken en vervolgens afwisselen met een 3-weekse kuur met clenbuterol. Een nog belangrijker aspect, om een crash of shock van de schildklierfunctie te vermijden, is het geleidelijk opbouwen en afbouwen van de dosis. Dit is bij Cytomel belangrijker dan bij alle andere drugs.

Bij het lezen van enkele andere topics daarentegen wordt net het tegenovergestelde beweerd.
Hier werd naar verluidt een onderzoek gedaan naar mensen met een mis-gediagnostiseerde Hypothyreoïdie. Waarbij na soms wel 30 jaar gebruik van exogene T3, de schildklierfunctie heel snel terug normaal was. Het maakte ook niet uit of de schildklier hier jaren inactief was of slechts een paar dagen..
Dit artikel dateert alweer wel van 2004, dus mijn vraag is ook of dit misschien al achterhaald is?

Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/t3-and-clenbuterol-25732/

An early study that looked at thyroid function and recovery under the influence of exogenous thyroid hormone was undertaken by Greer (2). He looked at patients who were misdiagnosed as being hypothyroid and put on thyroid hormone replacement for as long as 30 years. When the medication was withdrawn, their thyroids quickly returned to normal.

Here is a remark about Greer's classic paper from a later author:

"In 1951, Greer reported the pattern of recovery of thyroid function after stopping suppressive treatment with thyroid hormone in euthyroid [normal] subjects based on sequential measurements of their thyroidal uptake of radioiodine. He observed that after withdrawal of exogenous thyroid therapy, thyroid function, in terms of radioiodine uptake, returned to normal in most subjects within two weeks. He further observed that thyroid function returned as rapidly in those subjects whose glands had been depressed by several years of thyroid medication as it did in those whose gland had been depressed for only a few days" (3)

These results have been subsequently verified in several studies.(3)(4) So contrary to what has been stated in the bodybuilding literature, there is no evidence that long term thyroid supplementation will somehow damage your thyroid gland. Nevertheless, most bodybuilders will choose to cycle their T3 (or T4 which in most cases works just as well) as part of a cutting strategy, since T3 is catabolic with respect to muscle just as it is with fat. As previously mentioned, long term T3 induced hyperthyroidism is also catabolic to bone as well as muscle.

Mijn vragen zijn dus de volgende:

1: Wat zijn jullie meningen/ervaringen hierover? Is het mogelijk schade toe te brengen aan je schildklier door middel van een T3-kuur of niet? Is er kennis van gevallen waarbij de schildklierfunctie effectief aangetast was of zelfs helemaal uitbleef na het beëindigen van de T3-kuur?
2: Welke duurtijd is het meest gangbaar voor een T3-kuur?
3: Op welke manier worden de dosissen over het algemeen op- en afgebouwd en wat zijn de ervaringen hiermee?
 
1: Wat zijn jullie meningen/ervaringen hierover? Is het mogelijk schade toe te brengen aan je schildklier door middel van een T3-kuur of niet? Is er kennis van gevallen waarbij de schildklierfunctie effectief aangetast was of zelfs helemaal uitbleef na het beëindigen van de T3-kuur?
2: Welke duurtijd is het meest gangbaar voor een T3-kuur?
3: Op welke manier worden de dosissen over het algemeen op- en afgebouwd en wat zijn de ervaringen hiermee?
1: T3 is een prima middel mits je het volgens protocol gebruikt en niet als een mongool loopt te snoepen. Je zult als gevolg geen schildklierschade krijgen.
2: Duurtijd .. wat is je doel? Je kan het lang nemen. Blijf wel realistisch.
3: Je hoeft niet op te bouwen, afbouwen wel voor de meesten. Zelf heb ik niet afgebouwd, ben nu dan ook al dik 4 maand verder en bevind me van geen enkele nadeel.
 
  • Like
Waarderingen: ADR
Ik ging er altijd vanuit het te nemen volgens de aangegeven 6 weken.. Hoe lang heb jij het genomen? En volgens welk protocol?
Geen last gehad van een rebound effect na het staken van de kuur?
 
Ik nam het ongeveer 10 of 12 weken, weet ik niet meer precies zeker, was ook een lange tijd geleden. Geen rebound gehad nee, maar uit voorzorg wel op vezels gelet 1 weekje, puur vanuit mn intuitie.

Edit: ik nam 100mcg per dag
 
Nog mensen met ervaringen/meningen?
 
Interessant! Ik ben van plan het te gaan stacken met mijn HGH binnekort.
 
Niemand? :sad:
 
Nooit een rebound gemerkt idd. Heb t wel altijd beperkt tot 6 weken max 25mcg p/d
 
verder nog ervaringen van gebruikers?
 
Bitter weinig blijkbaar
 
Ik heb ooit ong 8maanden aan de T3 gezeten. 2 weken na stoppen bloed gecheckt en alles wat in orde. TSH en T3 lagen binnen de waardes.

Dit is mijn ervaring. Dit garandeert natuurlijk niks voor anderen. Maar zo heb je wel een idee. Imo is het schildklier shutdown verhaal dus flink overdreven.

Ook zijn er veel gasten die langdurig aan de T4 zitten ivm HGH gebruik. Hoor je ook nooit problemen over.
 
Ik heb ooit ong 8maanden aan de T3 gezeten. 2 weken na stoppen bloed gecheckt en alles wat in orde. TSH en T3 lagen binnen de waardes.

Dit is mijn ervaring. Dit garandeert natuurlijk niks voor anderen. Maar zo heb je wel een idee. Imo is het schildklier shutdown verhaal dus flink overdreven.

Ook zijn er veel gasten die langdurig aan de T4 zitten ivm HGH gebruik. Hoor je ook nooit problemen over.

ik heb wel veel ervaring met hgh en t4, (ook langdurig), altijd inderdaad vrij snel herstelt.
Ik bouwde wel altijd af en op met t4. Indien ik dit niet deed voelde ik men enorm klote (zeer onrustig)
 
Mijn ervaring is zonder bloedtest dus vrij nutteloos omdat ik niks bewijzen kan. Heb 3x aan de T3 gezeten en alle drie de keren afgebouwd zelfs van 25 12,5 tot 6,25 heel geleidelijk dus en ik heb geen rebound gemerkt. Ik ben van plan uitgebreide bloedtest te doen voordat ik weer ga kuren om de stand van zaken eens echt te weten na een aantal kuurtjes. Dan gaat T3 en T4 ook mee.

Het enige wat ik merk als ik stop met schildklier hormoon is een week of 4 echt minder trek. De laatste keer nam ik forskolii en toen kwam trek na 2 weken weer terug. De schildklier stimulerende werking hiervan werkt volgens mij echt en dit ga ik voortaan als soort van PCT na schildklier hormoon standaard pakken voor een paar weken.
 
Ik heb t3 genomen en vond het niet zo goed. Ik werd er ook heel moe van! Waardoor ik ook gestopt ben.
 
Ik heb ooit ong 8maanden aan de T3 gezeten. 2 weken na stoppen bloed gecheckt en alles wat in orde. TSH en T3 lagen binnen de waardes.

Dit is mijn ervaring. Dit garandeert natuurlijk niks voor anderen. Maar zo heb je wel een idee. Imo is het schildklier shutdown verhaal dus flink overdreven.

Ook zijn er veel gasten die langdurig aan de T4 zitten ivm HGH gebruik. Hoor je ook nooit problemen over.

Tot welke dosis ben je toen gegaan? Waarom de beslissing om T3 zo lang te gaan gebruiken? Van welke bijwerkingen heb je voornamelijk last gehad?
Mooie resultaten mee bereikt?

Mijn ervaring is zonder bloedtest dus vrij nutteloos omdat ik niks bewijzen kan. Heb 3x aan de T3 gezeten en alle drie de keren afgebouwd zelfs van 25 12,5 tot 6,25 heel geleidelijk dus en ik heb geen rebound gemerkt. Ik ben van plan uitgebreide bloedtest te doen voordat ik weer ga kuren om de stand van zaken eens echt te weten na een aantal kuurtjes. Dan gaat T3 en T4 ook mee.

Het enige wat ik merk als ik stop met schildklier hormoon is een week of 4 echt minder trek. De laatste keer nam ik forskolii en toen kwam trek na 2 weken weer terug. De schildklier stimulerende werking hiervan werkt volgens mij echt en dit ga ik voortaan als soort van PCT na schildklier hormoon standaard pakken voor een paar weken.

Ben ook van plan dit te gaan doen bij de volgende cut. Eerst een volledige stand van zaken opnemen en nogmaals na de kuur om te zien wat dit goedje met men lichaam allemaal doet.
 
@NYGangsta:

Ik heb meerdere malen geexperimenteerd met t3. De eerste keer zeer goeie resultaten mee geboekt. 2e keer stuk minder en 3e keer bijna geen resultaten. Ik heb zelfs geexperimenteerd met doseringen tot 250mcg pd. Alleen toen kreeg ik iets prikkende ogen maar verder nooit bijwerkingen gemerkt. Wat goeie gear. Had Iran Hormone en een goed bekend UG lab. Dus daar lag het niet aan.
 
Zou men post aanpassen bro, merknamen mogen niet genoemd worden in dit deel van het forum volgens de regels ;-)

Raar dat je zo'n verschillende resultaten geboekt hebt. Lijkt mij dat deze toch hetzelfde zouden moeten zijn? Was je gear wel real?
 
Ik heb 4 maanden lang 25-50mcg gebruikt, daarna afgebouwd met een halfje per 2 dagen en nergens last van gehad.
 
Zou men post aanpassen bro, merknamen mogen niet genoemd worden in dit deel van het forum volgens de regels ;-)

Raar dat je zo'n verschillende resultaten geboekt hebt. Lijkt mij dat deze toch hetzelfde zouden moeten zijn? Was je gear wel real?

Dat geldt voor UG labs, HG mag je gewoon noemen. Niks mis met Iran hormone noemen in een tekst.
 
Back
Naar boven