Fitness Seller

Mist/mankeert er iets aan dit trainingsschema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kipdrordy

Novice
Lid geworden
24 dec 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
71kg
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een trainingsschema in elkaar gezet maar ik ben geen deskundige daarin, ik ben 18 jaar en train nu anderhalf jaar waarvan een half serieus.



Maandag:
Squat 4x10 (benen)
deadlift 4x10 (benen+onderrug)
Lunge 3x10 (benen)
legg press 3x10 (benen)
calf raise 2x20 (kuiten)
random buikspieroefening 3x12 (buik)
hardlopen 20min 14km/h (cardio)


Dinsdag:
pull-ups 3x15 (rug+biceps)
Bent over row 4x10 (rug+biceps)
bench press 4x10 (borst+triceps)
incline dumbbell press 3x10 (borst+triceps)
cable fly's 3x10 (borst)
military press 4x10 (schouder+triceps)
dips 3x15 (triceps)
upright row 3x10 (schouder zijkant)
concentrated bicep curl 3x10 (biceps)

woensdag:
rust

donderdag:
Squat 4x10 (benen)
deadlift 4x10 (benen+onderrug)
leg extension 3x10 (benen)
leg curl 3x10 (benen)
calf raise 2x20 (kuiten)
random buikspieroefening 3x12 (buik)
hardlopen 20min 14km/h (cardio)


vrijdag:
chin ups 3x15 (rug+biceps)
Bent over row 4x10 (rug+biceps)
incline bench press 4x10 (borst+triceps)
dumbbell press 3x10 (borst+triceps)
dumbbell fly's 3x10 (borst)
dumbbell shoulderpress 4x10 (schouder+triceps)
front raises 3x10 (schouder voorkant)
shrugs 2x20 (trapezius)
rope pulldown 3x10 (triceps)
dumbbell side curl 3x10 (biceps)


zaterdag:

30min hardlopen buiten

zondag:
rust



Dat ik sommige oefeningen 4x10 doe is omdat die oefening in mijn opzicht de belangrijkere compoundoefeningen zijn.

Graag tips en opmerkingen/verbeteringen:D
 
is goed schema zou maxiaal 2 spiergroepen perdag pakken
verderest pakken 4x traine is wel veel mis is 3x beter en 1x thuis traine zodat je niet
overtrained raakt

succes
 
is goed schema zou maxiaal 2 spiergroepen perdag pakken
verderest pakken 4x traine is wel veel mis is 3x beter en 1x thuis traine zodat je niet
overtrained raakt

succes

Das onzin natuurlijk, ik train 5 keer in de week, en je kan 7 keer per week trainen, als je maar goed split.

Verder vind ikzelf squatten en deadlift op dezelfde dag echt k*t. Maar als je ze niet echt gaat maxen kan het wel.
 
jij bent ook op een hoger niveu als je net begint is 5x wel veel
 
Verder vind ikzelf squatten en deadlift op dezelfde dag echt k*t. Maar als je ze niet echt gaat maxen kan het wel.

Ja vind ik ook niet heel fijn, maar ik wil wel graag elke spiergroep 2x pakken in de week, en dan is het toch niet echt mogelijk om die 2 oefening apart te doen.
maar neem ik neem zeker een ruime pauze tussen die 2 oefeningen, en pak ze inderdaad niet 100% maximaal aan.
 
Ja vind ik ook niet heel fijn, maar ik wil wel graag elke spiergroep 2x pakken in de week, en dan is het toch niet echt mogelijk om die 2 oefening apart te doen.
maar neem ik neem zeker een ruime pauze tussen die 2 oefeningen, en pak ze inderdaad niet 100% maximaal aan.

ik heb net een schema op dbb gezet waarmee je bijna alles (behalve benen en schouders) twee keer in de week pakt.

schouders pak je ook met borst en rug mee, dus vaker hoeven ze mijns inziens ook niet. ik train mn schouders trouwens nooit apart.
 
ik heb net een schema op dbb gezet waarmee je bijna alles (behalve benen en schouders) twee keer in de week pakt.

schouders pak je ook met borst en rug mee, dus vaker hoeven ze mijns inziens ook niet. ik train mn schouders trouwens nooit apart.

Oh ik dacht altijd dat schouders apart trainen wel nodig was om je schouders gelijk mee te laten groeien met de rest van je lichaam.
maar op je avatar heb je nou niet bepaald slechte schouders in verhouding :D
 
Oh ik dacht altijd dat schouders apart trainen wel nodig was om je schouders gelijk mee te laten groeien met de rest van je lichaam.
maar op je avatar heb je nou niet bepaald slechte schouders in verhouding :D

1 keer in de week kan geen kwaad denk ik.. ik heb schouderblessures dus vandaar.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Dec 2012 om 00:29 ----------

hierzo: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/5-dagen-per-week-nieuw-trainingsschema-325855/#post7322992
 
Okee thanks voor je help, ik denk dat ik schouders dan nu ook maar 1x per week bij de upperbody meepak, scheelt mij weer een hoop tijd / overtrain :)
 
Back
Naar boven