MuscleMeat

German volume training

Bezoekers in dit topic

jefba

Cool Novice
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Hallo mede forummembers,

Op het internet kwam ik langs een training genaamd German volume training.
[Link niet meer beschikbaar]
http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm

Om het kort samen te vatten je gaat een schema aan waarin je 3x per week gaat trainen die als volgt gaat:

Alle spiergroepen doe je 1 oefening
Maandag 10x10 back & chest
Dinsdag Rust
Woensdag 10x10 leggs 3x10 abbs
donderdag rust
Vrijdag 10x10 schouders 3x10 biceps+triceps
weekend Rust

Het beweert dat je veel spier aankomt, mijn vraag luid dus of dat ook zo is?
Is dit een programma die ik als beginner bodybuilder van 4 maanden kan toepassen om massa aan te zetten? Of zou ik me aan me normale routine houden en is deze German volume training taboe
 
10x10 vind ik persoonlijk overdreven, als je 3x8-12 reps doet bouw je ook goed massa op. 10x10 is meer om je spierconditie op te krikken.
 
Dit lijkt me onzin! 10x10????
 
Dit lijkt me onzin! 10x10????

Het leek mij ook vreemd. Maar het schijnt te werken,, en vroeg me dus af of dit daadwerkelijk impact heeft op je spiergroei, je schijnt wel wat intensiviteit kwijt te raken ofzo iets maar je zal wel groeien... Wil dit niet gaan testen zonder enige ervaringen gehoord te hebben op dit forum. Anders zou ik 2-3 maanden weggooien aan niets.
 
Ik heb het gedaan en ben er zeker van aangekomen. Er zijn echter wel meer optimale trainingsmethodes
 
Ik heb het gedaan en ben er zeker van aangekomen. Er zijn echter wel meer optimale trainingsmethodes

Wil je die trainingsmethodes nader toelichten? of een linkje geven?
Alvast bedankt!
 
Doe het gewoon eens een paar weken... who cares of het optimaal is.. Ik durf te garanderen dat je er dingen van zult leren... en dat is altijd positief.
 
Hallo mede forummembers,

Op het internet kwam ik langs een training genaamd German volume training.
[Link niet meer beschikbaar]
http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm

Om het kort samen te vatten je gaat een schema aan waarin je 3x per week gaat trainen die als volgt gaat:

Alle spiergroepen doe je 1 oefening
Maandag 10x10 back & chest
Dinsdag Rust
Woensdag 10x10 leggs 3x10 abbs
donderdag rust
Vrijdag 10x10 schouders 3x10 biceps+triceps
weekend Rust

Het beweert dat je veel spier aankomt, mijn vraag luid dus of dat ook zo is?
Is dit een programma die ik als beginner bodybuilder van 4 maanden kan toepassen om massa aan te zetten? Of zou ik me aan me normale routine houden en is deze German volume training taboe

Heb dit ook gedaan en zou dit zelf niet nog een keer doen. Verloor best wat in kracht. Het is wel psygisch een zware training, je moet er tegenkunnen.
 
Ik train elke spiergroep 2 x per week. De ene dag full en de andere dag slechts een 2 tal oefeningen. Soms hoort een setje german volume er ook in.

Origineel dien je bv bij bench traag te laten zakken en explosief omhoog.

Het allerbelangrijkste is dat je 45 sec tot maximaal 60 sec rust tussen elk van die 10 sets!
 
Back
Naar boven