Fitness Seller

Full Squat Hulp nodig

Bezoekers in dit topic

Sreppah

Cool Novice
Lid geworden
11 nov 2012
Berichten
159
Waardering
0
Lengte
1m71
Ik ben onlangs begonnen met Squatten, ik doe de high-bar squats.
Vandaag kreeg ik complimenten van een gast in de gym.

Ik ga helemaal tot op de grond, het enige waar ik op moet letten is dat ik soms een beetje teveel naar voren leun bij het naar beneden gaan zei hij (gevaarlijk voor mijn rug). Hebben jullie tips om op dit vlak een betere form te krijgen?

Ik vraag me ook dikwijls af hoe ik mijn voeten precies moet zetten bij full high bar squats. Ik zet mijn voeten naar buiten gericht.

Alvast bedankt!
 
Voeten naar buiten is prima, je benen op schouderbreedte, en goed je kont naar achter. Dat je knieen iets voorbij je tenen komen is niet erg (zolang je maar geen extreme druk op je knieen voelt)
 
Voeten naar buiten is prima, je benen op schouderbreedte, en goed je kont naar achter. Dat je knieen iets voorbij je tenen komen is niet erg (zolang je maar geen extreme druk op je knieen voelt)

Ok, bedankt. Ik probeer er altijd goed op te letten dat mijn knieën ook niet naar binnen buigen. Ik merk wel dat ik de dag na squats spierpijn heb aan mijn onderrug. Ik dacht dat ik misschien dat butt-wink probleem heb, waarbij ik mijn onderrug bol maak aan het laagste deel van mijn squat. Hier ga ik morgen eens heel goed op letten.
 
Film het, kan je het makkelijk zien(evt zonder shirt)
 
Voeten naar buiten is prima, je benen op schouderbreedte, en goed je kont naar achter. Dat je knieen iets voorbij je tenen komen is niet erg (zolang je maar geen extreme druk op je knieen voelt)

Moment, bedoelt TS nou high-bar squats als olympische squats, of gewone squats, maar dan met de bar hoog geplaatst? Dat maakt namelijk wel een behoorlijk verschil.
 
Back
Naar boven