AndroidHealthClinic

Nieuws Weer dopingcontrole fitnesszaal België (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je doet er niemand kwaad mee, maar het gaat erom dat de staatspot zo goed gevuld word.

Vind het echt een belachelijk gedoe dat ze met koffertjes binnenvallen en even een testje gaan doen, triester kan het niet worden, en dat voor een vrij land als belgie.

De staat zou er net veel meer aan verdienen als je AAS gewoon vrij kon kopen in de apotheek, veel meer dan die paar boetes die ze nu uitschrijven.

Dat AAS niet vrij verkrijgbaar zijn is ergens logisch, het zijn nu eenmaal geen onschuldige snoepjes en kunnen bij verkeerd gebruik zeer schadelijk zijn, maar de recreatieve gebruikers zo gaan opjagen is ook voor mij veel te vergaand. Er zijn heel wat problemen in onze maatschappij die veel meer aandacht verdienen en het niet krijgen dan de juicende gymrat die op zaterdag om 9u 's morgens aan ijzers ligt te trekken.
 
hhaha nice ik ben een dus een gymrat :P grappige is landen waar vrijheid van mening en gaan en staan waar je wilt minder is, kan je echte AAS kopen naast de gewone supermarkt en kleding winkel... soms vraag ik me af wat voor mijn doel dan beter is. (gelukkig woon ik in nl waar het net nog allemaal kan)

---------- Post toegevoegd Tue 25 Dec 2012 om 23:46 ----------

btw ik gebruik niet maar goed gaat om t idee dat je kan den wat je wilt
 
Mooie posts Rokh!
 
Zoals eerder gesteld: Duidelijke controle omwille van een tip op dat uur (normalerwijze plannen de nazzi's zulke controle's op tijdstippen wanneer er het meeste volk is, ie. rond 20h00).

Wat ik me afvraag: zijn er zaken die op zulke (random' AAS tests niet gesnapt worden? Ik denk hierbij aan bv.: CJP, GHRP, HGH, Slin, IGF, DNP, ...?

Ben ook Belg met een kuurverleden, maar ik denk als ik dit zo hoor de laatste tijd, dat ik nooit meer aan de shizzle zal gaan (met als belangrijkste reden die k*tcontrole's)...Triest.

Ik bedankt me net, dat er hier altijd 'Vlaams gewest' geroepen werd, maar als ik me niet vergis, ligt Terhalfene in het Brusselse gewest en gaat de eerder genoemde stelling 'enkel in Vlaanderen' in dat geval niet meer op..:-(
 
Laatst bewerkt:
Zoals eerder gesteld: Duidelijke controle omwille van een tip op dat uur (normalerwijze plannen de nazzi's zulke controle's op tijdstippen wanneer er het meeste volk is, ie. rond 20h00).

Wat ik me afvraag: zijn er zaken die op zulke (random' AAS tests niet gesnapt worden? Ik denk hierbij aan bv.: CJP, GHRP, HGH, Slin, IGF, DNP, ...?

Ben ook Belg met een kuurverleden, maar ik denk als ik dit zo hoor de laatste tijd, dat ik nooit meer aan de shizzle zal gaan (met als belangrijkste reden die k*tcontrole's)...Triest.

Ik bedankt me net, dat er hier altijd 'Vlaams gewest' geroepen werd, maar als ik me niet vergis, ligt Terhalfene in het Brusselse gewest en gaat de eerder genoemde stelling 'enkel in Vlaanderen' in dat geval niet meer op..:-(

Sinds wanneer ligt Teralfene in het Brussels Hoofdstedelijk gewest. Teralfene ligt wel duidelijk in het Vlaams Gewest.
 
Dan heb ik me vergist. Collega van me woont daar en die kan nochthans op politieke partijen als Ecolo ed stemmen, vandaar dat ik even dacht dat Terhalfene ergens anders lag...
Excuses.
 
De staat zou er net veel meer aan verdienen als je AAS gewoon vrij kon kopen in de apotheek, veel meer dan die paar boetes die ze nu uitschrijven.

Dat AAS niet vrij verkrijgbaar zijn is ergens logisch, het zijn nu eenmaal geen onschuldige snoepjes en kunnen bij verkeerd gebruik zeer schadelijk zijn, maar de recreatieve gebruikers zo gaan opjagen is ook voor mij veel te vergaand. Er zijn heel wat problemen in onze maatschappij die veel meer aandacht verdienen en het niet krijgen dan de juicende gymrat die op zaterdag om 9u 's morgens aan ijzers ligt te trekken.
dit is toch met elk medicijn zo?
 
kan er nu eens iemand duidelijk zeggen welke waarden worden getest met zo'n controle??

er moet toch iemand zijn die hier (jammer genoeg) ervaring mee heeft, dan krijg je toch de uitslag van zo'n controle?

Lh, FSH, test?
op wat baseren ze zich eigenlijk om iemand dan als pos te beschouwen?
 
Nee je krijgt wellicht zoals normaal de procedure bij dopingcontroles per mail of per brief de uitslag: positief of negatief, en bij positief wellicht op welk middel, niet op welke waarde(n)
Heb alleen ervaring met mailtjes van negatieve uitslag.

Denk niet dat ze aan iedereen z'n neus gingen hangen welke waarden getest worden, paar dingen zullen wel algemeen geweten zijn zoals T/E-ratio

Op wat baseren ze zich in dit geval: op lijst van verboden producten buiten competitie, en die vind je op de site van dopinglijn.be, als ze deze producten of markers daarvan detecteren ben je positief simple as that.

Dopingcontroles in competitie worden gedaan door exact dezelfde personen als de controles in fitnesscentra tegenwoordig dus procedure is (volgens mij) gewoon helemaal dezelfde. Meeste info zal je op www.dopinglijn.be vinden
 
echt erg man.. ik woon in west-vlaanderen maar ben nog nooit getuige geweest van een controle op AAS. En ik heb al in veel verschillende gyms getraind.

Hopelijk is je straf/boete niet te erg brah..
 
maar als je bij zo'n controle gewoon (probeert) weg te lopen, op basis van wat mag de politie je dan eigenlijk tegen houden?
 
Dan heb ik me vergist. Collega van me woont daar en die kan nochthans op politieke partijen als Ecolo ed stemmen, vandaar dat ik even dacht dat Terhalfene ergens anders lag...
Excuses.

Dat heeft te maken met dat fameuze Brussel-Halle-Vilvoorde-gedoe. In veel gemeenten uit de Vlaamse Rand rond Brussel kan men bij Federale verkiezingen (geen gewestelijke en lokale) ook stemmen op Franstalige partijen, ook al liggen deze gemeenten in het Vlaamse gewest.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 00:05 ----------

dit is toch met elk medicijn zo?

Euh, ja, waarom?

Wat ik mij afvraag is of je van onder zo'n positieve plas onderuitgeraakt als je over een voorschrift van een dokter beschikt.
 
maar als je bij zo'n controle gewoon (probeert) weg te lopen, op basis van wat mag de politie je dan eigenlijk tegen houden?

De politie mag eenieder die er aanleiding toe geeft (verdacht gedrag, betrapping op heterdaad, agressief gedrag, vermoeden van misdaad, etc...) sowieso 24u administratief aanhouden. In het geval van het weglopen van zo'n dopingcontrole zal die aanhouding door een onderzoeksrechter zeker verlengd worden, met als een toetje een huiszoekingsbevel er bovenop :)
 
Compleet gestoord dit. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je dus niet meer baas bent over je eigen lichaam. Je hebt geen vrijheid meer over wat je in je lichaam stopt. Op dit vlak zijn veel landen die wij hier als achterlijk en primitief zien juist liberaler en humaner. Dat is het trieste van de zaak.

Hoe kan je nu iemand die nooit een contract heeft getekend verplichten om geen AAS te gebruiken? Je gaat toch ook niet in discotheken en cafés mensen testen op drugs? Nee, pas als ze onder invloed in de auto stappen, dan heb je het recht om in te grijpen. Want dan vormen ze een gevaar voor anderen. Maar AAS vormen nooit een gevaar, niet voor anderen en niet voor jezelf (mits verantwoord gebruik).

Even kijken welke partij en welke politicus hier het meest verantwoordelijk voor is en deze alvast boycotten. Ik moet zeggen dat op dit vlak Brussel en Wallonië veel beter zijn. Vlaanderen heeft op veel vlakken geen respect voor privacy en individuele vrijheid.

Het is dat ik geen ruimte hebt voor een homegym anders...
 
Laatst bewerkt:
Whahahahahaa ****ing komisch dit, misschien was er iemand in je sportschool jaloers op je snelle vooruitgang? Ik zou me 13e maand van dit jaar nog maar niet uitgeven als ik jou was!
 
Even kijken welke partij en welke politicus hier het meest verantwoordelijk voor is en deze alvast boycotten.

Klinkt goed, deze nsb praktijken zijn gewoon te belachelijk voor woorden.

Ze gaan toch ook niet iedere wielrenner maten stoppen langs de weg en ff testen.. ???
 
Begin maar vast met sparen! :) Ik blij dat ik niet in vlaanderen woon! ;)
 
Compleet gestoord dit. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je dus niet meer baas bent over je eigen lichaam. Je hebt geen vrijheid meer over wat je in je lichaam stopt. Op dit vlak zijn veel landen die wij hier als achterlijk en primitief zien juist liberaler en humaner. Dat is het trieste van de zaak.

Hoe kan je nu iemand die nooit een contract heeft getekend verplichten om geen AAS te gebruiken? Je gaat toch ook niet in discotheken en cafés mensen testen op drugs? Nee, pas als ze onder invloed in de auto stappen, dan heb je het recht om in te grijpen. Want dan vormen ze een gevaar voor anderen. Maar AAS vormen nooit een gevaar, niet voor anderen en niet voor jezelf (mits verantwoord gebruik).

Even kijken welke partij en welke politicus hier het meest verantwoordelijk voor is en deze alvast boycotten. Ik moet zeggen dat op dit vlak Brussel en Wallonië veel beter zijn. Vlaanderen heeft op veel vlakken geen respect voor privacy en individuele vrijheid.

Het is dat ik geen ruimte hebt voor een homegym anders...

Ik wil je niet ontgoochelen, maar juridisch gezien ben je helemaal geen baas over eigen lichaam en mag je er niet om het even wat inpompen.

In de meeste grondwetten van Europese landen is "individuele zelfbeschikking" of "onaantastbaarheid van het (eigen) lichaam" opgenomen, om individuele vrijheid te beschermen tegen inmenging van de staat. Concreet wil dat zeggen dat eenieder het recht heeft zich te kleden, te tatoueren, zijn haar te knippen,... zoals hij dat wenst. In de geneeskunde wil dat bv zeggen dat iedere patient het recht heeft een bepaalde behandeling te weigeren.
In een breder kader wil dat ook zeggen dat men mag denken en geloven wat men wil (bv godsdienstvrijheid) en in combinatie met de o zo waardevolle vrije meningsuiting mogen we wat we denken en geloven ook nog eens luidop verkondigen en delen met anderen.
Zo kan dit subforum AAS dan ook bestaan: praten en discussieren over illegale activiteiten, zonder het oogmerk van plannen (proactief) of deelnemen aan (actief) illegale activiteiten is op zichzelf niet illegaal, met dank aan de vrije meningsuiting. Dat is dan ook de reden waarom een kuurschema bespreken niet illegaal is en een bron bespreken dat wel is.
Want nu komt de aap uit de mouw: een grondwet is eigenlijk maar een heel dun boekje waarin enkele basisprincipes opgetekend staan. Onder het motto van "individuele vrijheid eindigt waar de vrijheid van een ander begint" is o.a. het Strafwetboek opgesteld, met daarin "alles wat NIET mag". Indivuele vrijheid is dus in feite 1 grote "ja, maar..."
En in dat (Belgisch) strafwetboek staat onder andere de drugswet van 1921 (onlangs aangepast wat betreft cannabis) en ook de wet op de geneesmiddelen, die in Belgie overigens tamelijk streng is. Zo is het bij wet verboden om verdovende middelen (drugs dus , is een lijst van) te bezitten, te gebruiken en te verhandelen. Het is bij wet verboden niet-voorgeschreven geneesmiddelen (is ook lijst van en daar staan AAS en andere hormonen op, ook van toepassing op veehouders trouwens) te bezitten, te gebruiken en te verhandelen.
Dus ook al wordt er hier vrijuit gepraat over AAS-gebruik, vergeet niet dat het gebruik en bezit ervan ILLEGAAL en dus STRAFBAAR is. Je mag dus helemaal niet om het even wat met je lijf doen.
Dat is ooit wel anders geweest. Tot begin 20ste eeuw kan je op veel plaatsen vrij opium, cocaine, absint, e.d. kopen en gebruiken. Omdat dit tot zulke wantoestanden leidde en nefast begon te worden voor de volksgezondheid heeft men op een bepaald moment besloten om dit alles te gaan verbieden, soms inclusief alcohol. (al is dat laatste niet echt gelukt)

Zelf ben ik van mening dat er geen pleidooi gevoerd kan worden ter legalisering van AAS. Anabole steroiden zijn geen snoepjes en in de handen van onwetenden en/of minderjarigen kunnen ze veel schade aanrichten. Wel ben ik van mening dat er op dit moment sprake is van discriminatie wat betreft opsporing en vervolging. Daar waar het (soft)-drugsbeleid de laaste jaren verschoven is van repressie naar remediering en preventie is dit bij doping bij recreatieve sporters niet het geval. Grote geldboetes en sportverbod: het signaal dat de overheid hier geeft is dat bij een overtreding het sporten op zich rechtstreeks verantwoordelijk is voor de inbreuk. Van informeren en begeleiden is hier geen sprake, terwijl het door de exponentieel groeiende supplementenindustrie en toenemende internethandel niet altijd even makkelijk is het legale van het illegale te onderscheiden, zeker niet als recreatieve sportbeoefenaar. Het wordt eigenlijk nog erger als men bedenkt dat het hele Vlaamse dopingbeleid gestoeld is op een decreet genaamd "Medisch verantwoord sporten", wat een handvest zou moeten zijn om mensen aan te zetten tot sporten op gezonde en veilige manier.

Daar waar een fitnesszaal beschouwd kan worden als een publieke plaats waar mensen al dan niet recreatief aan sport doen, is de openbare weg dat ook. Bij mijn weten worden wielertoeristen die een ritje maken nooit aan de kant gezet om een plasje af te leveren. Wielergek Vlaanderen zou op zijn kop staan en tienduizenden misnoegde wielerterroristen(;)) zouden binnen de korste keren een mars op Brussel organiseren. Als je met veel bent, ben je politiek van waarde, als je met weinig bent, niet.

Daarom denk ik dat de meeste controles in fitness-centra gebeuren wanneer men vermoedt dat er verhandeld wordt, of na een klacht van de eigenaar of klanten. Je weet wel, de plaatselijke voorzitter van de yogaclub die toevallig goed bevriend is met de burgemeester en zich bedreigd voelde omdat je in de zaal naast de "polyvalente dans- en stretchzaal" meermaals zware dumbbells met veel lawaai op de vloer hebt laten vallen.

Ik pleit voor meer gelijkheid bij controles (ook andere recreatieve sporters controleren of niemand controleren) en meer gelijkheid bij penalisatie (preventie en remediering ipv repressie of anders depenalisatie).

Als (juicende) bodybuilder zet je jezelf voor een stuk aan de rand van de samenleving. Je houdt er bewust een andere levenstijl op na en je kiest er bewust voor om er anders te gaan uitzien, iets wat je onder andere bereikt door het gebruiken van illegale substanties.

But hey, nobody said it was going te be easy...:D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven