XXL Nutrition

Hoe belangrijk is de laatste maaltijd net voor het slapengaan??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ananas

Novice
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
65kg
Hoi,

ik ben allergisch aan melkproducten, dus ook aan kwark en verder ben ik vegetariër, dit gezegd zijnde...

Stel als ik de massa van mijn maaltijd na de training zou verdubbelen/verhogen (om zo aan mijn totale behoeften te komen van de dag) en daarna niks meer eten (dus ook niet "net voor het slapengaan"); ben ik dan ook goed bezig of is het ECHT wel van belang om net voor het slapengaan iets binnen te krijgen?

Aangezien ik allergisch ben aan melkproducten en verder vegetariër ben en 's avonds totaal geen vetten meer wil nuttigen ben ik dus heel beperkt om nog iets binnen te krijgen (iets dat eiwitrijk is) vroeg mij dit dus af...

Kort gezegd: is het ook goed als ik de maaltijd na de training gewoon verdubbel?:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Caseïne sup + noten voor het slapen gaan.
 
Ik doe altijd boter in chocomelk voor ik ga slapen.
 
Caseïne sup + noten voor het slapen gaan.

:D:D:D:D:D

I know het is middernacht maar lees jij niet wat ik schrijf?

Ik zei dat ik allergisch ben aan melk(producten), wat is casseïne?:D
 
Caseïne is langzaam opneembare proteïne
 
Caseine wordt toch van kaas gemaakt heb ik ergens gelezen, dus dat zou hij dan ook niet mogen eten..

Correct me if i'm wrong..
 
Eet je wel vis? Dan zou je voor het slapen gaan tonijn of zalm uit blik kunnen eten met een sausje erbij. Is makkelijk en zijn goede eiwitten.

Hoezo wil je trouwens geen vetten meer eten voor het slapen?
 
Gewoon zalm voor slapen gaan lekker zelfs
 
Je hoeft niet per se voor het slapen wat te eten. Zorg dat je over de dag zelf genoeg binnenkrijgt en dan komt het goed
 
Melkallergie heeft toch te maken met lactose? Volgens mij zit dat niet in whey e.d. maar kan me vergissen
 
Caseine wordt toch van kaas gemaakt heb ik ergens gelezen, dus dat zou hij dan ook niet mogen eten..

Correct me if i'm wrong..

+10

Melkallergie heeft toch te maken met lactose? Volgens mij zit dat niet in whey e.d. maar kan me vergissen

Het is net andersom, lactose heeft niks te maken met melkallergie; als je lactose-intolerant bent dan kan je daar nog iets aan doen, maar als je voor melk op zich allergisch bent dan is daar niks aan te doen:o

Dus caseïne is sowieso uitgesloten voor mij...

Vis en andere dierlijke producten eet ik niet, merendeels van de mensen hier op het forum zullen daar tegen zijn denk ik maar ik ben nu eenmaal vegetarisch en wederzijds respect is altijd het fijnste;)

Ik weet dat ik beperkt ben wat betreft voedingsmiddelen maar als je het niet vraagt dan kan je het ook niet weten, daarom vroeg ik mij af of ik...:

1) door overdag en na de training voldoende te eten of dit ook voldoende is om te groeien?

en 2) of er eventueel andere voedingsmiddelen zijn die ik eventueel wel zou kunnen nuttigen 'net voor het slapengaan' ?

Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe...
 
+10



Het is net andersom, lactose heeft niks te maken met melkallergie; als je lactose-intolerant bent dan kan je daar nog iets aan doen, maar als je voor melk op zich allergisch bent dan is daar niks aan te doen:o

Dus caseïne is sowieso uitgesloten voor mij...

Vis en andere dierlijke producten eet ik niet, merendeels van de mensen hier op het forum zullen daar tegen zijn denk ik maar ik ben nu eenmaal vegetarisch en wederzijds respect is altijd het fijnste;)

Ik weet dat ik beperkt ben wat betreft voedingsmiddelen maar als je het niet vraagt dan kan je het ook niet weten, daarom vroeg ik mij af of ik...:

1) door overdag en na de training voldoende te eten of dit ook voldoende is om te groeien?
Jawel hoor, zie het Intermittent Fasting principe...

en 2) of er eventueel andere voedingsmiddelen zijn die ik eventueel wel zou kunnen nuttigen 'net voor het slapengaan' ?
Eieren, avocado met vegetarische proteine poeder of iets dergelijks... Zie ook www.proteinpow.com voor recepten (ook vegetarische als ik me niet vergis)

Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe...

Waarom zou je geen vetten willen eten voor het slapen gaan?
 
Waarom zou je geen vetten willen eten voor het slapen gaan?

Ik las ergens dat wanneer je 's avonds laat nog vetten eet dat dit opgeslagen wordt als lichaamsvet, klopt dat of niet?
 

Ik had een uitgebreider antwoord verwacht dan alleen maar een "Nee", kan je het wat uitgebreider verklaren dat dit niet zo is a.u.b.?

Of misschien iemand anders die het kan uitleggen?
 
Ik had een uitgebreider antwoord verwacht dan alleen maar een "Nee", kan je het wat uitgebreider verklaren dat dit niet zo is a.u.b.?

Of misschien iemand anders die het kan uitleggen?

Vroeger vond men 's avonds voor het slapengaan nog koolhydraten of vetten consumeren de grote duivel. Maar het draait allemaal om kcal die binnen gaan tegenover kcal die je verbruikt. Als je meer kcal eet dan je gebruikt, kom je bij, eet je er minder, val je af. Zo simpel is het.
 
Maar het draait allemaal om kcal die binnen gaan tegenover kcal die je verbruikt. Als je meer kcal eet dan je gebruikt, kom je bij, eet je er minder, val je af. Zo simpel is het.

Oké dan weet ik voldoende;)
 
Ik las ergens dat wanneer je 's avonds laat nog vetten eet dat dit opgeslagen wordt als lichaamsvet, klopt dat of niet?

Dat kan. Dat geldt gewoon voor elk moment van de dag afhankelijk van kcal overschot.
 
Dat kan. Dat geldt gewoon voor elk moment van de dag afhankelijk van kcal overschot.

Je zou zelfs alles in 1 maaltijd kunnen stoppen. Het overtollige wordt dan opgeslagen als vet en over de dag heen weer gebruikt
 
Alles uit voeding is traag, waarvan ei het minste traag is. Dus waarom zou bv vis niet kunnen?
 
Back
Naar boven