XXL Nutrition

Brussel wil watervaldouchekoppen verbieden.

Bezoekers in dit topic

erwin280

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
8.271
Waardering
819
En nu het volgende wat ons verboden wordt.

Waterval douchekoppen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Na het verbod op de gloeilamp, wil Europa nu ook de douche ecologischer maken. Een verplichting op douche-spaarkoppen is in de maak. In Vlaanderen staat op dit ogenblik nog geen enkele rem op spilzieke sanitaire installaties.


De Europese Commissie is een hele reeks nieuwe milieunormen voor de komende jaren aan het vastleggen. Dat gebeurt aan de hand van een hele reeks mooie principes en normen over hoe proper de lucht en het water tegen 2020 wel moeten zijn, en welke maatregelen de lidstaten moeten nemen om verspilling tegen te gaan.

Volgens de Duitse krant Die Welt zit daar nu ook een verplichting bij om bij nieuwbouw en renovatie douchespaarkoppen te gebruiken. Ook andere sanitaire installaties zullen aan bepaalde normen moeten voldoen waardoor veel zuiniger met water omgesprongen wordt.

Het lijkt merkwaardig voor wie bedenkt hoe strikt pakweg isolatie geregeld is, maar tot nog toe bestaat in Vlaanderen geen enkele reglementering op het gebied van waterbesparing. Dat zegt secretaris Dirk Van De Wynckel van de Bouwunie-afdeling van installateurs. ‘Tot voor kort waren er wel premies voor bijvoorbeeld douchespaarkoppen. Maar die zijn afgeschaft. Een normering is er ondertussen niet gekomen. Daar is tot nog toe ook geen sprake van', zegt Van De Wynckel.

Tegen wanneer de Europese Commissie het verbod wil doorvoeren, was gisteren nog niet onmiddellijk duidelijk: het voorstel maakt deel uit van een hele reeks maatregelen, die nog een lange procedure door moeten.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121227_00415928

Wanneer gaan ze eens iets doen aan die vervuilende EU-ambtenaren die voor elke vergadering apart afrijden in hun v12bak of privevliegtuig ipv te carpoolen. O wacht, regels zijn alleen voor burgers. Hebben die gasten ook geen huizen met 8 badkamers?
 
Ik wou altijd zon douchekop hebben, heb ik mn halve douche ervoor verbouwd, gaat 't tering ding naar de tyfus nadat me neefje van 5 het leuk vind om er aan te gaan hangen. Tering duur ding ook nog eens.

Maargoed, OT:

Blijft toch doorgaan zo. Ik vraag me af wanneer het ingevoerd word, en nog meer, hoe dat ze het gaan controleren.
 
Ik wou altijd zon douchekop hebben, heb ik mn halve douche ervoor verbouwd, gaat 't tering ding naar de tyfus nadat me neefje van 5 het leuk vind om er aan te gaan hangen. Tering duur ding ook nog eens.

Maargoed, OT:

Blijft toch doorgaan zo. Ik vraag me af wanneer het ingevoerd word, en nog meer, hoe dat ze het gaan controleren.

Ik wilde later in mijn eigen huisje ook zo'n ding hebben, lijkt me heerlijk.

Maar er komt dan gewoon een verbod op de verkoop ervan net als de gloeilamp.
 
Ik wilde later in mijn eigen huisje ook zo'n ding hebben, lijkt me heerlijk.

Maar er komt dan gewoon een verbod op de verkoop ervan net als de gloeilamp.

Lijkt me dan dat je er nu snel een of twee moet inslaan! Dat is het handige van op jezelf wonen, je mag alles zo inrichten als je zelf wilt. Of iig, dat is de bedoeling, word op deze manier oook weer afgenomen.
 
Uitroeieng of voortplantbeperkingen zijn ook beter voor het milieu.

Veel van die nieuwe milieunormen hebben als uitgangspunt dat het Co2 verhaal slecht is voor het milieu, maar dat is discutabel. Dat er een verband is, houdt nog niet in dat het oorzaak en gevolg is. Wie zegt dat het bijvoorbeeld niet andersom is (dat Co2 stijging een natuurlijk proces is: het is vaker zo hoog geweest als nu. En dat het gevolg daarvan een hogere temperatuur is. En dus niet dat een hogere temperatuur een hogere C02 uitstoot als gevolg heeft).
Bepaalde dingen zijn niet verkeerd dat het wordt aangepakt vind ik, al kan ik dat niet van alle onderwerpen zeggen.

Ik wou altijd zon douchekop hebben, heb ik mn halve douche ervoor verbouwd, gaat 't tering ding naar de tyfus nadat me neefje van 5 het leuk vind om er aan te gaan hangen. Tering duur ding ook nog eens.
Daar hebben ouders toch een verzekering voor? Zal vast wel niet het enige zijn wat zon kind kapot maakt
 
Met een bespaar douchekop sta ik langer onder de douche omdat er bijna niks uitkomt, dus bespaar je nog niks.
 
haha wat een klucht al weer

regelneverij van de bovenste plank
 
Uitroeieng of voortplantbeperkingen zijn ook beter voor het milieu.

Veel van die nieuwe milieunormen hebben als uitgangspunt dat het Co2 verhaal slecht is voor het milieu, maar dat is discutabel. Dat er een verband is, houdt nog niet in dat het oorzaak en gevolg is. Wie zegt dat het bijvoorbeeld niet andersom is (dat Co2 stijging een natuurlijk proces is: het is vaker zo hoog geweest als nu. En dat het gevolg daarvan een hogere temperatuur is. En dus niet dat een hogere temperatuur een hogere C02 uitstoot als gevolg heeft).
Bepaalde dingen zijn niet verkeerd dat het wordt aangepakt vind ik, al kan ik dat niet van alle onderwerpen zeggen.


Daar hebben ouders toch een verzekering voor? Zal vast wel niet het enige zijn wat zon kind kapot maakt

Was inderdaad verzekeringswerk, maar is niet leuk als je net een tijdje bent bezig geweest om alles te veranderen, en dan zon kleine koter het leuk vind om er aan te gaan hangen:p
 
Wat mij irriteert, is dat wij in onze landen lekker genaaid worden met dure milieumaatregelen terwijl ze in gans Azië, Amerika, Afrika etc, maar lekker verstoken en opdoen.

Natuurlijk moet er iets worden gedaan en moet iemand het goeie voorbeeld geven, maar de rest volgt dat voorbeeld niet echt.
 
Tjach, als sommige mensen elke of zelfs 2 keer per dag zo'n douche nemen.. Wat mij betreft mogen ze ook SUV's verbieden, moet eens gedaan zijn met dat asociaal gedoe.:)
 
Tjach, als sommige mensen elke of zelfs 2 keer per dag zo'n douche nemen.. Wat mij betreft mogen ze ook SUV's verbieden, moet eens gedaan zijn met dat asociaal gedoe.:)

Laten we dan alle luxe verbieden.
Misschien moeten ze maar regels maken over wat iemand maximaal mag eten per dag.
 
Thuis had ik er altijd 2 van die in de douche, feelsgoodman
 
Laten we dan alle luxe verbieden.
Misschien moeten ze maar regels maken over wat iemand maximaal mag eten per dag.

Mja, verbieden is idd niet de oplossing. Iedereen moet gewoon zelf zijn verantwoordelijkheid nemen..
 
Het zijn gewoon de keuzes die je wilt maken.

De een wil gewoon een dikke bezineslurper rijden maar heeft misschien een kleine douchekop in zijn badkamer hangen.
De een wil goedkoop wonen met het minimale wat je nodig hebt en 6x per jaar over de wereld reizen.
Iedereen belast op zijn eigen manier het milieu dus daarom gaan dit soort punten geen verschil maken en kosten ze alleen maar geld.

Als ik bijv. later in mijn eigen huis zo'n douchekop wil hebben dan koop ik hem gewoon, desnoods haal ik hem uit het buitenland of maak ik hem zelf.
 
Het zijn gewoon de keuzes die je wilt maken.

De een wil gewoon een dikke bezineslurper rijden maar heeft misschien een kleine douchekop in zijn badkamer hangen.
De een wil goedkoop wonen met het minimale wat je nodig hebt en 6x per jaar over de wereld reizen.
Iedereen belast op zijn eigen manier het milieu dus daarom gaan dit soort punten geen verschil maken en kosten ze alleen maar geld.

Als ik bijv. later in mijn eigen huis zo'n douchekop wil hebben dan koop ik hem gewoon, desnoods haal ik hem uit het buitenland of maak ik hem zelf.

Idd, maar mensen die een benzineslurper rijden hebben normaalgezien ook wel zo'n watervaldouchekop.. & als iedereen maar ego-centrisch bezig blijft zal de mensheid wss geen lang leven meer beschoren zijn. En ik snap perfect dat mensen een SUV mooi vinden, en het is ook niet verkeerd om met je geld iets te kopen om je status te verhogen, als dat je smaak is.., zolang het maar niet ten koste gaat van de natuur/milieu.. En tegenwoordig zie ik wel erg veel mastodonten van auto's op de weg in vergelijking met vroeger.
 
Tjongejonge wat een fantastische ideeën verzinnen ze toch met elkaar! Chapeau!
 
Zucht... waarom verbaast me dit niet?

De EU-bureaucratie is als een kanker uitgegroeid. Er komen dagelijks nieuwe idiote wetten bij die de vrijheid van Europeanen verder eroderen en de economie schaden.

Als je dit laat gebeuren dan gaat men gewoon een stap verder, alles wat niet binnen hun idee van een ideale samenleving past zal verboden worden. Het klinkt in begin voor de gemiddelde burger als een goedbedoelde regeling waar iedereen voordeel uit haalt, dat is hoe het wordt voorgesteld. In realiteit is het een gevaarlijke evolutie waarbij mensen steeds minder vrijheid en rechten overhouden.

Europeanen moeten eens goed gaan nadenken over wat er met hun continent aan het gebeuren is. Dit is een uit de hand gelopen bureaucratisch orgaan dat gaat bepalen wat jij wel en niet mag in je eigen huis. Het gaat natuurlijk niet ophouden bij douches. De EU zal niet rusten tot ze totale controle hebben over het doen en laten van elke Europeaan. Er is bovendien geen manier om deze figuren weg te stemmen. De EU staat buiten het Nationale democratische systeem. De macht ligt niet meer in handen van de burger.

Als dit geen alarmbel doet rinkelen en duidelijk maakt waarom euroscepticisme zo belangrijk is...
 
Idd, maar mensen die een benzineslurper rijden hebben normaalgezien ook wel zo'n watervaldouchekop.. & als iedereen maar ego-centrisch bezig blijft zal de mensheid wss geen lang leven meer beschoren zijn. En ik snap perfect dat mensen een SUV mooi vinden, en het is ook niet verkeerd om met je geld iets te kopen om je status te verhogen, als dat je smaak is.., zolang het maar niet ten koste gaat van de natuur/milieu.. En tegenwoordig zie ik wel erg veel mastodonten van auto's op de weg in vergelijking met vroeger.

en dat is erg waarom:scratch:
 
Waarom moeten we eigenlijk besparen op water in een land waar water in overvloed is? Het is niet alsof we in Afrika leven waar water schaars is. In afrika zal je dan natuurlijk ook bar weinig stortdouches zien ;P
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven