AndroidHealthClinic

Stoppen met Whey supl? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lijnzaad heeft veel omega 3 vetzuren. Is zeker een goede gezonde aanvulling op je voeding. Zijn natuurlijk ook heel vezelrijk en komt de algemene gezonheid zeker ten goede.

Ik gebruik dagelijks extra tarwezemelen. Vezels en eiwitten. Wel niet leuk om binnen te krijgen.
 
Lijnzaad toegevoegd.

Nog meer gezonde massa bouwers die vaak over het hoofd worden gezien?
 
Ik snap dit soort topics nooit zo. Vis en vlees is beide laagwaardiger dan whey, maar dat terzijde. Whey is veel goedkoper dan vlees of vis oid. Zeker per gram benut eiwit.
 
Ik snap dit soort topics nooit zo. Vis en vlees is beide laagwaardiger dan whey, maar dat terzijde. Whey is veel goedkoper dan vlees of vis oid. Zeker per gram benut eiwit.

Helemaal waar.. Dat is ook de reden dat ik twijfel er mee te kappen. Ik denk dat ik m er daarom gewoon in houd en dan wat minder dikke scoops neem.

Onlangs interessant stukje gelezen: 20-30 gram whey ná de training stimuleert de eiwitsynthese maximaal. Meer dan 30 gram heeft dus erg weinig zin. (En ik nam altijd een scoop van 50 gram).
 
Whey is volgens mij wel de goedkoopste manier om aan je eiwitten te komen, dus als je je schema niet gaat aanpassen dan zou ik gewoon aan de whey blijven.
 
Welke whey gebruik jij dan dat het jou maar 30 euro per maand kost met 2 shakes van 50 gram per dag?

Een whey met een eiwit gehalte van ~80% voor 10 euro per kilo bestaat niet voor zover ik weet. Heb niks gezien dat daar zelfs maar in de buurt komt.
 
Whey is overrated man. Beter koop je biefstukjes.
 
Indien je genoeg eiwitten uit verschillende voedingsbronnen inneemt, hoef je zelf niet eens aan het aminozuurprofiel te denken.

Citaat van Lyle McDonald:

Assuming sufficient high-quality proteins are being consumed in the first place, there should be more than enough of all of the amino acids present without any specific amino acid profile being required.

Ik probeer zoveel mogelijk uit echte voeding te halen om de simpele reden dat ik liever eet dan shakes te drinken :D
 
Back
Naar boven