AndroidHealthClinic

Hoe hoge deficit gebruiken jullie bij deficit deadlifts?

Hoe hoge deficit gebruiken jullie?


  • Totaal stemmers
    32

Bezoekers in dit topic

Eddine

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
20.784
Waardering
2.024
Lengte
1m88
Massa
120kg
Zie poll.

En waarom?

Ik heb het liefste 3-5cm hooguit. Dieper wijkt het te veel af van een normale deadlift en vrijwel onmogelijk om de rug recht te trekken (voor mij dan).
 
Laatst bewerkt:
2 schijven op elkaar. Geen onderbouwing zolang er maar een verschil is.

Lift trouwens altijd deficit :D
 
Ikzelf sta op een iets meer dan 10cm. (paar mm)

Ik weet niet waarom ik het zo deed. Ik veronderstelde dat dat zo ongeveer de standaard was.
 
2-4 tot hooguit 6 cm.
Dit is voldoende om de lift-off te verbeteren middels de nadruk op hip-drive.

Meer dan 2-4 a 6 cm maakt een andere biomechaniek noodzakelijk, waardoor het in essentie een andere oefening wordt i.p.v. een deficiet variatie op de reguliere techniek.

Prima als supplement/assistance overigens, maar een deficit deadlift zou ik het dan niet meer willen noemen...
 
Deficit idd niet te hoog. Max 8cm maar liever zelfs minder. Denk dat 5cm ongeveer ideaal is. Moet net genoeg zijn om de liftoff te verbeteren idd.
 
Lang geleden dat ik ze gedaan heb, maar als ik hoger dan 8 cm ga staan, kan ik geen goede techniek meer toepassen.
 
Heb ze afgelopen jaar een tijd gedaan met een opstapje dat voorhanden was en daarmee kwam mijn wreef net niet tegen de stang aan. Maar dat was wel wat aan de hoge kant, ja :D
 
Heb ze afgelopen jaar een tijd gedaan met een opstapje dat voorhanden was en daarmee kwam mijn wreef net niet tegen de stang aan. Maar dat was wel wat aan de hoge kant, ja :D

Idem... Veel te hoog dus wellicht volgens sommigen
Maargoed doe het ook niet heel vaak, en als ik het doe is het sowieso véél lichter als vanaf de grond.
 
Heb geen vaste hoogte voor deficit . Soms 4 cm andere keer 8 . Hou wel van deficits die hebben met deadlift echt een boost gegeven! :D :D
 
Maar wat is de reden om op een 8cm verhoging (of hoger) te gaan staan?
 
10cm, omdat ik bij een deadlift snel geneigd ben veel uit de rug te tillen. Zo word ik iets meer gedwongen om de benen goed te gebruiken.
 
Maar hoe kan je op 10cm blok ooit een goede positie aanhouden?
 
Maar hoe kan je op 10cm blok ooit een goede positie aanhouden?

Goeie mobiliteit? Geen idee eigenlijk. Heb er geen moeite mee om mijn rug goed te houden. Het wordt gewoon een stuk zwaarder voor de benen, maar daar ligt ook mijn zwakte.
 
Heb zelf niet zo het idee dat benen meer in gebruik komen bij diepe deficit deadlifts.

Heb het wel een hele tijd wekelijks gedaan en goede vruchten van kunnen plukken
 
Goeie mobiliteit? Geen idee eigenlijk. Heb er geen moeite mee om mijn rug goed te houden. Het wordt gewoon een stuk zwaarder voor de benen, maar daar ligt ook mijn zwakte.

Ja maar dan ga je heel diep zitten neem ik aan? Zoals sommige gewichtheffers starten bij een clean bijv?
 
12 cm, geen logica, zo dik is het blok wat er ligt nu eenmaal. Goed diep beginnen om rug goed te houden. Heb ze heel lang gedaan zo, nu sinds ik beetje bij Ab meespiek/meetrain doe ik ze eigenlijk niet meer.
 
Maar wat is de reden om op een 8cm verhoging (of hoger) te gaan staan?

Ik maak zelf mijn trainingsschema niet maar mijn trainingspartner . Volgens mij heeft het te maken met het feit dat we met een ME (Max effort) en DE(Dynamic) effort dag werken . Op max effort dag dus elke keer een max met een variatie van een hoofdoefening . Daarom dus volgens mij soms 4 cm andere keer 8 cm . Zal het eens aan mijn trainingspartner moeten vragen maar dit is mijn gedacht erover ;)
 
damn nog max effort van die hoogte ook
 
Ja maar dan ga je heel diep zitten neem ik aan? Zoals sommige gewichtheffers starten bij een clean bijv?

Juist, precies zo. Omdat het gewicht omlaag moet, en ik op zo'n blok sta, kan ik mezelf er veel beter toe zetten om juist veel uit de benen te pakken. Veel beter dan een gewone DL waarbij ik toch wel weer stiekem meer uit de rug ga pakken naarmate het gewicht omhoog gaat.
 
Back
Naar boven