MuscleMeat

Oefeningen voor boven en binnenkant borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HiddeFitness

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
190
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik heb het gevoel dat vooral mn boven maar toch ook wel een beetje mn binnenkant van mn borst achterloopt.
Heb jullie hier oefeningen voor?

Ik doe nu voor borst:
Plat dumbbell press of decline
Schuin dumbbell press
Flyers plat
Pecmachine

???
 
het enigste wat je kan doen is de nadruk leggen op de bovenkant, dit doe je door veel inclince te pressen. wat mij altijd is verteld is dat je gewoon door moet gaan en het vanzelf bijtrekt, je borst is tenslotte een spier... en bestaat niet uit 3 delen. binnekant ga je pas zien zodra je echt massa hebt
 
het enigste wat je kan doen is de nadruk leggen op de bovenkant, dit doe je door veel inclince te pressen. wat mij altijd is verteld is dat je gewoon door moet gaan en het vanzelf bijtrekt, je borst is tenslotte een spier... en bestaat niet uit 3 delen. binnekant ga je pas zien zodra je echt massa hebt

Dit..
gewoon door blijven trainen, eventueel wat meer variatie erin..
incline dumbbell flyes, cable flyes, incline barbell press, incline dumbbell press,dumbbell press, push ups etc..

succes.
 
Okee, thanks voor de tips!
 
het enigste wat je kan doen is de nadruk leggen op de bovenkant, dit doe je door veel inclince te pressen. wat mij altijd is verteld is dat je gewoon door moet gaan en het vanzelf bijtrekt, je borst is tenslotte een spier... en bestaat niet uit 3 delen. binnekant ga je pas zien zodra je echt massa hebt

IDD massa kweken.... Die vraag komt zoooo vaak van gasten die nog geen 100kg kunnen drukken (no offence) Werk eerst aan de basis.
Incline oefeningen hebben trouwens maar een beperkte (meen 5%) positieve invloed op de activering van het bovenste deel van je pectoralis.
De enige oefening die hier echt goed scoort is drukken met een omgekeerde greep.
Maar dat vind ik een erg oncomfortabele oefening, met name voor mijn schouders.
 
het enigste wat je kan doen is de nadruk leggen op de bovenkant, dit doe je door veel inclince te pressen. wat mij altijd is verteld is dat je gewoon door moet gaan en het vanzelf bijtrekt, je borst is tenslotte een spier... en bestaat niet uit 3 delen. binnekant ga je pas zien zodra je echt massa hebt

De borstspier bestaat wel uit 3 delen *** Pars clavicularis; Pars sternocostalis; Pars abdominalis

De rest is al gezegd.
 
maar t blijft wel een geheel toch? het is niet zo dat de borstpier uit 3 losse spieren bestaat ??
 
maar t blijft wel een geheel toch? het is niet zo dat de borstpier uit 3 losse spieren bestaat ??

Ben je wat aant typen sluit je browser af grrr.

De borstspier word de Pectoralis Major genoemd. Deze spier is onder te verdelen in 3 delen (pars) ; Pars clavicularis; Pars sternocostalis; Pars abdominalis.
"bovenkant" borst bestaat uit het pars clavicularis en "onderkant" borst uit de overige 2.

http://www.anatomyexpert.com/structure_detail/5514/1697/ < hier heb je flash voor nodig maar als het goed is zou het hier op te zien moeten zijn. (heb zelf geen flash dus weet het niet zeker of het eenmooi voorbeeld is).
 
IDD massa kweken.... Die vraag komt zoooo vaak van gasten die nog geen 100kg kunnen drukken (no offence) Werk eerst aan de basis.
Incline oefeningen hebben trouwens maar een beperkte (meen 5%) positieve invloed op de activering van het bovenste deel van je pectoralis.
De enige oefening die hier echt goed scoort is drukken met een omgekeerde greep.
Maar dat vind ik een erg oncomfortabele oefening, met name voor mijn schouders.

Over die 5% zie ik graag een bron van, lijkt me interessant.
En trouwens ook over dat reverse grip
 
Binnenkantborst kan niet apart!!!
 
Ben je wat aant typen sluit je browser af grrr.

De borstspier word de Pectoralis Major genoemd. Deze spier is onder te verdelen in 3 delen (pars) ; Pars clavicularis; Pars sternocostalis; Pars abdominalis.
"bovenkant" borst bestaat uit het pars clavicularis en "onderkant" borst uit de overige 2.

http://www.anatomyexpert.com/structure_detail/5514/1697/ < hier heb je flash voor nodig maar als het goed is zou het hier op te zien moeten zijn. (heb zelf geen flash dus weet het niet zeker of het eenmooi voorbeeld is).

oke intressant! weer wat geleerd
 
JE kan de borstspier bijna met de quadriceps vergelijken. Ze worden omgeven door een epimysium, dus het is één spier, maar dat neemt niet weg dat er vervolgens meerdere onderdelen onderscheiden kunnen worden. Het is niet zo dat deze onderdelen individueel te bewegen zijn, maar altijd samenwerken m een kracht in een bepaalde richting teweeg te brengen
 
Back
Naar boven