Fitness Seller

Introducing. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tunaa

Novice
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m61
Massa
61kg
Vetpercentage
18%
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Brenda en ben 18 jaar (bijna 19 :p). Ben anderhalve jaar geleden begonnen met krachttraining samen met mijn vriend. Heb wel even een break gehad van 4 maanden en ben zo 2 weken geleden weer begonnen. Op gegeven moment merkte ik natuurlijk veranderingen, maar had nog geen voeding schema, waarmee ik meer resultaten zou behalen. Dus ben ik op dit forum rond gaan neuzen en heb heel veel dingen geleerd qua voeding etc. En heb ook veel inspiratie gekregen van anderen.

Mijn doel is vetpercentage meer omlaag halen en mooiere vormen krijgen.

Mijn voeding schema ziet er als volgt uit:
Ontbijt: Brinta + Wheyshake en stuk fruit. Soms i.p.v. Brinta, 2 bruine broodjes met kipfilet.

Tussendoor: Komkommer of stuk fruit met 1 bruin broodje kipfilet.

Lunch: Eigen gemaakte tonijnsalade met stukjes augurk wat uitjes en gekookte eieren.

Tussendoor: 4 rijstwafels met kaas, kipfilet, grillham of andere magere vleeswaren.

Diner: Rijst of aardappels met groenten en stuk vlees (meestal kipfilet). Of pasta.

Na de training een Wheyshakie + Dextro en soms een stukje fruit.

En voor het slapen gaan een bak kwark met Slimpie siroop er door heen. Over de hele dag drink ik ongeveer 2,5 liter water en tussendoor drink ik ook groene thee.

Ik doe aan een split schema. Maandag borst triceps, woensdag rug biceps en vrijdag benen schouders. Tussendoor ook cardio soms ook na de krachttraining.

Misschien hebben jullie nog tips&tricks, ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen echt voedingsschema, maar een lijst met producten.
Zo weet je natuurlijk niet of je macro's, micro's en kcals kloppen.

Als ik jou was zou ik ook een richting kiezen. Of vet vet verbranden of spiermassa gainen. Dit tegelijk kunnen is maar voor heel weinig mensen weggelegd en het is verre van optimaal. Tenzij je extremere protocollen gaat volgen zoals IF of UD 2.0. (technich gezien verbrand je daar ook geen vet tegelijk met het opbouwen van spiermassa op exact hetzelfde moment).

Split zou ik ook anders doen. Als je net weer begonnen bent met trainen zou ik full body doen (starting strength bijvoorbeeld), ben je alweer 6 maanden tot een jaar bezig, zou ik upperbody/lowerbody doen. Probeer je spiergroepen eens in de 3 tot 5 dagen aan te spreken voor een meer optimaal resultaat.

Verder: lees alle stickies! Mik op 1 doel tegelijk.
 
Welkom!

Je kan inderdaad beter je voedingsschema wat preciezer neerzetten. Dus hoeveel rijst eet je sávonds, kan 200 gram zijn of 50 gram. Maakt nogal een verschil.. Maar misschien weet je dat al van je zelf en zette je het hier gewoon neer om te laten zien hoe je eet, kan natuurlijk ook :D

Splitschema dat je hebt vind ik goed hoor, zo deed ik het eerder ook. Niks mis mee in mijn ogen. Het ligt er ook maar net aan wat je fijn vind om te doen, ik houd bijvoorbeeld niet van fullbody training, dus heb dat ook eigenwijs niet gedaan;). Hoeveel cardio doe je per keer dan?

Hoe is je vetpercentage gemeten? Lijkt me al aardig laag voor een vrouw.
 
Splitschema dat je hebt vind ik goed hoor, zo deed ik het eerder ook. Niks mis mee in mijn ogen. Het ligt er ook maar net aan wat je fijn vind om te doen, ik houd bijvoorbeeld niet van fullbody training, dus heb dat ook eigenwijs niet gedaan;).
Als je (wekelijkse) split fijner vindt en daardoor minder optimaal gaint, is natuurlijk je eigen keuze. Maar optimaal is het gemiddeld niet.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/training-frequency-for-mass-gains.html
 
Dus jij doet 4 x in de week full body taste of fire? :)
 
Bedankt voor de tips :D ja ik had er even snel wat op gezet kregen jullie een beeld over wat ik eet op een dag anders krijg je zo grooot verhaal. Mijn doel is wel gewoon vet verbranden. En m'n lichaam wat meer defenitie geven.

Fullbody heb ik mijn twijfels ook over maar kan het altijd proberen tot nu toe gaat split wel lekker.

Ik doe 2x in de week cardio tussen de trainingsdagen door. Meestal een half uur tot een uur. Als ik cardio doe na de krachttraining dan is het max. een half uur.
 
Ik gain meer met mn 5daagse split dan met 3x in de week fullbody hoor. Nja gainen kan je het niet noemen maar verandering zien in mn lichaam is groter nu dan toen ik fullbody trainde.

Jij hebt het artikel dus ook niet gelezen. :P

Fullbody is vooral geschikt voor beginners. Neem aan dat jij geen beginner meer bent.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 14:13 ----------

Fullbody heb ik mijn twijfels ook over maar kan het altijd proberen tot nu toe gaat split wel lekker.
Als je het artikel even leest, begrijp je hoe het zit. :)
 
Hoe is je vetpercentage gemeten? Lijkt me al aardig laag voor een vrouw.

Ik heb het even via internet gedaan met meten van je hals, heup nek omtrek etc. Dus het is wel globaal. Op de sportschool bij mij hebben ze geen huidplooi meter beetje vaag maar goed.
 
Huidplooi tang heb je voor nog geen 10 euro;)

En ik had artikel ook niet gelezen:p
 
Back
Naar boven